Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 2
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаBG приРОДа
раздел: Хумор и сатира
автор: matador

В литературните нрави
битува идилия –
име най-лесно се прави,
имаш ли фамилия.


Публикувано от valka на 10.02.2009 @ 20:08:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   matador

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 37803
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"BG приРОДа" | Вход | 12 коментара (31 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: BG приРОДа
от PeterVan на 11.02.2009 @ 07:35:49
(Профил | Изпрати бележка)
Малко е да имаш фамилия,бикоборецо!Трябва цял клан. Виж КинСтоянов, Владо Левчев, В.Евтимов. Някои са кадърни, други за нищо не стават.И не ти трябват такива дребни фамилии, ами нещо като литературна Kosa nostra. Аз вече съм там. Ако докажеш с дела и документи, че си убил над 50 бика - ще те приемем.
И си дръж пиката остра - за българската Коза ностра!
Чао!Много здраве на литературните монтафонки.


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 16.02.2009 @ 20:39:40
(Профил | Изпрати бележка)
Леле, PeterVan - дано в тая "литературна Kosa Nostra" не важи законът omerta! Че както си се разбъбрил... ;)
Здравей, амиго - радвам се, че си прочел! :)

]


Re: BG приРОДа
от rajsun на 11.02.2009 @ 07:28:23
(Профил | Изпрати бележка)
!:)))
Лесно им е било на Пушкин, на Наполеон...
И Маяковски казва:
"Мне легче,
чем всем.
Я - Маяковский".

Само със Шекспир нещата не стоят така.
Оказа се, че той не е съществувал.
Нещата му ги бил писал друг човек със същото име)))

Бъди!


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 16.02.2009 @ 20:34:09
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да кажем за Цезар - според мен автор на един от най-късите разкази ("Дойдох, видях, победих"), и то - писан по действителен случай! :)
Здравей, RajSun!

]


Re: BG приРОДа
от voda на 10.02.2009 @ 23:25:29
(Профил | Изпрати бележка)
"А какво да кажем ние..." - безименните?


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 12.02.2009 @ 19:43:49
(Профил | Изпрати бележка)
И на безименните войни (даже на литературния фронт) на тържествената заря им четат фамилиите. Докато на незнайните им издигат паметници.

Здравей, Voda - поздрави от Танцуващия! :)

]


Re: BG приРОДа
от Limonka (danist@abv.bg) на 10.02.2009 @ 23:02:18
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
ИМА
ИМЕ
АМА
УМ Е!


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 12.02.2009 @ 19:39:16
(Профил | Изпрати бележка)
ами има име, ама...

Здравей, Дани! :)

]


Re: BG приРОДа
от alabross на 10.02.2009 @ 21:17:15
(Профил | Изпрати бележка)
а ако има и партийна линия или ченгесарска ... малеййййййййййй


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 12.02.2009 @ 19:32:11
(Профил | Изпрати бележка)
... ще зачеркнат всичко и всеки, що застане на пътя им... лелейййййййййй

]


Re: BG приРОДа
от Ufff на 10.02.2009 @ 20:50:02
(Профил | Изпрати бележка)
За пръв път няма да се съглася с тебе, сеньор Матадор. Този "нежен" идиличен момент отиде на доооста по-заден план, изместен от трапезите, паричните "помощи", приятелските кръжеци, креватите и прочие. (Ще се радвам, ако успееш да ме опровергаеш). Слава Богу, останаха и няколко почтени начина, слава Богу!


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 11.02.2009 @ 22:23:45
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че не си прочела внимателно, Ufff.

Кое от споменатите от теб неща е пò от най?

]


Re: BG приРОДа
от Ufff на 12.02.2009 @ 05:36:26
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, приятелю сеньор Матадор! Чела съм невнимателно, небрежно и накриво.(Мамка му, все така чета!).
Не знам кое от споменатите от мен неща е по-по-най-. Всеки литбезименник, тръгнал за име и дори за ИМЕ, да си избира според както му приляга, не е моя работа да правя класификации и класации. Междувременно се сетих за още два непочтени начина по пътя към Името, но те са толкова противни, че няма да ги споменавам (току виж някой решил да ги ползва). Макар че не съм ги измислила аз , ами съм видяла с очите си как ги ползват други люде. Както и да е, уважаеми! Цялата работа на краха е в това, че ние, авторите (опс, грешка, чакай да се извадя от списъка, къде съм ръгнала и аз с подобно определение), забравяме най-главното: Че Преди Да Има Име, авторът Трябва Да Има Лице. Забиващо се в мозъка на Читателя. Ярка Физиономия, не тил. Как стигнах до този извод ли? Ами чета, да речем, накакво творба. Красива творба. Доставя ми удоволствие. Обачеее нещо ме човърка. Вече съм я чела сякаш. Казвам си: "А мааа, Уффф, уфца с уфца такава, мое ли `а си толкоз тъпа, да не се сещаш къде си го чела това!". И изведнъж се святвам: ми не, не съм го чела. Просто съм чела други хора със същата стилистика, образи, език и т.н. При това по неколцина във всеки кюп. Ами сега?
Нищо де. Казват, че всичко вече било написано и нали сме четящи...
Не, протестирам. Не всичко е написано. Не и другояче. Затова смятам, че съвременните творци вместо да си губят времето в бързане да станат Имена в христоматиите, по-добре първо да станат Лица (а не задници). Пък и като се знае, че за някои е (все още) рано, а за други (вече) късно..., не виждам къде се е юрнал народът. Дори да се закичим със стотици литературни титли пред името си, това не ни гарантира Паметта на Читателя. Дори да се мултиплицираме по всички възможни вестници, файда няма. Много обичам да наблюдавам как хората четат вестници - наблягат на новините (клюките), малките обяви и спорта. Литературните странички просто ги прелистват, а ако мярнат позната снимка, казват:" Бех, тоя сякаш някъде съм го виждал!" и ... прелистват нататък. Прочитаме си сами свойта страничка, полюбуваме и се, стане ни безинтересно чак и на нас, та звънваме на десетина приятели да и се порадват и те. Приятелите, разбира се, обещават да го сторят. Но не го правят. Защото вече са ни чели нещата. Пък и малко ли сме им сме им досаждали с тях;). Знаят ни наизуст, така се каже, няма с какво да ги изненадаме. А що се отнася до младите хора - те рядко четат. Не са виновни. Все пак възпитанието в читателски вкус, любознателност, отношение към книгата като към светиня е семеен "бизнес", т.е. започва още преди едно дете да ходи на училище. Ако един иначе интелигентен млад човек ти каже (ако искаш направи анкета сред познати деца за проба), че Шекспир е герой на Леонардо да Винчи, не очаквай да ти запомни името. Пък и което и да е име, натрапено му из читанките. Знаеш ли, какво, имам едно много конструктивно предложение - дай да прехвърлим цялата отговорност на ония тъпни, даскалите, и да си измием ръцете (щото кой умен човек би се захванал да го работи това - да носи Цялата отговорност по пренасяне на Знанието от едно поколение на друго, само малоумник би се заловил).
Та така. Драго ми беше , че си побъбрихме, особено дето бъбрих предимно аз).
Поздрав най-сърдечен, сеньор Матадор, и до нови срещи!

]


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 22.02.2009 @ 19:32:41
(Профил | Изпрати бележка)
"Слава Богу, останаха и няколко почтени начина, слава Богу!"
Това е цитат от първия ти комент, Уффф, който ме подсети за фразата на един герой на Чандлър: "Има три почтени начина да се стане милионер. За съжаление аз не зная нито единия от тях." :)

"Не, протестирам. Не всичко е написано. Не и другояче." По тая тема спор няма (или поне не аз съм човекът, който мисли другояче от теб.) Има и други, които мислят така: справка - "Изречение"-то ми и най-вече коментара на Joy_Angels.

"Затова смятам, че съвременните творци вместо да си губят времето в бързане да станат Имена в христоматиите, по-добре първо да станат Лица (а не задници)." Знаеш ли, понякога е по-добре (от естетична гледна точка, разбира се, да видиш красив задник, отколкото грозно лице. :)

За мултиплицирането по вестниците също си права. Първо весникът (особено в днешно време) не е носител на култура - по-точно - обратното. Даже името на един автор да присъства на страниците на един вестник, лично аз ще свържа името на автора с реномето на вестника (имам предвид реномето, което си е изградил тоя вестник в моето съзнание въз основа на публикациите и неговата си, на вестника, политика). Едва ли някой уважаващ името си автор би публикувал в т.н. "жълти газети" - нищо, че точно там се въдят много лит.конкурси и точно там се вдига вой до небесата на културни (в това число и на литературни теми).

Навремето Радичков беше писал, че "всеки автор си има една литературна нивка", която си копа до края на живота си - физическия, разбира се. И моя милост се вглежда от много време в литературния фронт, пък той, честно казано - хич не отстъпва на ония, истинските. И все пак, забелязвам някои неща. Ето - всеки един т.н. автор си гради къща или къщичка. Някои я вдигат с гръм и трясък - едва ли не под звуците на духова музика. Трупат панел връз панел - всички строени набързо - за ден, за два, а понякога и за часове или минути. И така охкат и пъшкат (или се възхищават от направеното), че край тях чак пушек се вдига.
Други правят същото това бавно и едва ли не незабелязано и незбележимо. И в един момент минаващите край двора им гледат и какво да видят - къща, истинска, и то - красива.
Която може и да послужи за модел на други - следващи строители.
В тоя аспект винаги се сещам за Кавафис, който преживе издал само една малка книжица, така остро критикувана от гръцката критика (нищо, че по-късно се твърди, че в нея намират място няколко от шедьоврите на цялото му творчество), че той не посмял да издаде нищо друго преживе - даже и отделни стихотворения. Написаното четял и подарявал на приятели на "хвъращи листи". От тия точно хвъращи листи след неговата смъртприятелите му "сглобили" една друга книжка. Някой да не знае кой е Кавафис?
Навремето Б. Райнов, за да направи име, "зачерква" името на баща си Николай. Фамилията обаче остава. Същият - лично мнение - се опита да копира стила на един от най-добрите автори в криминалната литература, а именно Р. Чандлър (когото читателят Айнщайн, който освен като автор на "Теорията на относителността" със сигурност (не относителна :) е и един от първите теоретици на жанра, пише, че "Хамет и Чандлър са най-добрите, като Чандлър е по-добрият"). Тук му е мястото да кажем, че Айнщайн твърди, че за написването на "Теорията..." много от идеите са се родили при четенето на "Престъпление и наказание" на Достоевски. Какъв читател, нали? ;)
Вярно е, че читателят като такъв е на изчезване. Скоро може би (дали вече не е късно?) ще се наложи да бъде вписан в "Червената книга" на изчезващите видове. Имам идея - не е ли по-добре вместо изобилието от конкурси за написани литературни творения да се провеждат конкурси за читатели, прочели такива?
Та така. Побъбрих си и аз (едва ли някой друг ще прочете написаното тук.)

Пък и има ли смисъл под една четиристишна епиграма да се водят спорове като под литературно-философки етюд? :)

Saludos de mi parte, señorita Ufff! :)

]


Re: BG приРОДа
от anonimapokrifoff на 10.02.2009 @ 20:39:35
(Профил | Изпрати бележка)
Да!


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 11.02.2009 @ 22:06:53
(Профил | Изпрати бележка)
Si, señor! :)

]


Re: BG приРОДа
от Agaq на 10.02.2009 @ 20:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
Може и така да се прави, но друго си е да го изпече времето :)


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 11.02.2009 @ 20:40:21
(Профил | Изпрати бележка)
"Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме" - Васил Левски.
Здравей, Agaq! :)

]


Re: BG приРОДа
от dimension на 10.02.2009 @ 20:29:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ми да! Да се казваш, например, Колимечков,
Настрадинов, Хвърчилков, Карастоянпетрова,
Звездичкова, Разколникова, Паликлечков...
Горкате с теб - тъй повторими - Стоянов... Димитрова...
..........
/малко изместих темата, ама как да сложа познати имена.../
Здравей, Танцуващи, май сме от една порода!...


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 11.02.2009 @ 19:40:38
(Профил | Изпрати бележка)
Между другото - еколозите са обявили твърдо против по-нататъшното използване на фамилията Димитрови с претекста, че дими, трови. :) А моя милост е Стоя нов по бащино име, фамилията ми всъщност е друга. ;)
Поздрави от Танцуващия, Dimension!

]


Re: BG приРОДа
от dimension на 13.02.2009 @ 19:53:47
(Профил | Изпрати бележка)
Айдееее, ти направо ме забрани...
Сега трябва да си търся и мъж...

]


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 16.02.2009 @ 21:14:32
(Профил | Изпрати бележка)
Еманципация и за мъжката част от човечеството е необходима - какво е (само) това Sherche la femme - тъй ами! ;)
Здравей, Dimension! :)

]


Re: BG приРОДа
от joy_angels на 10.02.2009 @ 20:19:29
(Профил | Изпрати бележка)
За съжаление не само в литературата - навсякъде, Танцуващи!
Но и да избягаш от известната си фамилия - и това не е лесно.
Сложен въпрос си повдигнал - за силни матадори :)))
Хубава вечер!


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 11.02.2009 @ 19:34:41
(Профил | Изпрати бележка)
Споменатото от теб бягане е обратната страна на медала. Мисля, че и това се е случвало "на живо" по тия земи. Buenas noches, Джой - поздрави от Танцуващия! :)

]


Re: BG приРОДа
от k2 на 11.02.2009 @ 19:39:24
(Профил | Изпрати бележка)
Много добре казано!
:))))
Оле!


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 16.02.2009 @ 20:14:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, k2!

Оле-ле! :)

]


Re: BG приРОДа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 11.02.2009 @ 20:46:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Точно така е,Танцуващи!Поздрави-Че


Re: BG приРОДа
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 16.02.2009 @ 21:19:43
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си прочела, Che - поздрави на Царствения град! :)

]