Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 881
ХуЛитери: 3
Всичко: 884

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗаклинание за единство на световете
раздел: Приказки
автор: miglena

Витая се ... Смирен кентавър сред неонови поля. Ветровете на покълването пеят в косите на минзухарена мома. Птича молитва за запролетяване поръсва спящите ресници на дърветата с животворяща роса. Време за причестяване на земната твърд.

Вечерницата се пресътвори в око на пират. Русалка го зърна и омаяна, напусна морския свят. С нозе, но без сърце. За женственото биле магьосницата й го отне и го затвори в раковина от изумруден опал на дъното на пещерата на черната змиорка. Русалчината обич щеше да остане там, докато заедно със земен момък не промълвяха отдавна забравеното тайно заклинание, отключващо раковината, портала между световете, съзнанието за илюзорността на двойнствеността ...

Никой в морското царство не смееше да си спомни какво бе заклинанието. Произнасянето му от могъщи вълшебници в мигове на екстазност на два пъти бе довело до всемирна суша. Гея, с прежарена плът, набраздена от зъберни бездни, не смееше да се покаже пред другите планети, които изливаха предишната си завист за нейната тюркоазена водна премяна в злобни подмятания и ехидни шушукания – вижте я, примадоната на слънчевостта, как е оголяла, каква е дрипава, на клошарка е заприличала ...

Но Зорницата се смили над посестримата си и раздели с нея облачните си балдахини. Гея се сгуши в тях и заспа в непробуден сън, изпълнен с най-съкровени мечтания. Когато се пробуди от целувката на една пропърхала край постелята й комета, плътта й бе излекувана, възродена, по-плодовита и свежа от всякога, а дори и марсианската рубиненост бледнееше пред нейната диамантена синева. Мигом Гея разпореди заклинанието да бъде изтрито, забравено и никога да не бъде споменавано, че изобщо е съществувало ...

Сторено било. Но на каква цена – мирно живелите дотогава светове се разцепили, оградили, завоювали един срещу друг, сред земетръси и наводнения, урагани и ледени епохи, пожари и войни, кръвопролития ... Райските градини на Гея отстъпвали пред гробища и пусти стърнища. Напразно земните обитатели се опитвали да облагородят изгледа й с нанизи от храмове, гривни от небостъргачи, пръстени от дворци ... Всемирният кръговрат на промените довел Гея до прага на унищожението поради липсата на същото онова заклинание, от което навремето тя мислела, че трябва да се избави навеки, за да се спаси и съхрани.

... И ето, преродила се от страст и желание в жена, одухотворила крехкото си тяло с вселенската сила на обичта, русалката затанцувала по палуби, пристани и островни брегове в търсене на своя пират. От залез до изгрев, от лято до следващото лято, вречено, до без дъх, в транс и молитвеност, танците й разпръсквали радост и отмора, разпалвали веселие и усмихвали всеки друг, но не нея. Безброй погледи я обожавали и пожелавали, но не и онзи, единственият, за когото живеела и продължавала да танцува.

Но както било писано в небесата, по корали и планински върхове, а и в кръвта на двамата, един ден пиратът и русалката се срещнали, световете се разтреперали и настръхнали от вълнение, Гея се разлудувала, пълнолунията подлудявали Слънцето и посред зима имало поне по няколко лудо пролетни и летни дни ... Минали не минали пет луни и лудостта на обичта капка по капка заобливала вкамененото от диви преживявания на ръба на живота и смъртта сърце на пирата.

Настъпил и вълшебният миг, в който дори без да съзнават какво ще се случи, двамата произнесли тайното заклинание, прозвучало уж като четири слова, но заредено със силата да върне обичта на русалката, да обедини в мир световете, да преодолее илюзорната двойственост на същността на нещата ...

Когато разтвориш сетивата си до причестяване и се завърнеш към невинността на новородените, може би и с твоята обич ще си нашепнете четирите слова на заклинанието, спасяващо теб, русалките, Гея ... А кентаврите, отколе символизиращи единството на световете, ще запрепускат и по полята около твоя дом ... ненавитали се ...


Публикувано от alfa_c на 11.02.2009 @ 21:06:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   miglena

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:59:30 часа

добави твой текст
"Заклинание за единство на световете" | Вход | 13 коментара (43 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Заклинание за единство на световете
от mariq-desislava на 11.02.2009 @ 21:18:07
(Профил | Изпрати бележка)
От този текст могат да излязат няколко стихотворения:) Приказни.


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 11.02.2009 @ 21:27:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))) Ясновидка си!
Не веднъж ми се случва, както бе и тук, да започвам текст уж подреден като за стих ... но скоро осъзнавам, че същността си е приказка, по-описателна, отколкото подредбата в редове би позволила ... а тук там днес пък се улових да има и нещо като рими, което обикновено ми се губи в моята форма на словесност ...

приказност на живо за теб - и нека всеки ден да има поводи за празнуване на така наречения Свети Валентин!

]


Re: Заклинание за единство на световете
от Hulia на 11.02.2009 @ 21:32:03
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Феичке, толкова силна магия има в словата ти, бед думи съм...
{} {} {}


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 11.02.2009 @ 21:46:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Усещаме се :))))))))

А и вдъхновението идва от Вълшебландия .....

]


Re: Заклинание за единство на световете
от Hulia на 11.02.2009 @ 21:34:45
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Нещо, което сигурно си слушала, но ми се искаше пак да ти го пратя:
http://www.youtube.com/watch?gl=IT&hl=it&v=p5n57OSe8tw&feature=related


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 11.02.2009 @ 21:45:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
БЛАГОДАРЯ!!!

Перфектно сливане на музика и визии със сърцевината на текста ми.

Обичкам те {}{}{}

]


Re: Заклинание за единство на световете
от Hulia на 16.02.2009 @ 19:38:18
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Благодаря ти, взаимно е, светла да е вечерта ти:)))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 17.02.2009 @ 08:47:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
И никога да не забравяме, че сме лъчисти, сияйни същества по своята същност

http://miglena.net/flash/211108.3.html

и да обичаме мрака, който ни възпламенява :)))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от Liulina на 11.02.2009 @ 23:02:41
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Когато чета приказният начин по - който пишеш и винаги оставам с усещането, че изпращаш послание към АНГ все едно двамата сте някак свързани. Не мога да си го обясня това е само усещане. Твоето духовно равнище го чувствам по еднакъв начин с неговото.



Re: Заклинание за единство на световете
от ANG на 11.02.2009 @ 23:08:59
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
аз мисля, че това е комплимент и за двама ни, Мег
и ми се струва, че Л е доровира нещо извън реала...

парчето ти е страхотно - ти не си от този свят - поне в някои моменти

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 13.02.2009 @ 11:18:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
предизвикателството тук и сега е да въплъщавам не само със слово, но и във всяка възможна ежедневна ситуация звездността :)))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 13.02.2009 @ 11:14:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) такива усещания не се нуждаят от обяснения
словата само описват и пресъздават бледи отражения на интуицията, светлината, лъченията на вселената, вълшебността изобщо ....

]


Re: Заклинание за единство на световете
от Ufff на 12.02.2009 @ 03:19:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за новата приказка, Мег! Особено за ненавитаването).


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 13.02.2009 @ 11:20:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) Целуни от мен морето, Уфффченнце, ако знаеш само как витая в мислите си на мoрския бряг, посред лято обаче .... :)))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от dandan на 12.02.2009 @ 08:05:09
(Профил | Изпрати бележка)
...вселенската сила на обичта...

Разковниче за "единството на световете" е тя.

Минзухарче за теб, първото видяно в неделя, Мег.


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 13.02.2009 @ 11:25:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))) Благодаря, Дани! Минзухарите са така нежни в своята пламенност - свещичките на природата!

Единството е добро начинание, стига да не се позволява на черното да завладее бялото ... но тя хармонията на вселената си знае работата ... а пък ние, хората, цял живот се учим да живеем със силата на обичта {}{}{}

]


Re: Заклинание за единство на световете
от ANG на 15.02.2009 @ 12:01:36
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
и аз си позволих да откъсна едно близо до Асеновата крепост също така в неделя - 08.02

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 15.02.2009 @ 14:58:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
може би е знамение за предстоящи срещи на свещи и ...... :))))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от dandan на 23.02.2009 @ 21:38:42
(Профил | Изпрати бележка)
и....да отпразнуваме нова книга на АНГ, а защо не и твоя, Мег?

О, били сме в един и същи ден, но по различно време - точно там, около Асеновата крепост видях минзухарчето.

Напоследък често си мисля за теб, мила.

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 24.02.2009 @ 10:45:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) нали това е разликата и разделителната линия между виртуалността и случванията - случва се, когато време и място и хора и обстоятелства съвпаднат, всичко останало е или спомен, или мечта .... а като прибавим към това, че при случването един е с едни представи, друг - с други, трети съвсем различно вижда отстрани .... и става забавно, защото всъщност никога не знаем какво точно се е случило, да не говорим - защо се е случило или не се е получило ....

отивам пак да си видя твоята картинка с конете, любимата ми визия като си помисля за теб, Дани!

а книгите ... за АНГ не знам, моята още се пише и рисува, сайтът си пообнових и чакам да се запролети да стане време за нови снимки :)))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от sineva на 12.02.2009 @ 10:47:53
(Профил | Изпрати бележка)
В самото заглавие си заложила ,,вселенската сила на обичта,, и тя като една светлинна нишка се промъква със вълшебните капчици от думи по цялата творба, и прави усещането невероятно!
Благодаря ти Мигли, за тази мъдрост, за тази красота, за умението ти да даряваш толкова много слънце и да топлиш!
Прегръщам те и обичам!:)))


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 15.02.2009 @ 10:35:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) има ли по-всепроникваща сила ... коя друга е способна на вълшебства без край ...

http://www.123greetings.com/events/valentines_day/happy/valentine50.html

превръщай случванията на невероятности в твое ежедневие :))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от sineva на 20.02.2009 @ 15:37:30
(Профил | Изпрати бележка)
Току що се върнах от ВЪЛШЕБЛАНДИЯ!
Беше страхотно!
Много обич и красота!
Благодаря ти, Феичке!
Прекрасна си!:)))

А аз те поздравявам със стихче

В една чудесна нощ
когато щурчето е
и артист и поет
тогава и въздухът
е друг
свеж мирис на треви
смола и
планинско цвете
А аз ти нося
твойте детелини
набрах от езерето
събрало светлината
на деня
пий от този извор
духът ти ще се слее
със пейзажа


Здравей, Феичке!:)))))))))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 22.02.2009 @ 14:11:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))) Благодаря, сливам се с тази прелестна картина, ухайна е :))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от sineva на 02.03.2009 @ 15:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Честита Баба Марта, Феичке!
Здрава и щастлива!
И много пролетно настроение!
Усмихнат ден!:)))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 03.03.2009 @ 17:39:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Честита и на теб, Синева!

наистина се усеща дъха на пролетта - в града с прахоляка и калта, спали под снега, навън - с наболите зелени тревички по полята, а птичките в дърветата на зазоряване пеят най-сладката пролетна песен :)))))) А аз оплетох една слънче-лъчева мартеничка - пратих ти я току що при твоя текст :))))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 03.03.2009 @ 17:39:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Честита и на теб, Синева!

наистина се усеща дъха на пролетта - в града с прахоляка и калта, спали под снега, навън - с наболите зелени тревички по полята, а птичките в дърветата на зазоряване пеят най-сладката пролетна песен :)))))) А аз оплетох една слънче-лъчева мартеничка - пратих ти я току що при твоя текст :))))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 03.03.2009 @ 17:39:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Честита и на теб, Синева!

наистина се усеща дъха на пролетта - в града с прахоляка и калта, спали под снега, навън - с наболите зелени тревички по полята, а птичките в дърветата на зазоряване пеят най-сладката пролетна песен :)))))) А аз оплетох една слънче-лъчева мартеничка - пратих ти я току що при твоя текст :))))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от Marta на 13.02.2009 @ 10:11:24
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Витае сбъдване.
Покълват ветрове.
Пръстта пробождат пламъчета минзухари.
Поглъща бездна зимните ни страхове
и помен не остава от ненавист.

Питае обич общия ни свят -
тя слепия превръща във окат.

Предизвика ме твоята вълшебна приказка, напоследък светът ми изглежда по-враждебен, но той няма да ме приласкае, докато се съмнявам така в него. Сигурно ми се дава първата крачка, отново, може би тя си е моя по принцип. Може пък да е просто от зимата това усещане.
*

Нека световете са заедно по добра воля :)


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 13.02.2009 @ 11:10:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))) Оооооо, Мартичке, скъпа, така се радвам да те усетя минзухарена, покълваща за новопролетолятие!!!!

Отколе, знаеш, това бяха по народному мръсните месеци, времето на Озирис - старото и ненужното да отмре, място за новото да се стори, сила да придобием като оня митичен герой, забравих му името, дето от допира до земята възстановяваше непобедимостта си ... още мъничко, ще изтърпим, ще дойде време да се стягаме за море, което пък просто спи зимен сън в нас

както виждаш, и тук съм пресъздала двойствеността именно като сливане на море и земя ...

враждебен е светът на слепите за окатите - това си е факт, който не можем да променим
просто превръщай враждебността в твоя сила и вдъхновение - ти можеш!!!!

прегръщам те и давай смело напред и нагоре винаги {}{}{}

]


Re: Заклинание за единство на световете
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 14.02.2009 @ 13:59:43
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
"Единството на световете"
е добро заглавие на книгата,
но бих предпочел
"Световете са дружки"


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 15.02.2009 @ 10:26:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))) на коя от книгите :)))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 15.02.2009 @ 10:41:13
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
избраното приказки

]


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 15.02.2009 @ 15:01:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Всъщност, нека наистина е изненада за взора и душата през лятото - и де да можеше очакването на такива и всякакви подобни изненади да го доближи ...

]


Re: Заклинание за единство на световете
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 18.02.2009 @ 22:54:31
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Красиво приказно наричане!:) И аз благодаря за удоволствието, феичке!:)


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 20.02.2009 @ 13:50:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) Привет, Стефи! Радвам се, че наричането те е призовало тук, отивам на мига да те посетя и аз :)))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от alef на 20.02.2009 @ 18:48:31
(Профил | Изпрати бележка)
"... и се завърнеш към невинността на новородените" ...

Бебетата се раждат без его и затова са надарени с Божията любов и с тази отвореност ,при която понятия като "вътре и вън", "аз и останалите" не съществуват...
Да се върнем към невинността, да успеем да разширим до такава степен егото си (което така, или иначе се сформира по пътя) , че в един момент то практически да изчезне , за да отворим сетивата си и да откриваме радостта от самото пътуване - да мисля ,че това има смисъл!

Благодаря ти , Мигли - разфилосовства ме :)))


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 24.02.2009 @ 11:03:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Ахххх, ето това е съвършен синтез на същността на завръщането към невинността - аз благодаря с признателност - и те поздравявам със Енигма

http://www.youtube.com/watch?v=YkaY_lc_2UM

и Queen

http://www.youtube.com/watch?v=cpys1c3jCNs

в средата на песента има точно такъв текст:

Можеш да бъдеш каквото/какъвто си пожелаеш
просто се превърни в който си мислиш, че би могъл да бъдеш
бъди свободен в своето темпо, бъди свободен, свободен
освободи се от егото си - бъди свободен за себе си

.... и ще се опитваме да го правим ... до края на времето ....

{}{}{}


]


Re: Заклинание за единство на световете
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 14.03.2009 @ 12:49:52
(Профил | Изпрати бележка)
Досещам се за уж четирите слова...но, моля те, кажи ги!
------------------------
Божкеее, цяла вечност не съм те чела, насладата ще е за мен!!!
:-)*



Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 16.03.2009 @ 16:29:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))))) откога те чаках и теб, откога очаквах и този въпрос :))))))

но нали знаеш, във Вълшебландия всъщност винаги всичко е на своето място и всичко си има своето точно време!

помълчиш ли вътрешно, в безмълвието на молитвата ще чуеш кои са ТВОИТЕ магически слова ... и от сърце желая до теб да е онзи, избраният, единственият за този момент, с когото да постигнете ВАШЕТО единство на ВАШИЯ Свят за Двама!

Така да е :))))))

]


Re: Заклинание за единство на световете
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 28.12.2013 @ 19:17:59
(Профил | Изпрати бележка)
Тази вечер ще сънувам приказки...
Успешна и здрава Нова Година!!!


Re: Заклинание за единство на световете
от miglena на 31.12.2013 @ 13:03:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Най-възвишени трепети, безкрайно вдъхновение и разбира се, здраве и късмет и святост на мисли и чувства, Ка-тя :))))))

:) Сънувай Своето Заклинание за Единство на Световете!!!!!!

]