Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 455
ХуЛитери: 4
Всичко: 459

Онлайн сега:
:: Georgina
:: rhymefan
:: Heel
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
раздел: Разкази
автор: REWOLT

Когато и двете свалиха дрехите си настана неловко мълчание. Казано иначе, без дрехи, само погледи с които се изучаваха една друга опивайки се ефирно и отдалеч.
А инак очите им се бяха срещнали много по-рано, в мелачката на Гей-бара, където под звуците на саксифона на Намисловски местеха унило крачка десетина танцуващи двойки. Саксът цепеше на две червения мрак с протяжен стон, набираше се до мръсния таван и се засилваше надолу мъчейки се да удави болката си в чашите им.
- Велик е! - въодушевено кимна към поляка Ди.
- Мхм... - Дороти харесваше единствено Металика. - Добре се пие на това.
Отпиха и всяка потъна в блатото на собствените си мисли.

"Империал Инвестинг Билдинг" е в центъра на Ел Ей. Висока сграда на най-рейтинговата компания в Америка. Изградена от стъкло, бетон и още двайсет и три незивестни съставки пазени по-строго и от рецептата за Кока-кола. Коридорите са дълги и прави. В двете страни са подредени в кабинки
служителите. За всеки е осигурено бюро, компютър, консумативи. Сутрин се полагат безплатни понички и кафе. Застанал в началото на коридора човек вижда три дузини превити над мониторите гърбове и отсрещната стена, която се явява краят.
Ако ви се разхожда до там, оставате с впечетление, че колкото по наближавате, толкова по далеч е той, защото веднъж стигнали до него откривате изненадваща чупка в ляво и нов коридор. С други три дузини служители, а в дъното отново стена. Стигнали до нея завивате в ляво за да откриете следващата извивка от която се виждат нови три дузини...

Беше се погрижила администрацията на холдинга за усърдието на служителите си. Трябваше да изминат доста дълъг път за да изпълзят от лабиринта в края на който, говореше се, имало стълби за нагоре. Към следващият етаж. Следващото ниво на благоденствие след упоритият дългогодишен труд. Където, разбира се ги чакаха още по-голям лабиринт и по-усърдно залягане над бюрата. И тъй нататък. Някои така и не успяваха да стигнат никое от бленуваните стълбища и се пенсионирваха по средата на тази садистично измислена плетеница в която аванта бяха само кафето и поничките сутрин.
Други пък стигнали до заветният тринайсти скоропостижно излитаха през прозореца. Волни като птици. Или волнопадащи. Както ви харесва повече.

Тук, на един от етажите в този убийствен пъзел работеха нашите героини. Бяха приятелки. Дори имаха малко общо минало в известен смисъл чрез един трети човек, за който всяка си мислеше понякога. Което не беше повод за събирането им в място като гей-бар. Тук ги вкара необичайният августовски дъжд излял се с всичката ярост на небесните стихии в края на работния ден. Заведението се намираше на две преки от компанията. Разхождаха се коментирайки случилото се през деня когато притъмня. Свъсило вежди небето се разцепваше от гръмогласни салюти оповестяващи нова ера. Влезлите в жестока битка смог и дъжд изсипаха върху агонизиращият от жегите град цялата смрад от икономическата мощ на Американската индустрия. Заваляха черни потоци, канализацията се запълни с промишлени сажди и плъхове предпочели смърт от удавяне пред химическо разлагане. Плъзналите над сградите хеликоптери призоваваха населението да остане кой където е на закрито, останалите
потърсиха спасение из кръчми и локали.
- Моят даже правеше масаж. - съжеляваше Ди.
- А моят беше смотаняк. - с ненавист изцеди последната си глътка Дороти в ненаситното си днес гърло..
- Барман - погледна бялата риза зад бара - Остави този парцал и налей още по едно.

Гарвановочерната коса на Ди сплетена на плитка аленееше в сумрака отразявайки светещите реклами над главата й. От тук й приличаше на египетска принцеса с големите си кръгли очи и вирнато носле.
"Красива е" възхищаваше се текилата в нея.
- И ти, мила,и ти! - усмихна й се Ди.
Не я лъжеше.
"Не е добре работата щом мисля на глас" каза си и притоврила очи доля питието в себе си. За всеки случай.
- Още по едно!
За скапаното настроение през целия ден бе виновна технологията. Съвсем сериозно. Преди две сутрини не можа да влезе в сградата. Не само тя. Всички жени. Мъжете минаваха безпрепятсвено хилейки се на недоразуменията пред входа. Автоматизираните устройства за идентификация не разпознаваха жените. Вдигна се олелия. Дойде лидерката на Женското движение за права гопожица Smarty. Стара мома, яростен защитник на всичко женско, мразеща и обвиняваща за нещастията по света мъжкото съсловие. Представителите на синдиката също бяха там. Организира митинг и протестно шествие, на крачка бяха от скандал в пресата, който изобщо нямаше да се хареса на акционерите.

Борда на директорите бе свикан по спешност.
- Господа - заплашени сме от грандиозен скандал заради техническа неизправност.- започна слово Председателят.
- Трябват много бързи и решителни мерки. От техническият отдел уверяват, че не могат да се справят със ситуацията по рано от седмица. Това значи, дамите от персонала да не идват на работа...
- Това е акт на дискриминация!- извикаха феминистите.
- Абсурд! Ще спадне производителноста. Не се приема! - отсече шефът на " Икономически "
- Не се приема! - поклатиха глави и акционерите.
- Да сменим автоматизрана система с друга? - предложи един от подшефовете на "Подръжка"
- Абсурд! Това ще коства големи финансови раходи! - скастри ги отново "Икономически"
-Не се приема!- изсъскаха акционерите.
- ...
За десет минути взеха следното решение:
Да се наемат от свободния пазар на труда съответен брой мъже, според жените. Всяка жена да си има самостоятелен "обслужващ" я персонал, който да и отвртя врати, включва компютър, снабдава с консумативи и така нататък. Имайки превид пълната автоматизация на всички процеси в сградата това бе най-доброто предложение. Отчитайки и стойноста на вложените средства за закупуване на дефектната система, съответно рекламацията й пред китайците и сроковете за подмяна, това бе най-евтиния вариант.
Следващият час сградата се изпълни с добре изглеждащи мъже изпълняващи ролята на оная част от процеса без който огромната и иначе добре смазана машина на Компанията не можеше да функционира. Преминавайки бегло из коридорите човек можеше да се нагледа на какво ли не.
Мъжете бързо възприемаха и ухажваха дамите по своеобразни начини:
- отваряне на врати, прозорци, асансьори, светване и гасене осветление, вкючване компютри, носене на консумативи и пр. Освен това не възразяваха да масажират схванатия гръб на шефката, да занесат прането на химическо, да напазаруват, да вземат детето от градина, да присъстват на родителската среща, да идат като публика на бейзболен мач на четвъртите класове и хиляди още "приумици" на женското ежедневие, за които до днешен ден не бяха и помисляли, че съществуват.
От своя страна, поосвободените от доста ангажименти дами се сабираха често на кафе, преприемчива счетоводителка отвори спа център и възстановителни процедури с лечебна кал на тетия етаж, друга се зае с фризьорски салон, маникюр и педикюр, трета организира салон на красотата и Клуб на красивите жени. Защото вече всички бяха красиви, и искаха да участват усещайки се значими за пръв път от как бяха на работа тук.
В интерес на истината имаше си и редица неудобства. Едно от тях беше ползването на тоалетна. Тази инак толкова нормална човешка функция се превръна в стресиращо събитие. Но се намери компромисен вариант. Мъжете влизаха след дамите и пускаха водата, а тоалетната хартия подаваха
предварително. Стресиращо си е. Но беше наложително.
И когато всички мислеха, че са преодолели макар и временно пречките, се появи нов проблем. От профсъюза се надигнаха гласове обявяващи решението на Борда като незаконосъобразно и дискриминиращо мъжете. Срочно се свика пак съвета, умуваха дебелите кореми, пушеха хавански пури напук на здравословният начин на живот. И стигнаха до следното заключение:
"За да функционира Компанията, трябва да има обслужващ нуждите на дамите мъжки персонал. Но ни обвиняват в дискриминация. Следователно, за всеки мъж от обслужващите трябва да има по една жена в негова помощ, което пък води след себе си неудобството от отваряне на врати, шкафове, тоалетни и т.н, както и съпровождащите ги обвинения в дискриминация, следователно за тия жени трябва да се наеме нов мъжки обслужващ персонал, който пък...
Така погледнато, лабиринта в който се намъкна ръководството (и на който би завидял и самият Дедал)се оказа по-страшен от коридорния. Нямаше излизане, защото, изчислиха, опитвайки се да работят по този начин, през април 2015 година целият свят щеше да работи за Компанията.
До тук добре. Положителният момент бе разрешаване на безработицата в глобални мащаби, което щеше да доведе до още дивиденти на името й. Но нямаха толкова паркинг-места!
Това буквално съкруши задниците в големите кресла на тринайстият етаж, унило загаснаха пурите, ранесе се миризма на отчаяние.

Вън притъмняваше, скоро щеше да заплющи невиждан дъжд. Мрачно бе и в душите им виждайки се от утре стъпкани от калните тлъсти букви в заглавията на пресата, предугаждайки собсвеният си крах на световните борси.
И тогава някой се сети за Лузарт. Неудачникът отхвърлен и низвергнат от тях самите, незаслужено обиден и пренебрегнат. Някой се сети, че преприемчивият му ум можеше да измисли нещо. Хванаха се удавнически за надеждата, която само след минута бе попарена окончателно.
Бе имигрирал. От страната на неограничените възможности, в страна с ограничени невъзможности и многото дупки по пътищата. Някой спомена България. Друг Румъния. Трети просто каза:
- Абе, да му се разровим из бюрото, а?
В малкото тихо стайче скътано под стълбите на първия етаж намериха решението. В чемеджетата откриха скици и чертежи правени на ръка. В бележник с черни корици озаглавен" За аварийни ситуации" откриха каквото им беше нужно.
- Еврика - изрева в един глас целият борд плюс секретарката и стенографката.
-Ура за Лузарт!
След два часа в "Империал Инвестинг Билдинг" направиха историческа крачка назад в света на съвременните технологии.
" Крачка на засилващият се атлет след която следва победа, а не крачка на отстъпление!" с патос обяви Преседателя.
Навсякъде бяха монтирани допълнителни механични устройства - брави, кранчета за чешми и бидета, бутони за асансьори и прочие пособия. Мъжката обслужваща колония бе освободена и превърналият се за дамите малък рай по етажите завърши с предупредителни табелки окачени до новомонтираните механизми:

"Само за жени!"

Небето бе замлъкнало след топовните салюти, появилият се като по поръчка откъм Скалистите планини вятър разгони облаците като вълк овче стадо. Мътните реки по улиците бързо се превръщаха в пресъхващи вади; хората зарязаха лодки и салове, и се върнаха към нормалният си ритъм на живот.

- Днес си счупих маникюра. - оплака се Къдравата Ди хълцайки на рамото на по-трезвата Дороти.
- Аз и двата, на кранчето в тоалетната. - успокояваше я тя, а наум не спираше да си мисли:
"Боже, колко е красива!"
- И ти, мила, и ти! - усмихваше й се Ди а размазаното червило по устните й мамеше:
" Ела по-близо, самотно ми е, ела по-смело! "

Тази нощ дамите след порядъчно количество алкохол щяха да останат в апартамента на Ди. Малък египетски оазис в градската бетонена джунгла. Щяха да си вземат заедно вана, да се гледат и любуват една на друга на светлините на ароматни свещици. И да слушат дрезгавият саксифон на поляка Намисловски смесен с харда на Металика. И да си говорят за един мъж с който май имаха общо минало. И който всяка от тях по някакъв си неин начин помнеше.
Чуха, че имигрирал в България.
Но какво ли не говорят хората.
После щяха да си легнат в голямата като храм спалня с балдахинови завеси и огромни възглавници.
И здраво да се наспят.
Само толкова.
Защото бяха приятелки.
И се харесваха като такива.

* * *


Публикувано от alfa_c на 18.08.2009 @ 20:39:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   REWOLT

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 18:34:25 часа

добави твой текст
" Спасителят Лузарт или Еманципация по американски" | Вход | 5 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от radi_radev19441944 на 18.08.2009 @ 21:22:08
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Хубав разказ с лек и интелигентен хумор


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 06:57:59
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Благодаря за оценката:)
Хубав ден!

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от galina (diana610@abv.bg) на 18.08.2009 @ 23:05:25
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
!!!


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 06:56:51
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
:))))))))

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от shtura_maimunka на 18.08.2009 @ 23:24:56
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Здравей прителю!
Без никакво съмнение мога да кажа, че си супер!
Поздрави и прегръдки от едно шляпащо в локвите, под дъжда, с шапчица!:-)))


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 06:56:13
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Благодаря ти:))
А нямаше ли локвичка наблизо:)))
Хубав ден!

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 06:57:25
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Т.е дъждобран..;))

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от shtura_maimunka на 19.08.2009 @ 10:08:33
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Да, имаше и усмивки!:-)))
Прекрасен ден и на теб!

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 10:23:10
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Стих се аз:))

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от roza1 на 19.08.2009 @ 01:36:02
(Профил | Изпрати бележка)
Чудех се днес дали името на героя Лузърт има връзка с лузър!?:)

За текста по-горе...само добро!
Краят е неочакван, сюжетът интересен.

Поздрави!:)



Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 06:54:07
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Неудачник, да...
Малко побългарено заради транскрипцията:)
НО да!

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от roza1 на 19.08.2009 @ 09:41:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ако приемем, че всички гении и изобретатели са били лузъри в един момент от живота си, бихме могли да очакваме, че нашият Лузърт го очаква добро бъдеще. Нали?!

Да ме пожелаем успех!:)

Успешен ден и на теб!

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 10:51:57
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Много вероятно:)))
Благодаря ти!
а за днес какво съм ти приготвил..
мали мали..:)

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от roza1 на 19.08.2009 @ 11:05:50
(Профил | Изпрати бележка)
на мен!?

Ееее, давай по-бързо, че нямам търпение!:)))))

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 11:39:41
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
пратил съм го, а ти ми дай емайл да ти пратя още нещо
na rewolt@abv. bg пиши

]


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от apostolicia на 19.08.2009 @ 11:28:41
(Профил | Изпрати бележка)
Лузарт се превърна в мой любимец, много е готин! Дерзай!:))))
Свежо, модерно и елегантно поднесено - харесвам! Поздравления!


Re: Спасителят Лузарт или Еманципация по американски
от REWOLT на 19.08.2009 @ 11:38:14
(Профил | Изпрати бележка) http://romanov.blog.bg/
Благодаря:))

]