Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 573
ХуЛитери: 4
Всичко: 577

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: LioCasablanca
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа убиеш съвършенството
раздел: Разкази
автор: joy_angels

С благодарност към Sia, за вдъхновението

Погледна залеза над градината. Нe почувства нищо.

Седна на пейката пред камъка. Мислите му се рееха, но чувствата му бяха осезателни точно като този камък. Съвършенството, което бе създал, убиваше страстта му, а той не можеше без нея. Но трябваше да се изправи очи в очи с перфектното си дело, за да разбере, че никога повече не иска да го види.
Проектът беше добър. Какво ти добър – беше просто отличен! Имаше достатъчно време, пълното съдействие на клиентите и неограничен бюджет. Авансът беше толкова солиден, че чак не беше за вярване. “Искам уникална градина! – беше казал господин Манолов – Искам като видят двора, да падат... Не ме интересува колко ще струва. Сложи цена на фантазията си – ще платя двойно!”

Задачата беше странна – да направи японска градина върху три декара дворно място. Поредната метреса на господин Манолов, повишена в ранг “съпруга”, се вдъхновяваше от Изтока почти толкова силно, колкото и от портфейла на бизнесмена. Тя беше наложила странни порядки над домакинството – слугите носеха нещо като кимона, из къщата горяха ароматични пръчици, а пред диваните се кипреха непалски молитвени килимчета. Мешавицата щеше да стане пълна с аранжирането на двора, но какво го интересуваше? Нали клиентът винаги имаше право?

И все пак, опита се да обясни на съпругата, че красотата на желаната от нея японска градина е в размера. Използва цялото си красноречие от добре подбрани, прости думи, за да я омае и да отдели само посоченото от него ъгълче за японска градина. Разказа й идеята на “японската стъпка” – пътеката от единични каменни плочи, които водят посетителя постепенно към тайнството и му разкриват детайл след детайл красотата на сътвореното.

“Вижте, мила госпожо – беше казал. – Ако диамантът, който е на врата Ви, беше 100 пъти по-голям, това щеше да е просто камък на шията Ви. Скала. При определени обстоятелства би Ви убил. Но понеже е малък и обработен до безобразна съвършеност – Вие му се радвате, а околните завиждат на бижуто Ви. Е, с японската Ви градина нещата стоят по същия начин – тя е бижу.”

Не успя. Трябваше или да прекрои целия двор, или да се откаже. Не можеше да се откаже. Вече беше изградил име на добър ландшафтен архитект сред богати клиенти и поръчките валяха. Не биваше да залага бъдещето си на карта. Пък и предизвикателството си го биваше.

За лош късмет, новата госпожа Манолова прочете статия в едно женско списание до степен щото се ограмоти по въпроса за японските градини и го разведе компетентно из двора. Показа точните места, където иска четвърт декар езеро със златни рибки, купчини камъни във формата на алпинеум и гора от цъфтящи (цъфтящи!) вишневи дръвчета.

Веднага след съдържателния си разговор с платинено русата дама в пеньоар с японски мотиви потърси среща с господин Манолов. Заяви, че се отказва. Човекът в крайна сметка му влезе в положението и му даде свобода на действие без да се съобразява с капризите на поредната дива в живота си. Само за езерото се запъна. Искаше го даже още по-голямо и то на най-неподходящото място.

Наложи се да обяснява, че за такова съоръжение трябва да се вземат мерки като при изграждане на микроязовир – щеше да е нужно доста копаене и подпорна стена, за да се предпази двора и къщата от наводнение. “Не ми говори за пари – каза господин Манолов – прави каквото трябва”.

“Добре де – каза си наум – ако в терена имаше естествено езеро с този размер, какво щеше да стане? Същото. Щях да проектирам, нали?” Това го успокои. Подобно на повечето архитекти се опитваше да “ограмоти” клиента си, но това беше кауза пердута. Хората живееха с години с някаква своя мечта, поливаха я, подрязваха я и щом можеха да я осъществят – искаха точно нея. Трудно беше да вплете наученото, правилата, каноните дори, в нечия мечта. Беше разбрал, че проектът трябва да е съвместен компромис, включително от негова страна. Точно това го правеше и толкова успешен архитект – опитваше се да чува желанието на клиентите си.

След месеци усърден труд дойде големият ден. Беше готово. Дворът беше разделен на малки градини, които ревниво пазеха чудесата си от случайния поглед.

Най-отгоре на всичко се кипреше езерото в стил Джоудо. В средата беше запазен остров, заобиколен от езерото. До острова се стигаше по дъговиден дървен мост с ниски перила. Те мислено продължаваха на острова в очертанията на пътека – от двете страни бяха подредени грубо на вид окастрени пънчета. От езерото надолу, като част от естествения наклон на терена, тръгваха малки кръгли каскади. Водата се разливаше в езерцата, които напомняха очи: всяко следващо изплакваше сълзите на предишното. Големи каменни плочи, разхвърляни уж случайно по чакълестата пътека водеха към тайнствените кътчета, всяко от които той беше изстрадал, композирал и вдъхновил за живот.

Най-много се гордееше със сухата река в долната част на парцела. Тя тръгваше от павилиона за чай и продължаваше към двуметровата ограда. Макар и да пропусна някои от елементите, подреди камъните така, че любопитното око трескаво търсеше водата между тях, но не я намираше. Водата се бе оттекла, а вечните камъни стояха там и щяха да стоят много след като всички обитатели на дома изчезнеха в небитието.

Реши да прекара последната нощ в къщата. И без това Манолови ги нямаше, а заедно с тях – и прислугата. Само пазачът беше в къщичката си на входа. По време на дългите месеци работа ползваше една от стаите за кабинет и място за отдих. Беше замръквал и друг път: една нощ беше чакал доставката на декоративните вишни от специален разсадник в Белгия и искаше лично да се увери, че дръвчетата ще пристигнат в добро състояние.

Разходи се из градината – забелязваше елементите отново и отново, но гледаше с очите на чужд човек. Толкова дни беше изпипвал детайлите, толкова пъти работниците прекрояваха едно и друго, че сега тишината и подредбата изглеждаха нереални. Погледна залеза над градината – друг път красотата му го топлеше. Сега сърцето му не трепна. Нещо необяснимо се случваше.

Каменните стъпки сами го отведоха в любимото му кътче – няколко квадратни метра ниско подрязана морава, оградени от кипариси. Дръвчетата бяха с различна височина, за да създават ведрост на пространството. В единия край имаше пейка само за един човек. Седящият не се виждаше нито откъм къщата, нито откъм близкия павилион. Беше място за уединение, в центъра на което стоеше камък. Камъкът беше от градината на дядовата му къща, от едно село високо в планината. Отиде специално там, за да го открие – камък, почернял от влагата на годините, обрасъл с мъх и лишеи. Наричаше мястото “Градината за размисъл”.

Седна на пейката, загледа се в камъка и умът му почна да блуждае. Част от мъха беше като обгорял. Кой ли щеше да седи в тази градина? Имаха ли обитателите на този дом нужда от размисъл? Едва ли. Жълтото цветче на един мъх блесна в зеницата му. Кой беше той да съди... Знаеше ли какво всъщност се случваше в душите на тези хора. “Не ги оправдавай...” – зачегърта в съзнанието му една грапавина по камъка. “Ти създаде поредното безсмислие в охолния им живот”. Дали наистина... но нали беше творец... “Това ти е работата – подкрепи го зелено-бял лишей – ти създаде невероятна градина. Знаеш ли колко хора ще й се радват?” Колко ли наистина? И щяха ли да се радват или само щяха да завиждат на богатството на Манолов, който си е позволил всичко това?

И в този миг мобилният му телефон звънна. Да... Определено в градината за размисъл имаше излишен детайл и той чуруликаше. Беше съпругата на Манолов. Прибирали се от морето. Следвал ги един микробус с цветя, които тя поръчала в някакъв си парник и които трябвало спешно да се засадят между камъните. Дворът бил много гол. Пък и вишните цъфтели чак напролет. Искала на партито за откриването на градината да има цветя, много цветя.

Прибра телефона в джоба на ризата и се насили да остане още миг в съзерцаване на камъка. Не успя. В крайна сметка беше европеец и живееше в двадесет и първи век.

Много пъти беше мислил над израза за капката и чашата. Струваше му се насилен. Но сега усещаше, че е истински. Съвсем истински. Отиде до стаята си, където в метален шкаф беше запазил малко от експлозива, използван за раздробяване на скалата при строежа на езерото. Измина пътя до подпорната стена още по-бързо. Застана пред умело замаскирания с езерни растения и бамбук бетон и огледа целия двор.

Нe почувства нищо. Съвършенството, което бе създал убиваше страстта му. А той не можеше да продължи без страст. Но след разговора си даде сметка, че има и по-страшно от това да постигне съвършенството – да го види унищожено.

Творението беше негово, но не му принадлежеше. Това беше истината. Дали утре или след година, все едно – градината нямаше да изглежда така. Съвършенството на сътвореното щеше да бъде убито. Но... нека поне ръцете, които щяха да го сторят, не бяха чужди.

Гърмът го завари над имението, нависоко. Не видя отприщените тонове вода, но не беше и нужно. Знаеше какво се случва в двора. Сега вече можеше спокойно да погледа червената топка над хълма. И да се стопли.

Залезът отново беше негов.



Публикувано от aurora на 23.09.2009 @ 16:55:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   joy_angels

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 22:44:34 часа

добави твой текст
"Да убиеш съвършенството" | Вход | 19 коментара (45 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да убиеш съвършенството
от anelim на 24.09.2009 @ 10:19:10
(Профил | Изпрати бележка)
Убиваме съвършенството в нашия свят още, когато правим компромис с ценностите си. Драматизмът на експлозията ме изненада. Архитектите са нещо като майка под наем - раждат чужда рожба. Та, липсва му нужната доза професионализъм на този архитект, но пък е пълен с човешки въжделения и страсти...
Прекрасен разказ, Джой! Сигурно много архитекти биха искали да имат силата и слабостта на твоя герой...
Поздрави!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 10:29:05
(Профил | Изпрати бележка)
Струва ми се, че всички в своята област сме готови понякога да "взривим" творбата си. Не знам дали е непременно непрофесионално, но по-скоро е така. В този смисъл архитектът тук се проявява наистина като непрофесионалист... Но пък... Понякога е хубаво да пуснеш демона от бутилката, пък макар и само на хартия!
Радвам се на коментара ти, Миленка! :)))
Благодаря!
Успешен да е денят ти! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от sia на 10.01.2011 @ 19:03:48
(Профил | Изпрати бележка)
Никога не забравям този разказ, Радост!
Цяла година страстта ми липсваше... И все още, понякога...

Но все по-често залезът отново е мой...
Благодаря ти!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 10.01.2011 @ 19:12:12
(Профил | Изпрати бележка)
Мога само да ти подаря разказ. Не мога да ти подаря залез. Но всъщност - ти ми подари този залез, помниш, нали?
Ти си един от хората, които най-много ме е вдъхновявал, Сия.
Благодаря ти! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от varq2 (valissa@abv.bg) на 24.09.2009 @ 05:27:37
(Профил | Изпрати бележка)
Аз бих добавила, че това е закономерност. Съвършенството не бива да съществува. То е само наша цел, стремеж. Достигнеш ли го - разрушвава се!
поздрави, Ангелче за хубавия разказ.
Варя


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 09:17:59
(Профил | Изпрати бележка)
Да... Напипваш както винаги точните думи, Варя! Достигнатото свършенство (само ще добавя) е строго лично, обаче. То не се преживява така (непременно) от другите субекти.
Благодаря ти за прочита! Хубав и усмихнат ден :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от mariq-desislava на 23.09.2009 @ 23:38:39
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш няколко разказа, които ми се е искало да коментирам и след няколко прочита установявам, че просто не знам как. Този е един от тях. Нужно ми е още време и осмисляне, тъй като тук ми изниква алегорията за творческия процес като собствено вътрешно разрушаване с цел съграждане на нов, фантазен свят и това си е, а ти може би не си имала предвид това. Пак ще чета.;)


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 23.09.2009 @ 23:49:35
(Профил | Изпрати бележка)
Мила ми Деси! Аз какво имам пред вид е едно, а какво стига до теб - друго. Ами ако нямам пред вид нищо, а тази история си е просто ... история? И всяка една реакция ме радва, защото и аз самата откривам нов смисъл.
Чети колкото искаш :))) Това, което си усетила много ми харесва! Това пък аз искам да знаеш на този етап.
Спокойна нощ! Благодаря ти, ей! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от alef на 24.09.2009 @ 14:39:01
(Профил | Изпрати бележка)
За пореден път се убеждавам в истинността на думите на Маркес, че щастието е по пътя към върха...Напоследък много мисля над това ,когато въпросът ,след достигането на тавана в едно или друго отношение : "а сега накъде?" е на дневен ред . ..

Благодаря ти! :)


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 20:56:52
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли на мен каква фраза ми се е забила от години в главата? "След секс винаги е тъжно"
Горе-долу е така и след всеки успех - особено когато приберат фанфарите в калъфите и угасят лампите.
Оставаш пак никой, но този никой е много по-самотен от онзи никой преди фанфарите...
Благодаря ти за размисъла, alef! Спокойна вечер! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от 4a4e на 24.09.2009 @ 11:28:04
(Профил | Изпрати бележка)
Привилегия е да можеш да твориш красота.
И само да я забелязваш не е лошо.
Спънах се в отломките от камъка за размисъл:
творенията ни никога не ни принадлежат и добре, че е така, защото
иначе те ще ни убият.


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 21:55:01
(Профил | Изпрати бележка)
Мислиш ли? Че наистина ще ни убият?
Нали и децата са наши творения?
Камъкът за размисъл е много мое нещо - той съществува. Трябваха ми само малко, прости думи, за да го опиша.
Благодаря ти, 4а4е! Радвам се, че съм предизвикала размисли! Да, красотата и само да я забележиш - стига.
Спокойна вечер :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от sia на 24.09.2009 @ 11:18:45
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да кажа, Радост - няколко думи в коментар и ти
сътвори този разказ - за мен си е удивително!

Когато започнах да го чета за пръв път - началото завладяващо,
бързам с настроението на лирическия, засмиват ме "цъфтящите
вишневи дръвчета", почти не дишам и стъпвайки на пръсти
оглеждам градината, сухата река, стария планинински камък
веднага ми става любим... гърмът ме сварва неподготвена,
долната ми устна боли да я пусна, водата помита всичко...
И после залезът - този топлещ, този несъвършен венец...

Благодаря ти!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 22:34:04
(Профил | Изпрати бележка)
Най-трудно май ми е да ти отговоря на теб, Сия...
Благодаря ти за споделеното усещане и мисли.
Благодаря ти за подарената фраза.
Благодаря ти и за търпението за изчакаш публикуването.
Благодаря ти, че четеш текстовете ми въобще!
Благодаря ти!
Прилича на обяснение в любов и то е, защото всеки автор е мъртъв без читателите си.
Спокойна вечер :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от sia на 25.09.2009 @ 21:56:48
(Профил | Изпрати бележка)
:)
!!!

]


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 25.09.2009 @ 21:59:37
(Профил | Изпрати бележка)
:)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от jezabel на 23.09.2009 @ 23:06:22
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Много ми хареса, Джой! :) :)

Поздравления! :)


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 11:09:23
(Профил | Изпрати бележка)
Драго ми е, че си тук, Джез! А за харесването - ще черпя!
Благодаря ти!
Успешен ден :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от Iszaard на 23.09.2009 @ 19:45:23
(Профил | Изпрати бележка)
Как ми се е иска и на мен някой път да взривя реалността, за да я направя моя. Но дори и да го сторя, тя пак ще се изплъзне. Като прочетох разказа кой знае защо ми хрумнаха всички онези тривиални въпроси -а какво след това, как ще върне парите, какво ще се случи с този човек.... Това е ужасът на реалността...тези взривове можем да си ги организираме уви само в собствения си ум, ей така, за успокоение на съвестта:)))


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 20:53:28
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря за тази реакция, Iszaard, защото същите тривиални въпроси се блъскаха и в мен: какво става после, като се приберат собствениците, какви пари са отишли за това, какво става с репутацията му, ако щеш - и мутри могат да му пратят, има ли дете... Абе въпроси от 1001 нощ. Но го оставих да направи каквото си иска - той живее в мига на един текст и има правото на решение...
Нима не е същото, когато треснем една врата (която в очите на други не е за тряскане...)?
Права си - поне на хартия можем да гръмнем шампанското в каквото посока си искаме :)))
Благодаря ти! Хубава вечер :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от diva_voda на 23.09.2009 @ 19:14:23
(Профил | Изпрати бележка)
Бога ми, Джой, разбирам го този архитект и драмата в душата му. Ако бях на него ,нямаше да стигна толкова далече - да взривя съвършенството - или щях да се гръмна, или щях да я изгърмя тая празноглавка! Разбира ти перхидролна фльорца от японски градини:))
Наздраве:)) виж кое време е:))
Дива вода


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 23.09.2009 @ 23:34:17
(Профил | Изпрати бележка)
Че що ще се гърмиш ти, Дива? Съвършенството е само продукт, създателят си ти... Пак ще си направиш съвършенство.
А тайната е в това, че моето съвършенство е различно от твоето :) А и моето, и твоето се менят с времето :))) Тъй че - споко! Ако някой ти заплашва "О, миг, поспри!"-то, отстраняваш всички хладни и жежки оръжия от себе си и отиваш да пиеш нещо студено, ама наистина студено. Може и с ананасов сок :)))
Проблемът на перхидролените фльорци е, че въобще не им пука нито за теб, нито за мен, нито за сайтове като нашия. Те са на Маями или ... на яхта в Копенхаген :)))))
Благодаря ти, че прочете, Дива! Наистина ми е хубаво :)))
Спокойна вечер!

]


Re: Да убиеш съвършенството
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 23.09.2009 @ 19:05:17
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Хареса ми, Джой!
Благодаря за камъка за размисъл и вечността, заложена в него...
Нали на това се крепим...
Б.


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 23.09.2009 @ 23:11:20
(Профил | Изпрати бележка)
Този камък ми е много специалното място в градината. Радвам се, че си усетил присъствието му, Борис!
Благодаря ти! Спокойна вечер :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от voda на 23.09.2009 @ 18:00:12
(Профил | Изпрати бележка)
Права си , Венея - по отношение схващането на идеята.
Но ако човек има усет към красивото, колкото и ограничен да умствено, ще се възхити от това образно и вдъхновено описание на градината. И от този сладкодумен език.
Благодаря ти, Радост.

(Бях решила да не правя повече коментари, защото и те били като стиховете ми, безсъдържателни. Но не се стърпях)
Поздравления!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 23.09.2009 @ 19:17:02
(Профил | Изпрати бележка)
Ти пък, Водице! Аз ще ти кажа, че твоите коментари ще ми липсват, ако нарочно ги избягваш. Ако просто текстът не те радва и отминеш - това е друго, за такива неща сърдене не може да има.
Разказът е с една идея минорен. Но не искам ти да си минорна! Тъжна вода - айде бе, няма такова нещо :)))
А иначе - сериозно - някой може да открие смисъл и в разпилян боклук, не точно красота (хайде да не стигам до крайности), но всъщност онова, което е около нас трябва да стига до сетивата ни, да ни кара да осмислим нещата около и вътре в нас. Разказът е привидно за съвършенството, той е по-скоро за очите ни - до колко и накъде са отворени.
Благодаря ти, че не се стърпя и коментира!
Хубаво и ромонливо да ти е! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от voda на 23.09.2009 @ 23:08:40
(Профил | Изпрати бележка)
Да достига до сетивата ни онова, което е около нас и вътре в нас!!!
Осмислянето на нещата. В това е смисълът...
Благосаря ти още веднъж, Радост!
Поздрави! :)

]


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 23.09.2009 @ 23:09:55
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги си добре дошла, Ели!
Спокойна нощ :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от apostolicia на 24.09.2009 @ 10:50:19
(Профил | Изпрати бележка)
Пак си стъпвала тихичко по тъничкото въженце между идеята и материята - много харесвам този ти похват. Извадена е цялата тиха лудост на дилемата да си свършиш работата или да останеш човек. В работата ми неведнъж ми се е налагало да правя подобни избори, не знам колко от тях са били правилни и от коя страна на границата съм вече, така че мога да твърдя със сигурност - справила си се. Поздравления!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 24.09.2009 @ 11:00:52
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря за този коментар и за оценката в него, Апостолиция!
Както вече писах - свички правим подобен избор, без значение какво сътворяваме. Но се иска не само дупе - иска се да виждаш смисъла в това да съхраниш човешкото. Понякога точно липсата на смисъл те кара да насадиш мушката и латинки в японската градина, да плюеш, да вземеш парите и да си отидеш.
Винаги ми е хубаво, когато се обадиш, ей! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от Da на 28.09.2009 @ 09:50:15
(Профил | Изпрати бележка)
Колко хубаво, че когато човек пише, може да си позволи накрая да взриви градината :) Прочетох с удоволствие, Джой!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 28.09.2009 @ 19:12:19
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, понякога човек трябва да се накефи на макс. Извини за нелитературната ми реакция :)
Радвам си че, си тук, Да!
Значи е "да"! Благодаря ти за което!
Поздрав :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от marcusjunius на 28.09.2009 @ 14:18:42
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
много ми хареса


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 28.09.2009 @ 19:18:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря от сърце, Марк!
Радваш ме :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 07.10.2009 @ 22:59:27
(Профил | Изпрати бележка)
Бях изтървала от погледа си този твой разказ, Джой. Сега го
открих и прочетох с удоволствие! Възхищавам се на умението ти
да вложиш в малките елементи движещата сила на подтекста,
винаги ме впечатляваш с финала, в него има изненада и това
прави разказа ти още по-силен.

Искам да ми обещаеш нещо : не убивай никога
съвършения разказвач в себе си!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 09.10.2009 @ 09:55:02
(Профил | Изпрати бележка)
Разказвачът в мен не е съвършен, Пастирка, той само пътува нататък, но искрено се надявам да не достигна съвършенството. Сериозна съм.
А за убиване - няма. Но друг може да го убие. И тук съм сериозна.
А сега те прегръщам за думите ти с най-топлата си усмивка! :)))
Благодаря! Ама много :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от sia на 07.04.2011 @ 19:25:50
(Профил | Изпрати бележка)
Това, разбира се е от най-любимите ми,
по много причини...
Снощи гледах един стар филм, имаше
прекрасен вишнев цвят, а самураят говореше за
животът във всяко дихание...
Пак ти благодаря, пиши!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 08.04.2011 @ 20:08:24
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък скоро, по повод на вегетарианството в една книга четох: "А ти знаеш ли как пищят марулите като ги режат..."
Понякога е добре, че не знаем. Пиша го и веднага си казвам - защо да е добре, защото непознатото плаши, нали...
Благодаря ти за вдъхновението за този разказ, Стеф. Благодарение на теб и сега го прочетох отново. И не повярвах, че съм го писала аз. Може нескромно да звучи, но е факт.
А писането - казах ти, нещо се е запънало в този му вид. Иначе всеки ден цапам хартията с дивотии.
Хубава вечер! :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от verysmallanimal на 13.11.2011 @ 21:31:35
(Профил | Изпрати бележка)
Бисери на свинете...
Много силен разказ! Поздрав!


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 15.11.2011 @ 18:10:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за оценката, VSA!
Радваш ме :)))

]


Re: Да убиеш съвършенството
от doktora на 14.11.2011 @ 08:12:59
(Профил | Изпрати бележка)
Апокалипсисът е за всички...к сожелению, Джой :)

Прекрасно дърпаш нишката...леко разказваш, с ирония и тънък хумор...философски казус е...знаеш...творението убива създателят си или го освобождава...избрала си втория вариант
аз...съм песимист, няма бъдеще този свят (за кой ли пореден път) на алчни и самозабравили се нищожества (да не кажа животни;((...) човеци, уж
Светла седмица ти желая:)
Док


Re: Да убиеш съвършенството
от joy_angels на 15.11.2011 @ 18:12:39
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, Доки, не така песимистично, човече... От Езопово време има и свине, и ябълки...
Много ми хареса емоционалния ти коментар (то ти кога ли си бил друго, освен вулканичен) :)))
Благодаря ти, че си бил тук! :)))

]