Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 985
ХуЛитери: 5
Всичко: 990

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: p12a28n
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБългарската кокошка
раздел: Хумор и сатира
автор: matador

На Станислав Стратиев и неговия „Български модел” – с почит

Българската кокошка е най-старата кокошка на света.
Тя е и кокошката, снесла първото яйце.
Това по безспорен начин бе доказано от екип български зоолози и археолози, с което бе даден отговор на един от най-старите философски въпроси: кое е първично – яйцето или кокошката.

Българската кокошка е красива като паун, нежна като гълъбица, грациозна като лебед, сладкопойна като славей, силна като щраус, а при нужда защитава пилетата си като орлица.
Края на дните си преживява като кукувица.

Българската кокошка перушината си мени, но нрава си – не. Тя прикляка пред всеки петел, стига той да кукурига на чужд език.
Когато срещне български петел, българската кокошка се засилва да го яхне.

Българската кокошка се скубе най-лесно, когато се попари не с вряла вода, а с лоши новини.
Тя е една от най-често скубаните кокошки на света.

Когато прескочи в двора на съседа, българската кокошка се превръща в патка.

Кълките на българската кокошка са ценени повече от крилата ù.

В продължение на четиридесет и пет години българската кокошка снася червени на цвят яйца.
Парадоксът е, че тъкмо през тия години бе забранено честването на Великден.

По същото време пред българската кокошка бе поставена цел за няколко години да снесе толкова яйца, колкото кокошките на други народи – за цели десетилетия.

Дружбата на българската кокошка с по-силни представители на животинския свят ù е необходима така, както въздухът на всяко живо същество.
След всяка отпита глътка вода българската кокошка благодари, като вдига глава и се моли за следващата.
Това е и единственият забелязан случай, когато тя надига глава.

През последните двадесет години българската кокошка снася за разнообразие ту сини, ту червени, ту жълти яйца.
Целокупният български народ казва, че независимо от цвета си, вкусът на яйцата е един и същ.
Пак той смята, че българската кокошка снася златни яйца за управляващите.
Управляващите от своя страна твърдят, че яйцата са запъртъци.
И че самата българска кокошка има мозък на пиле.

Българската кокошка не кудкудяка – тя пее.
Най обича да пее в хор.
Бодро и на смени.

Макар да е написала азбуката на една голяма част от кокошия род, българската кокошка чете все по-малко и все по-бавно.
Например от две десетилетия тя все още срича: „ко-ко-ко” – началото на думата „корупция”.

Когато е гладна, българската кокошка сънува не просо, а прасе.

Преплувала три морета, българската кокошка се дави на края на Дунава.

Пилетата на българската кокошка рано се излюпват и рано пропяват. Ако стигнат пълнолетие, ги изпращат не за пушено, а за пушечно месо.

Българската кокошка страда от кокоша слепота не само нощем, но и денем.

От самото си раждане българската кокошка мечтае да живее в кокошарник.
Но умира там, където се е родила.
В курника.


Публикувано от alfa_c на 11.06.2009 @ 08:26:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   matador

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:16:43 часа

добави твой текст
"Българската кокошка" | Вход | 13 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Българската кокошка
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 14.06.2009 @ 22:21:22
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря на всички прочели и коментирали текста, който на практика е последната ми публикация в сайта. Причината?
Случайно открих, че при всяка поява на текстове на няколко на брой ник-а, те „увисват” на „Първа страница” от минимум три до пет, а понякога и повече часа.
(Нямам предвид нощните часове, разбира се, и „неработното време” от около 23.00 – 24.00 часа докъм 6.00 – 7.00 часа сутринта.)
Не може да става дума за случайности – както се знае, многократното повторение на един и същи факт се характеризира с думата „закономерност”.
Текстовете на всички останали никове „потъват” след понякога по-малко от четири пъти по-малко време.
Дали това е част от политиката на „най-популярния сайт” за нова бългаска литература (кавичките не са проява на ирония, а посочване, че става дума за цитат), или проява на пристрастие от страна на публикуващите админи?
Лично за мен това не е от значение – от значение е неравностойното положение на публикуващите в сайта, в което всеки, който има желание, може да се увери.
Достатъчно е да се види времето на публикуване на даден текст и след това да се отброят десет текста след него – толкова, колкото побира „Първа страница”.
И ако „ХуЛите” наистина е най-популярния в момента сайт за виртуално публикувани текстове, мисля, че е станал такъв не само заради усилията на собственици и админи, а и заради текстовете на всички бивши и настоящи автори, регистрирали се и публикували в него.
И точно затова всеки автор би трябвало да има равни права (каквито са и задълженията му) с останалите такива. Което всъщност не е така.
Нямам нищо лично против тия „избрани” ник-ове. Както е казал народът, не е луд тоя, който изяжда няколко зелника, а тоя, който му ги дава.
Макар че лично аз бих се почувствал най-малкото неловко и неудобно от подобен вид протекция.

Пожелавам на всички много и големи успехи по пътя, по който са избрали да вървят! Matador


Re: Българската кокошка
от alfa_c (alfa_c@hulite.net) на 15.06.2009 @ 08:23:55
(Профил | Изпрати бележка)
Матадор, отговорих ти вече преди време и нямам какво ново да добавя:
"Цитат:
И каква е причината някои текстове да "висят" на "Първа" поне по 4 (четири) часа, а двуги да изчезват оттам за най-много час?

Трябва ли да има някаква кой знае каква причина за това? Ако има натрупани 15 чакащи текста, първите десет ще стоят час на първа, след което идва ред на вторите 5. Ако обаче междувременно никой не изпрати нищо или няма публикуващ администратор на линия - естествено, че втората партида ще стои на първа.
Все още не сме намерили доброволец, който да е съгласен да отвисява нон стоп в сайта и да лови във въздуха изпратените произведения, за да не се губи ценно време."

В момента има 16 чакащи произведения и първите 10 със сигурност ще стоят 1 час на първа. Вторите 10 може да стоят и цял ден, ако няма изпратени дурги. Какво толкова сложно има за разбиране?!
Разбира се, теорията за световна конспирация звучи много по-интересно. :)

]


Re: Българската кокошка
от Limonka (danist@abv.bg) на 16.06.2009 @ 21:44:48
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Хей, Танцуващи, какво значение има колко време текстът ти е стоял на първа страница! Името ти е гаранция за добро качество на написаното и аз, пък и други като мен, трудно ще пропуснем нещо твое. Не съм забелязала админите да си имат "избрани" никове, но ти си сред моите "избрани". Знам, че и друг път ти се е случвало да се разсърдиш, но се надявам този път да ти мине по-бързичко. Това е последната ти публикация, но вече очаквам следващата. С риск да те цитирам ще кажа, че коридата затова е интересна, защото не е лесна.

]


Re: Българската кокошка
от Limonka (danist@abv.bg) на 11.06.2009 @ 21:51:11
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Българската кокошка е най-старата кокошка на света.
Това не и пречи да е ярка* ;)
Поздравления за този текст, Матадор!

ярка-млада кокошка


Re: Българската кокошка
от joy_angels на 11.06.2009 @ 18:31:14
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравявам те за този текст, Танцуващи!!!
Поздрав от курника :)))


Re: Българската кокошка
от Omaia на 11.06.2009 @ 13:13:23
(Профил | Изпрати бележка)
Актуално. Остроумно.
Добра направа!
Поздравления, Матадор!


Re: Българската кокошка
от LittlePerfectC на 11.06.2009 @ 11:10:36
(Профил | Изпрати бележка)
В продължение на четиридесет и пет години българската кокошка снася червени на цвят яйца.
Парадоксът е, че тъкмо през тия години бе забранено честването на Великден.

По-добре да се смеем... :))))


Re: Българската кокошка
от doktora на 11.06.2009 @ 09:17:12
(Профил | Изпрати бележка)
Смешно...смешно и тъжно...и горчиво...и вобщем безнадеждно... Стратиевски...

"Балкански синдром" - Здравей, брат, в лад и мир!
!!!
"През последните двадесет години българската кокошка снася за разнообразие ту сини, ту червени, ту жълти яйца.
Целокупният български народ казва, че независимо от цвета си, вкусът на яйцата е един и същ.
Пак той смята, че българската кокошка снася златни яйца за управляващите.
Управляващите от своя страна твърдят, че яйцата са запъртъци.
И че самата българска кокошка има мозък на пиле."

И дано да не снесе някой ден и черни яйца,
тази кокошка злощастна - един ден - свободна , един ден - робска...и така 1300 пясъчно самотни години...

Прохладен ден, танцуващий с бикове.:)))



Re: Българската кокошка
от katbalu на 20.07.2009 @ 17:46:08
(Профил | Изпрати бележка)
С глас съм се смяла на тази кокошка- въпреки , че целокупно всички сме и в перушината!

Поздрави за оригиналния текст Матадоре!


Re: Българската кокошка
от PeterVan на 16.06.2009 @ 12:15:48
(Профил | Изпрати бележка)
Супер! Трябва да се включи в Световната енциклопедия за пернатите. Поздрав! ИзКукуригал петел.


Re: Българската кокошка
от LATINKA-ZLATNA на 25.12.2009 @ 19:40:49
(Профил | Изпрати бележка)
Честито Рождество Христово!
И весело прекарване на предстоящите празници,
Танцуващо момче!




Re: Българската кокошка
от angar на 28.12.2009 @ 09:33:02
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Обиди се и спря да публикува,
по повод,
който пуктат грош не струва!
Да, Матадор е страшно талантлив!
Но явно и във друго е велик -
упорството му е като на бик!


Re: Българската кокошка
от Markoni55 на 23.03.2016 @ 10:28:28
(Профил | Изпрати бележка)
Е как съм го пропуснала това бижу в перушина! Поздравления, приятелю! Това показвана , че има текстове чиито жизнен цикъл е дълъг, прозорливостта съдържанието им. Той е актуален и днес, за съжаление....


Re: Българската кокошка
от doktora на 01.04.2016 @ 10:24:18
(Профил | Изпрати бележка)
Похвално за Стратиев...браво Владо, да дабавя само:

О, българската кокошка вече снася и черни яйца.
Обикновено пред НАТФИЗ, а понякога и в самолетите, за Варна.

А един Петел винаги има нужда от много кокошки, на най са му сладки патките.
Особено на кръстопът, където обикновено хората не се спират да пикаят, а кокошките български направили курник, защото явно нямали Петел...

Никос,
от брега...също отдаде почит към незабравимия Станислав Стратиев


Re: Българската кокошка
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 01.04.2016 @ 19:05:29
(Профил | Изпрати бележка)
Хубава, свежа сатира.Поздрави!