Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 4
Всичко: 589

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМляко със сламка
раздел: Разкази
автор: joy_angels

Това е частно училище. Но аз не съм частна учителка. Аз съм само учителка в частно училище.

Тук децата по принцип са щастливи. Щастливи. По принцип. Защото някои от тях трябва да са щастливи, но нямат вид на такива.
Щастливото дете е спокойно, обичливо, усмихнато. Дете. Но тук имаме деца – не съвсем спокойни, меко казано грубички и като че ли все сърдити на някого. Когато видя обаче колата, която ги кара, шофьора, който носи чантата до входа и подозирам самоотвержените усилия на директорката да докара така наречените родители на среща, знам, че тук наоколо всичко носи името “така наречени”. Така нареченото дете е обградено от така наречено внимание.

Мишел е друга история, обаче. Малък е, а вече има история. И тя е друга. Него го води баба му – с автобус. Вие виждали ли сте баба в джип? Точно така. И затова закъсняват. Не съм питала защо не го взема училищният автобус. Не е до липса на пари – мисля, че Мишел просто се притеснява да остане сам, без баба си наоколо. Разбирам го – все пак той е само на шест. Даже ще ги навърши едва през декември.

Баба му е разговорлив човек. Още при първата среща ми каза за отсъствието на майката и богатството на бащата. То си е ясно, че парите не са проблем - в частно училище не идват деца на безработни. Отсъствието на майката също не ме притесни – тук поне половината деца ги гледат бавачки, защото майките им са достатъчно заети. Достатъчно. Със себе си. Макар повечето да използват красиви заместители като “бизнес” и “кариера”. Бабата наблегна и на факта, че Мишел обича мляко. “Чудесно – отвърнах й ентусиазирано - тук всяка сутрин даваме на децата за закуска и по чаша мляко”.

Когато трета поред сутрин Мишел не си изпи млякото, дори не го докосна, споделих с нея. “Нали казахте, че обича?” Бабата погледна странно, първо мен, после Мишел, после пак мен и нищо не каза. Не съм много любопитна. Не много. Но ми стана интересно. Бяха дванадесет деца в подготвителния клас (някога му викахме забавачка) – определено Мишел беше различен. Умен – да. Възпитан – да. Разговорлив – ако го питаш. Не играе. Седи си на чина, ако не го извикаш. Децата се респектират от него по някакъв начин и дори най-проклетите не го закачат. “Като чумав е” – казвам си и мислено се прекръствам, защото момчето не ми е виновно ... да пази Господ. На всичкото отгоре е красиво дете.

Един ден бабата просто реши да проговори и сподели срамната тайна – Мишел пие мляко, но още в биберон. Достатъчно голям беше, за да чувства неудобство. Но явно беше и достатъчно малък, за да търси утехата на шишето със силиконов заместител накрая. Стана ми жал – иначе рядко ми става жал, защото аз съм педагог, в края на краищата. Ако лекарят плаче с всеки пациент, който страда, ще му помогне ли всъщност? След няколко дни мислене оставям сламка до чашата с мляко на Мишел, навеждам се над него и съзаклятнически казвам: “Опитай така, вкусно е...”

Прилича на малка маймунка. Хем иска да опита, хем знае с най-умната част от клетките си, че ако опита и му хареса, завинаги ще напусне спомените си на бебе. Сигурна съм, че е пробвал да пие други неща със сламка, но не и мляко. Накрая не издържа. Взема сламката, топва края й в чашата, надига брадичка, за да достигне другия край и свива устничките точно, както правят бебетата, за да захапят биберона. Дръпва. Глътва. И пак дръпва. Пие смело. Успях. И той успя. Момчето победи бебето.

Бабата идва вечерта и аз я моля да остане. Разказвам й случката с млякото и сламката. Изглежда доволна. В лицето ми вижда съзаклятник и споделя с мен цялата кошница с горчиви плодове, които е насъбрала. Подава ми ги един по един – като отровни ябълки. Гледа ме – не с очите на злата мащеха от приказката – но резултатът е същият. Гледа ме колко ще издържа. Ще се задавя ли, ще посинея ли... После ми подава следващия плод. И пак ме гледа.

Но аз съм учителка в частно училище. Тук много неща се виждат. И за много малко от тях се говори. Поне в това частно училище е така. То е много елитно и много частно. Толкова частно, че учителите, без да са частни, вечер заключват тайните си в метална каса и излизат навън като обикновени хора. И нямат памет. Не знаят нито кой учи тук, нито как учи, нито... А понеже все още работният ден не е свършил – аз също съм много елитна и мога да изям колкото ябълки поискат от мен. И то с усмивка.

Таткото е богат, но майката не издържа чара на многото пари. И на многото жени. Да си жена на богат мъж е призвание – иска рядък талант и здрава воля. Богатият мъж е като Еверест – вижда се отвсякъде и към него вървят не отделни ентусиасти, а цели експедиции. Рано или късно някоя го покорява... А често покорителите се менят на доста кратки периоди. И тогава законната съпруга трябва да си трае. Ако не може – значи не е за този мъж. Талантът й не стига и изходът е един: трябва да преотстъпи без бой Еверест на някоя друга.

Майката не Мишел не разбрала термина “без бой”. Опитала битката по своему: алкохол, лекарства, пак алкохол, наркотици... Докато една сутрин не я намерили ... Не, не е драматично. Мишел не е бил там. Но съм сигурна, че е видял достатъчно за неговите шест години. Какво и как е станало по-нататък бабата не споделя – поне не тази вечер. Но у дома Мишел не се разделял с една пухкава жилетка на майка си и всяка вечер искал шише с мляко. Шише с биберон. Свивал се на фотьойла, притискал жилетката към лицето си и – пиейки млякото като бебе – заспивал. После баба му го пренасяла в леглото му, но вече натежавал – трудно й било да го вдига и да го носи както преди...

Поглеждам Мишел – седи си на последния чин и рисува с цветни моливи. Знам какво има на листа – той рисува все това: една къща с пушещо коминче, в която живеят той и мама. Много такива рисунки вече са отнесени от него у дома с думите: “Ще я подаря на мама”. Досега възприемах къщата нормално. Досега. От днес знам, че няма да е така.

Бабата е готова да тръгне. Вика го. Мишел си събира криво-ляво нещата, бабата помага. Разделя се с мен сърдечно. Аз – донякъде. Не мога да си позволявам повече емоции – все пак съм на работа. Малко след тях напускам класната стая. Утре ще уведомя психолога на училището и ще поговоря с бабата. Мишел има нужда от лекарска помощ. Да. Очевидно е.

Минавам през дежурната каса, заключвам тайните си и излизам навън. Ръми. Дъждът се изсипва на малки водни кристали, които – ако не бяха бързали да се родят - можеха да се превърнат в щастливи снежинки.

По тротоара няма никакви пешеходци и това е хубаво. Така никой няма да чуе и види, че плача, докато крещя.

19.05.2009


Публикувано от valka на 19.05.2009 @ 23:46:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   joy_angels

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:39:21 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Мляко със сламка" | Вход | 22 коментара (58 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мляко със сламка
от Marta на 29.07.2009 @ 07:24:57
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Вчера четох вестник КИЛ и попаднах на един покъртителен разказ - Мляко със сламка.

Поздравления, Джой!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 29.07.2009 @ 10:41:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря от сърце, Мартичка!
Аз не съм видяла вестника, но знам за публикацията и чакам да ми го изпратят. Дължа го на Билкарката, която "мениджира" целия процес на публикуването :))).
Хубаво и цветно да ти е под липите! Прегръдки! :)))

]


Re: Мляко със сламка
от fey на 19.05.2009 @ 23:58:20
(Профил | Изпрати бележка)
Съдби... Разстроих се, но разказът е хубав!
Поздрави, радостна!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 00:11:53
(Профил | Изпрати бележка)
Съжалявам за разстройването, но не съжалявам за написаното...
Благодаря, че беше тук, Фей! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 19.05.2009 @ 23:59:09
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, бе joy_angels . Исках да прочета нещо за лека нощ.


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 00:09:43
(Профил | Изпрати бележка)
Няма по-хубаво за днес от това:
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=109354#1082190
Поздарявам ти настроението му :)
И благодаря, че прочете, Алиса! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от MaryLee на 20.05.2009 @ 00:02:58
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам да те чета,Радост,както винаги разтърсваш и размисляш.Благодаря ти за преживяването.Поздрави.


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 00:10:49
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Мери! Радвам се да те видя :)
Благодаря ти и аз за споделянето! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от kasiana на 20.05.2009 @ 01:19:04
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепен и вълнуващ разказ!!!

Поздрав!!!

С обич!:))))))))))))))

Касиана


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 10:42:35
(Профил | Изпрати бележка)
Радваш ме, че прочете, Каси! Благодаря ти! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от varq2 (valissa@abv.bg) на 20.05.2009 @ 08:44:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ето, заради тези последствия у детето, една жена би трябвало да е готова дори да обикне любовницата на мъжа си, /колкото и перверзно да е/! Всичките ти разкази ме вълнуват, но когато темата е МАЙЧИНСТВОТО - си недостижима. А този разказ е най-високият ти връх до сега /поне от това, което познавам тук в сайта/.
Поздарви. Варя



Re: Мляко със сламка
от ANG на 20.05.2009 @ 09:36:45
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
нестандартните ситуации раждат нови проблеми и решения
поздравявам авторката за увлекателно написания разказ, а
varq2 за нестандартното мнение -

един малък подарък и за двете ви:

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=5369&mode=nested&order=1&thold=0

]


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 10:36:08
(Профил | Изпрати бележка)
Може би точно нестандартните ситуации са онази пила или шкурка или каквото и да е там, което ни прави по-малко ръбове и по-обтекаеми за каквото и да е с надпис "житейско".
Като авторка се чувствам поздравена, ANG - едно от най-квадратните слънца на този сайт е спряло тук. Благодаря!
Като читател на поздрава ти - ще ти кажа, че отдавна не съм чела нещо толкова човешко, написано толкова шантаво.
А като човек ще ти кажа, че така може да постъпи само мъж. За което свалям шапка на героя ти!
Синьоти ми око ти смига, а кафявото ти пожелава хубав ден :)))
Ценя присъствието и коментара ти!

]


Re: Мляко със сламка
от Hulia на 20.05.2009 @ 11:59:59
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
С позволение на прекрасната авторка, искам отново да поздравя Анг:
С огромно удовлетворение изчетох поне за трети път "Същественото е невидимо за очите", Анг, /първият път те поздравих за изключителното благородство и силата на Духа - на бележки/, сега поклон за теб, отново!!!

]


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 12:13:51
(Профил | Изпрати бележка)
Когато коментарите са за добро, Ули - трибуната е без значение! Радвам се, че сподели - аз не бях чела. И се радвам, че ANG ми даде тази възможност - на мен, на теб (отново) и на всеки, който присъства тук. :)))

]


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 10:30:08
(Профил | Изпрати бележка)
Обичането... Нали трябва да обичаме ближния си...
Езотериците казват, че всеки от нас е Бог и Богът в мен винаги обича (друга възможност просто няма) Бога в теб или в ANG, или в любовницата на мъжа ми.
Аз тая хватка обаче още не я умея. Може би ключовата дума тук е ОЩЕ. Пък и нямам (засега) известни ми поводи да я изпробвам...
Благодаря ти както винаги, Варенце, за отгласа! Нестндартен е за други, но не и за мен - защото знам какво голямо СЪЩЕСТВО си.
Ценя! И те прегръщам :)))

]


Re: Мляко със сламка
от varq2 (valissa@abv.bg) на 21.05.2009 @ 06:38:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ангелче за добрите думи! Истинското СЪЩЕСТВО е АНГ. Преподавател ми е бил по музика, но сега разбирам, че всъщност е било по човечност! Щастлива съм, че животът ме е докоснал до него.
Радам се, че твоят разказ стана повод да разбера това. Прегръдки и за двама ви.
Варя

]


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 21.05.2009 @ 23:45:53
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се радвам на случващото се, Варя! :)))

]


Re: Мляко със сламка
от Hulia на 20.05.2009 @ 11:34:45
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Разплака ме...Мишел има нужда и да го обичат - такива, като теб, "случайно" изпречили са на пътя му...


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 12:20:08
(Профил | Изпрати бележка)
Всяко дете има нужда от обич. Някои обаче са лишени от това - и, изневерявайки на изначалната си човешка природа - се превръщат в хора-вълци. Вълкът е чисто същество. То напада и убива, за да яде - не повече. Хората-вълци са страшни. И причината за появата им е само някой или някои възрастни хора около тях - влзезли в живота им в подходящото време по неподходящ начин.
Хубаво ми е, че прочете и реагира така, Ули! Благодаря отново! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от LiRa на 20.05.2009 @ 13:13:59
(Профил | Изпрати бележка)
Голямо е сърцето ти, Джой. И изпълнено с песни. Забиваш дълбоко шипа и само ти си знаеш как боли, но как иначе ще цъфне розата. Тъжен е разказът, да, но думата ми е за талантливия начин, по който пишеш. Благодаря ти и за тази роза! :)


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 21.05.2009 @ 17:56:45
(Профил | Изпрати бележка)
Какво се отговаря сега?
Прегръщам те, Лиричке! Май това е единственото, което мога да направя. И ти благодаря!

]


Re: Мляко със сламка
от mariniki на 20.05.2009 @ 13:54:17
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
много тъжно ми стана...макар, че зная колко са тъжни твоите истории, но са и толкова истински...като живота.
много хубаво разказваш, много.


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 21:27:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Мариники! Толкова са щедри твоите думи!
Ценя мнението ти!

]


Re: Мляко със сламка
от jezabel на 20.05.2009 @ 15:31:25
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Здравей, Джой! :)

Работих като учител в чстно училище и знам и със сърцето, и с разума си не една подобна история. Разказът ти звучи достоверно и от там идва силното му въздействие. Особено ми хареса признанието на героинята ти, че нямаме право на емоции - знам, че отстрани не изглежда добре. Иска ми се да продължа да говоря, но не тук му е мястото и спирам. :)

Поздравления! :) :) :)


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 21:37:25
(Профил | Изпрати бележка)
Джез - благодаря ти за този коментар! Слънцето тази вечер се обърна и изгря отново доста след залез :))))
Мисля, че никак не е лесно на учителите в частните училища. Не знам дали съм успяла да го предам с накъсаните изречения и повтарящите се фрази, които може и да подразнят някого. Както и с краткото поетично описание на дъжда - вън от училището, когато героинята е вече "себе си".
Още веднъж - благодарност! Ценя мнението ти!

]


[Без заглавие]
от Mariamrad (m.radkova@abv.bg) на 22.05.2009 @ 06:21:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/user/mradkova?feature=mhum
"Накъсаните изречения" и "повтарящите се фрази", които споменаваш са именно пълнежа! Неразривни части от Цялото. Кратки и отчетливи. Неумолими в повтаряемостта си. Като неспокоен пулс и дишане на пресекулки. Така ги усетих, докато четях и препрочитах... Мислех дори да замълча, но не се въздържах.
Успяла си, мила Джой, защото е преминало през теб и си го предала - оголено и нанакърнено - с най-точните похвати, подбрани от твоята любяща, отворена към Живота душа. И нахрани моята! Пак с духовна храна, но ... "течна". Изпих млякото на бавни глътки. Поздравления и благодаря!


]


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 22.05.2009 @ 07:51:04
(Профил | Изпрати бележка)
Аз трябва и ти благодаря, Мария, за написаното. Още повече, че алтернативата е била "въздържание"...
Като че ли не е хубаво пишешият един текст да се обяснява, да описва причните, довели го до него, кое е истина, и кое не съвсем, нито какви похвати е употребил... За да не разваля магията.
Не съм специалист - просто понякога пиша онова, което е набъбнало в мен. И знам, че е магия. Дори понякога като се върна назад, не разбирам как е станало... Но наистина "преминава през мен".
Ценя присъствието ти тук! Прегръщам те!

]


[Без заглавие]
от Mariamrad (m.radkova@abv.bg) на 22.05.2009 @ 23:40:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/user/mradkova?feature=mhum
Aлтернативата беше "въздържание", но не поради липса на слова, които напираха да бликнат от мен, а тъй като се колебаех дали да докосна финото послание с претенциозни анализи относно изразни похвати, въздействие и пр. От друга страна, нали затова е този форум - да изразяваме открито мнението си... Може би Магията преминава през теб така леко и спонтанно, Джой, защото ти не се самооценяваш като специалист. Но СИ - в смисъла на творец-проводник! Прегръдки и от мен.

]


Re: Мляко със сламка
от anelim на 20.05.2009 @ 16:40:41
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се разплаках, а съм на работа и в стаята има още трима...Може би трябваше да го прочета на тротоара, където няма никакви пешеходци...
Неотразима си!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 20:49:11
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова ме зарадваха думите ти, Миленче!
Благодаря ти за "наминаването"!
Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 20.05.2009 @ 16:52:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 20.05.2009 @ 19:45:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за присъствието ти тук, Рейни! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от CTPAX на 20.05.2009 @ 22:39:23
(Профил | Изпрати бележка)
помнят се твоите разкази.

поздрави ;))


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 21.05.2009 @ 18:12:21
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли колко ми е полезно присъствието ти? Изчетох поне десет пъти преди да постна - май няма грешки, но съм сигурна, че опитното ти око може и да открие някоя...
Без майтап - благодаря, че си тук, СТРАХ! Появата ти "наяве" за мен е много важна. Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от dandan на 20.05.2009 @ 22:44:08
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да измисля коментар, Джой...

Пишеш за истините в живота така, сякаш всичко минава през теб.


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 21.05.2009 @ 18:00:25
(Профил | Изпрати бележка)
То минава, Дани - когато пиша, съм "вътре". После съм "изцедена".
Но това го познават всички пишещи - аз не съм изключение...
Коментарърт ти е чудесен - да искаш да се обадиш дори и когато нямаш какво да кажеш - за мен е страхотна награда. Благодаря ти! Ценя присъствието ти тук!

]


Re: Мляко със сламка
от mariq-desislava на 21.05.2009 @ 09:04:28
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че силата ти е в достигането до най - съкровените кътчета на човешката душа. Огромна сила е нужна, за да премине това през теб и да те остави ненакърним или пък повече човечен. Любовта има безброй проявления, но може би едно от най - непопулярните е това - да обичаш без да търсиш същото от другата страна. Ако това се практикува от повечето хора, множество трагедии биха били избегнати. Стига съм приказвала вече.:)


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 21.05.2009 @ 16:18:06
(Профил | Изпрати бележка)
Искрено ти благодаря за коментара, Деси!
Не съм светица - изобщо даже. Нито съм толкова добра. Но се опитвам да бъда позитивен човек. Доброто в човека ще си остане вечна тема, която всички ни вълнува. Обичта също. И си мисля, че колкото и модернистични течения да има - всички се вълнуваме при досега с доброто - дори да знаем, че то си върви ешче с драмите и негативизма.
Сутринта една приятелка ми писа, че е прочела разказа "и е направила чаша мляко за Мишел, заедно с чашите за двете си деца"... За това става дума, нали Деси?
Прегръщам те! Ценя, че беше тук!

]


Re: Мляко със сламка
от zinka на 21.05.2009 @ 20:36:53
(Профил | Изпрати бележка)
Джой!
Прочетох го(((

!!!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 21.05.2009 @ 21:06:24
(Профил | Изпрати бележка)
Зинка... Хубаво е, че си тук. Благодаря ти за удивителните!
Ценя мнението ти!

]


Re: Мляко със сламка
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 22.05.2009 @ 00:54:57
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Мда...И аз като Алиса исках просто да прочета нещо за лека нощ, а не да плача, но...
Нищо не му трябва на едно дете, освен...една пълна с майка жилетка...
Поздрав за разказа и перото, Джой!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 22.05.2009 @ 09:53:59
(Профил | Изпрати бележка)
Много точен израз си намерила, Разказвачко на приказки!
"Нищо не му трябва на едно дете, освен...една пълна с майка жилетка..."
Така е. Благодаря, че прочете, Инди! Ценя!

]


Re: Мляко със сламка
от apostolicia на 22.05.2009 @ 07:34:18
(Профил | Изпрати бележка)
Хм! Страхотен разказвач си, казвала ли съм ти го вече? Ако не съм, представа нямам как и защо най-вече съм пропуснала да го направя. Нямам представа как го правиш, но ме караш да си обръщам принципите, а това не е добре. Алкохол и наркотици никога не могат да минат за оръжия в битката - никога! Знам, знам - често прибягват до тях, но за да дезертират, не за да се борят - повярвай ми, знам за какво говоря. Но разказът е страхотен! Написан от човек, който се е сблъсквал с алкохолизма и наркоманията само случайно. И нека така си остане! Поздравления, магьоснице!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 22.05.2009 @ 08:05:41
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова се радвам, че си тук, Ели! И много ценя коментара ти!
Абсолютно споделям, че "Алкохол и наркотици никога не могат да минат за оръжия в битката". Но объркването, липсата на увереност в себе си - а и задоволеност - би могла да доведе до "опити за забрава".
Затова и съм доста пестелива (опитах поне):
...не разбрала термина “без бой”. Опитала битката по своему...
Не казвам, че това е вярното решение, а че е възможно решение...
И е логичното за някого... Не искам да вляза в детайли, но майката не е непременно "светлият образ". Това, че детето има нужда от нея -е инстинкт и първичност, която трогва, но не оневинява майката. Тя е само щрих...
Със сигурност си права - досегът ми до наркотиците се свежда до уличните наркомани. И наистина искам да спре дотам - имам малко дете.
Още веднъж благодаря за милите ти думи!
И обещавам да помисля.

]


Re: Мляко със сламка
от regina на 22.05.2009 @ 20:07:42
(Профил | Изпрати бележка)
почитания, адаш!! - все по добра ставаш!
прекрасен, балансиран, завладяващ разказ на съвременна тема!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 23.05.2009 @ 21:05:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита и милите думи, Реги!
Хубаво ми е, че си тук :)))
Поздрави!

]


Re: Мляко със сламка
от rumi на 22.05.2009 @ 22:17:19
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова ме впечатли, че прочетох част от твоя разказ на сина ми /за жилетката/ и той за лека нощ ми прочете една приказка , над която "човек може да се замисли" по негови думи.Искам да кажа, че въздействаш дори на сина ми:)


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 23.05.2009 @ 21:21:10
(Профил | Изпрати бележка)
Да го гушнеш този приятел от мен и да го пазиш - умно ти е момчето, Руни! Но с такава мама е обяснимо :)))
Когато едно дете казва, че това е нещо, над което "човек може да се замисли" - радостта на родителя трябва да е видима. А заключението - че посоката на комуникацията ви е правилна...
Радвам се, сигурно той е най-младият ми читател. Благодаря за експеримента! За думите - също. :)))
Май съм пропуснала колко голям е, но сигурно е ученик ...

]


Re: Мляко със сламка
от lubara на 23.05.2009 @ 09:39:27
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Когато историята е преживяна, тогава звучи като истинска. Защото е такава! Хареса ми, поздрави!


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 23.05.2009 @ 21:13:47
(Профил | Изпрати бележка)
Да, преживените истории са по-достоверни. Но не всичко може да се преживеве лично. Тогава постигнатата достоверност е още "по-сладка".
Радвам се, че прочете и коментира, lubara! Мисля, че за първи път те виждам тук. Здравей :)))

]


Re: Мляко със сламка
от kalin8 ( Georgievich11@abv.bg) на 28.05.2009 @ 09:27:16
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Деловата прецизност, съчетана с мократа,самотна емоция- да!!!Да.
Продължавам да чета....


Re: Мляко със сламка
от joy_angels на 28.05.2009 @ 09:42:46
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че така си го усетил :)
Благодаря, kalin8! Чети - аз съм си тук :)))

]