Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 457
ХуЛитери: 4
Всичко: 461

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСиньото камионче, розовото кубче и Петела
раздел: Разкази
автор: milcho

По Великден купих сувенир: петел и кокошка на полог. Мътят едно яйце, а и едно жълто жълтуресто пиленце се подава от под крилото й. Китайска джунджурия.
Ама в магазина ми показаха фокус – като побутнеш тази петльово-кокоша конфигурация и се чува електронно кукуригане на петел, ама абсолютно автентично и дор 3 пъти. Нали знаете моя афинитет към петлите и техните кукуригания и веднага купих тая джаджа. Сложих и 2 батерии от волт и половина и у нас се започна едно кукуригане… кеф - не ти е работа. От сутрин до вечер. А и по нощите. Мина не мина покрай петела и кокошката и ги побутна и веднага: Куку-ригууууу- Куку-ригууууу-Куку-ригууууу и на мен ми прималява.
Почти като на село и взех та разредих пътуванията до там. Щом и тук си имам петел – който да ми кукурига. Ама са го уйдурдисали тия китайци – жестоко. Прав е внук ми Сами, който твърди, че дядо Мраз живее в Китай. –Защо смяташ така Сами, питам го аз смутен от тая неочаквана сентенция. -Ами там живеят джуджетата му, които правят играчките, Милцу, отговаря ми той, съвсем логично!

Но не щеш ли онази ден петела изчезна. Остана само кокошката с пиленцето и яйцето. Като ги побутна пак кукуригат, но не е същото. Без петел не е същото и е някак си тъжно. Освен това де сте чували кокошка да кукурига. Тя само си повтаря: Кут-кудяк, Кут-кудяк …днеска снесох, утре пак! А петела само се фука …Кукуригуууу
Я вижте тук какви мои пиленца мъти мойта кокошка! Кукуригууу! И така по три пъти.
И сега… няма го петела. Питам насам натам домочадието, и стигам до извода, че петела е отскубнат от конфигурацията и е отвлечен от внучката ми Калина. Един път го реанимирах, вече понеже пак беше напуснал гнездото, временно, но тоя път –край съвсем се е запилял. И точно така се оказва. Вчера я питаме, Калина и тя си призна тихичко и го даде обратно. С майка й - щерка ми, се смеем, а и с жена ми също. Въпросния петел беше предаден, леко проскубан, с един куц крак, който е пострадал при акцията на отмъкването. Но вече си е у нас и тия дни ще си кукурига отново в компанията на своето семейство. И всички ще бъдем щастливи. Калина надали, но ще си спомня тая история, как тайничко е отмъкнала петела до края си и как сме я хванали в неволна кражба.
Сигурен съм в това понеже при разбора на тази петльова сага изведнъж щерка ми каза: -Така е тате, нали помните и случая с онова, розовото кубче… Има нещо наследствено тук, и ме поглежда дяволито и се смее. Разбира се бях забравил за какво розово кубче става дума, но с общи усилия си спомнихме лека-полека.
Бяхме на гости на кума ми Иван. По семейно му. И двамата му сина Наско и Митко си играеха заедно с моите щерки на кубчета. И не щеш ли, връщаме се у дома и щерка ми продължава да си играе с едно розово кубче. Да, ама ние нямаме такива кубчета у нас. И започва разпит. Ама разпит ви казвам, не ви е работа. Кажи сега, какво е това розово кубче. И що търси то тук. Тя клепа с очета. -Ами, на Наско е. -Защо го взе? –Ами, хареса ми. И т.н. и ние и обясняваме на нашето 4-5 годишно чедо, че това си е чиста проба кражба. И, че е голям срам за нашето семейство да крадем и то от кума ни неговите розови кубчета. И хайде обратно у кума, и най-тържествено си посипваме главите с пепел и се каем и аз и жена ми пред кума, в присъствието на щерка ми, че е станало голямо произшествие и няма вече да правим така. Няма да му крадем розовите кубчета. Кумът се смее. Наско, не е забелязал липсата на кубчето междувременно. Или пък се прави на кавалер. Правим този цирк за назидание и с възпитателна цел. И ето, че след близо 30 години тая история отново изплува. И то най-актуално по повод изчезването на един китайски петел.
Но тук нещо ме жегва. Ами имаше и друга такава история, казвам на щерка ми. Права си чедо. Наследствено ще да е. И им припомням историята ми със синьото камионче. И други такива истории си спомням, но тази със синьото камионче не се забравя.

Става дума за приятеля ми от детинство Петко. Той живееше в същата коперация на ул. 30 Мадара, но само, че на петия етаж. Петко беше роден на 5 януари в петък и имаше петима петковци в рода си – братовчеди. По всички линии си беше Петко и си е все още Петко. Страхотно го обичах този Петко. И до момента е така. Петко е първият човек с, който заедно откривахме света. Той е 9 месеца по-голям от мен. Но не в това беше причината. Той си беше щур и щур си остана. И си заслужи прозвището „Щурия Петел”. Винаги е бил на крачка пред мен. Научи ме да играя шах и ме биеше по сто пъти на ден. Пръв скочи от 10 м в басейна на плажа „Република”(„Мария Луиза”). Щуро караше ски – два пъти, най-малко си троши краката и лежа в Пирогов. Щуро риташе футбол, а и още май рита. Абе щур петел. После в гимназията всички съученички бяха влюбени в нето. Някои му го признаха едва след 25 години. А за мен казваха: Милчо, ами… той е един такъв сантиментален. Тогава за първи път чух думата „сантиментален” и ми звучеше доста обидно. Не съм мъж, ами някакво сантиментално момченце, което се плаши да си признае, че му харесва това или онова момиче. А и/или да го целуне поне. И т.н.
А у Петкови имаха и купешки килим с ресни. У нас само тъкани бабини шарени селски черги. И супер-радио имаха. Майка му на Петко беше аптекарка. Леля Надежда. Най-милата и най-скромната аптекарка в тоя божи свят - колко пъти ме е спасявала с лекарства, като бях болен. У тях – у Петкови имаха и ПРАХОСМУКАЧКА! Е те това беше капак на всичко. Ние си тупахме чергите в неделя с тупалка в двора. А у Петкови ги чистеха с прахосмукачка. Ако това ви се струва сега нищо-факт, само ще ви кажа че става дума за 1950-51 година….мама мия – преди цели целенички 50-60 години! Тогава да имаш прахосмукачка и телефон беше все едно сега да имаш ферари – едно ферери с цвят червен! А те и телефон имаха.
И друго имаше, Петко беше пълен отличник. Петко все петици носеше (тогава бе петобалната система). По математика решаваше задачите с лекота – от раз. И не само по математика. Всички уроци ги запомняше още в клас и после у дома си написваше набързо домашните, с прекрасен равен почерк и го удряхме на игра. А аз се мотках с моите домашни и задачи и ги правех късно вечер, ако изобщо стигнеше до това, и ако не се вторачех под одеалото да чета на фенерче, едни дебели приключенски книги, които пак с Петко си ги разменяхме. Така ден след ден, година след година завършихме заедно 11 клас и после и аз като Петко записах физика в университета. И той и аз бяхме ядрото на АДУХ астрономическия клуб с гръмкото название „Астрономическо дружество „Уйлям Хершел”! Той обаче се зае да изучава физиката на плазмата - състоянието на веществото, което се среща в звездите, а аз поех към звездите на Армения и Рожен и станах астроном. Единствен от АДУХ.
Петко-Петела беше моят пръв кумир през всичките ми тези години. А и сега като се срещнем с него си остава такъв. Все ми се иска да се докосна до него, да му стисна ръката и да му дам отчет, за моите астрономически подвизи. Т.е., че не съм посрамил АДУХ, а напротив гордо нося знамето на този славен ученически клуб на 2-ра мъжка гимназия…

Но какво стана…къде бях, къде отидох. Уж почнах да ви разказвам за синьото камионче, а като си спомних за Петко и ррррррр… вижте какво стана. Май тоя петел на Калинка е виновен.
Аз го откраднах това синьо Петково камионче. Имаше Петко една игра, бяха му я подарили на някакъв празник – нещо като за рожден ден. В играта, (абе дали не беше „Не се сърди човече” ) всеки от участниците имаше на разположение няколко камиончета. Всеки участник имаше камиончета с различен цвят. На мен най много ми харесваха сините. Хвърляхме чоп за цвета, но когато ми се паднеха, сините най-се радвах. С тях най-много ми вървеше. И как така стана, едно камионче се отзова „случайно” в моя десен, на панталонките ми джоб. И като се прибрах у нас, а ние живеехме на партера – си го извадих това трофейно камионче и продължих да си го търкалям по стаята, по нашенските бабини черги. И да бръмча, бррррръъъъъъъммммм…и други там подобни звуци, които наподобяваха мотора на кола. Тогава колите издаваха силно бръмчене. И колкото повече една кола бръмчеше толкова беше по-хубава. Най-силно бръмчаха линейките от „Червен кръст, а и даже виеха. На ден минаваше най-много по една линейка покрай нас, по някакво повикване и ние децата от махалата, замръзвахме и я следвахме с поглед захласнати. Да ви кажа тогава, пък и доста по- късно не си представях, че аз някога ще карам кола. Виж и двамата с Петко, бяхме на едно мнение по това какви ще станем – аероинженери! Тази наша ян-бибиянова мечта не се сбъдна. Но, когато подкарахме коли и двамата ги карахме щуро.

И си бръмча весело аз вкъщи и изведнъж, майка ми забелязва нещо нередно, а именно, че не си спомня да ми е подарявала малко синьо камионче. И ме пита от къде е това камионче и аз веднага разбирам, по строгия и тон, че загазих. –Хън-мън, на Петко е, казвам. И веднага следващия въпрос, Ами той, даде ли ти го? Е и тук, вече съвсем загазих. –Не, казвам ние си играехме заедно и аз утре ще му го върна, само тази вечер ще си поиграя още с него. Но следва многозначително мълчание и семеен съвет. Май, дядо и баба бяха на моя страна.Дочуваше ми се нещо като, -Немой го сега, късно е, като гласа на баба.
Дядо мълчи. Майка, настоява камиончето да се върне на Петкови. А татко отсича, веднага да му го занесе обратно. И присъдата е изнесена на всеослушание. Аз разбира се цивря, и отказвам. Опитвам се да отложа изпълнението за сутринта. Но не става.
Майка ме отвежда до вратата и я отваря и ми посочва стълбите към 5-я етаж към Петкови и аз тръгвам. Бавно, бавно и съвсем засрамен. Етаж след етаж. Стигам до вратата на Петко и замръзвам. Усещам страхотния позор. Сега ще звънна на звънеца, и ще излезе майката на Петко, милата леля Надежда и аз как ще и кажа – ето това е камиончето на Петко…и ще ревна и ще побягна надолу по стълбите. Но не ми стига смелост и просто оставям синьото камионче на изтривалката пред врата. Утре ще си го намерят.
И тичам по стълбите надолу… и рев!
Влизам на бегом и право в леглото и се завивам през глава. Върна ли го, пита майка ми.
Ъъхъъъ, муча аз.

Та това е историята на – „Синьото камионче, розовото кубче и Петела, а и за Петко.

КИ

София, 2009-10-09, 00:26 ЕЕТ


Публикувано от viatarna на 09.10.2009 @ 01:24:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   milcho

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 18:51:39 часа

добави твой текст
"Синьото камионче, розовото кубче и Петела" | Вход | 7 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от ANG на 12.10.2009 @ 23:03:43
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
това го четох отдавна и се изненадвам, че не е излязъл коментара ми
както и да е - може да се дължи на моето ЕГН

значи, Мильча
не стига че тук проявяваме ШИЗО - ами сега разголваш и КЛЕПТО

дано да не знаеш, че има едон село в Сев БГ, в което няма гробища, защото...


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.10.2009 @ 23:19:57
(Профил | Изпрати бележка)
АНГ!!!

Хахахааха! Почти преди година:)))))

Клептоман и Момиче

(случка в книжарница)

Оказа се, че съм и клептоман,
крада моливи, бели листи, писалки,
от странна болест съм обладан,
Кога, ме обзе ли? :)))) ами от малки.

На щанда, веднага предупреждавам:
Девойко, моля Ви, ей ми ръцете,
и в джоба ми няма, кой се съмнява?...( ами бръкнете!)
но вашия образ, аз откраднах в сърцето!

Тя ми се смее, съща Мадона,
загадъчно, като Джоконда-нова,
не е някоя, бейби-секси-икона,
молив подарява ми - на Казанова!

Вземете го, казва, сувенир е, за Вас,
малък спомен - за нашата среща,
щом като пишете, пишете за нас,
“Клептоман и Момиче” и смее се насреща.

Но ето, че нова страст, сега ме обзема,
но веднага, мене ме хванаха в крачка,
от скоро – по Хелоуин, преди тая зима,
започнах да крада... и отварачки! (за бира!)

Милчо КИ

Потсдам, 2008-11-27, 09:40 СЕТ

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от dandan на 10.10.2009 @ 10:20:56
(Профил | Изпрати бележка)
И да не си посмял да спреш да пишеш, разказвачо на истински приказки:)))

Привет, Милчо!


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.10.2009 @ 19:42:02
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Дани!
Радвам се, че прочете тия мои, спомени:)
Има разбира се още такива, или все още такива и ще, Дани!
До скоро,
Дани!

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 09.10.2009 @ 21:47:18
(Профил | Изпрати бележка)
много увлекателно разказваш!
живи и здрави цялото семейство!
хубава вечер!


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.10.2009 @ 19:45:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодарая,
Lilli in the Valley 4u!
Кет!

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от diva_voda на 09.10.2009 @ 02:21:06
(Профил | Изпрати бележка)
До сълзи ме разсмя твоята история,Милцу:)))До сълзи! И пак през сълзи ме усмихна! И слънчево си ме усмихна, като изгрев на село - с петльово кукуригане:)))
Да са ти живи и здрави и внуците, и децата, и ти жив и здрав да си! И все така "НЕдисцанциран художествено" от "героите":))
Дива вода


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 09.10.2009 @ 15:49:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ех Дива!
И ти ме зарадва днес много с твоя мил коментар.
Хубаво е да те имам за приятел,
Дива-Вода, като водопад си или по-скоро като Ниагара.
Поздрави!

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от diva_voda на 09.10.2009 @ 18:40:30
(Профил | Изпрати бележка)
:))) по-скоро като придошла:))) и недосегната, ненагазена:)))

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.10.2009 @ 22:40:17
(Профил | Изпрати бележка)
Брейййй!
Заля ме!!!
:))))))))

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от zinka на 09.10.2009 @ 08:12:14
(Профил | Изпрати бележка)
Задъхано, жизнерадостно, честно и преливащо от обич!

Четиво за зареждане с добрина.

Да илЯдиш, Милчо!!!!

Поздрав и от тук! :)


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 09.10.2009 @ 15:38:59
(Профил | Изпрати бележка)
Зинка!
СГНР!
Зинка!
Кой ако не ти ще ми повдигнеш крилете.
Поздрави,
Зинка!

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от Marta на 09.10.2009 @ 09:00:13
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Не разбрах как прочетох, историята ти с три ръкава събуди и една моя старичка и затрупана с играчки. Голям си разказвач, Милчо! Браво! :)


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 09.10.2009 @ 15:37:10
(Профил | Изпрати бележка)
Марте!
Няма нищо по хубаво от зелената поляна пред нашия
"Образцов дом" на село.
Марта,
И ти благодаря много, че се отби!

]


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от alabross на 09.10.2009 @ 09:35:20
(Профил | Изпрати бележка)
Това е Милчо - звездния поет с големия житейски опит. Конкретни случки разказва, а стават разкази с обобщения.
:)


Re: Синьото камионче, розовото кубче и Петела
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 09.10.2009 @ 15:35:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Алабросе!
Кагато спомените ни отиват към детството,
знаеш за какво става дума :)
Но иначе, както казват някои - "Приятно вспомнить!"
Поздрави!

]