Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 786
ХуЛитери: 1
Всичко: 787

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАромат на орхидея
раздел: Разкази
автор: marcusjunius

Имам една от най-интересните професии на света – така казва майка ми. Това понякога ме натъжава. Натъжава ме това, което правя.
Не виждам често майка си – тя живее на другия край на огромния град, не можем да се виждаме често. Аз живея в общежитието на фабриката – сутрин отивам на работа в седем часа, имаме две почивки по петнайсет минути и една от половин час за обяд. Свършвам работа в шест вечерта. После се прибирам в общежитието – в женската част. Мама казва, че трябва да си намеря мъж от мъжката част – за да не пътуваме надалече. Ако пътуваме надалече, няма да можем да имаме деца, казва мама.

Името ми означава „аромат на орхидея” – интересно, дали името е предопределило това, което правя. Мисля, че не. Аз съм майсторка на изкуствени цветя. На онези, които изглеждат като истински. Моята приятелка от съседния тезгях казва, че скъпите хотели купували един букет от моите цветя за сто долара. Сто долара! Мисля, че това не може да бъде вярно – не искам да обидя приятелката си, но смятам, че се е объркала. Не може някой да даде толкова много пари за моите цветя!

Правя всякакви цветя – наскоро дори започнахме да ароматизираме някои от тях, дори да миришат като истинските. Но орхидеите още не ги ароматизираме – началник-цеха казва, че ароматът на орхидеи се получавал, но бил нетраен – нещо не можел да се задържи върху полиестерните цветчета. Все пак обичам да правя орхидеи – сигурно е заради името ми.

Сега обаче правя роза. Нарича се „единайсетцветна Европейска роза” – защото има единайсет цвята и защото истинската растяла в Европа... За един работен ден оцветявам и оформям в горещата преса листенцата на една цяла единайсетцветна Европейска роза. Началник-цеха казва, че съм много сръчна, и че моите рози не можели да се различат от истинските. Началник-цеха е завършил инженерство, умен мъж, висок, строен, няма четирийсет години. Винаги се усмихва, когато минава покрай мен. Приятелката ми казва, че мога да се оженя за него и да заживея в града. Не знам, не знам.

Днес започнах нова роза – много се старая. Ще и придам нюанси на късно лято, нежнорозово в основата на листчетата, тъмночервено в горния край, с една почти черна ивица по ръбчето – като прегорели от лятното слънце на Европа.

Откакто правя тази роза, много си мисля за Европа – даже си купих голяма карта и я закачих на стената на стаята си в общежитието – съквартирантката ми малко се обиди, защото на нейната стена има само малък плакат на един естраден певец, но аз и казах, че може да си закачи още един, ако иска. Лятното слънце на Европа. В Европа има много зеленина и много весели хора, с големи къщи и коли. Братовчедът на бащата на приятелката ми е в Америка. Аз не искам да ходя в Америка, бих искала да се оженя за някой богат мъж и да отида да живея в Европа. Братовчедът е бил в Европа, на път за Америка. Той иска Америка, защото там има повече познати. Аз искам Европа, защото там няма да имам никакви познати и ще живея в малко спокойно градче с истински рози.

Майка ми казва, че имам най-хубавата професия на света – създавам красиви цветя. Но аз малко се натъжавам. Моите цветя не са живи и трябва да ги напръскаш със специален спрей, за да заухаят. Началник-цеха казва, че можеш да различиш моите цветя от истинските, само ако ги докоснеш. Но хората обичат да докосват цветята – и тогава разбират... Бих искала да имам градина с истински цветя – моя си градина, не за продан. Но в общежитието няма място дори за саксия. Мечтая да отида в Европа и да имам градина. Вече реших! Всеки трябва да си има мечта, нали? И това е моята! Дори реших и къде точно искам да отида! Обърнах се с гръб към картата и направих точка с червен флумастер без да гледам. "Пожелах си" една малка държава в югоизточната част – може би дори е по-малка от ТианДжин, но не е град, а цяла държава! На картата виждам, че има море и планини. Не може да не е зелено и слънчево и със сигурност има много място за градини и малко, но усмихнати и добри хора! Там ще се опитам да гледам и орхидеи, които да ухаят истински – тогава знам, че най-после ще заживея със своето име – ЛанФен – аромат на орхидея...


Публикувано от aurora на 10.03.2009 @ 09:17:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   marcusjunius

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:01:58 часа

добави твой текст
"Аромат на орхидея" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Аромат на орхидея
от ami (ami.blog.bg) на 10.03.2009 @ 13:46:59
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Всеки трябва да си има мечта..и градина, да.. Градинарите по сърце са най-добрите хора:)


Re: Аромат на орхидея
от marcusjunius на 10.03.2009 @ 15:55:10
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
И отегчението на едни е мечтата на други.

]


Re: Аромат на орхидея
от vitaniq на 10.03.2009 @ 18:39:24
(Профил | Изпрати бележка)
и да я побереш в една точка ...!

дори през тъгата ...
Привет, Марк!


Re: Аромат на орхидея
от marcusjunius на 11.03.2009 @ 08:27:11
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
Привет и на теб Витания.

Чудя се дали всъщност всичко мечти не са сбъднати, само че осъзнаването на сбъднатостта се е озовало по грешка в нечия чужда глава :)

]


Re: Аромат на орхидея
от joy_angels на 11.03.2009 @ 07:43:04
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересен разказ, Марк! Поздравления!


Re: Аромат на орхидея
от marcusjunius на 11.03.2009 @ 08:27:40
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
Благодаря, Joy_angels!

]