Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 882
ÕóËèòåðè: 7
Âñè÷êî: 889

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: nina_nina
:: Elling
:: Marisiema
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒàêîâà âèíî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: rupani

Ïèøà òîâà íåùî îòïèâàéêè îò ãëèíåíàòà ÷àøà äî ìåí. Ïèøà ãî â ïúëíî ñúçíàíèå, ìàêàð ïðè óïîòðåáàòà íà òîâà âèíî ïúëíîòî ñúçíàíèå äà å íåùî ñúâñåì ïðåäïîëîæèòåëíî.
Êîãàòî íà ãîñòè, ïî ñëóæåáíà ëèíèÿ, íè áåøå îôèöåðúò îò ÍÀÒÎ, Ñìèò, ñå ïî÷óâñòâàõ çàäúëæåí äà ãî ïîêàíÿ íà âå÷åðÿ ó äîìà, òîåñò íà ìîÿòà âèëà, êúùà, íà ñåëî, òàì êúäåòî íàé-ñå æèâåå ïðåç ëåòíèòå æåãè, ïðåç êîèòî æåãè â ãðàäà íå ìîæå äà ñå äèøà. Ñìèò ñäúðæàíî ïðèå, òîé ïî ïðèíöèï ñè áåøå ñäúðæàí, èñòèíñêè êóóë ïè÷, ïðîôåñèîíàëèñò, ñ êàìåííî ëèöå, íàäóï÷åíî îò çëå ïîääúðæàíè ïúïêè ïðåç ïóáåðòåòà, ÷îâåê âèäÿë è ïàòèë, íîñèòåë íà íåïîäïðàâåíîòî àíãëèéñêî âúçïèòàíèå, êîåòî èçêëþ÷âà íàïúëíî âñÿêàêâè åìîöèè, àêî òå íå ñà íàëîæåíè îò åòèêåòà, à òóê òîçè åòèêåò è áåç òîâà íå âúðâè ìíîãî, òà òîé ïî ïðèíöèï áå ëèøåí îò åìîöèè â îáùóâàíåòî ñè.
Ñìèò áå ÷îâåê, êîéòî æèâååøå åäèíñòâåíî, çà äà ñå áîðè ñ ïðåäèçâèêàòåëñòâàòà. Ìîÿòà ïîêàíà ÿâíî áå ïðåäèçâèêàòåëñòâî çà íåãî, íàøåòî ñåëî, ñ íåïîäïðàâåíèÿ ñè ÷àð áå ïðåäèçâèêàòåëñòâî çà íåãî, ñåëñêàòà ïðîñòîòà ñúùî áå ïðåäèçâèêàòåëñòâî, è ïîíåæå àç áÿõ íàÿñíî ñ òîâà, íèêàê íå ñå ïðèòåñíÿâàõ äà ñå äúðæà åñòåñòâåíî, êàêòî è ìîÿòà æåíà, êîÿòî ñúâñåì íå å òîëêîâà ïðîñòà, êîëêîòî èçãëåæäà. Ñèíúò íè áå íÿêúäå ïî ãàäæåòà ïî òîâà âðåìå. Òîé, ìåòíàë ñå å íà ìåí, íå ñòðàäà ÷àê òîëêîâà îò ìëàäåæêè ïúïêè ïðåç ïóáåðòåòà.
Ñìèò ñ êàìåííî ëèöå ñå îñòàâè äà ãî çàâåäà ñ ðàçäðúíêàíèÿ ñè ãîëô äî íàøàòà êúùà, ñ êàìåííî ëèöå îãëåäà ôðèâîëíèÿ äâîð è ïîäîáðåíèÿòà ïî áàùèíàòà è äÿäîâàòà ìè êúùà, íå ñå ñìóòè îò êðèâèòå ëîïàòè â úãúëà, íèòî îò êóï÷èíàòà äîáðå çàâèò ñ êàêâîòî ïîïàäíå õîðîñàí ïðåä êúùàòà.
Áåøå âå÷åð, ñêîðî áÿõà ïðúñêàëè çà êîìàðè è ìàñàòà áå ïîëó-ãîòîâà, à ìèâêàòà áå îòðóïàíà ñ ïðèãîòâÿùà ñå ñàëàòà, è äðóãè äðåáîëèè, ïðåäíàçíà÷åíè çà ïå÷åíå íà ñêàðà. Ñìèò áå èñòèíñêè äæåíòúëìåí è ìè ñïåñòè äúëáîêèòå âäèøâàíèÿ íà ÷èñòèÿ âå÷åðåí ñåëñêè âúçäóõ, íàïîåí ñ ìèðèñ íà ãîðåíà òðåâà, ðàçöúôíàë áúç è îáîðñêà òîð. Ñ êàìåííî ëèöå ñå óñìèõíà íà áàé Äèìî, êîéòî ïðúñêàøå ñðåùó ïàðàçèòè çåëåíèÿ ëóê â ñúñåäíèÿ äâîð è ñëåä êàòî ñ÷åòå, ÷å å îáúðíàë äîñòàòú÷íî âíèìàíèå íà ìàëêèÿ íè è äîáðå ðàçõâúðëåí äâîð ñåäíà íà ìàñàòà, çàñòëàíà ñ îùå ìîêðà ìóøàìà, íà êîÿòî â íåáðåæåí ðåä íè ÷àêàõà îùå ìîêðè ÷àøêè çà ðàêèÿ, ìîêðè âèëèöè, ìîêðè éåíñêè ñòúêëà ñúñ ñàëàòà è ñâåùè. Ñåäÿõìå ïîä ïî÷íàëàòà äà ñå ðàçëèñòâà àñìà.
Æåíà ìè å õîäåù îêñôîðäñêè ðå÷íèê, íî íÿìà ñìåëîñòòà äà ãîâîðè, ïî êîÿòî ïðè÷èíà ñå ïðåõðàíâà ñ ïèñìåíè ïðåâîäè. Àç îò ñâîÿ ñòðàíà ñìåëî ãàçÿ èç íåîáÿòíèòå ëèâàäè íà Øåêñïèð è âåðîÿòíî áèõà ìå òèêíàëè â çàòâîðà çà ïîðàçèèòå, êîèòî ïðàâÿ ïðè òîâà, íî êîé èì å âèíîâåí, ÷å èñêàò äà íàïðàâÿò åçèêà ñè ñâåòîâåí, ïúê è Øåêñïèð îòäàâíà å ìúðòúâ, ò.å. áåçñèëåí å äà ìå ñïðå, íå ÷å âúîáùå íå å áåçñìúðòåí. Ïî òàçè ïðè÷èíà Ñìèò ìîæåøå äà ñå ðàäâà íà èíòåðåñíè ñúáåñåäíèöè, ÷èèòî åçèöè ñà ðàçâúðçàíè íîí-ñòîï, ïîíåæå ïèÿò ðåäîâíî è æèâåÿò íà ÷èñò âúçäóõ – êîãàòî åäèíèÿò ìëúêíå, çàïî÷âà äðóãèÿò, à êîãàòî àç ãîâîðÿ, æåíà ìè ñå ÷åðâè, ñèíè è ïîïðàâÿ ïðåç çúáè. Ñëåä êàòî Ñìèò ñ÷åòå, ÷å äîñòàòú÷íî ñå å ïðåáîðèë ñ ëåäåíîòî ïðåäèçâèêàòåëñòâî íà ëþòàòà íè ðàêèÿ (25 ãðàìà) è ñ òðè âèëèöè îò êóïàòà ñàëàòà ïðåä ñåáå ñè, ðåøàâà äà ïðåìèíå êúì îñíîâíîòî ÿñòèå è íèå íå ìó ñå ïðîòèâèì, àìè ìó ãî ñåðâèðàìå, îùå öâúð÷àùî îò áàðáåêþòî. Ñìèò ùå òðÿáâà äà ñå áîðè ñ êàíàòà âèíî, êîÿòî ñå ïîÿâÿâà â öåíòúðà íà ìàñàòà. Íèå ñ æåíà ìè ïðîäúëæàâàìå íà ðàêèÿ. Ðàçãîâîðúò âúîáùå ïðîòè÷à ïî ïðîòîêîë, Ñìèò ëîâêî èçáÿãâà îïàñíèòå êàïàíè â íåãî è óìåëî êèìà, ãëåäàéêè ñúáåñåäíèêà ïðàâî â î÷èòå. Ðàçêàçâà äîáðå ïðåìåðåíè ñëó÷êè îò áîãàòàòà ñè êàðèåðà, íèå ñå äèâèì è óñìèâêèòå íå ñëèçàò îò óñòàòà íè. Êîëêîòî è äà å æåëåçåí îáà÷å, îò îðëîâèòå íè êàìåðè íå óáÿãâà ôàêòà, ÷å ñêîâàíîñòòà íà Ñìèò êàòî ÷å ëè å ïîèç÷åçíàëà. ßâíî âå÷å ñå ñìÿòà â ñâîè âîäè, çàùîòî ñè ïðèçíàâà, ÷å ðåäîâíî óïîòðåáÿâà âèíî è å íåãîâ äîáúð ïîçíàâà÷, ìàêàð äà íÿìà ñîáñòâåíî ëîçå (íà ïåíñèÿ). Ïðîïóñêà òàêòè÷íî ôàêòà, ÷å íà âèíî â êàíà íå å ñâèêíàë, íî è íà íàñ íå íè äðåìå. Âåðîÿòíî å îáúðíàë âíèìàíèå, ÷å íà ãðàíèöàòà ñ Ðóìúíèÿ òóê ïèøå Bulgaria, à íå UK èëè íåùî äðóãî. Âúîáùå Ñìèò ñå äúðæè ãåðîéñêè, ïîðàäè åñòåñòâåíàòà ìó ÷åðâåíäàëåñòîñò íå ìó ëè÷è èçïèòîòî âèíî, íî àç òî÷íî áðîÿ ÷àøèòå è ñàìî ÷àêàì òðåòàòà.
Íèå ìåæäóâðåìåííî ñúùî ñìå ìèíàëè íà âèíî. Òèéíåéäæúðà ñå ïîÿâÿâà, èçëîìîòâà íåùî íà àíãëèéñêè, èñêà ïàðè îò ìàéêà ñè è èç÷åçâà â ìðàêà. Ñìèò èçïèâà ïîñëåäíàòà ãëúòêà îò òðåòàòà ÷àøà.
- Çíàåø ëè, Ñåãðåé, - êàçâà ìè Ñìèò, ãëåäàéêè ìå ïðàâî â î÷èòå, ñ ïðàçíà ÷àøà â ðúêà, ñî÷åéêè ìå ñ ïîêàçàëåöà íà ñúùàòà ðúêà. – Òè íå ñè ñïðàâåäëèâ êúì æåíà ñè. Òðÿáâà ïîâå÷å äà ñå âñëóøâàø â íåéíèòå äóìè. Òè ñå äúðæèø ïðåíåáðåæèòåëíî êúì íåÿ. Àíãëèéñêèÿò òè å óæàñåí.
Íîðìàëíî. Ñëåä òðåòàòà ÷àøà îò òîâà âèíî âñè÷êè ìè ïðèçíàâàò, ÷å õàðåñâàò æåíà ìè, à àç ñúì åäíî ãîâåäî.  îòãîâîð ñàìî ïîâäèãàì êàíàòà, ñ ÿâíîòî íàìåðåíèå äà íàëåÿ âèíî íà Ñìèò, áåç äà ñúì ãî ïèòàë äàëè èñêà. Òîé ìè ïîäàâà ÷àøàòà ñè áåç äà ñå ïðîòèâè è èç÷àêâà äà ÿ íàïúëíÿ, çà äà ìîæå äà ïðîäúëæè.
- Âúîáùå, àç çíàì ìàëêî ðóñêè - ïðîäúëæàâà Ñìèò è ñå õâàùà çà ãúðäèòå. – Äóøíî ìíå! (Çàäóøàâàì ñå!) – èçâèêâà òîé ñ òàêúâ ïàòîñ, ÷å Ñåðãåé Áîíäàð÷óê ìîæå ñàìî äà ñè èçãðèçå ïåòèòå îò ÿä. – Êàê å „çàäóøàâàì ñå” íà áúëãàðñêè?
Êàçâàìå ìó, à òîé å ãîòîâ äà ñå ðàçïëà÷å îò ðàäîñò. Ðàçïóñêà âðàòîâðúçêàòà ñè è ðàçêîï÷àâà äâå êîï÷åòà îò ÿêàòà ñè.
- Íèå æèâååì â åäèí ìàêàðîíåí ñâÿò!.... – êàçâà Ñìèò, æåñòèêóëèðàéêè ñúñ ñâîáîäíàòà ñè ðúêà â ãàìà "ðàçáèðàø ëè". Ïîñëåäâà äúëãà òèðàäà çà êîñìîñà è çàïàäíàòà öèâèëèçàöèÿ.
Ïîñëå äèñêóòèðàõìå çà Åâðîâèçèÿ, ïÿõìå „Êàëèíêà, Êàëèíêà”, „Ïðîäàâàò ñå, ìàìî, áåëèòå ìàíàñòèðè”, ïîñëå æåíà ìè ñå ðàçïëàêà è èçáÿãà â òîàëåòíàòà, à Ñìèò îòèäå äà ÿ óãîâàðÿ, ÷å àç ñúì äîáúð ÷îâåê, ïîñëå ñè ñâåðÿâàõìå ÷àñîâíèöèòå ïî ñïúòíèöèòå íà èçïúñòðåíîòî ñúñ çâåçäè ñåëñêî íåáå è íàìåðèõìå Ìàëêàòà ìå÷êà, ïîñëå Ñìèò è ñèíà ìè ïðàâèõà ñúñòåçàíèå ïî ëèöåâè îïîðè, èçìèõìå ÷èíèèòå è çàâúðøèõìå ñ „Èíòåðíàöèîíàëà” íà áúëãàðñêè.
Èçïèõìå îáùî òðè êàíè ñ âèíî.
Ñìèò ñïà êàòî êúïàí è íà äðóãèÿ äåí íè ãëåäà ñ ãîëÿìà äîçà ïîäîçðåíèå, ó÷óäåí íàé-âå÷å îò ôàêòà, ÷å íå ãî áîëè ãëàâà. Ïîïèòà ìå ñäúðæàíî êàêâî å ïèë è àç ìó ïîñî÷èõ ëîçåòî çàä êúùàòà. Ñìèò ãî èçãëåäà ñúñ ñòðàõîïî÷èòàíèå. Òîâà áóðåíÿñàëî íåùî ñ ðàçêðèâåíè êîëîâå, óâèñíàëè òåëîâå è ðàçïðîñòðåëè ñå íàêúäåòî èì ïàäíå êðèâè ëîçè ìó èçãëåæäàøå êàòî êàðòèíà îò âèäåíèå íà ÷îâåê äèøàë ëåïèëî. Ïîäîçðåíèåòî ìó ñå óñèëè îùå ïîâå÷å. Ïîïèòà ìå êàêâè ñîðòîâå ãðîçäå èìà òàì, çà äà çíàå, íàëè, êàòî ñå ïåíñèîíèðà, êàêâî äà ñè ñàäè è ñëåä êàòî àç ÷èñòîñúðäå÷íî ìó ïðèçíàõ, ÷å íå çíàì, íî ïúê è ãî óâåðèõ, ÷å òî÷íî àç, à íå íÿêîé äðóã ãëåäàì ëîçåòî, òîé íàïðàâî ðåøè, ÷å íå èñêàì äà ñïîäåëÿ ñåìåéíàòà ñè òàéíà ñ íåãî. Èìàøå òâúðäå îáèäåí âèä. Òðÿáâàøå äà ìó ðàçêàæà ìàëêî çà òîâà ëîçå.
Äèðèòå íà òîâà ëîçå ñå ãóáÿò íàçàä âúâ âðåìåòî, íî ïîíå îò äÿäî ìè íàñàì èìà ùî-ãîäå äîñòîâåðíà èñòîðèÿ çà íåãî. Íå ñå çíàå êîé ãî å ñÿë, íî ñå çíàå êàê å ïîääúðæàíî - íèêàê.
Áàáà ìè, ìàéêà ìè, à ñåãà è æåíà ìè ñà ñå êëåëè ïî õèëÿäà ïúòè äà ãî èçêîðåíÿò - òîâà å òðàäèöèÿòà ïî æåíñêà ëèíèÿ. Ïî ìúæêà ëèíèÿ òðàäèöèÿòà ïîâåëÿâà òîâà ëîçå äà íå ñå ïîääúðæà ïî íèêàêúâ íà÷èí. Îùå ñå ãîâîðè çà ñòðàøíàòà ãîäèíà, â êîÿòî äÿäî ìè ðåøèë äà îïúíå íîâ òåë íà åäèí ðåä è öåëèÿò ðåä èçñúõíàë â íàé-ïëîäîðîäíàòà çà ëîçÿòà ãîäèíà íà âåêà. Òîçè ðåä ñå ñúâçåë, ÷àê ñëåä êàòî êîëîâåòå ñå ðàçêðèâèëè, íÿêîëêî èçïîïàäàëè, à òåëòà ðúæäÿñàëà è çàïî÷íàëà äà ñå ÷óïè.
Èñòèíàòà å, ÷å òîâà ëîçå ñå ïîääúðæà ñàìî. Òîâà, ðàçáèðà ñå, å òàéíà, êîÿòî ñå ïðåäàâà ñàìî îò áàùà íà ñèí. Äÿäî ìè, áàùà ìè, à ñåãà è àç, âëèçàìå â òîâà ëîçå ñ íàãëàñàòà, ÷å îòèâàìå ïðè ìàéêà ñè. Âúíøíî èçãëåæäà, ÷å âúðøèì íÿêàêâà ðàáîòà, ðåæåì, âðúçâàìå, ïðúñêàìå, êúðøèì, íî âñúùíîñò òîâà, êîåòî ïðàâèì íå èäâà îò íàñ, à íè ãî êàçâà ñàìîòî ëîçå. Åäíî òàêîâà îáùóâàíå ñå ïîëó÷àâà ñ ëîçåòî, ïðèÿòíî îáùóâàíå, êîåòî êàðà æåíèòå íè äà ðåâíóâàò è íè êàðà äà áÿãàìå â ëîçåòî ñëåä ñêàíäàë.
Ëîçÿòà îêîëî íàñ ãè ãëåäàò ïî ãðàôèê, ïî êíèãà, êàêòî òðÿáâà. Íàøåòî îáà÷å âèíàãè ïëàøè ñ âèäà ñè è ñå ãëåäà èçâúí ãðàôèêà è íå êàêòî ïèøå â êíèãèòå. Æåíñêà ðúêà è æåíñêè àêúë íå å äîáðå äà ñå ïîÿâÿâàò â òîâà ëîçå. Äâàéñåò ëîçè÷êè çàñÿõ âåäíúæ ïî èäåÿ íà æåíà ìè, çàñÿõ ãè ïî êíèãà, ïî ãðàôèê, òå ñå õâàíàõà, ðàçëèñòèõà ñå ïðåç ïðîëåòòà è óâÿõíàõà ïðåç ëÿòîòî. Ñåãà ëîçåòî ñè ãè ñúæèâÿâà ëåêà ïîëåêà, âèæäàì ãè êàê ïëàøëèâî ñè ïîäàâàò ëèñòåíöàòà, ïî åäíà, ïî äâå âñÿêà ãîäèíà.
Òàêîâà å òîâà ëîçå. Ñâîåíðàâíî. È âèíîòî ìó ñúîòâåòíî å ñâîåíðàâíî. Çàðàäè òîâà âèíî æåíèòå ìó òúðïÿò ñâîåíðàâíîñòòà íà ëîçåòî. Àìà êàê äà ãè îáÿñíèø òèÿ ðàáîòè íà åäèí ÷óæäåíåö...
Íàé-íàêðàÿ äàäîõ åäíî øèøå âèíî íà Ñìèò è òîé ñÿêàø ñå ïîóñïîêîè.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 19.05.2009 @ 21:14:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   rupani

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
321 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 35702
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Òàêîâà âèíî" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òàêîâà âèíî
îò Marta íà 11.05.2023 @ 12:22:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://doragspd.wordpress.com/
ÌÍîîãî õóáàâî! È âÿðíî! È ëîçåòî, è âèíîòî, è ñâîåíðàâèåòî íà íàöèÿòà è îñîáåíîñòèòå íà äîáðå ðàçõâúðëÿíèÿ äâîð - ìàéêà ñåãà æèâåå íà ïîäîáíî îòäåëíî ìÿñòî, êàòî ëîçåòî å â åäèíèÿ êðàé íà äâîðà è å òî÷íî òàêîâà êðèâî è âèðîãëàâî. Ïðèáèðàì ñè ðàçêàçà çà äîáðè âðåìåíà è ñå íàäÿâàì âñå äà èìàìå ñâîåíðàâíî âèíî íà ìàñàòà...Ôðàíöóçèòå êàçâàò, ÷å ìàñà áåç âèíî å êàòî äåí áåç ñëúíöå, íî êàêâî ðàçáèðàò ôðàíöóçèòå îò ðîãàòî èíàòî ëîçå? :)