Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 578
ХуЛитери: 0
Всичко: 578

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКулинария до шия - 2 / Градински секс
раздел: Разкази
автор: Markoni55

Лятото на Кранево е прекрасно. Спокойно, неглижирано, разпускащо.
Глезим се: сутрин си пием кафето и преглеждаме пресата на люлката, вечерята обикновено е скара, а обедът - нещо приготвено на газовия котлон. Още нямам фурна и това малко ми ограничава кулинарната фантазия. Имам приятелка, чиито родители живеят в Шабла и отглеждат прочутия шабленски пипер. Винаги поръчвам на Весето един чувал за зимнина. Менюто за Коледа задължително включва пълнени чушки. Тавичката, която ползвам, събира точно осем – правя четири с ориз, гъбки, чесън и кисели краставички, а другите четири - с боб, лук, гъбки и орехи. Тази Коледа ще посрещнем с Жоро за пръв път в новата си къщичка, а нямам фурна и вероятно дотогава няма да сме се справили с кухнята.
Първите ми драматични пълнени чушки бяха един от моите изпити като млада снаха. Свекър ми беше добър кулинар. Веднъж, преди да тръгне за работа, ми даде подробни указания как да приготвя пълнените чушки, пропорциите на ориз, кайма и т.н. На финала препоръча да запазя дръжките, да ги изрежа и от тях да направя капачета, с които да затворя чушките, за да не излиза пълнежът. В разгара на приготовленията се прибра от нощна смяна свекърва ми, много мила и свястна жена. Естествено ме съжали за изгубеното време да изрязвам капачета и за желанието да изпълня заръките. Реши да ме избави от това екстравагантно решение. Предложи да изрежа капачета от домати, защото все пак те могат да се ядат, докато дръжките – не. Като всяка жена решението й бе логично и практично. Доволна от това тя се оттегли в спалнята, а аз останах в доста "разкрачена" ситуация. Естествено, колкото и да бяха добри и вежливи хора, щяха да се почувстват пренебрегнати, ако приемех съвета само на един от тях. Соломоновски реших: да направя половината с дръжки, половината с доматки... В този момент мина леля Тодора, сестра на свекърва ми, която живее наблизо и винаги наднича за малко. Тя винаги е дружелюбна, добронамена и готова да помогне с нещо. Споделих притесненията си: „А вие, как ги правите у вас?” Това „у нас” е домът на майка ми. Мама може и да е била добра кулинарка, но с времето пияният й съпруг я демотивира и много не се стараеше. Аз се хранех по училищни столове и пансиони, а той обикновено не можеше и не беше в състояние да оцени приготвеното ястие. Това не му пречеше, ако някой се е държал „неуважително” с него да хване тенджерата и просто да я изхвърли през прозореца... Мама потапяше напълнените чушки в брашно, нареждаше ги в тавичката и когато брашното се разтвореше във водата, я сгъстяваше така, че сосът си ставаше от само себе си. Не знаех обаче пропорциите и нямаше как да й се обадя – нямахме телефон у дома. „Все пак направи ги така, ако видиш, че сосът не се сгъстява: чукни отгоре едно–две яйца и ще станат” - ме посъветва леля. Реших се.
На обяд се събрахме около масата, извадих тавата и всички се втренчиха в капачетата. Изненада – няма капачета. Послушах леля и се застраховах с поливката от яйца – изглеждаше доста прилично. Всъщност, няма смисъл да скромнича – изглеждаше прекрасно. И на вкус дори. Никой не каза нищо и нищо не пита. Аз взех думата и чистосърдечно предадох "радините" си вълнения, както и подчертах, че ценя и двамата, че не съм искала да обидя никого. Те бяха развеселени и видимо доволни от проявената моя тактичност.

Усещам как, докато нареждам пипера и си спомням тази случка, лицето ми е сгрято от усмивка. Ще ми се да измисля и сега нещо... и го измислям:
- Жоре, приготви скарата, имам страхотна идея!
Жоро е озадачен, но, слава Богу, ми вярва и знае, че имам неограничен достъп до въображение. Идеята е проста: осолявам пиперките, слагам малко ситно нарязани морковчета, гъбки и беконче и по една наденичка, като естествено се пекат на барбекюто. В процеса на изпълнение обаче виждам, че наденичките не могат да се опекат добре. Вадим ги и ги печем отделно до зачервяване. В момента, в който мазнината им почва да капе, решавам, че трябва да ги набутаме отново в пиперката. За целта аз вземам чушката, Жоро подхваща наденичката и се опитваме да изпълним замислената технология. Димът от възпламенилата се мазнина дразни очите, всеки се мести ту на една, ту на друга страна, за да го избегне, което доста затруднява действието... (”Ама не се дърпай точно сега, тъкмо да я навра - и ти....”) Избухваме в смях и записваме нова рецепта за пълнени чушки: „Градински секс”.
Запомняща се и будеща настроение, тази рецепта стана нарицателно за всички наши приятели и познати и доби естествена популярност. Почти не се замислям, когато отправям покана за парти, в което основното меню е базирано на „градински секс”. То си е почти хит, парола...

Чичо е поет, хирург, приятел и най-вече човек с чувство за хумор, което много ценя.Наскоро предстоеше премиера на първия му сборник с хумористични разкази. Седмица преди премиерата той имаше път към Албена и каза, че ще мине за едно кафе да обсъдим представянето, за което бях поела ангажимент. Настоях да си планира времето така, че да бъде тук за обяд. ”С Жоро те каним на "градински секс", непременно трябва да го опиташ!” - завърших поканата си аз. С уговорката, че ще направи всичко възможно, Чичо се опита да си остави вратичка за измъкване. В уречения ден имах следобеден ангажимент и го предупредих да бъде навреме за обяда. Независимо от това под разни предлози той закъсняваше: „Вие си почвайте, не искам да ви притеснявам, но най-рано ще пристигна в два” . Дадох му да разбере, че с риск да закъснея, отлагам началото, но ще го изчакаме. В 14.30 той паркира пред къщи. Жоро почти привършваше с „градинския секс”. В първия момент не обърнах внимание на смутения вид на Чичо, както и на това, че е със сина си. Въодушевено ги посрещнах и побързах да го заведа до барбекюто, за да схване все пак вица в менюто. Изтръгнатата фраза ”Ама за това ли ставаше въпрос”, казана с огромно облекчение и усмивка, озарила напрегнатото му до преди това лице говореха достатъчно...


Публикувано от Valka на 19.10.2009 @ 18:12:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Markoni55

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 20779
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Кулинария до шия - 2 / Градински секс" | Вход | 13 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от roza1 на 21.10.2009 @ 14:39:30
(Профил | Изпрати бележка)
Край морето апетита се усилва...за всичко:)

Поздрави!


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 21.10.2009 @ 16:44:56
(Профил | Изпрати бележка)
Не е от морето ...ама може и да има нещо....По скоро от лятото ще да е

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от LiRa на 20.10.2009 @ 18:57:32
(Профил | Изпрати бележка)
Огладня ме този виртуозно предаден "градински секс". Бравос! И идеи за чудни гозби има, и текста е вкусно-ароматен. Здравей! :)


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 21.10.2009 @ 15:39:12
(Профил | Изпрати бележка)
Да, оказва се че духовната храна не е достатъчна....

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 20.10.2009 @ 12:36:29
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))
ще изпробвам рецептата непременно!
хубав слънчев ден!


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 20.10.2009 @ 17:33:43
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да съжалявш. Да ти е сладко!

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от anelim на 20.10.2009 @ 11:24:09
(Профил | Изпрати бележка)
...замириса на море и не само...Непременно ще пробвам рецептата :)))
Поздрави!


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 20.10.2009 @ 11:33:06
(Профил | Изпрати бележка)
Врви и с бяло вино и с мастика!

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от diva_voda на 20.10.2009 @ 07:13:25
(Профил | Изпрати бележка)
И гозбите си ли ги диплиш така,Markoni55 :))) и сладкодумка, и сладкокусница - едва ли оставаш задълго без гости :)
Хубави разкази, увлекателни, поздравявам те.
Дива вода


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 20.10.2009 @ 11:36:46
(Профил | Изпрати бележка)
Не очаквах в интерес на истината, (е мота да пиша и разкази...Сърмичките са първия! Благодаря за подкрепата! Важна е обратната врзка, дори и онази - с отрицателен знак. Всеки си обича рожбите, но ако никой не проявява интерес и те не носят смисл като послание...по добре да си стоят в чекмеджето.

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от lenami19 на 20.10.2009 @ 07:03:12
(Профил | Изпрати бележка)
Значи...градински секс, а? Ами то... добре, ама...чушчиците белени ли...Дай подробно рецептата, де! Какво само подмяташ - беконче, гъбки и тути кванти...Напиши точ в точ пропорциите...Иначе класически и аз знам...


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 20.10.2009 @ 11:41:53
(Профил | Изпрати бележка)
Чушките само се измиват и изпразват от семето. Пекат се едновременно с наденичките разделно. Когато наденичките започнат да си пускат сосче ги намушкваш в пиперката - да се доопекат заедно. Това с бекончето, морковчетата и гъбките не е задължително. Стават всякак. Всеки после ги ги бели в чинията. Но вкусът е великолепен заради аромата и мазнинката. Абе не е за диети!

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от beche на 19.10.2009 @ 23:01:59
(Профил | Изпрати бележка)
омайница:)


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 20.10.2009 @ 11:59:38
(Профил | Изпрати бележка)
Чак пък!!! Благодаря!

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от jezabel на 19.10.2009 @ 21:25:33
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Много хубаво разказваш, Маркони, с удоволствие прочетох! :)


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 26.10.2009 @ 15:33:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, изивинявай че чак сега отговарям, но от радост съм пропуснала твоя коментар. Това са првите ми опити в прозата и се сещаш...До скоро в следващата рецепта

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от joy_angels на 19.10.2009 @ 21:15:31
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина е смешно. И си го представих 4i4o как тръпне да не попадне насред следобеден разгул :)))
Браво и за този разказ, Маркони!


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 20.10.2009 @ 18:18:04
(Профил | Изпрати бележка)
той Чичо, не си призна и на премиерата, когато разказах тази история. Надявам се това да бъде следващият му разказ. т. е. да видите ситуацията от друга гледна точка, което ми напомни още една история. Отивам да творя, че нещо ме хвана и мен творчески дрисък...ама като имакой да забърсва....

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от voda на 19.10.2009 @ 18:53:16
(Профил | Изпрати бележка)
С удоволствие прочетох, Маркони.
Благодаря за рецептата. :)))
Поздрави!


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 19.10.2009 @ 20:49:49
(Профил | Изпрати бележка)
Рецептата е изпитана и определено дава чудесен резултат. Всичко е истинско от начало до край, даже и любимият ни Чичо от сайта, автора на "Скъпи Тъпчо". Беше много яко.

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от shtura_maimunka на 19.10.2009 @ 18:49:02
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Ох, посмях се и аз!
Трябва да взема рецептата лично Маркони, да направя и аз един такъв...градински на стария примат, може пък да се подмлади, знам ли?!.;-) :-)))


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 19.10.2009 @ 20:54:59
(Профил | Изпрати бележка)
Това не беше шега, пиперките са си супер, дори и без бекончето и морковчетата. дори и без наденички, последния път напъхах кюфтенца. Зависи от големината на пиперката. Най-добре стават наденички "Елена" По тънички са и могат да влизат дори по две!!!! Абе всичко зависи и от настроението, но е яко забавление докато приготвяш храна. Тази година ми бе на гости един мой художник от Македония. Той е с изключително чувство за хумор и се сещаш как беше. Е, това за Чичо може и да не се е стегнал човека, но наистина дойде със сина си и закъсня....

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от doktora на 19.10.2009 @ 18:32:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ехее, Ваня, страхотна си...прочетох на жена ми...смяхме се...припомнихме си...:)

Та така...съжалявам, че пропуснах Чичовото представяне...живот и здраве друг път...:))

Радвам се, че се завръщаш с невероятното си излъчване и чуство за хумор. Поздрави на Жоро!

Ваш Никола


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 19.10.2009 @ 18:38:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ама си беше истина де, е не си призна...ама бая беше стреснат!

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от katbalu на 22.10.2009 @ 19:27:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ммм, привлекетелен е този " градински секс". Маркони, твоите разкази ми вдига килограмите!!! Като чистият въздух си- отваряш апетит! Представям си за Коледа каква поезия ще е в тавичката ти - нещо като (групов градински секс:)))))
Между другото , дупчиш ли с вилица пиперчиците за да влезе соса, или им кръцваш долу :))))) крайчетата

Много топъл, човешки и хубав разказ! Благодаря за настроението което ми предаде!


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от katbalu на 25.10.2009 @ 13:31:36
(Профил | Изпрати бележка)
р.р. И, аз винаги се забалявам когато търся калпачета на пълнените пиперки- понякога слагам доматче, понякога парченце тиквичка... Преди да напълня пък пиперките , ги дупча с вилицата, за да може оръзът да поеме вода.
Нямам търпение , обаче, да опитам един от твоите специалитети!!!

]


Re: Кулинария до шия - 2 / Градински секс
от Markoni55 на 25.10.2009 @ 19:34:26
(Профил | Изпрати бележка)
Нали разбра че те се пекат на скара, за това не се дупчат и изрязват. Най-добре е да се метнеш някой ден е да ти деманстрирам за да няма недоразумения. Благодаря!

]