Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 565
ХуЛитери: 0
Всичко: 565

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до моя неизвестен баща
раздел: Разкази
автор: jezabel

        Въздухът не помръдваше, стъписан правеше път на мълвата за убийството на Мартин, синът на Спас Спасов, началника на митницата, после краткият летен дъжд, поплака за изчезналата Милена, застигна мълвата и я покри на паважа заедно с прахта.
        Мартин и Милена бяха неразделни още от училище и обмисляха скорошна женитба, докато майка му, Вела харпията, беше категорично против и не даваше и дума да се отвори за сватба, а пред чуждите хора, казваше, детска им работа, скоро ще се осъзнаят, че не са един за друг и няма да си простят изгубеното време, но нали са млади, смятат, че цялото време на земята е тяхно. Дали двайсет и три годишните мислят за времето, се питаше и този ден, който едва изтърпяваше края си и сега повече от всичко искаше да го смени нощта, черна и непрогледна, като онова, което стана, за да скрие тайната на момчето на Спасови, на която стана свидетел заедно с Милена, и която момчето отнесе в гроба със самоубийството си.
        Веднага след погребението Милена замина на някъде и никой повече не чу нищо за нея, родителите й също, те и не се интересуваха къде е, какво прави, жива ли е, криеха се като мишки в дупката си, понесли на гръб измисления си срам, който не им позволяваше да погледнат някого в очите, а когато това се случеше, започваха да се оправдават пред самите себе си, че нямат дъщеря и не мислят за нея, за разлика от Вела харпията, която видеше ли ги, не пропускаше да изсъска, така е справедливо, аз нямам дете и вие нямате дете, после се обръщаше на другата страна и се изплюваше шумно, а те слагаха ръка пред устата си и я поглеждаха с тъжен поглед, протегнал издължилата се от мъка ръка, за да докосне другарката си, но другарката й не беше в очите на Вела, беше в Миленините, дълбока, тежка и непрогледна, колкото тяхната, която не видяха.
        Аргир и Милена се караха рядко, но все някога се случваше и тогава той я притискаше до стената с обвинения за тъжните й очи, за тъмната тайна, която тя е изправила между тях, за прекаленото й затваряне в себе си през последните години, а Милена или отбягваше да му отговори, или му се тросваше, нямам нищо за казване, и когато той мирясваше, тя му се усмихваше, а усмивката и ставаше още по-бледа и още по-тъжна. Тогава Аргир се свиваше в своя тапициран със самосъжаление пашкул, а деветгодишният им син завършваше каденцата с, горкият татко, горката ми тъжно усмихната мама, обръщаше гръб на баща си, хвърляше се в прегръдките на майка си и тя започваше да глади косата му и да шепне, Мартине, няма такава тъга, сине, която да помрачи радостта ми, че ти съществуваш и си до мен, след което момчето отвръщаше, аз винаги ще съм до теб, мамо, докато днес незнайно как му хрумна, с теб съм, мамо, татко може и да умре. При тези думи тя се сепна, отблъсна го грубо и изкрещя, никога повече да не съм те чула да пожелаваш смъртта му, и само да си посмял да си го помислиш! Мартин отвори широко очи и гледайки майка си с нарастващо недоумение, усети как по челото му избива студена пот, а той, по-студен и от потта избила по челото му, попита, и какво? Никога, чуваш ли, никога да не допускаш подобна мисъл, прокълната е, ще те застигне моята съдба, сине, моята съдба, сине, сине, повтаряше като в транс майка му и зарила лице в ръцете си, разтриваше бясно скалпа над челото си и плачеше безутешно. Мартин избърса запотеното си чело, след това избърса длани в панталона си и потъна в своята стаята, седна на компютъра и започна да пише писмо до неговия несъществуващ баща.
        Знам, че Аргир не е истинският ми баща и въпреки че се държи добре с мен, трудно го понасям, не съм го споделял с мама, за да не я огорча, а и не знам какво повече мога да искам от него. Когато го гледам, е лесно, но затворя ли очи, го виждам да пълзи към мен като мазен и хлъзгав плужек, и тази слуз, поне да беше престанал с това, така-а-а, я да видим сега, какво иска моята принцеса? аз съм на вашите заповеди, лейди! Като се интересуваше толкова много от нейните желания, защо нито веднъж де видя студения и отегчен поглед в очите на мама? защо никога не забеляза, че усмихвайки му се, навеждаше глава, и без да го погледне, отвръщаше, достатъчна ми е любовта ви, принце. Какъв принц е този плужек? каква е тази слузеста любов? ако не е срещнала по-свестен мъж, не вижда ли, че има мен?
        В края на май Мартин замина на зелено училище и за това време Милена зае неговата стая и неговия компютър. Полюбопитства с какво се занимава синът й и започна да разглежда файловете му. Попадна на писмото до неизвестния му баща. Седеше и гледаше безизразно екрана докато погледът й се обръщаше дълбоко навътре, остана дълго време така отнесена и неспособна на каквато и да било реакция, дишането й бе неравномерно и слабо, само сълзите й топли и свободни се стичаха върху настръхналото й лице, две топли вадички върху безцветното й замръзнало мраморно лице, което постепенно потъмня и съвсем загуби мраморния си блясък, и студенината си, и се зачерви, изду се и малко преди да гръмне в гърдите й, из дълбочината им изригна стон, приглушен, дълбок, спасителен стон, стон, след който започна трескаво да пише.
        Никой друг в градчето не знаеше, но майка му, баща му и аз знаехме за предишните му два несполучливи опита за самоубийство, за това, че и двата пъти аз го спасявах и когато третия път не успях ме нарочиха за убийца, още по-непоносими за мен бяха мълчаливите съмнения на собствените ми родители, но нищо не можеше да се сравни с гнусното предсмъртно писмо на Мартин, но за мъртвите или хубаво или нищо. А Аргир може и да е слузест, но не е зъл.


Публикувано от alfa_c на 07.07.2009 @ 12:37:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jezabel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 14571
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Писмо до моя неизвестен баща" | Вход | 6 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до моя неизвестен баща
от Omaia на 10.07.2009 @ 21:57:06
(Профил | Изпрати бележка)
Такива истории не могат да се коментират,
с думи, а с тъжна въздишка.....


Вела харпията е много добър избор
на име за свекърва! ;)


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 10.07.2009 @ 22:13:12
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Мерси, Омайниче! :))

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от illusion на 09.07.2009 @ 09:42:19
(Профил | Изпрати бележка)
Все пак даваш на човек и въздух да си вземе. :)

Знаеш нали? :))


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 09.07.2009 @ 09:48:14
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Разсея ли се? :))

Знам, Ай, благодаря ти! :) :) :)

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от illusion на 09.07.2009 @ 10:07:21
(Профил | Изпрати бележка)
Нямаше как, но сега като питаш ми извади спомена за една ориенталска мъдрост, за коняра и проповедта на молалата.:)
След двучасова проповед един малла попитал коняра, единствения в залата: "Хареса ли ти проповедта?" Конярът отвърнал: "Вече казах, че съм прост човек и не разбирам много от тия нещя, но когато вляза в обора и видя, че е останал само един кон - ще го нахраня, но няма да му дам храната за всички коне.
:))

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 09.07.2009 @ 10:12:35
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Белята ли си търсиш? :)))

Мерси, Ай! :)

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от illusion на 09.07.2009 @ 19:57:42
(Профил | Изпрати бележка)
С паравописните грешки -да! :)))

молла - това е верният правопис

Извинявам се и на теб, и на четящите.

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 09.07.2009 @ 22:00:56
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Извинението се приема.:))

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от vanya777 на 08.07.2009 @ 13:13:47
(Профил | Изпрати бележка)
Джез...!!!


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 08.07.2009 @ 13:18:05
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Ванчее...:)), благодаря!

Здравей, сладурка! :) :) :)

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от vanya777 на 08.07.2009 @ 13:28:40
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Джез! и аз те обичам:) усмихнат да е денят ти!

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 08.07.2009 @ 13:43:24
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Мерси, Ванче, и твоят ден да е усмихнат! :)

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от Hulia на 08.07.2009 @ 10:43:10
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Има ги и в истинският живот такива истории, Джез, има ги, уви...


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 08.07.2009 @ 10:46:38
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Всичко тръгва от там, Ули.:)

Благодаря ти, че си тук! :) :) :)

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от mariq-desislava на 08.07.2009 @ 10:30:44
(Профил | Изпрати бележка)
Така, така, успокояващо е да знам, че не само мен ме избива на шокиращи думички.;)


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 08.07.2009 @ 10:33:49
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Защо, да не би автоцензурата ми да се е пропукала някъде? :)))

]


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от joy_angels на 07.07.2009 @ 22:26:23
(Профил | Изпрати бележка)
Джез, аз тук съвсем се обърках. Ако Мартин е син на Милена, тогава кои Мартин и Милена в началото ще се женят?
Извини, не разбирам...


Re: Писмо до моя неизвестен баща
от jezabel на 07.07.2009 @ 22:33:34
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
:) Аз съм насреща - разбърквам всякакви обърквания (след като съм ги създала).:)))

Мартин и Милена бяха неразделни още от училище и обмисляха скорошна женитба, докато майка му, Вела харпията, беше категорично против и не даваше...

Ще внимавам повече, Джой.:))

Благодаря! :)

]