Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 530
ХуЛитери: 2
Всичко: 532

Онлайн сега:
:: Icy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОтносно карането на сърф - част първа
раздел: Хумор и сатира
автор: 4i40

Всичко започва през един нещастен ден,
когато лежите с възлюбената на плажа и времето е такова, че ако се изкъпеш в морето, ще ти стане студено, а като си на брега ти е приятно топло, даже кеф. Тогава виждате някакъв загорял тип, целият препасан със странни коланчета, токи и закопчалки, да тътри по пясъка продълговата дъска. Докато я разглеждате, оставена току-до водата, типът се връща с някакви греди, пръчки и шарени платове. Мислиш си - "сега ще си сглоби сенника и ще опъне под него дъската, че тя и за маса става..." Да, ама не. Оня надява шарените платове върху гредата, дърпа някакви въжета, пъшка, после забива всичко това в дъската, мята се отгоре и отплава като платноходка. Тогава възлюбената те поглежда с особения си обвинителен поглед от който ти омекват краката и си готов на пълни самопризнания и казва: "Видя ли? Пък ти само..."
"Какво само, бе муце, какво само?" - питаш просто така, щото ти е ясно всичко - и за бирите ти е ясно, и за онази, русата, дето си я гледал с ей такива очи, ясно ти е, че уж сте на почивка, а ти пак намери с кого да се запиваш, през деня табла, вечер белот, от ясно по-ясно.
Да, ама не знаеш какво те очаква.
Есента тръгваш по приятели и магазини. От приятелите научаваш куп засукани думи - трапец, шверт, фордевинд, дърпай стартшкота, а от магазините - че това чудо струва толкова, за колкото не можеш да продадеш старата си кола. Започваш уговорки: "Муце, нека тази година да се учим на някой секънд хенд, пък догодина ще изперкаме два "Мистрала". Тя се съгласява и ето те един ден нарамил въпросната дъска, купена изгодно от приятели. После се връщаш втори път за останалите летви и пръчки, които вече знаеш как се казват и вървейки с тях под мишница гордо оглеждаш подпрения пред входа почти нов, изгодно купен, втора ръка сърф.
Да, ама не знаеш какво те очаква.
Оказва се, че проклетата дъска не може да влезе в асансьора, нито да завие по стълбите, децата на комшията вече са я надраскали, ти пък си обелил с нея стената и това е под познатия до болка поглед, от който всичко ти е ясно и няма нужда от самопризнания.
Купуваш въже, макара и кука, саморъчно сглобяваш на покрива нещо като пристанищен кран, счупваш две керемиди, теслата пада на косъм от опела на комшията и заедно с насъбралите се кибици и съветници изтегляш сърфа до своя таван. В този таван, където си се усамотявал между неподреждани от скъпата, почти ненужни, но само твои вещи, сега нахълтваш, след като си извадил прозорците от касата, при което единия кой знае как се е счупил и ти е порязал пръста. Препречваш по диагонал на стаята дъската, изцапваш си и тази риза, този път с кръв, прозорецът е закован със шпертплат, пръста - с анкерпласт, остава само да дойде лятото.
Да, ама не знаеш какво те очаква.
Лятото наближава, кестените цъфтят, ти си изровил от библиотеката подходяща литература, килимът в хола е навит на руло и на пода е начертано точното копие на твоя сърф. С рибарския си прът, чаршафи и малко фантазия си направил платното, големият вентилатор ти духа в гърба, любимата седи на дивана и чете на глас главата "завой с пристъпване пред мачтата", а на тебе адски ти се пие бира.
Най-после настъпва денят "Х". Багажът, събиран от две седмици, е натоварен. Дъската - свалена по познатия начин с пристанищния кран, съветниците и кибиците, но се оказва, че цялото съоръжение никак не може да се закрепи върху покрива на колата. Опитваш с въжето, подлагаш гъби и парцали, все едно - изплъзва се и дискретно обелва боята. Даваш два лева на един от комшийските хашлаци да пази багажа и с муцето хуквате по магазините за багажник. Понасяш стоически оня поглед, въздишките и "защо все на тебе се случва, виж хората...", намираш най-сетне заветния багажник, макар и не точно какъвто ти трябва, преглъщаш цената и връщайки се си мислиш как оня, комшийския ти е нацепил платното, нарязал въжетата и изтръгнал копчетата на касетофона. Нищо такова не се е случило, само за час и половина сглобяваш багажника, но се оказва, че едните болтове не стават за нищо, а другите изобщо липсват от комплекта. Добре, че са кибиците, един от тях донася кутийка, от която си избираш няколко съвсем различни болта, всичко вече е закрепено, завързано, колата обелена още малко, клаксон и тръгване.
Да, ама не знаеш какво те очаква.
Още на околовръстното - "спри, забравих си лилавия бански". Лекомислено обещаваш да купите друг, да, ама дали ще има същия цвят, този си ми стои добре, ти защо не ме подсети, нали видя, че вчера си го мерих и след това не помня къде съм го пуснала. Мълчите около сто километра, колата не те слуша много на завоите, от покрива се раздава пронизително свистене и свирене, но главата ти скоро се подува и преставаш да го чуваш. Всъщност свистенето престава малко преди да стигнете морето, ето бариерата на къмпинга и тогава чуваш "муце, паднал ни е гика". Връщаш се незабавно обратно и след някакви си петдесетина километра виждаш своя гик да украсява една циганска каруца, не се пазариш, купуваш си го от циганина, а през това време сополивите му хлапета ти свиват стъклото на мигача и крушката. След пет минути те спират полицаите, нямаш мигач, да си го погледнал по-рано, дай аптечка и пожарогасител, слагаш резервната крушка, късат ти квитанцията, айде от нас да мине и всичко това под оня поглед, иде ти всичко да си признаеш. Пак сте на бариерата, влизате, точно това място ли избра, все на нас най-лошите места, виж хората как са се подредили, намерих си банския, забравили сме газовия котлон...
Да, ама не знаеш какво те очаква.

следва част втора


Публикувано от Angela на 28.08.2004 @ 15:49:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   4i40

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 12:17:34 часа

добави твой текст
"Относно карането на сърф - част първа" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Относно карането на сърф - част първа
от Marta (marta@all.bg) на 28.08.2004 @ 17:07:33
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
хи- хи- хи :)))
обещаното си е обещано ;)

Благодаря за смеха, излиза, че не е само скъпо удоволствие, имало си и комична страна, както и туризмът и готвенето, ти успяваш да видиш всичко от смешния ъгъл, това е чудесно, дар е :)


Re: Относно карането на сърф - част първа
от 4i40 на 29.08.2004 @ 12:55:05
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, прочети и втората част, в която се случва трагедията.

]


Re: Относно карането на сърф - част първа
от shiderov (shiderov@icon.bg) на 28.08.2004 @ 19:01:29
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Ви за изживяната порция смях!
Чудесно разказано със тънко чувство за хумор и много особен ъгъл на погледа, личи се, че е писано под онзи особен поглед, за който става въпрос в произведението Ви.
Желая Ви успехи и чакам продължението!


Re: Относно карането на сърф - част първа
от 4i40 на 29.08.2004 @ 12:55:57
(Профил | Изпрати бележка)
Да си пожелаем по-малко особени погледи!

]


Re: Относно карането на сърф - част първа
от lachistata (lyubitsasavova@abv.bg) на 29.08.2004 @ 05:09:51
(Профил | Изпрати бележка)
Чичо, надявам се много това цялото да не е от опит...
Харесвам чувството ти за хумор.


Re: Относно карането на сърф - част първа
от 4i40 на 29.08.2004 @ 12:57:07
(Профил | Изпрати бележка)
Обобщен опит и разкази на очевидци. Е, и малко собствен.

]