Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 821
ХуЛитери: 1
Всичко: 822

Онлайн сега:
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМагия за щастие
раздел: Разкази
автор: joy_angels

Този път наистина се измъчи: Алек никога не беше боледувал така тежко.
Отказа да се храни заради болното гърло и подутите от вируса венци. После отказа и да пие. Пет дни лежа на легло, вперил очи или в тавана, или в телевизора. Личицето му се смали, нослето му се изостри... А ужасните 39 градуса не намаляваха. Иса смени какви ли не лекарства, правеше компреси, които успокояваха симптомите за известно време, но болестта се беше залостила в ъглите и не мърдаше от скромния им дом.

В един момент, съсипана от умора и притеснение Иса изведнъж си даде сметка, че детето не е пишкало от вчера. Просто не беше пило дори вода. Донесе чаша – той отказа. Тя настоя и Алек се разплака. Нервичките му бяха опънати от залежаването и безсилието. Донесе му сламка – той опита, но заплака отново, защото цялата уста го болеше. Не можеше...

На 29 години Изабела, наричана от всички Иса, беше вече разведена с шестгодишен син и разчиташе само на себе си. Работеше като секретарка на катедра в университета, който завърши и въпреки ниското заплащане беше доволна, защото имаше повече време за детето си. Щом вирусът свали момчето й на легло държавната работа й позволи моментално да остане у дома.

Поседяха така около час, през който Иса, изплашена до дъното на душата си, два пъти се чу с лекаря. Той я успокои, че няма страшно, но обезводняването е налице и трябва да намери начин да го накара да пие. Да го накара, но как? Да го моли? Да го ругае? Да го заплашва? Болно дете на прага на силите си?

И тогава Иса се сети за онова, до което всяка отчаяна майка на света прибягва в моменти на безсилие. Почна да се моли. А понеже и да се моли не знаеше как, си измисли сама едно изречение и почна да го повтаря като мантра. На Алек му стана интересно какво си мърмори под носа, но едвам отвори напуканите си устни да я попита. Иса със сърцето си реши, че той знае по-добре от нея какво прави. Искаше да участва? Добре. Хвана ръката му и двамата започнаха да повтарят заедно:

- Моля те, Господи, нека Алек да оздравее... Моля те, Господи, нека Алек да оздравее...

Тихите им гласове приличаха на дъждовен ромон. Алек едвам преглъщаше, гъста бяла слюнка избиваше в ъгълчетата на устата му.

И дали молитвата успя или краят на кризата беше дошъл от самосебе си, но след малко Алек поиска чай с мед. Иса го нахрани като бебе – с малка лъжичка му даваше глътки от горския чай. От аромата на кантарион и риган, който довя силата на планинските ливади, болестта се уплаши и разбра, че трябва да си ходи. А колко му трябва на едно дете? След няма и два часа Алек бръмчеше в леглото с червената си количка и поиска мама да му сготви любимата му картофена яхния. Иса веднага сложи тенджерата на котлона. Ала още преди да почне рязането на лука по лицето й се търкулнаха сълзи.

И ето сега – три дни след това животът течеше отново в руслото си. Утрешният понеделник щеше да им донесе нова седмица със старите им задължения: работа за единия и училище за другия. Още от сутринта Алек врънкаше за разходка в парка, където бяха любимите му състезателни колички:

- Мамо, толкова искам в парка... Хайде да отидем, моля те, мамо...

Ала Иса отбиваше натиска, защото имаше само десет лев в джоба си след всички лекарства, които беше купила през изминалата седмица. Но как се казва това на дете? Мизерната заплата и мизерната издръжка, която бившият съпруг плащаше редовно наистина, бяха единствените им доходи. И те свършваха ужасно бързо.

Обясни, че трябва хубаво да изчистят дома си, за да си отиде и последният спомен от болестта. Алек посърна, но нямаше избор. Помогна й с каквото можа, по детски, но и по детски отвреме-навреме се присещаше за парка. И ето – малката готварска печка беше последното, с което Иса се занимаваше. Като не беше готвила почти нищо през седмицата, с какво беше изцапала толкова? Загоряло, черно, като цялата проза, в която се беше превърнал живота й.

Алек се беше загледал в телевизора – даваха реклами. Тъкмо една отрудена майка си сипваше чаша кафе след дългото шетане, но в случая - с рекламна цел. Изведнъж момчето отклони поглед от екрана, погледна към Иса с най-топлия си поглед и каза:
- Мамо, толкова работа свърши днес, не искаш ли и ти едно кафенце... в парка?

Иса го погледна по инерция и тъкмо по инерция да каже поредното “Не” – изречението стигна до съзнанието й. Стигна и смисъла на думите, и скритата надежда зад тях. Вадеше й душата с памук...

Свали кухненската престилка, закачи я без да го погледна и уж разсеяна – се доближи до момчето. Той не откъсваше поглед от нея, а бледото му личице тръпнеше от очакване. Дали тя разбираше какво точно иска?

Иса се приведе над него с усмивка:
- Обещаваш ли, че возенето ще е само едно?
- Обещавам, мамо! – с вик се хвърли на врата й. Иса го подхвана и усети, че го вдига по-лесно. Беше отслабнал.
- Благодаря ти, много ти благодаря! – шепнеше Алек със заровено в рамото й носле, а Иса пресмяташе наум: 2 лева за транспорт и 2 лева за количка, щяха да останат 6 лева. И с тях щеше да се справи до заплата... Някак...

Облякоха си якетата и отидоха усмихнати на спирката на трамвая: той - щастлив, заради очакваното удоволствие, тя – щастлива заради неговото щастие. Качиха се на мотрисата - имаше даже място да седнат. И тъкмо трамваят набра скорост - рукна дъжд. Сякаш някаква зла сила завидя на радостта на двамата и реши да ги спъне: какви колички ще има, когато вали?

Спогледаха се. Изведнъж целият ентусиазъм се изпари от очите на Алек. Ами сега?

- Мамо, ще има ли колички, ако вали? Мамо, защо не излязохме по-рано? Мамо, толкова ми се кара количка... Мамо...

Потокът от думи стигаше до трескавия мозък на Иса. Какво да направи? Друг парк? Но то сигурно над целия град вали... А и това значи още пари за транспорт. Майната му на парите, ама дъжд как се спира? Пък и да спре, тези с количките ще са си отишли... По дяволите чистенето, трябваше още сутринта да го изведе. Майка... Майките не правят така... Как, Боже, се спира дъжд?

Как ли? Иса светна. Нищо не пречеше да опита. Взе мъничката ръка на Алек в своята и попита:.
- Искаш ли да спрем дъжда?

Детето я погледна невярващо. После извърна очи към стъклото на трамвая, пред което сякаш някой поливаше с маркуч:
- Шегуваш ли се, мамо?
-Не се шегувам – усмихна се Иса – Помниш ли като беше болен какво направихме заедно?
- Магията ли? – любопитството на Алек растеше.
- Магията.
- Помня, разбира се – не исках да пия вода. Пак ли ще казваме нещо?
- Да – отвърна Иса – Дай ми ръката си и повтаряй: “Искам слънце над парка”.
- Колко пъти?
- Много. Затвори очи и повтаряй...

Дали слънцето чу думите им, дали двамата носеха древната магия в паметта на клетките си или просто вятърът не беше довял облака дотам, едва ли някой щеше да разбере. Но щом трамваят спря на спирката пред парка – там грееше слънце. Капка дъжд не беше паднала. Асфалтът по алеите беше сух, а първите млади стръкчета любопитна трева се подаваха зад бордюрите.

Иса и Алек се втурнаха напред и радостта им нямаше край. Бяха успели! Магията работеше! Смехът им се понесе над алеите към количките, които си стояха там и очакваха пристигането на двете щастливи деца. Един облак понечи да скрие слънцето, погледна надолу и се отказа.


Публикувано от alfa_c на 22.02.2009 @ 12:31:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   joy_angels

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 40258
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Магия за щастие" | Вход | 19 коментара (39 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Магия за щастие
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 22.02.2009 @ 13:41:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Великолепен разказ си написала,мила Радост!Припомни ми за онези години,когато бях и аз в положението на Иса!...Прегръщам те сърдечно-Че


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 13:50:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за съпреживяването, Че! Всяка възраст си има проблемите, но когато си сам те са по-сложни.
И аз те прегръщам! Хубав да ти е денят! :)))

]


Re: Магия за щастие
от mariq-desislava на 22.02.2009 @ 13:07:32
(Профил | Изпрати бележка)
Истинският разказвач си личи отдалеч.:)


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 13:24:33
(Профил | Изпрати бележка)
Е, Деси...
Какво пиеш, казваш? Сигурно е нещо шантаво :)))
Благодаря, че си била тук! :)))

]


Re: Магия за щастие
от mariq-desislava на 22.02.2009 @ 13:28:36
(Профил | Изпрати бележка)
Ами!;) Само нескафе, по 5 на ден, ако може. С алкохола не се обичаме.:)

]


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 13:40:39
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш пет нескафета от мен - за цял ден :)))

]


Re: Магия за щастие
от apostolicia на 22.02.2009 @ 13:06:08
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам да те чета! Видя ли твой разказ, забравям всичко друго, а - Бог ми е свидетел - има доста неща за забравяне напоследък около мен... Поздравления!


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 13:11:09
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш едно питие от мен когато и където кажеш за този коментар, Ели :)
Правиш ме виновна и щастлива едновременно.
Хубав ден ... и повече неща наоколо ти, които да се справят и без теб :)))

]


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 12:58:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Аноним! Искрено :)
Хубав ден ти желая :)


Re: Магия за щастие
от anonimapokrifoff на 22.02.2009 @ 12:37:59
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!


Re: Магия за щастие
от Hulia на 22.02.2009 @ 15:45:50
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Хубаво е, няма нищо по-силно от молитвите в трудни моменти от живота...


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 16:13:47
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, Хулия. И някой път, когато сработят се чудя, защо толкова рядко прибягваме до тях.
Благодаря ти, че си прочела! Хубава вечер :)))

]


Re: Магия за щастие
от sineva на 22.02.2009 @ 16:18:41
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да те чета с интерес.
Просто зная, че ще ме грабне творбата ти и ще чета на един дъх...
А днес, в разказа ти има някакво,,магическо,, излъчване...
Благодаря за усещането, Ангелче!
Здравей!:))


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 16:37:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ами то си е разказ за магията, Синева, магическото излъчване си е задължително! И теб те има вътре - зад разчистените облаците над парка :)))
Благодаря ти за милите думи! Трогваш ме! Хубава вечер :)))

]


Re: Магия за щастие
от voda на 22.02.2009 @ 17:55:41
(Профил | Изпрати бележка)
И Радост си. И Ангел си! И Магия си! А най-много си Човек, мила ДЖОЙ!
Със сърцето си виждаш. Със сърцето си пишеш.
Толкова обич има в разказите ти!
И толкова тънък психологизъм.
Щастливи са, които живеят с теб!
Благословена бъди!


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 19:27:54
(Профил | Изпрати бележка)
Какво се отговаря на такъв коментар, Водичке жива?
Не знам.
Прегръщам те. Силно.

]


Re: Магия за щастие
от dumite (malisia@mail.bg) на 22.02.2009 @ 20:06:42
(Профил | Изпрати бележка)
Бяха успели! Магията работеше! Смехът им се понесе над алеите към количките, които си стояха там и очакваха пристигането на двете щастливи деца. Един облак понечи да скрие слънцето, погледна надолу и се отказа.

Усмихнато е с тебе. Диагнозата се потвърждава. Знаеш как да намериш формата на посланието. И да откажем облаците:)))


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 21:38:53
(Профил | Изпрати бележка)
На мен някак все по-трудно ми става да отговарям на коментарите, липсват ми "Думите" :)
Прегръщам те.
И се радвам, че си готова да откажем заедно облаците :)))

]


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 21:43:00
(Профил | Изпрати бележка)
Няма как да ти отговоря иначе, Усмивчице, защото репликата ти е скрита зад оценката. За оценката - специална благодарност!
Но думите ти заслужават внимание - финалът не е измислен.
Аз бях там.
Дали ще повярваш вече - тук не мога да помогна. Но то и затова е този разказ - за вярата в чудесата.
Много хубава вечер ти желая!
И чудеса, на които да се усмихваме :)))


Re: Магия за щастие
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 22.02.2009 @ 22:13:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Има една мисъл на немски - "твърде хубаво, за да е истина" :)))
Вярвам й и затова съм предубедена :))

Но това не променя факта, че пишеш завладяващи разкази. Харесват ми :)))

]


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 23.02.2009 @ 18:35:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря :)))

]


Re: Магия за щастие
от dandan на 22.02.2009 @ 21:44:21
(Профил | Изпрати бележка)
Магия за щастие...колко малко и колко много е необходимо.

Харесвам как пишеш, знам, че ще преореш нещата така, че да се усмихне човек.


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 21:49:37
(Профил | Изпрати бележка)
Абе аз по-често разплаквам, ама какво да направя, като хубавото в живота не те провокира да пишеш, а да седнеш на маса :)
Тъжното кара да се хванеш за молива...
Благодаря, че си прочела, Дани! И за усмивката - два пъти благодаря!
Спокойна нощ :)))

]


Re: Магия за щастие
от radi_radev19441944 на 22.02.2009 @ 21:47:28
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Тъжно и хубаво разказче.
Поздрави.


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 22.02.2009 @ 21:51:40
(Профил | Изпрати бележка)
Стига, Ради.
По-оптимистично нещо от това няма да напиша скоро, вЕрвай ми :)))
Благодаря ти, че прочете и коментира!
Спокойна нощ и хубава седмица :)))

]


Re: Магия за щастие
от Variniq77 на 23.02.2009 @ 21:09:13
(Профил | Изпрати бележка)
Разказваш наистина невероятно! Отдавна не бях чела с такова удоволствие ! Омагъоса вечерта ми ! И може би станах по-добра! Хубава вечер!


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 23.02.2009 @ 21:20:23
(Профил | Изпрати бележка)
Пълниш сърцето ми с мед и амброзия :)
Хубава вечер, по-добра Вариния!
Усмихна ме :)))

]


Re: Магия за щастие
от kusmet4e на 24.02.2009 @ 18:57:11
(Профил | Изпрати бележка)
Изпитала съм я тази "магия" :) Невероятен разказ. Когато те чета, сякаш попадам в друг свят и тръпна в очакване какво ще поднесе следващата картина. Поздрав и силна прегръдка! :))


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 24.02.2009 @ 22:04:21
(Профил | Изпрати бележка)
Късмет ми носиш, Късметче! Благодаря ти за милите думи. Прегръщам те и аз!
Спокойна нощ :)))

]


Re: Магия за щастие
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 24.02.2009 @ 21:12:47
(Профил | Изпрати бележка)
И аз вярвам в силата на добрите мисли.
Можеше и по-кратко. Поздрави, Джой! :)


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 24.02.2009 @ 22:02:33
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си бил тук, Танцуващи!
Ценя мнението ти - благодаря! Ще го огледам пак (знаеш ли колко кастрих :))
Поздрави и хубава вечер :)))

]


Re: Магия за щастие
от Ufff на 02.03.2009 @ 07:57:34
(Профил | Изпрати бележка)
Става - с точната (само добрата) ръка)
Поздрав!


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 02.03.2009 @ 08:32:28
(Профил | Изпрати бележка)
Много правилно си го казала, Уфче. Аз някак си го приемам като даденост, че ръката винаги е добра. Но може би не винаги, не винаги...
Радвам, се че си била тук, Винаги топлеща въздишко :)))
Честита Баба Марта!

]


Re: Магия за щастие
от sia на 02.03.2009 @ 22:19:21
(Профил | Изпрати бележка)
Добро слънце... доброто е заразно... добър облак!
Много харесах, поздравления!



Re: Магия за щастие
от joy_angels на 03.03.2009 @ 10:17:30
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара, Sia!
Видяла си ги, усетила си ги... :)))
Поздрави и за теб и хубав ден!

]


Re: Магия за щастие
от varq2 (valissa@abv.bg) на 14.03.2009 @ 07:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
"На попрището жизнено в средата съм" и не съм чела нещо по-добро от твоите разкази! Много литература е минала през главата ми. Да ме простят класиците! С обич: Варя


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 14.03.2009 @ 15:19:22
(Профил | Изпрати бележка)
Варенце, какво се пише на такъв коментар? Освен да викна по едно - каквото пиеш - аз обикновено предлагам много сухо бяло мартини със зелена маслинка :)))
Щеш ли?
Благодаря ти за добрите думи. Слънце в душата ти! :)))

]


Re: Магия за щастие
от diva_voda на 24.06.2009 @ 07:20:35
(Профил | Изпрати бележка)
а ти я владееш магията Джой, о! само как я владееш:)))


Re: Магия за щастие
от joy_angels на 24.06.2009 @ 17:32:03
(Профил | Изпрати бележка)
Опитвам се, Дива Водице :)))
Благодаря, че продължаваш четенето!
Поздрави :)))

]