Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 865
ХуЛитери: 1
Всичко: 866

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаотмъщение
раздел: Разкази
автор: jelyaznovski

И двамата Ветковци, първи братовчеди, имат коне. Имат и автомобили, но конете са друга опера, както се казва. Хубавият кон е като хубавата жена и старовремският български ген все още подклажда тоя мерак.
Та двамата Ветковци, врата до врата, са отгледали по една кобила още от малко конче и никого не могат да упрекнат ако им са крантави конете и само те могат да се похвалят с хубавините им.
Кобилата на Голям Ветко е сивобяла. Висока, тънка. Красиво, грациозно животно, глезено и непослушно. Дето вика жена ми: Ветко, тя се обижда като я впрягаш тая красавица, затова не слуша. Но на Голям Ветко му е кеф да я напъха в ярема, да застане прав в каруцата и да я подгони из селото. И избира най-дългия път до целта, най-дълго да го гледат и да цъкат...
А Малък Ветко обратно. При него всичко е солидно. Каруцата му е потегната само с болтове, няма нито един пирон, нито едно парче тел- почти небългарско отношение към този универсален материал, уред и инструмент. Такава солидна е и кобилата му. Ръждиво-кафява, ниска, набита, с дебели крака. Общо взето неугледно животно. Но силно, работно и дисциплинирано. "Като танк сме - казва гордо Малък Ветко.- Оня ден пак довлякох на Герго трактора". И никой не се съмнява, че така е било...
- Ветко, свърши ми пясъка. Да ми докараш една каруца, ама когато ти кажа, че още не съм взел пенсията...
- Лесна работа.
И още на другия ден ми докара пясъка.
- Нали те казах, бе Ветко... Нито пари имам, нито съм разчистил. Няма къде да го сложа!
- Пари да съм ти искал? А кобилата ще вкара пясъка, където кажеш.
- Какво да кажа... Не може да мине през чакъла, я!
- Може, може.
И наистина мина пустото му животно. Наистина като танк. Изкачи купчината чакъл само с едно напъване и Ветко взе да разтоварва пясъка оттатък.
- Сега, да знаеш, бати гледа през прозореца и сърцето му така тупа от завист... - и Малък Ветко ми показва с юмрук как завижда братовчед му.
- Стига бе...
- Слушай какво ти говоря. Той ми е хвърлил мерак на кобилата, само чакам да отвори дума и аз да му кажа какво е кон.
- Е, Ветко, чак пък толкова завист. И неговата кобила е хубава. Красота има у неговото конче.
Малък Ветко мълчи обиден. Сяда на капрата, шибва танка и той спокойно измъква затъналите колела. И щом излиза на цимента, точно пред гаража, спира и изпод опашката му на метеното се пльосва едно огромно кобилешко лайно.
Малък Ветко скача от каруцата. Грабва лопатата.
- Не те хареса моята кобила. Ти не я харесваш, ама и тя не те одобрява! - мърмори Малък Ветко и хвърля кобилешкия принос направо в каруцата.
- Аз пък мислех, че ще ми оставиш лайното безплатно. Бакшиш... - казвам аз.
- Да бе, и аз съм такъв несъобразителен! - засмива се Ветко, който вече ми е простил.
И защо да не ми прости, след като кобилата му ми отмъсти за отношението.


Публикувано от alfa_c на 02.08.2009 @ 17:42:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jelyaznovski

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:31:25 часа

добави твой текст
"отмъщение" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: отмъщение
от pijama на 03.08.2009 @ 19:51:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.androv.bookriders.net
Бате Желяз, "осанката" на твоя разказ ми прилича на едната от кобилите. Няма да казвам на коя. За всеки случай да поясня, че на по-симпатичната рприлича. :) А Ветковците са със прекрасно обрисувани характери. Като изпод четката на Бешкова сякаш излезли. С няколко груби щриха в краищата и хоп - завършен образ. Внушение. Това не го могат мнозина. Поздрави и почитания!





Re: отмъщение
от jelyaznovski на 04.08.2009 @ 12:06:46
(Профил | Изпрати бележка)
здрасти, нощнико. драго ми е да те видя по светло. и да ти кажа благодаря.
иначе - чета, чета...
успя ли да събереш пари за пижама, както обясняваш и обещаваш на читателите си.
дж

]


Re: отмъщение
от pijama на 04.08.2009 @ 20:20:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.androv.bookriders.net
Поздрави и на теб!

Пижама няма. Пари няма.
И дано винаги в този дух
да са проблемите. :)

]


Re: отмъщение
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 02.08.2009 @ 17:47:57
(Профил | Изпрати бележка)
Дето се вика - чисто отмъщение, Дяд)


Re: отмъщение
от jelyaznovski на 02.08.2009 @ 19:54:46
(Профил | Изпрати бележка)
недвусмислено откровено.

]