Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 874
ХуЛитери: 1
Всичко: 875

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУ дома
раздел: Други ...
автор: Princesssa

Прибирам се вкъщи. На село. Просто у дома. Където е прекрасно, спокойно и мое си. Безобразно уютно, невероятно красиво в своята обикновеност. У дома. Чак вълшебно звучи. Като заклинание за обич.
У дома. Където хората може да не са по йовковски добри, но моята литературна слабост към творчеството на Йовков ги прави такива. Където всички се познават и всеки знае всичко за останалите (а ако не го знае си го измисля по един очарователно наивен начин). Където тишината не е просто тишина, а миг от красивото. Където кафетата са точно две, а хората в тях-все едни и същи. Където сутрин клюките се обсъждат рано-рано, когато всеки е излязъл да си купи хляб... макар че аз винаги го проспивам тоя момент.
У дома. Където пътищата не са асфалтирани, а споменно-прашни. Където нощем заспиваш, като слушаш „пилетата”, пеещи от бора до прозореца ти. Където може да няма кино, ама има пейки. И хора, с които да говориш на тях. Където носталгията не е нещо лошо, а начин на живот.
У дома. Където снегът е по-невинен, а зимата-по-приказна. Където Дядо Коледа е не просто мит за забравеното добро, а бъдникът-опование за надежда. Където лятото е низ от слънце и усмивки, а есента-феерия от цветове, аромати и задушевност.
У дома. Наивно, по детски „у дома” винаги е било нещо повече от многото думи в речника ми. Все съм го свързвала с уюта на бялата ни къща (без липите), със спретнатото ни дворче, с постоянното стадо от нахални котки, които винаги се появяваха у нас (кои наши, които просто нахални), с многообразието от невероятни храни, които мама приготвя сякаш с магическа пръчка (защото нещо толкова вкусно не може да е реално). С голямото ми семейство, пример за сплотеност и топлина, мой идеал, опора, стремеж и изобщо символ на смисъла от живота.
У дома. Хубавото на „ у дома” е неговата сякаш магична неподвластност на времето. „У дома” не може да се заличи от годините, не може да се изтрие от спомените. „У дома” е частица от теб, която не може да се скрие нито от бръчиците под очите, нито от ореолите в косите на мама и татко. „У дома” го има винаги-дори когато бялата къща вече не е съвсем бяла, преживяла десетки бури, дори когато дворчето вече не е съвсем спретнато, защото старостта не може да се бори с разтящия живот, дори когато котките отдавна са спрели да мъркат, а кухнята на мама е тиха, пък печката-незапалена. Дори тогава „ у дома” ти носи слънце и топлина, щастие и надежда. Носи ти спокойствие и доброта. И начало на приказка, която да разказваш на децата си... За да ги научиш на обич.


Публикувано от alfa_c на 19.06.2009 @ 22:30:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Princesssa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:03:38 часа

добави твой текст
"У дома" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: У дома
от roza1 на 08.08.2009 @ 13:07:10
(Профил | Изпрати бележка)
Където може да няма кино, ама има пейки.
И хора, с които да говориш на тях.


Ето това ни откраднаха демокрацията и нет-а. Няма с кого да поговорим, като "у дома".

Поздрави!:)


Re: У дома
от Princesssa на 08.08.2009 @ 19:23:11
(Профил | Изпрати бележка)
Но така най-добре осъзнаваме ценното на общуването у дома :)
Благодаря, че прочете и почувства! :)

]


Re: У дома
от dandan на 01.08.2009 @ 14:59:17
(Профил | Изпрати бележка)
"Безобразно уютно, невероятно красиво в своята обикновеност."

Прочетох с удоволствие, благодаря ти:)


Re: У дома
от Princesssa на 01.08.2009 @ 18:22:27
(Профил | Изпрати бележка)
Аз благодаря :)

]


Re: У дома
от ami (ami.blog.bg) на 30.07.2009 @ 00:08:10
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Всичко останало е без значение щом "у дома" е в теб :)учи на обич това- наистина :)


Re: У дома
от Princesssa на 30.07.2009 @ 14:25:07
(Профил | Изпрати бележка)
:):):) Учи...и не само на обич. Учи на всичко красиво.

]


Re: У дома
от joy_angels на 19.06.2009 @ 22:53:44
(Профил | Изпрати бележка)
Топло, уютно, крехко ми стана от твоето "У дома".
И моето "у дома" е такова" - поне в приказката, на която ме е научила мама, и която и аз разказвам на детето си.
С усмивка и сълза: Поздравления за този текст, Принцеса!
Браво!


Re: У дома
от Princesssa на 20.06.2009 @ 11:29:49
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки трябва да има едно такова "у дома", за да бъде щастлив :) Благодаря ти!:)

]


Re: У дома
от varq2 (valissa@abv.bg) на 20.06.2009 @ 07:42:52
(Профил | Изпрати бележка)
"У дома" е събрало цялата хубост на живота. И аз имам такова местенце, където с нетърпение се връщам, за да "заредя акумулаторите си".Родната къща!
Благодаря ти, Принцесо, за удоволствието да прочета този текст!
Поздрави!
Варя


Re: У дома
от Princesssa на 20.06.2009 @ 11:30:30
(Профил | Изпрати бележка)
А аз благодаря, че го прочете! :) И се радвам, че е предизвикал хубави чувства :)

]


Re: У дома
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 20.06.2009 @ 08:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
У дома наистина е там, където " е прекрасно, спокойно и мое си".
Приказката на твоите усещания ще научи децата ти на обич, вярвам в това!
Пишеш завладяващо, мило момиче! Браво от Пастирката!


Re: У дома
от Princesssa на 20.06.2009 @ 11:31:46
(Профил | Изпрати бележка)
Е, казано от такъв познавач "браво"-то е наистина ценна похвала :) Благодаря!:)

]


Re: У дома
от apostolicia на 20.06.2009 @ 09:08:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ето за това говоря и аз, само че с повече думи. Хубаво е, когато можеш да наречеш някакво място "у дома", винаги можеш да се завърнеш там и да вдишаш увереност, да отпиеш сили и да хапнеш залък вяра, за да можеш отново да се изправиш и победиш предизвикателствата. Браво!


Re: У дома
от Princesssa на 20.06.2009 @ 11:32:47
(Профил | Изпрати бележка)
Красиво (и правилно!) разбиране за смилъла, за ценното на "у дома". Благодаря, за което! :)

]