Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 874
ХуЛитери: 3
Всичко: 877

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтрастите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
раздел: Други ...
автор: galina

Цар или човек...
През 1927 година, цар Борис предприема поредното си пътуване из Европа. Посещава Женева и ОН,среща се с краля на Италия Виктор-Емануил III и неговата фамилия. При тази среща се запознава с дъщерята на краля принцеса Джованина от която е възхитен.
За него тя е нещо ново и освежаващо. Модерните дрехи които носи, интересите и към театъра, музиката, тениса, свободата и женствеността които излъчва го пленяват.
По-късно на сватбата на брат и Умберто, цар Борис ще направи всичко възможно да останат насаме за да и предложи лично, да се омъжи за него, независимо, че осъзнава колко трудно би се осъществил брак между католичка и православен.
Когато се завръща в България, младият цар преминава през терзания и надежди относно осъществяването на този брак. След доста дипломатически совалки, бракът получава одобрението както на католическата църква, така и на главата на Св.Синод, митрополит Неофит.
В крайна сметка, всичко приключва успешно и двамата са безкрайно щастливи.
Но големите грижи пред българския цар тепърва предстоят. Над Европа надвисва сянката на нова световна война. Царят е загрижен за отчайващото състояние на българската войска, вследствие жестоките мерки приложени към България след предходните войни.
Българското правителство отправя многобройни апели към ОН, да бъде разрешено на войската ни да замени част от стария си военен арсенал с по-модерно оръжие. След полученото разрешение България се обръща към Франция, Англия и Германия за сътрудничество, но само Райхът се отзовава. Започват преговори между Берлин и София, в които цар Борис и правителството настояват, военните доставки в никакъв случай да не водят до съюз с Германия. Въпреки това, българското стопанство все повече затъва в германската сфера на влияние и икономическа зависимост.
Цар Борис е твърдо решен да пази България извън съперничеството на Великите сили. Разбирайки, че войната не може да бъде избегната, той се опитва да защити пред тях тезата, че нищо няма да служи по-добре на интересите им на Балканите от една силна и неутрална България.
От начало Хитлер проявява някакво разбиране и не настоява за сключване на военен съюз. Той много уважава българския цар и му има голямо доверие.
Цялата виртуозност на цар Борис да води политика на изплъзване и лавиране е в ход.
Той поддържа лична връзка с представителите на Великите сили в България, разговаря с тях свободно на собствените им езици, стреми се да представи себе си и страната си в най-благоприятна светлина.
Но след подписването на тристранния пакт между Германия, Италия и Япония през 1940 година, натискът върху България да се присъедини към него се засилва.
Хитлер кани лично българския цар, да се срещнат и да разискват създалото се положение. Частният му самолет откарва царя в Залцбург, където Хитлер го посреща и го отвежда до Берхтесгаден, планинското убежище на фюрера.
Хитлер се опитва да убеди цар Борис, България да подпише пакта, както и да пропусне през територията си германски войски, на път за Гърция, с цел да се помогне на Мусолини.
Цар Борис изразява становището, че неутрална България е по-полезна за Германия, тъй като държи вниманието на 24 турски и 7 гръцки дивизии, които иначе биха се обърнали срещу Германия и Италия и че едни мирни Балкани биха осигурили по-добре храноснабдяването на Германия.
Тези аргументи впечатляват Хитлер, той ги приема за разумни и временно спира да настоява за присъединяването ни към пакта.
Обрачът около България, обаче, все повече се стеснява и политиката на отлагане и изплъзване става все по-трудна.
Италианското нападение над Гърция и неуспешния развой на събитията за Мусолини, предизвикват осъществяването на германския план под името "Операция Марита". Двадесет и четири германски дивизии се съсредоточват в Румъния, за да слязът към Гърция, в помощ на Мусолини, 680 000 войници, от най-добре екипираната армия в света по това мреме, очакват заповед да започнат своя поход към северната граница на България.
Хитлер предварително е заявил на цар Борис, че по един или друг начин, те ще преминат Дунава и от царя зависи как ще ги приеме в България, като приятели и съюзници или не.
На 20 януари 1941 година, Министерският съвет провежда осемчасово заседания, на което се взема съдбоносното, но неизбежно решение, България да влезе в Тристранния пакт.
Развоя на събитията на Източния фронт правят германците още по-нервни и подозрителни.Те все по-настоятелно искат България да се включи във войната срещу СССР.
Хитлер отново кани цар Борис на лична среща, този път в своята главна квартира на Източния фронт, намираща се в днешна Полша.
Местността е гориста. Самолетът с българската делегация каца на добре камуфлирано летище. Те са откарани с коли до главната квартира, която представлява подземно съоръжение, зорко пазено с телени заграждения, многобройни постове и обучени кучета. Командният пост, канцелариите и заседателните зали, жилищните помещения и трапезариите са разположени дълбоко под земята в големи бункери, снабдени с всичко необходимо за независим подземен живот.
Хитлер нарича северния си команден пост Вълча бърлога или Волфсшанце. След падането на Сталинград, Волфсшанце става неговата постоянна главна квартира.
В масивния бункер, чийто стени са дебели 8 метра се помещава централната зала с бели стени, покрити с карти. В ляво от залата са разположени редица малки стаи за гости, а от другата страна на залата се намира неговият личен апартамент.
Фюрерът посреща топло цар Борис. Разговорите им продължават целия ден и по време на обяда и вечерта, почти до полунощ.
На сутринта, секретарят на царя го посещава в спалнята за инструкции и го сварва с уморен вид и унило настроение. Борис му заявява, че не би искал да спи повече в бункер, в подтискащите бетонни помещения без прозорци.
Към обед Хитлер и цар Борис се отделят в частния апартамент на фюрера, където обядват съвсем сами и водят поверителен разговор, в който Хитлер настоява България да обяви война на Русия.
След завръщането си в България, българският монарх ще сподели за този разговор със свой съветник:"Хитлер побесня, когато му отказах за Русия. Крещящ като луд, той се нахвърли срещу мен и България с цял порой обвинения, нападки и заплахи. Ужас беше, но не му отстъпих в нищо."
След приключване на разговора, двамата се появяват пред помощниците си разстроени, напрегнати и сърдити.
При обсъждането на посещението си с министър-председателя Филов, царят споделя, че толкова се е разстроил от срещата, та по време на обратния полет си е пожелал да ги свалят вражески самолети. Безисходицата и отчаянието са го налегнали напълно.
Дни наред цар Борис се оплаква от стягане в гърдите и затруднено дишане. Въпреки неразположението си продължава да работи. Една вечер, при излизане от работната си канцелария му прилошава и има силни повръщания.
Дворцовите лекари поставят диагноза силна криза от жлъчка.
Немският лекар проф.Рудолф Зайц, който дълги години лекува цар Борис, пристига повикан от Берлин и поставя диагнозата инфаркт в следствие на изтощение, умствена преумора и душевни вълнения.
Но неочакваната му бърза смърт поражда съмнения.
Виенският професор Епингер, изказва следното предположение:" Аз мисля, че това е отравяне. Този безупречен цар е станал жертва на най-вулгарно убийство..."
Даже проф.Зайц е склонен да сподели това предположение, имайки предвид петната, които са се появили по тялото на царя, преди настъпването на смъртта и които са характерни за отравяне с определен вид отрова.
Кой и защо би извършил това са недоказани предположения, но версиите са няколко:
- Немците, заради непоколебимия му отказ да прати български войски на Източния фронт.
- Англичаните, заради сътрудничеството му с Германия.
- Италианците, с които спори за територии на Балканите.
- Самоубийство /самоотравяне/, поради безисходицата и напрежението при които е бил поставен човекът-цар.


Публикувано от alfa_c на 24.01.2009 @ 11:38:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   galina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:38:31 часа

добави твой текст
"Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
от Pobeditel на 24.01.2009 @ 11:53:48
(Профил | Изпрати бележка)
Историята крие много тайни, които понякога остават неразгадани! Поздрави за интересния разказ, Галина!


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
от galina (diana610@abv.bg) на 24.01.2009 @ 12:00:26
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Привет Победителю, радвам се да те видя!
Благодаря за добрите думи, впрочем това е продължение от вчера. :)

]


Re: Минало.
от regulus на 24.01.2009 @ 14:00:25
(Профил | Изпрати бележка)
Сещам се сега, че царицата е била нещо като "нимфоманка" може би (Бог да я прости!)!? Оплаквал се е царят...
Беломорска Тракия и Македония... Как да не влезеш в пакт срещу целия свят? Оставя ли се брата току така?.. (Защо не ни ги обещаха "добрите"? С тях щяхме да идем!..) Още не сме ги прежалили!..
Поздрави!


Re: Минало.
от galina (diana610@abv.bg) на 24.01.2009 @ 14:16:19
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
E, добре поне, че Добруджа сме успели да си възвърнем, че сега Албена щеше да е румънски курорт. :))))))
Благодаря, че се отби!

]


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 24.01.2009 @ 14:58:58
(Профил | Изпрати бележка)
И гадното на историята, играчка на страстите и странностите на хората е истината за историята. добра тема си избрала!


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
от galina (diana610@abv.bg) на 24.01.2009 @ 15:29:48
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Историята е съдник на всички човешки дела.
Благодаря ти за подкрепата!
Хубав ден ти желая! :)

]


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
от sineva на 24.01.2009 @ 15:00:26
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,Галина!
Благодаря ти че пишеш за Борис Трети и ни поднасяш много интересно четиво.
По принцип в историческите хроники и писания се отразява субективното мнение на летописеца, който всъщност се съобразява с политическия момент, в който става събитието или го отразява.
А за Борис Трети мненията са противоречиви, но ми се струва, повече положителни.
А ти пишеш много интересно и ми се струва че имахме необходимост да пишеш точно за него , животът му и версиите за смъртта му.
Беше удоволствие за мен!
Поздрав!:)))


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни-6
от galina (diana610@abv.bg) на 24.01.2009 @ 16:17:55
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Благодаря за добрите думи Синева!
Човек е една смесица от добро и зло и от него зависи кое ще надделее. Когато става въпрос за личност, от която зависят съдбите и на други хора, то отговорността е още по-голяма.Това със сигурност е осъзнавал цар Борис и вероятно това е било прекалено голямо бреме за него. Аз лично вярвам в последната версия. Просто е решил да си отиде с достойнство, преди историческите събития да го поставят на колене.
Благодаря за търпението да прочетеш!
Много усмивки за теб! :)


]