Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 521
ХуЛитери: 0
Всичко: 521

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМарин
раздел: Разкази
автор: diva_voda

Фввв….вввп ! и розовата вода в залива дори не трепна , само леко се разпени на повърхността , а през прозрачните дълбини сякаш премина торпедо – сребристо, блестящо, газирано.
С привичен жест момичето изплува, вдиша, тръсна глава и се огледа, след което изящно се плъзна обратно към стръмната стена на скалата. Явно я познаваше добре и си имаше „стъпчици”, защото ловко , без никакво усилие, се добра до върха й. Марин също си пое дъх – дълбоко и шумно , жадно – беше забравил да диша.Беше забравил всичко и всички. Главата си беше забравил, а очите и ушите му бяха пълни само с розово , сребристо – газирано и този звук, когато тя се скриваше във водата – без плясък, само фввв…ввп !
И така от три дни. От първото утро, когато, сънен и рошав, прегази нечии космати пищяли и се изтъркули от палатката. Още не беше се съмнало, но розова дрезгавина вече загръщаше тихия залив с високи брегове. Не му беше до романтика – съвсем прозаично тръгна през папура към скалите да търси закътано местенце – природата си искаше своето. Но ето, че „упражнението” го облекчи и разсъни, и той реши да съчетае полезното с приятното и да поплува. Решително смъкна слипа и … тогава се случи - докато се озърташе откъде да влезе. Направо се втрещи! Замръзна, както си беше гол-голеничък, леко приклекнал - с единия крак във водата и ръце встрани - за равновесие. Нещо се совна край самотната скала в края на залива… Приглушен звук… И откъм тъмнозелените прозрачни глъбини към огледалната повърхност се стрелна сребриста мълния. Марин с мъка се удържа да не цамбурне. Без да усети как, намери се свит зад един хлъзгав камък; все още не разбираше какво става. Не беше мълния, момиче беше, млада жена горе – долу на неговата възраст. Косата й беше дълга и образува красива дъга от водни струи, когато тя я отметна. После заплува, не – по-скоро се плъзна, все така без звук и плисък, обратно към високата скала.
Марин не смееше да шукне. Все още гол, слиповете му най-предателски бяха изчезнали, той прибра колене под брадичката си и още по-плътно се притаи зад камъка. Момичето се катереше леко, трябваше да му го признае, като се имаше предвид, че беше голо, босо и мокро, без осигурителни въжета, изглежда познаваше терена. Разбираше ги той тези работи. Катереше се, откак се помнеше.
И точно момчетата от клуба го доведоха по тези места. Самите скали не бяха нито по-интересни, нито по-високи от тези, които изкачваха в дефилето, но морето и компанията му се сториха добра възможност да си почине. Да позабрави. Дааа, понасъбрало му се беше – уроци, матура, изпити в университета,…Натали. Разбира се, че не беше раздяла, само за пет години щеше да ги дели половин свят.
Марин се загледа отново в момичето и се усмихна - права ли щеше да се окаже баба му, че мъжкото сърце изведнъж се обръща? Защото само за три дни, а ето, че и резултатите, и класиранията, и бъдещето; и Натали изглеждаха далечни ; нечии чужди спомени. Само за три дни? Не – за три кратки утрини. Три кратки и неуловими вдишвания.
Нямаше как да и се обади през онази първа утрин. Не само от изненада; така и не намери слиповете си ( не беше възможно да са потънали по- дълбоко от самия него и все пак – липсваха). На втората не знаеше кое по-напред - да се радва ли, че я откри, да я гледа ли, кураж ли да набира… Че я търси след това, ясно. Къде ли не; обходи няколко пъти района чак до селцата от двете страни. Намери си поводи да се омеши с всички компании и огледа пещерите и палатките; като тревожен гларус кръжа над плажа, а скалата и нощем взе да я сънува, но… нищо. Нито следа от загадъчното дългокосо момиче. Никому нищо не каза обаче. Не посмя. Не знаеше как да обясни, а и не искаше - точно така – никому не желаеше да открива тайната си. Но ето, че през цялата изминала нощ се мята в полусън, раздиран от копнеж и страх - ами ако само така му се беше сторило? Ако всичко е било само някаква чудна и жестока игра на изтерзаното му до болка съзнание?!
Без всякакъв спомен да е заспивал, тази сутрин отвори очи преди слънцето. Как се намери на брега срещу самотната канара, нито знаеше, нито пък го интересуваше. Този път! Този път щеше да и се обади! Не знаеше как, но го беше решил! За всеки случай още по-здраво пристегна връвчицата на тъмносиньото SPEEDO и глупаво приглади острата си черна коса – да бе, сякаш имаше значение, нали щеше да плува. От вълнение място не можеше да си намери. Пречеха му ръцете,чудеше се къде да ги дене; камъните му убиваха; ту нагазваше във водата, решен да я чака на скалата, ту се връщаше – ами ако тя се откаже , когато го види? Шляпа и се връща, шляпа и се връща, докато камъните под него съвсем се измокриха, а краката му се вкочаниха. И точно се оглеждаше за ново убежище, когато го сепна звукът – фввв…вввп.
Като стрела, изстреляна в сърцето на водата, девойката се вряза дълбоко в прегръдките на залива.Танцът, който леко бе повела с вятъра, рязко промени посоката и партньора – уловило силата на порива й, морето мощно я изтласка обратно на повърхността! Каак му завидя на това море Марин! Яростно и издълбоко! Ако можеше, сигурно щеше да му прати секунданти!
Нищо не направи Марин и тази сутрин. Приседна, както и преди, затулен зад част от скалите и седя така дълго-дълго, много след като момичето си отиде – повече от всеки друг път. После мълчаливо си стегна раницата и без много приказки си хвана стопа към къщи. Стигаха му толкова вълнения. Не можеше да понесе още една раздяла – разбира се, че не беше раздяла, след като никога не са се срещали.
Дните се занизаха спокойни и подредени като спретнатите му лавици с книги. За никого не бе изненада, че в списъците на най - желаната специалност в университета името му бе сред първите пет. Натали първо му прати есемес, след това мейл и дори успя да го намери закратко по скайпа. Разбира се, че се гордее с него. А и толкова вълнуващи мигове им предстояха тепърва. И на двамата. Какво са в днешно време разстоянията, при тези технологии, при толкова удобни средства за транспорт…Ммм даа, като се замисли човек, какво са?
Лудото рошаво лято бързо пробяга жежкото си трасе и подаде щафетата. Есента, плиснала няколко хладни струи връз голия му груб, а-ха да я поеме, когато крадливият циганин-разбойник, чевръсто я изблъска и я пререди. Затича сияещ и по хлапашки ухилен, но ето че харизаните му чепици го препънаха и той се просна в краката на октомври.
В двора на университета цареше оживление. Студенти, преподаватели, родители и близки на първокурсниците, приятели – всяка година се стичаха тук, по стара българска традиция – да изпратят чедото, да му пожелаят на добър час. И да му се порадват. Марин предварително се примири със загубата – просто нямаше начин да спечели –майка му, сестра му, бабите, лелите – силите определено не бяха в негова полза! Ето защо, като истински мъж, просто преглътна и каза добре. Мъжки държа фронта досами високите двери на Алма Матер, където вече бе поверен сам на себе си.
Не че му стана много по-леко. Запровира се през тълпата и не след дълго намери търсената аудитория. Изглежда повечето му колеги бяха пристигнали, защото вече сформираха групите. Марин първо се записа, а след това разсеяно се заозърtа сред морето от лица. И тогава се случи - първо я чу, а след това и видя – фввв…вввп! и една кестенява къдрица го парна през лицето.

- Ха, прощавай, ама май ще сме в една група – момичето го гледаше и се усмихваше. Отблизо беше още по-хубава. – Аз съм Марина – продължи ведро. – А ти какво, езика ли си глътна?

Марин сe опитваше да си спомни името си.


Публикувано от alfa_c на 24.09.2009 @ 09:20:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   diva_voda

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 20539
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Марин" | Вход | 10 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Марин
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 24.09.2009 @ 10:12:42
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Великолепен разказ!
Прочетох го с удоволствие!
Брависимо!!!
Б.


Re: Марин
от diva_voda на 24.09.2009 @ 10:42:59
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си пристрАстен, Калинов:)) Нали споделяме една и съща симпатия към малкото жълъдче:)) Радвам се, ако съм ти припомнила лятото, слънце и усмивки днес!

]


Re: Марин
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 24.09.2009 @ 10:45:45
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Конфликт на интереси???
Не ме издавай!
Б.

]


Re: Марин
от joy_angels на 24.09.2009 @ 09:57:52
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ и особено - финал, Дива!
А за това:

Лудото рошаво лято бързо пробяга жежкото си трасе и подаде щафетата. Есента, плиснала няколко хладни струи връз голия му груб, а-ха да я поеме, когато крадливият циганин-разбойник, чевръсто я изблъска и я пререди. Затича сияещ и по хлапашки ухилен, но ето че харизаните му чепици го препънаха и той се просна в краката на октомври.

Имаш много специалното ми Браво! :)))
Поздравления!


Re: Марин
от diva_voda на 24.09.2009 @ 10:01:53
(Профил | Изпрати бележка)
:)) видя я тази "щафета", нали ,Радост:))) хи-хи... по харизани чепици:))
:)ухилено да ти е ,по хлапашки, цял ден:)))

]


Re: Марин
от anelim на 24.09.2009 @ 15:31:41
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за разказа! Много ми хареса!


Re: Марин
от diva_voda на 25.09.2009 @ 15:35:28
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се. И благодаря много за хубявите думи.

]


Re: Марин
от sineva на 24.09.2009 @ 11:45:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ах, че е хубаво!!!
Знаех си, че не може да не се срещнат!
И че и тя го е видяла.
Прочетох между редовете!
Страхотен разказ.
Направо ме изкефи!
Здравей, чаровнице!:)))))))


Re: Марин
от diva_voda на 24.09.2009 @ 11:58:00
(Профил | Изпрати бележка)
Ако продължаваш така, Синева, ще взема съвсем да се размааажа от кеф ... по скалите - иди после, че търси парцал да ме забърсваш:) Благодаря, че прочете .. грамотнице - и да пишеш умееш, ама и да четееш... :))

]


Re: Марин
от 4ernooka на 24.09.2009 @ 10:54:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ех , Дива и щастлива си с твоя талант за писане. А аз и един анализ не мога да направя като хората. Разказът е чудесен ! Бравооо !


Re: Марин
от diva_voda на 24.09.2009 @ 11:05:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ааааа, още една фенка наоколо:))) Недейта така бе, хора, ще взема да свикна:))

]


Re: Марин
от voda на 24.09.2009 @ 18:35:21
(Профил | Изпрати бележка)
Зачетох се и се прехласнах...
Поздравления, Дива!


Re: Марин
от diva_voda на 25.09.2009 @ 15:37:04
(Профил | Изпрати бележка)
:)) на един дъх се чете, нали:)) - това беше една от целите:))
къде зачезваш, Вода?

]


Re: Марин
от shtura_maimunka на 27.09.2009 @ 18:16:18
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Сладкодумка чаровна си ти!
Аз пък, ще чакам продължение!:-)


Re: Марин
от diva_voda на 27.09.2009 @ 23:33:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Щурак, радвам се, че ти хареса:)

]


Re: Марин
от Srqda (sredina@abv.bg) на 18.10.2009 @ 09:58:38
(Профил | Изпрати бележка)
Свежо!
Много ми хареса! :)


Re: Марин
от diva_voda на 18.10.2009 @ 11:57:33
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се,че се запозна с моя любимец,Хрис:) най-после:))
Благодаря за високата оценка, приемам я с истинско удоволствие:)
До скоро!

]


Re: Марин
от djingibi на 24.10.2009 @ 23:39:45
(Профил | Изпрати бележка)
А аз наистина познавах това момиче, като бях по-малък. Израстнал съм с нея. Дори бях влюбен, докато тя не отиде да учи, а после чух че се е омъжила за някакъв, дето са се запознали в университета. Късметлия си ти, Марине!


Re: Марин
от diva_voda на 25.10.2009 @ 05:52:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ама ти наистина като дух - появиш се, зачезнеш:)) Джингиби:))
Остави го Марин,прозаична история:))) вземи разкажи как мина под дъгата, онази двойната, посред океана:)))

]


Re: Марин
от 4ernooka на 25.11.2010 @ 20:29:13
(Профил | Изпрати бележка)
Браво ! Много се радвам за специалната награда,която ти донесе този разказ днес ! Все пак да сложиш една камара хора в джоба си е супер постижение ! Прегръдки и целувки от мен !


Re: Марин
от diva_voda на 26.11.2010 @ 08:11:41
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!
Време му беше на това момче ... за "реабилитация" наистина :))
Прегръдки и от мен!

]