Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 541
ХуЛитери: 5
Всичко: 546

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: Heel
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Georgina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтагайка
раздел: Разкази
автор: jelyaznovski

Мамка му и каиш. Дразни ме. Нито е къс, нито е дълъг.
Не мога да улуча препасването. Ще ми паднат гащите ако продължава така. Защото като кривна токата наляво , краят на каиша излиза от дясната гайка. Като издърпам токата надясно, острото на крайчето излиза от лявата гайка. И така – крайчето се извива, закривява се все повече и повече с всеки изминат ден, аз се дразня, ръката ми е все там, да напъхвам крайчето в гайката…
- Слушай, дай една гайка за колан – казвам на Пашо.
- Нямаш проблем, имаш гайка. – И отиде да ми я донесе.
Връща се след малко
- Неудобно ми е, обаче няма гайки… Кой знае къде ги е бутнала Деса.
И подхванахме друга тема и друга работа.
А ръката ми все на края на каиша. Дразня се.
- Трябва да си купя нова гайка – казвам на Мина.
- Ами да … - и си подхваща някаква нейна тема и нейна работа.
На другия ден пак й казвам за гайката. Реагира правилно, разбира ме, но проблемът веднага й изхвръква. Може и да не си вика наум – несериозна работа, гайка за колан някаква, но инстинктивно така го чувства. И проблемът престава да бъде наш, само мой си остава. А аз търся съчувствие, търся помощ и разбиране. И от кого ги търся – от най-близките си. А те такова отношение. Не е справедливо… И се дразня.
Тръгвам по магазините да търся гайка.
- Извинете, коланът ми нещо. Да имате гайки ?
В един магазин ми предложиха цял колан, само гайка не може. В друг магазин презрително замълчаха. В трети помислиха, че се закачам с продавачката, защото била млада и хубава, а гайка звучало много двусмислено. А аз съм бил стар и грозен педофил. Изобщо стана един прекрасен сутрешен скандал, както казват по Битиви. Най-любезни бяха в четвъртия магазин – посмяха се на глупостта ми – може ли такава тъпотия у възрастен човек… И ми обясниха : кой ще произведе тия гайки, та да ги предложи някъде, та търговците да ги забележат, да заявят, да ги доставят – транспорт, разходи, отчетност, бумаги, и какво ще спечелиш от една гайка. И как ще стигнем американците с такова мислене?
- Правилно – си мисля и аз. – Що за проблем, та да го решава някой вместо мен. Обаче нали сме капитализъм. И щом има търсене, трябва да има и предлагане. Ето аз търся, а никой не ми предлага. И пак се връщаме в социализма. А това е неправилно и непрогресивно. Дразня се…
Казвам всичко това на Мина. И тя се смее. Смее се отначало, после се ядосва. Дразни се…
Мамка му и каиш. Май правилният начин е да взема да отслабна. Тогава ще преместя дупките не каиша с една навътре, крайчето ще мръдне наляво и ще влезе в следващата гайка. Няма да има проблем.
Обаче много ми се яде напоследък. Опитвал съм да отслабвам – голяма мъка е. Даже дневник на яденето си водех, още повече ми се прияжда. Май е по-лесно да напълнея. Тогава ще преместя дупките с една наляво и крайчето на каиша ще се затисне от гайката отдясно. Всъщност кое ще се движи наляво, кое надясно взех да го обърквам, а и крайно нездравословно е да напълнявам на тази възраст и с тези болести.
- Слушай , я ми дай една гайка от твоя каиш – казвам на Гошко.
- Нямам. Скочи до сарача и си вземи каквато искаш.
Вярно бе. Сарача. Трябваше да се досетя. Отивам за гайка. Имаме си сарачница в квартала, защото сме стар град и стар квартал. Просто е гордост да имаш такива заведения. Уви! Сарачницата вече е магазин. Дрехи от Норвегия. И ситничко, ситничко - за очила е написано, че дрехите са втора употреба. Мале, мале, голяма работа. Тия дали внасят каиши и гайки?
Влизам, гледам, дострашава ме, но питам за гайка. Човекът зад щанда излезе свясен и разговорлив.
- Мани, мани – вика. – Тия норвежци само с тиранти ходят, та не мога да ви услужа.
Излизам напълно обезсърчен. И тогава се сещам – вчера зърнах в една стара къща обущарница. Отпред стоеше старец. Той ще ме спаси. Защото сарашкият занаят е вече умиращ занаят, а обущарският още се държи.
Бързам към обущаря. Ще помоля за едно мешинче, ще го отрежа равничко, ще го зашия или ще му ударя едно телче с телбода, ще стане гайка за чудо и приказ. И край с моя проблем.
- Добър ден ,майсторе- казвам на стареца на пейката. – Абе, нещо напълнях ли, какво стана, та ми трябва гайка на колана. Да ми дадеш една…
- Нямам бе , момче. Аз съм обущар, не съм сарач. Ако имаш обувки за поправка – давай...
- Бях при сарача… Няма го вече там. Да знаеш къде се е преместил?
- Знам - казва старецът, - ама няма да те пращам там. Че е и бая далече…
- Не бери грижа. Ще ида, че се изтормозих с тая гайка.
- Бре, момче, не разбра ли, че умря колегата. Така си отиде, от глад си отиде, да знаеш.
Какво да кажа. Казвам едно “Бог да го прости сиромаха…” и се примолвам:
- То се видя, че няма да ме огрее с тая моя гайка, ами поне едно мешинче ми продай, да си ушия нещо като гайка…
Старецът влиза в копторката, сяда пред масичката, развързва една торба, бърка, бърка, после пребърква втора и трета и накрая ми подава едно лачено мешинче. Каква гайка ще стане, наистина за чудо и приказ.
- Казвай, майсторе, какво дължа…
- Нищо не дължиш…
- Не може така, вземи нещо.
- Добре, дай някоя стотинка, че си ми сефте.
Нямам стотинки, но имам левче.
- Ето ти левче. Вземи си колкото прецениш.
Подавам левчето . Старецът грабва левчето.
- Хаирлия да е, момче!
Старецът търка левчето по брадата. Ако тия магии се хващат, бързо ще забогатее. Уви, левчето си остава едно и целичко, напразно чакам ресто, става ми неудобно и тръгвам.
Ама че хитрец. Сефте съм му бил в четири и половина след обяд. За едно левче хитруват тия старите занаятчии. Свивам към къщи. Чувам, че старецът заключва след мен и на ъгъла се обръщам. Какво му стана на този старец? С какво го изгоних човека? Търся го с очи. Няма го. И изведнъж го виждам да излиза от бакалницата, стиснал е един хляб, чупи залци и мушка в устата, ще се задави от бързане.
Мамка му и каиш. Сега ще си направя една лъскава гайка и като я сложа, и като пъхна крайчето , и като спре да се запрята, и като си реша проблема…Щастие, мамка му


Публикувано от alfa_c на 18.07.2009 @ 15:35:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jelyaznovski

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 14:02:54 часа

добави твой текст
"гайка" | Вход | 6 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: гайка
от joy_angels на 19.07.2009 @ 22:20:51
(Профил | Изпрати бележка)
Приседнха ми залците на обущаря. Приседна ми "екскурзията" на сарача и най-вече - причините за нея.
Геноцид е това, Дяд Желяз, а ти ни баламосваш с гайката си.
Стискам ти ръката!!!


Re: гайка
от jelyaznovski на 20.07.2009 @ 18:52:34
(Профил | Изпрати бележка)
а мен как ме баламосаха, а...
дж

]


Re: гайка
от jelyaznovski на 20.07.2009 @ 18:52:36
(Профил | Изпрати бележка)
а мен как ме баламосаха, а...
дж

]


Re: гайка
от jelyaznovski на 20.07.2009 @ 18:52:38
(Профил | Изпрати бележка)
а мен как ме баламосаха, а...
дж

]


Re: гайка
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 18.07.2009 @ 20:27:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ето затова не харесвам тиранти, Дяд Желяз)))))
Мамка му и каиш, чак сега ми светна)))))


Re: гайка
от jelyaznovski на 18.07.2009 @ 22:45:49
(Профил | Изпрати бележка)
и аз не харесвам тиранти.
даже съм на път да стана безразличен към жартиерите и това ме притеснява.
здрасти.
дж

]


Re: гайка
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 18.07.2009 @ 22:48:19
(Профил | Изпрати бележка)
Е, ако все пак ти падне отнякъде някой жартиер по време на бал, сети се, че си рицар))))
„...Нека се засрами този, който помисли нещо лошо за това...!“
Прегръд, Дяд Желяз)

]


Re: гайка
от jelyaznovski на 19.07.2009 @ 10:31:40
(Профил | Изпрати бележка)
...отнякъде... някой ...по време на бал...сети се...
толкова условия ми поставяш. но поне ми изясни защо съм забравил, че имам рицарско посвещение.
целувам ви ръка, мадам.

]


Re: гайка
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 19.07.2009 @ 11:33:13
(Профил | Изпрати бележка)
Заради орденът на жартиера, бе Дяд Желяз))))

]


Re: гайка
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 19.07.2009 @ 11:41:24
(Профил | Изпрати бележка)
Но теб те произвеждаме в рицар на гайката и никакви жартиери)

]


Re: гайка
от jelyaznovski на 19.07.2009 @ 13:55:07
(Профил | Изпрати бележка)
то щяха да ме бият в един магазин заради двусмислието в гайката, ти рицар ще ме правиш...ама щом е от тебе, айде ...колко е един бой между приятели.

]


Re: гайка
от mariniki на 18.07.2009 @ 19:07:49
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
усмихна ме...интересно разказваш...
с чудесно чувство за хумор.
поздрави...


Re: гайка
от jelyaznovski на 18.07.2009 @ 19:11:29
(Профил | Изпрати бележка)
такъв е животът, мариники. един се смее, друг плаче...
здрасти.
дж

]


Re: гайка
от galina (diana610@abv.bg) на 18.07.2009 @ 18:42:28
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Бооооже, ми обади се бе човек , таман три гайки имам артък. Ти само си дай адрезата и са твои. :)))


Re: гайка
от jelyaznovski на 18.07.2009 @ 19:09:42
(Профил | Изпрати бележка)
те това и правя, използвам хулите, че е безплатно.
ако имаш гайка със златен обков, предпочитам.
дж

]


Re: гайка
от galina (diana610@abv.bg) на 18.07.2009 @ 19:34:39
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Е, айде сега екстри...при това в тази криза...:)))

]


Re: гайка
от shtura_maimunka на 18.07.2009 @ 15:51:45
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Еххх, сладкодумник си!От една нищо и никаква гайка, какъв разказ си написал.Ама пък и колко търсене е било...
Хубава и прохладна вечер ти пожелавам дед Желез!
Поздрави!:-)


Re: гайка
от jelyaznovski на 18.07.2009 @ 17:22:26
(Профил | Изпрати бележка)
не си право, маймунче. всичко, дето е свързано с гащите, е особено значимо.
така знам аз.
дж

]


Re: гайка
от alfa_c (alfa_c@hulite.net) на 18.07.2009 @ 15:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, тоя каиш значи! Чак мене взе да ми дразни и да ми закача!
Като стигнах до финала гайката ми беше най-малкия дерт сякаш...
Привет!


Re: гайка
от jelyaznovski на 18.07.2009 @ 15:43:48
(Профил | Изпрати бележка)
здрасти. знам си аз, съчувствена си, добра.
да ти се намира някакво мешинче...
дж

]


Re: гайка
от alfa_c (alfa_c@hulite.net) на 18.07.2009 @ 16:54:11
(Профил | Изпрати бележка)
Хехе, в краен случай ластик няма ли да свърши работа, м?
Откъде сега мешинче...

]