Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 820
ХуЛитери: 4
Всичко: 824

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАрахнофобия
раздел: Други ...
автор: rainy

              Туп... Туп... Туп...
              Когато преди години попадна на това древно китайско мъчение, пренебрежително се усмихна. Има си хас да не идеализират отново тъмния Изток и неговите изчанчени за нормалната психика прийоми. Сега равнодушно отбеляза, че хората нямат граници в извращенията, а тия, с дръпнатите очи, са върха на пирамидата, докато разваленият кухненски кран монотонно пускаше капките си в тишината на черепа му. Вероятно щеше да спре едва тогава, когато пробие хипоталамуса му, макар че усилията бяха глупави. Тестото, което представляваше мозъка му, беше с вкиснати яйца и пресечено мляко и щеше само услуга да му направи, ако не се мъчи с мъчения, а директно го изхвърли в контейнера.
              Ръката му механично хлътна в джоба на шлифера, с който продължаваше да е облечен и където обичайно държеше цигарите си. Само че не беше палил десетина години и вместо познатата отрова пръстите му измъкнаха изсушено върбово венче. Няколкото дни на тъмно бяха хербаризирали листата и те се разтрошиха, без да ги стисне дори. Постави внимателно оголения от цвят скелет на масата и докосна внимателно, с върха на кожата си, кората на крехкото дръвче. Спомни си как се шегуваше с „женския” обичай и несъвместимостта на лазарките с мъжете, към които искаше да се причисли усмихнатото дете, опитващо се да го закичи със собственоръчно сплетената върба. Нали беше празник... Спомни си и как го пъхна, когато чу писъка на спирачките, сякаш бе най-важното нещо в този момент. Докато асфалта гостоприемно се разстилаше под тялото на сина му...
              Изведнъж се разнесе звук, който го накара да се изправи рязко. Някъде биеше камбана, но не за опело – бавно и протяжно, а тържествено, апотеозно. Подигравателно величаво... Той погледна нагоре, откъдето го гледаше просто олющената мазилка. Затвори очи. После отново ги отвори и впери зеници в една паяжина и нейния господар, сврели се комфортно в занемарения ъгъл. И Той го наблюдаваше втренчено. В отговор устните му се усмихнаха. И замръзнаха.
              Беше изгубил най-човешкото чувство. Да прощава.


Публикувано от alfa_c на 16.04.2009 @ 10:24:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   rainy

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
323 четения | оценка няма

показвания 47841
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Арахнофобия" | Вход | 11 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Арахнофобия
от Omaia на 07.05.2009 @ 17:55:04
(Профил | Изпрати бележка)
Рейни, няколко пъти се връщам тук да чета
и все не ми достигат коментарни думи.
Така се чувствам и сега- като порязана.
Много е силно въздействието на творбата ти!


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 07.05.2009 @ 19:29:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Има ситуации и чувства, които словото е непосилно да изрази. Когато (ако) успея поне да замисля и то така, че да забравим за малко себе си, нещо е...
Респект за предизвиканата рана у теб!



]


Re: Арахнофобия
от mariq-desislava на 23.04.2009 @ 00:12:07
(Профил | Изпрати бележка)
Първо искам да започна с това, че твоите текстове трябва да се четат с дни, за да навлезе читателя в теб( образно казано ).;) Това и правя с конкретния, докато най- накрая се "престраших" да напиша коментар. Ти не си от онези автори, които се възприемат първосигнално, не, в никакъв случай. Именно затова и посланията ти се запомнят. Тази върбова клонка ми се заби в челния дял на сърцето, ако мога така да се изразя, сигурна съм, че и с другите четящи е било така. Не вярвам в Бог, не съм кръстена и може би затова тези камбани- "подигравателно величави" ми прозвучаха искрено. А за прошката не ми се говори, защото вече сигурно заспиваш над така дългите ми излияния.:)


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 23.04.2009 @ 09:58:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Първо, благодаря за трогателните думи! И спирам да ги коментирам, защото каквото и да кажа в отговор, ще е някак изкуствено...

Аз съм твоя противоположност, но всеки човек има право да вярва или не, и изобщо всичко. И аз приемам всичко, достатъчно ми е само да е искрен. И да, това беше идеята – челния дял... И поводи за размисли (и чувства). И да, и аз няма да дълбая в тази тегава област като прошката, а и не това съм искала чрез текста си. Все си мисля, обаче, че тя има пряка и дълбока връзка с нашите вери или невери...
Дълги теми, които всеки разнищва насаме, пред огледалото (си). Непървосигнално.

Не знаех, че притежаваш такива лечебни свойства върху мен, М.-Д.! Моля, кажи си тарифата, за да се възползвам от теб при следващата ми инсомния.
:)

]


Re: Арахнофобия
от Anton_Fotev на 22.04.2009 @ 13:54:14
(Профил | Изпрати бележка)
Вече ти казах, че е хубаво и точно. :)
Чела ли си "Бабел" на Владимир Колин?


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 22.04.2009 @ 14:14:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Все не може да ми се обърне езика да кажа, че подобна ужасия е нещо хубаво, но ти благодаря! Виж, за точността може много да ти опонират, защото колкото човешки болки, толкова и човешки реакции, и всяка по своему точна. Да не дава Господ такива, каквато и адекватност да носят!

Не съм, за съжаление... Бро, нали съм ти проглушила ушите, че не обичам фантастика и не се насилвам? Предвид развинтената ми фантазия странно, но факт. Само за твоите откачени фентъзита съм се прежалила, но това щото имам меко сърце! Гледай сега да не кажеш ‘пук’, че ще ми създадеш беля да събирам озоновите мехурчета...
:)

]


Re: Арахнофобия
от templier на 21.04.2009 @ 11:00:31
(Профил | Изпрати бележка)
Явно не си си губила времето по празниците! Жестоко е!!!


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 21.04.2009 @ 11:21:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Животът понякога е необяснимо жесток. Брутално необяснимо. И реакциите ни тогава са повече от обясними...
Чистосърдечно си признавам, че имах колебания за публикуването, но го направих съвършено умишлено именно в този период, както е и факт фактът, че с Господ сме се разбрали на четири очи да не куртоазничим и да сме искрени в изразяване на съмненията си, та...

За времето не знам, рицарко, но знам, че с Хора като теб сме ненадминати в губенето. Вътре в себе си.

]


Re: Арахнофобия
от joy_angels на 16.04.2009 @ 11:17:41
(Профил | Изпрати бележка)
Това не може да се прости. Можеш да живееш с идеята, че детето ти го няма, ако приемеш остатъка от живота си за живот, но прощаването... Да не дава Господ на никой да трябва да проверява себе си в подобна ситуация...
Текст като оголен нерв. Така ми и подейства, Рейни.


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 16.04.2009 @ 15:16:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Точно.
И да не дава Бог, да! И все пак понякога дава. Разни неща...
Просто една по-различна проекция на празниците. И на гледните точки.



]


Re: Арахнофобия
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.04.2009 @ 11:33:55
(Профил | Изпрати бележка)
Разтърсващо и майсторски!
Позволявам си да те поздравя с един мой опит по темата:
Червеното око на сфетофара
изплака с болка кървави сълзи
над малкото телце, преди кошмара
да бъде осъзнат, да пропълзи
в съзнанието, през лепкавите бездни
на ужаса, жестоката вина,
че преди миг завинаги изчезна
един живот. Нелепа кръвнина
на бясното безумие, което
превръща пътя в боен полигон.
А сякаш в ням каданс изпод телцето
пролазва струйка кръв... С отчаян стон
една жена се свлече на паважа...
сподавен шепот...тропот... викове...
и болка, за която да разкажа
не бих могъл...


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 16.04.2009 @ 15:22:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Благодаря ти! И за дефиницията, и за стиха. По най-силните теми се пише безобразно трудно...
Слава Богу, това не е лична история, както е обикновено при поезията ми. Бях провокирана да напиша този текст, но ще ти споделя една моя терапия във времето:
В моменти на изключителни депресии (а те, предвид изключителните вътрешни емоции, да не ти пояснявам как протичат) посещавам места или хора с подобни съдби. И после започвам да се псувам като хамалин. Защото такава болка е съвършено непоносима, въпреки че всяка друга може да е също убиваща ...
Редно е човек понякога да си удари някой здрав шамар, за да проумее какво има. Отделно струва ми се самовлюбеността на творците, а и хората изобщо, заслужава да бъде пополята с някой и друг леден душ (ако е възможно).
Та така...
И с риск да бъда низгверната, реших да публикувам този текст именно сега. Знаех, че вероятно ще бъде заобиколен. Благодаря ти за обратното действие!


]


Re: Арахнофобия
от radi_radev19441944 на 16.04.2009 @ 13:11:23
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Много самотна история.
И този паяк в ъгъла... Някога гледах един филм за безнадеждността: "Човекът с кръглата шапка"


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 16.04.2009 @ 15:30:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Самотата има много лица, Ради.
Боя се, че най-драстичното е генералното и осъзнато неверие...


]


Re: Арахнофобия
от sia на 16.04.2009 @ 16:19:37
(Профил | Изпрати бележка)
Аз никога не заобикалям такива текстове, Рейни,
както и такива ситуации и хора - и не ми пука, че на някого
може да се види нескромно или както там биха го определили.
Моите адмирации за това, че и ти не ги заобикаляш...
С интерес прочетох, добре и въздействащо написано, според мен,
а темата за прошката ме занимава всеки ден, вкл. и
професионално, днес имам празник... срещам всякакви хора,
които не могат да прощават, даже не се опитват, дребни хора,
вкопчени в дребните си страсти - ух, все се опитвам да не съдя...

Моля се на никого да не се случва това, настръхвам при мисълта
за всяка такава трагедия... не зная как може да се понесе и дали
може да се прости... аз по-скоро не бих го понесла... не зная.

А ти пиши.


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 20.04.2009 @ 13:18:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Юрист? За хора със съвест това е изключително тежка професия. Не бих искала да съм в тази месо-мораломелачка. Дано излизаш от нея със запазена вътрешна светлина...

И аз не знам дали би могло, Сия. Бога ми, не знам! Знам само, че колкото и абсурдно да звучи, нужно е понякога да се потопим в чернилката, за да поизбелваме душите си.
Благодаря ти!


]


Re: Арахнофобия
от regina на 16.04.2009 @ 19:56:02
(Профил | Изпрати бележка)
и мен отдавна ме занимава темата за прошките, Рейни...как, докъде, и въобще дали...
поздравления, да облечеш в образи тези лутания по темата!!
и благодарности за предизвикания размисъл!


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 20.04.2009 @ 13:45:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
И за безверието, Редж. Как, докъде, дали...
И за нея също, да.
Не, благодарността за проявената сетивност е моя!



]


Re: Арахнофобия
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 20.04.2009 @ 15:21:00
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 20.04.2009 @ 15:44:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Специално за теб, Яна...

Антиоксидант

Обвинявам. Обвинявам! Обвинявам...

Обвинявам цялото човечество - за лакомията; показността; за аутизма му;
култът към парите; и цинизма; и всеки детски труп от недохранване...
Обвинявам Бог - за несправедливостта; за смъртта на толкова невинни;
за болката; за наказанията към добрите... А и нямам кого другиго.

Обвинявам реалистите - мачкат светлото в душата ми; навират ме ‘във кучи гъз’,
и без любов. Да ми покажат откъде изгрява слънцето - животът бил гаден...
Обвинявам приятелите си - за липсата, за неопрощенията, и заетостта; за егоизма им;
за пропуснатите празници (и делници), и защото често, ей така, си ме забравят.
Обвинявам теб - обичаш, а си ме оставял безхаберно да умирам като скот
заради дребни приоритети, или характер, и напук, или докато се забавляваш.

Обвинявам себе си - за обвиненията; за лошотията; за крайностите;
за неблагодарността; и че ме има на света тогава.
За ревността. За чувствата. За безсилието спрямо тях. И за мечтите.
И защото вярвам, вярвам, вярвам...


]


Re: Арахнофобия
от mariniki на 31.05.2009 @ 13:40:58
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
останах поразена...без думи...
дълго ще го помня този текст...вряза се в душата ми.
rainy...много стойностно...


Re: Арахнофобия
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 31.05.2009 @ 14:22:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Може би е парадокс (защото съм човек, за когото вярата – не казионната и каноничната, е основа за оцеляване), но нито за секунда не бих обвинила за отвращението и отвръщането от всички храмове. Имам предвид вътрешните.
Понякога убийството е оправдано. Не чуждото, а онова, другото...
Това говори човекът в мен.


]