Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 802
ХуЛитери: 5
Всичко: 807

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМълчания и приказки
раздел: Разкази
автор: joy_angels

Жаклин и Катрин много си приличат. Пъстрите очи, малкото носле и къдравите кестеняви коси на Жаклин са минали едно към едно към Катрин. Нормално е – Катрин й е дъщеря. И двете са красавици – Катрин вече, а Жаклин – все още. Обичам ги и двете.

Жаклин седи срещу мен в ресторанта и се опитваме да се забавляваме. Опитваме се е точната дума. Не върви. Толкова рядко успяваме да излезем само двамата, а когато го направим, разговорът се върти само около Катрин – как ли е сега, добре ли е с бавачката, ами ако нещо стане... И си тръгваме само, за да установим, че всичко е било наред, освен нашите притеснения. След всяка провалена вечер решаваме, че трябва да излизаме по-често, за да свикваме всички с отсъствието от дома, но решението се забравя бързо.

И сега е така. Жаклин е нервна, защото хем й се иска да е тук, хем не може да се отърси от емоциите си на самка, изоставила детето си. Но виновният ще съм аз. Просто трябва да си го изкара на някого и аз съм й най-удобният обект.
- Тази салата става все по-малка на все по-висока цена. Кризата удари и краставиците... – това съм аз.
- А защо не си взе нещо друго? Навсякъде ядеш все тази салата и все си недоволен от нещо – това е Жаклин.

Мълчание. Почва да свири оркестър. В този ресторант все още има старомоден оркестър, заради което ми харесва. Свирят доста сносно шлагери, които ме връщат в детството ми. Тогава у дома свиреше магнетофон и правехме записи от радиото: от предавания като “Музикална стълбица” или “Хоризонт за вас”.
- Чуй тази песен. Пусках я заедно с цветомузиката, която си бях направил у дома и всички момичета от класа си мечтаеха да дойдат да я погледат.
- Бил си чаровник още тогава – Жаклин се усмихва.
- О, не, мадам. Пазех скрития си чар за Вас – усмихвам се и аз и я погалвам с поглед.
- Когато говориш така ми изглеждаш като някакъв чичко. Не може ли да промениш този тон?

Мълчание. Нямам идея какво ми беше на тона. А салатата наистина не я бива.
- Искаш ли да изпием бутилка червено вино? – този път е Жаклин.
- С удоволствие... И без това казват, че е по-полезно от бялото.
- Все това ми отговаряш. Няма ли някога да кажеш нещо различно? Като куче на Павлов си: червено вино – полезно, червено вино – полезно....

Мълчание. Къдриците й се люлеят изящно, но гласът й е заядлив. Писва ми. Вечерта навън е поредната вечер на боклука. След дългата пауза тя започва да ми се умилква, говорим за “важни за мен” неща, но не е същото. Накрая с облекчение се прибираме у дома, за да установим, че Катрин е прекарала чудесна вечер без нас. Има двайсет пръста, нито една прободна и порезна рана, къщата е цяла, а бавачката не е откраднала семейните спестявания от сто и осемдесет лева в нощното шкафче на Жаклин.

Време е за спаринга с втората любима жена в живота ми:
- Искам за бременските музиканти, татко, моля те! – това е Катрин.
- Не искаш ли нещо друго? Ако все тази приказка ти чета на заспиване, бързо ще ти омръзне... – това отново съм аз.
- Не, не, не! – едно краче тропва както си му е редът – Бременските музиканти искам!

Приказка. Главицата е застанала точно в ямката на дясната ми мишница и следи внимателно всеки ред. Дано продължи да гледа с такова усърдие буквите и когато се научи да чете. Харесвам тези мигове на осъзнато бащинство, но повторението на едни и същи порядки ме изнервя.
- “Знаеш ли какво? – рекло магарето – Аз отивам в Бремен и съм решил да стана музикант. Ела с мен – аз ще свиря на лютня, а ти ще биеш барабана.” Там-та-ра-рам, рам-там-там – озвучавам надлежно приказката аз.
- Татко! Това го няма написано!
- Да, но така бие барабанът...
- Не искам барабан! Искам си моята приказка както си е!

Приказка. Чета текста без никакви импровизации. И без това така ми е по-лесно. Но и по-скучно. Внезапно тънък глас ме спира:
- Защо не ме попита страх ли ме е от разбойниците?
- Ами... защото знам вече, че не те е страх. Нали снощи те питах?
- Не, татко! Не така! Трябва да ме попиташ... Всеки истински родител трябва да попита детето си!
- Добре... Страх ли те е от разбойниците?
- Не, разбира се! Да не съм бебе!
- И снощи ми отговори така.
- И утре ще ти отговоря така, а ти гледай пак да не забравиш да ме попиташ!

Приказка. Стигам до края й, за да разбера, че къдравата главица е заспала на рамото ми. Измъквам се внимателно от леглото й и откривам, че другите къдрици са заспали на дивана пред телевизора. Пъстрите очи са затворени, малките нослета дишат равномерно. И двете са красиви и ги обичам: Жаклин – все още, Катрин – все повече.

Сипвам си чаша червено вино, защото е по-полезно за здравето и си вземам нова книга от лавицата.

Мълчания и приказки. И целият живот между тях.


Публикувано от alfa_c на 10.09.2009 @ 15:23:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   joy_angels

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:46:51 часа

добави твой текст
"Мълчания и приказки" | Вход | 16 коментара (40 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мълчания и приказки
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 10.09.2009 @ 15:36:08
(Профил | Изпрати бележка)
Чета те - все още, добра си - все повече)))))))


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 19:27:09
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се - все още. Съмнявам се - все повече.
Благодаря, че прочете, Алиса! Още веднъж те поздравявам за "Да не си посмял..." Като камък в дълбока вода е този стих.
Хубаво да ти е! :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от marcusjunius на 10.09.2009 @ 15:36:30
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
Браво. Много браво. Най-доброто, което съм чел от много време.


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 19:28:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря. Много благодаря. Комплимент от човек, който не съм очаквала никога!
Още веднъж поздравления за разказа в блога ти! Поздрав :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от varq2 (valissa@abv.bg) на 10.09.2009 @ 15:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Отношения, присъщи на всички времена. Може би само посягането към книгата накрая, би се се променило в сядане пред компютъра. Народната мъдрост казва: дойдат ли децата, любовта е на свършване....
Сложно е да се бориш с еднообразието...Като лавине е , не можеш да го спреш.
Все пак щастливи са героите ти. Любовта, макар и модифицирана е между тях.
Поздрави.
Варя



Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:42:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не знаех как да ти отговоря, Варя! За книгата и компютъра си права, макар че винаги ще има хора всякакви. Познавам млад мъж, който си свива сам цигарите, както едно време...
Аз няма да се съглася с народната мъдрост. Щото за коя любов ми говори тя? За привличането? За изгарящото начало? Да, тях ги няма след няколко месеца, децата изобщо могат и да не се появят за толкова време...
Любовта може само по-силна да става с децата. Ако не става - не е било любов. Било е секс, тръпка, надскачане, но не е било любов.
Днес не ми е ден за мълчание. Извини ми логореята :)))
Но то си виновна ;) - размисляш ме с твоите коментари, както винаги!
Благодаря ти! Хубаво да ти е :)))
ПП Ето ти и на теб един линк - авторът му ще ми прости, надявам се, че го пращам без да го питам.
http://marcusjunius.blogspot.com/

]


Re: Мълчания и приказки
от varq2 (valissa@abv.bg) на 12.09.2009 @ 16:27:41
(Профил | Изпрати бележка)
Млада си още.... И аз не мога да го обясня, но много пъти съм се сблъсквала с доказателства за това... Народът никога не греши!
Разказът ти е перфектен. Една перличка от шарения наниз на живота. :)
Поздрави.
Варя

]


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 13.09.2009 @ 18:38:10
(Профил | Изпрати бележка)
Млада съм, верно е ;)
Обаче аз ще продължа да се правя, че не съм чула тази мъдрост, може ли?
Благодаря ти за диалогичността, Варя!
Спокойна неделна вечер :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от sineva на 10.09.2009 @ 16:02:06
(Профил | Изпрати бележка)
Мила Радост!
Просто се чудя този път какъв коментар да направя!
И измислих това - НЕВЕРОЯТЕН ТАЛАНТ СИ!!!
С обич!:))))))))))


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 21:52:24
(Профил | Изпрати бележка)
Не, вероятен съм, Синичка, а дали е талант - нека времето реши.
Благодаря ти, че прочете!
Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от Ufff на 10.09.2009 @ 16:24:19
(Профил | Изпрати бележка)
Пак хубаво четиво!


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:43:33
(Профил | Изпрати бележка)
Пак благодаря, Уффф!
Хубаво да ти е! :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от Boryana на 10.09.2009 @ 17:02:08
(Профил | Изпрати бележка)
Изчетох на един дъх. Мноооого талант. Поздрави!:)


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:46:41
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Боряна! Мноооого щедрост...
Благодаря ти за прочита! Хубаво да ти е! :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от voda на 10.09.2009 @ 18:10:39
(Профил | Изпрати бележка)
Все още и все повече си неповторима.
Привет, Радост! :)


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 22:14:33
(Профил | Изпрати бележка)
Все още търся и все повече обичам разнообразието, Водице!
Нещо са ми се закачили класически рими напоследък за съзнанието и с всички сили се опитвам да се откача, личи ли ми?
Благодаря ти за прочита! Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от apostolicia на 10.09.2009 @ 18:55:31
(Профил | Изпрати бележка)
Изяществото на делника и поезията на обикновеностите - поразитело! Харесах много! Поздравления!


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:34:05
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна не си идвала, Ели.
Радвам се, че сега си тук :)))
Благодаря! Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от radi_radev19441944 на 10.09.2009 @ 20:33:55
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Много приятно разказче. Ежедневие като ежедневие


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:03:09
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно, Ради!
Благодаря ти, че прочете!
Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от diva_voda на 10.09.2009 @ 21:57:06
(Профил | Изпрати бележка)
:)В много кожи влизаш - много и различни отправни точки, можеш го, безспорно!Само когато разказваш от името на мъж / момче "Нара"/, струва ми се, че той / то / е по- скоро леко пожелателен вариант на онова, което ти би искала да бъде, отколкото реалистичен. Освен ако нарочно не си го целила.
Но тази формула "вече и все още"... , разби ме!:)
Поздрави!
Дива


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 22:07:59
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Дива! Заформя се извечен спор - такива ли са мъжете? Такива ли са жените?
Ти откъде знаеш, че героят от Нара не съществува? Само защото си признах, че не съм била на Камен бряг?
А и тази история - имаш ли гаранция, че не е истинска? Ами ако е? Разказана точно от мъж?
Ще се отплесна, за да си кажа, че хората по-често сме по-близки отколкото си мислим, но етикетите, в т.ч. "мъж" и "жена" ни объркват.
Има кофти случки и с мъже, и с жени. Но това не прави непременно всички мъже тъпаци и всички жени - кифли. Само импровизирам определението.
Познавам мъже с аналитични способности на хирурзи и чувствителност на деца, които се спасяват зад маската на мълчанието. Но отзад ТЕ МИСЛЯТ.
Разказът е за това.
Хей, благодаря ти за този коментар. Ще се постарая да бъда по-убедителен разказвач като "мъж". Но като се знае, че съм жена, винаги ще се търси "пукнатината". Затова и избягвам такива ситуации, ма този разказ си дойде така :))) Хубаво да ти е! :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от diva_voda на 10.09.2009 @ 22:15:51
(Профил | Изпрати бележка)
Права си, само защото не познавам такива, не значи , че не съществуват! Не! Затова и казах "струва ми се" :) Все пак коментарът ми е плод на непосредствено във времето впечатление, а не задълбочено научно изложение:))



]


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 22:54:02
(Профил | Изпрати бележка)
Закачаш се, а? :) Научно изложение ;)
Не, Дива, аз като мъжка майка съм може би (или поне се опитвам да бъда) по-толерантна към "противния" ;) пол, на когото съм околна...
Правя съпоставка между себе си и синчето, което много ми прилича, но всъщност сме две вселени - и част от тях именно, предопределено от половите различия, от недоимъка на тестостерон у мен (слава Богу!).
Част от работата ми е свързана с изучване на културните различия, един от аспектите им е междуполовите различия. Край с лекцията!
Извини ме, но ти си дълбока вода, търпиш и логорея, нали?
Спокойна нощ! :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
Забравих да ти благодаря, Дива! Това е от логореята...
Искрено съм ти много благодарна за възможността да споделя мнение по въпроса.
Виж този линк - авторът е мъж - познаваш го. Плаках над финала днес.
http://marcusjunius.blogspot.com/

]


Re: Мълчания и приказки
от HANS на 10.09.2009 @ 22:24:21
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Джой - за неказаното между тях...


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 22:57:52
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си тук, Ханс!
Благодаря ти! Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 10.09.2009 @ 23:46:44
(Профил | Изпрати бележка)
първо мълчания и приказки...после само мълчания.
поздрав, адаш!


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 10.09.2009 @ 23:49:35
(Профил | Изпрати бележка)
Права си, Адаш. В стилистиката на обезлюбването си е точно така.
Благодаря за прочита! Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от kristi на 11.09.2009 @ 09:49:06
(Профил | Изпрати бележка)
Само глътка са мълчанията, а може да се удавиш в тях. Море са приказките, но пък се научаваш да плуваш...
Делнично, неподправено, но във "все още" стиснало надеждата за бъдеще, а във "все повече" връзката с началото.

Хареса ми, джой!


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 11.09.2009 @ 10:28:46
(Профил | Изпрати бележка)
Аз този коментар ще си го запазя в кутийката със спомени.
Благодаря ти, Крисенце! Думите ти са поетично изящни и хирургически точни.
Хубаво да ти е! :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от gitchka_gramatikova на 11.09.2009 @ 13:31:20
(Профил | Изпрати бележка)
"Мълчания и приказки. И целият живот между тях."

Поантата всъщност би могла да бъде отправна точка за нов разказ.
Според мен хубаво си влязла в образа на мъжа. Сбито, стегнато, интонационно добре си предала реакции като раздразнение, отегчение и тази характерна мъжка ласка към щерките... Диалогът между момиченцето и бащата би могъл да служи като образец.
Взимането на книгата от лавицата на финала говори красноречиво за професията на героя ти, която би могла да бъде лекарска, научна, академична, писателска и т.н.
Поздравения! :)


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 13.09.2009 @ 16:14:02
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за анализа и оценката, Гери!
А за книгата... Дай Боже четенето на книги да си остане приоритет на "всяка възраст, класа, пол и занятие". И да не се иска академична степен от човека, за да има интерес към напечатаното слово. Но ме размислиха думите ти.
Радвам ти се :))) Спокойна неделя!

]


Re: Мълчания и приказки
от dimension на 11.09.2009 @ 20:55:35
(Профил | Изпрати бележка)
Мълчанието си го описала особено добре, Радост...


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 13.09.2009 @ 16:14:49
(Профил | Изпрати бележка)
Може би по-добре го познавам, Петя...
Благодаря ти, че си тук!
Хубаво да ти е :)))

]


Re: Мълчания и приказки
от Hulia на 13.09.2009 @ 21:40:13
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
"Мълчания и приказки..."
Понякога най-много говорят мълчанията:)))
Мислех си, дали няма да стане по - интересно в този дом, ако се появи "изневиделица" едно ревливо братче;)))
***
Хубаво разказваш, Радост:)))


Re: Мълчания и приказки
от joy_angels на 13.09.2009 @ 21:47:35
(Профил | Изпрати бележка)
Чест е за мен, че си тук, Ули, при условие, че нижеш цветни камъчета :)))
Братчето със сигурност би изместила гледната точка на всички - талант, който децата притежават още с раждането си :)))
Благодаря ти! Спокойна вечер :)))

]