Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 402
ХуЛитери: 6
Всичко: 408

Онлайн сега:
:: Markoni55
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: durak
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПаника в рая
раздел: Пародии
автор: radi_radev19441944

гротески


Тъкмо се канех да затварям райските порти и да подремна, че главата ме цепеше от махмурлука и в офиса влетя – много уплашен – самият Сатана. Целият разтреперан, козината му настръхнала, рогата му изпочупени, опашката му проскубана като на дърто куче; скрий ме – казва – Господи, че ме преследват и лошо ми се пише!
А сега де – то само това остава – да пусна дявола в рая – ама че дивотия!
„ Кой, бре, кой те преследва?”
„ Пловдивският владика с една сюрия разгневени бабички. Тичат насам и, ако ме хванат, ще смъкнат кожата ми за тъпан.”
„ Сакън, не думай! – изплаших се аз – На този владика едно време му взех акъла, та да е по-кротък, а той хептен пощуря. Бягай да бягаме, че той и мен ще линчува, ако разбере, че съм присъствал на концерта на Мадона в София и още не ми е минал махмурлукът от оная парцуца, дето глътнах набързо на централна гара.”
Едва превъртял ключа на райските двери и те ти отвън се събраха цяла тълпа възмутени праведници – начело с владиката; да прогоним – казва – дявола в пъкъла!
Олеле, ами сега! Гледам го този през оградата – абсолютна откачалка. Не е чудно, че са го направили владика в България – там му е мястото. В погледа му прескачат мълнии – същински Зевс – гръмовержец, брадата му настръхнала от гняв и статично електричество, целият се тресе и мята в някакъв религиозен транс като турските дервиши, кога ги завърти шайбата по време на рамазана. На тоя човек, ако му дадат достатъчно власт, като нищо може да възстанови и кладите; Доминик де Гусман и Торквемада изглеждат като същински херувими пред него. Не се учудвам, че успя да провали премиерата на Пловдивския театър с известна пиеса на Емилиян Станев. Ясно защо накрая дори и сатаната побягна панически.
„ Кажи, бре Мефисто – викам му на рогатия – какво да те правя сега, като хич не ти е мястото тук?”
„ Прави каквото щеш, Господи, но не ме давай на онзи лудия поп; душичката ще ми извади без упойка. Ако речеш, мога да отида да паса райските говеда, да стрижа бръмбари, да ухажвам бабички, да духам на политици; всичко мога, само от отчето ме спаси!”
Тя стана каквато стана, ми дано не се разчуе. Все си патя с това меко сърце; кой ми изреве за помощ и аз не мога да откажа. Само това не беше се случвало – да пусна дявола в рая. Ама че я втасахме! Но нали съм си безкрайно милостив, смилих се над душата дяволова.
„ Хайде влизай, влизай, то се е видяло, че ще ми пати главата, ами по-тихо да не чуят моите светии, че ще ме съсипят от критика на отчетно изборното събрание; до сега все ме избираха с абсолютно мнозинство. Хеле онзи Архангел Михаил само това чака да ме разпъне на кръст, ако че сега ми се мазни като циганка за парче сирене.”
„ Ми то на тебе ти е тръгнало с тези кръстове; нали веднъж те разпънаха тези, дето сега ти се кланят.”
„ Сега е друго. Светът стана много модерен: Няма дървени кръстове, а политически, морални, юридически, духовни – всякаква хуманитарна методика; не дай Боже, да те побарат за нещо; угасваш като звезда от осемнадесета звездна величина. Дървените кръстове и кладите са заменени с по-хуманни екзекуции: екзекутират те с любов.”
„ Че и твоите светии ли се домогват до престола ти?”
„ Та то няма кой друг. Ти не си ли забелязал, че тези, дето най-много ти се кланят, най-много мечтаят да те прецакат?”
„ Ама че византийски номера – съвсем като при политиците! Пък мен всички ме ругаят, искат да ме ликвидират, но никой не се натиска да ме измести от службата. Сякаш тая служба е прокълната. И хич не си задават въпроса без мен на кого ще прехвърлят вината за всичките си кутсузлуци и сакатлъци.”
„Тъй, тъй. Ще се опитам да те взема на временна длъжност при нас, докато се махне онзи лудият. Ми какви други работи можеш да правиш, освен да пасеш говеда и да духаш?”
„ Мога и президент на републиката, мога и бодигард. В краен случай мога и владика.”
„ Май за владика най-много те бива, но местата са попълнени. Трябва да основем нова епархия, само се чудя в Анадола ли да бъде или край Персийския залив.”
„ Ще почакам да прибереш в рая Пловдивския владика, за да го заместя.”
„ Има много да чакаш; този ще надживее и мен. По-добре се разберете с аятолах Хомейни и Осама Бен Ладен.”
„ Никога не съм бил владика на правоверните, но колко му е да опитам; само дето не съм обрязан.”
„ Няма проблем; там ще те посветят в тая процедура, освен това може и хаджия да те направят. В Анадола има едни специалисти – само с това се занимават, но първо трябва да се подмиеш.”
„ О-о – това ли било? Виж сега, откакто ме посвети навремето Свети Унуфри, повече хаджия не ставам; още имам сърбежи от това посвещение. Отказвам се от владическия сан; по-добре президент на републиката.”
„ Съществува проблем – информирам го аз – нещо ми е трудно да се сетя коя ще да е тая република. Всички републики си имат президенти и те са изборни. По-добре стани президент на монархия. Бих ти препоръчал Англия. Има само една малка подробност: В камарата на лордовете ще те карат да произнасяш речи, а ти не знаеш английски...”
„ Прав си, Господи. Това означава, че ще се наложи лордовете да научат български.”
„ Именно – задължително ще трябва. Доколкото ми е известно, това е официалният език в Пъкъла и ти само него знаеш.”
„ Точно така – на този език неразборията е най-голяма, а това се вписва в нашите директиви. Положението е принципно.”
„ Чакай малко – сетих се аз. – Тъкмо се отвори дума за Пъкъла и се чудя какво правят сега там грешниците без тебе.”
„ Как какво? Пият си ракията и гледат мачове. В момента май по Канал едно върви мачът Левски – ЦСКА и цялата олигофренска – пардон – членска маса се е събрала пред телевизорите.”
„ Няма ли опасност да поумнеят?”
„ Абсурд! По-вероятно е да поумнеят козлите от ловните стопанства на Негово Величество – царя на републиката.”
„ А казани, а катран? Кой ги снабдява с тези ценни продукти?”
„ Какви казани и какъв катран, бе Господи – ти съвсем си се демодирал! Отдавна сме изоставили тези архаични средства. В Пъкъла всичко си е наред като при всяка демократична държава от новите членки на ЕС. Има си кръчми, дискотеки, дрога, футболни мачове и, разбира се, мафия, а Мадона крещи разкрачена на стадиона за радост на тълпата и напук на Пловдивския владика. Дори си има партии и избори, а електоратът гласува свободно за бира и кебапчета, избирайки своите най-добри народни представители – предимно мои екипи. Сега чакаме да поотмине кризата, за да вдигнем пенсиите и заплатите на чиновниците с два лева, за да са доволни хората от грижите на властта.”
„ Ясно, ясно – много се е демократизирал адът. Казваш – има дрога, проститутки и мачове. И кои ще играят следващия кръг от футболното първенство?”
„ Доколкото си спомням Бусманци и Богутево.”
„ Аха – непременно ще ги гледам. Знаеш ли к`во – запази и за мен билет за мача; възнамерявам да отскоча за малко при вас.”
„ Няма проблем, само прогони по-скоро владиката от тук, да мога да изляза, че ми се изправя козината, като го гледам как размахва кандилницата пред райските двери и насъсква бабичките. Направо ще ме обръснат без сапун и ще ме кастрират.”
„ Сакън недей – и мене ме е страх! Всичко друго ми искай, само това не. Този като нищо ще кастрира и мен.”

Р


Публикувано от alfa_c на 24.09.2009 @ 13:05:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Пародии

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 19:08:57 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Паника в рая" | Вход | 10 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Паника в рая
от ANG на 24.09.2009 @ 15:02:15
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
след Сатана и още повече след мача Левски-ЦСКА
бегай на екзорцист, да те очисти!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:39:40
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Дано не ме очистят по друг начин.
Здрасти

]


Re: Паника в рая
от ma_gi на 24.09.2009 @ 14:28:10
(Профил | Изпрати бележка)
От твоите гротески ме свива под лъжичката и ми иде...
Здравей, Ради!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:37:57
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Айде сега, да не ти действат разреваващо?!

]


Re: Паника в рая
от apostolicia на 24.09.2009 @ 14:06:00
(Профил | Изпрати бележка)
Както винаги - с пръст на пулса - за мен е истинско удоволствие да те чета, Рад!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:37:02
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ми нали сме си критически реалисти - караме я по нашенски. Благодаря.

]


Re: Паника в рая
от sineva на 24.09.2009 @ 14:01:41
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, Ради!
Голямо е удоволствието да те чете човек.
За всекиго има по нещо.
Но аз си извадих това, не цитирам дословно, че ,,тези дето ти се кланят най - много, мечтаят да те прецакат,,.
И още много истини и мъдрости намирам тук!
Хубав ден ти желая!:)))))))))


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:33:56
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Трогнат съм мила. Ти си ми на сърцето.

]


Re: Паника в рая
от anelim на 24.09.2009 @ 14:01:37
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:30:05
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Жив-здрав!

]


Re: Паника в рая
от galina (diana610@abv.bg) на 24.09.2009 @ 14:00:58
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Много болни теми си засегнал, но най ми е мъка за българския футбол и особено за подигравката с "Левски". А ако резултатите от ревизиите доведат до изваждане на фаворитите от "А" група, май ще трябва да си харесам и аз един от споменатите от теб отбори, но май клоня към Бусманци. :)))
Поздрави!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:29:28
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
За всеки по нещо. Ами ако онези са стъпили в кереча, може и Бусманци да гледаме.

]


Re: Паника в рая
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 24.09.2009 @ 13:33:41
(Профил | Изпрати бележка)
тъжно ми стана, Ради...от българския ад, дето и дявола не е сигурен в него за живота си.
браво ти инспектор Топузов!!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:27:17
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Да не се разплачеш. Доколкото знам си далеч от ада.

]


Re: Паника в рая
от kasiana на 24.09.2009 @ 13:26:09
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Аплодисменти!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:25:43
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Окей. Дано си права.

]


Re: Паника в рая
от mamasha на 24.09.2009 @ 18:12:24
(Профил | Изпрати бележка)
Даааааааа! Наистина всичко тече, всичко се променя - и раят, и адът, и Господ, и Сатаната. Само дето от тези промени на човек му иде повече да се разплаче, нежели да се смее.

Ненапразно е казал народът: "Прекаленият светец и Богу не е драг!"
А за свежия хумор в този разказ-пародия искам да те поздравя, Ради! Чудесно!!! Браво!!!

Знаеш ли, с такова удоволствие съм чела може би единствено Марк Твен - "Писма от Земята".





Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:24:58
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодарство. Мнението ти е задължаващо.

]


Re: Паника в рая
от mariq-desislava на 24.09.2009 @ 18:46:12
(Профил | Изпрати бележка)
тук мъката и радостта спорят за надмощие, обаче все пак ти обещавам, че радостта ще спечели:)

благодаря ти за доброто настроение, което винаги внасяш с появата си, Ради


Re: Паника в рая
от radi_radev19441944 на 25.09.2009 @ 20:23:46
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Така ли го виждаш? Пък аз не се сетих.

]