Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 814
ХуЛитери: 2
Всичко: 816

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСянката на Щрауса
раздел: Хумор и сатира
автор: PeterVan

Щраусите са най-големите птици на земята, но те не могат да летят, защото имат закърнели криле. За сметка на това притежават огромни крака и марширувайки с тях помитат всичко пред себе си. Днес има много ферми за отглеждане на щраусови мръвки и яйца, но преди време тези птици са отглеждани само заради перата им, с които аристократичните дами украсявали своите суетни шапки.
В една съвременна ферма сред най-смешните птици на планетата живееше щраусът Главчо, известен като Големия щраус. Но той нямаше нищо общо с музикантите Щраус - баща и син, чиито произведения тържествено изпълнява Виенската филхармония в новогодишния си концерт.
Големия щраус се отличаваше със своя ръст, организаторски способности и велики амбиции да бъде певец без да може да пее. Понеже бе несъразмерно висок, дребните пернати му се струваха като същински буболечки и отвреме-навреме ги кълвеше, за да не се пречкат в краката му. Щом се надвесеше над тях, те изпадаха в ужас дори от сянката му. Можеше да се каже, че Сянката на Големия щраус бе по-страшна от самия него. Затова по-дребните пернати го засипваха с ласкателства:
"Ах,ко-ко-колко си висок! Като Айфеловата ку-кула!" - кокаха Кокошките.
"Ко-колко си строен!" - кукуригаха Петлите.
"Колко си умен!" - възхищаваше се Управителката на фермата - една достопочтена късогледа Магарица и допълваше: - Ти не си обикновен щраус. Другите щрауси колкото са големи, толкова са глупави и все си завират главите в пясъка, но не и ти!"
"Точно така! Точно така!" - точкуваха Токачките.
Сред Пуйките, Фазаните, Кеклиците и Турските патици се носеше мълвата, че Големия щраус е по-различен от другите щрауси и МОЖЕ да лети. Никой не бе видял това с очите си, но пернатите вярваха, че е така. И тази вяра се крепеше преди всичко от Сянката на щрауса, която бе много тъмна и страшна.
Достопочтената Магарица, известна не само с ума си, но и и със своя инат, често повтаряше:
"Уважаеми, Главчо! Ти имаш великото призвание един ден да полетиш и да станеш Цар на всички щрауси! Какво говоря? - Цар на всички птици! Виж, Орела - колко е проскубан и остарял.Време е да го замести по-млад и достоен. Ти си точно такъв!"
Големия щраус бе много доволен от всичко това, защото когато застанеше пред Огледалото на успеха , не можеше никой друг да понася освен себе си. И наистина мислеше, че един ден трябва да полети. Другите щрауси никога нямаше да сторят това, но не и той. Много дребни пиленца къткаха в свитата му, а "Куку-бенда" от фазани и една яребица-солистка всеки ден изпълняваше музикални интерпретации в негова прослава.
В тази ферма той имаше собствено шоу и в него гостуваха известни порове и лисици, обществени вълци и чакали, професори-папагали, тристагодишни костенурки, рап-синигери и фолк-врабкини. По-рядко се появяваха истински славеи, тромави сибирски мечки, вакханки от цирк "Холивуд" и VIP-личности без мозък.
Но никога в "Шоуто на Главчо" не бе дошъл Орела - царят на пернатите. Той имаше пренебрежително отношение към великите щраусови дела. Царските соколи понякога негодуваха и искаха да връхлетят върху Щрауса, но Орела само махаше презрително с крило.
Главчо много пъти бе канил на гости Орела, но той нито веднъж не го удостои с внимание. Стоеше върху царствената си скала и бдеше над своите владения.
Големия щраус бе доста нахален и поиска да се ожени за единствената дъщеря на Орела, но не успя.
- За какво се мисли тоя дъртак? - рече един ден той. - И аз мога като него. Ей сега ще полетя!
- Можеш ! - рекоха Кокошките с кокошия си мозък.
- Можеш! - изкукуригаха изкукуригалите Петли.
А достолепната късогледа Магарица го посъветва:
- Изкачи се на Връх планината - полети оттам, за да те види Орела.
Речено - сторено. Изкачи се Големия щраус на Връх планината и погледна.
Вляво, гордо изправен, стоеше Орела . Вдясно синееха Седемте рилски езера.В тях се отразяваха острите зъбери на скалите, а в далечината се разстилаше Зелената равнина. Вдъхновение изпълни Големия щраус. Той поиска да полети чак до тази равнина. Да кацне там и да пасе , да опасе тревата й докрай, защото е известно, че там, където се появят щрауси, трева няма.
Неговата Голяма и тъмна Сянка се надвеси над земята. Той притвори очи и скочи. Опиянението от полета бе толкова голямо, че забрави да маха с криле, макар че това едва ли щеше да му помогне. Едрото му тяло натежа, вятърът за миг го издигна нагоре , а след това го запокити сред острите зъбери на скалите, където изчезна и неговата тъмна Сянка.
- Жалко за опита! - каза достолепната Магарица. - Аз все си мислех, че щраусите могат да летят.


Публикувано от valka на 11.01.2009 @ 08:58:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   PeterVan

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 40493
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Сянката на Щрауса" | Вход | 3 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сянката на Щрауса
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 11.01.2009 @ 19:31:55
(Профил | Изпрати бележка)
"... преди време тези птици са отглеждани само заради перата им, с които аристократичните дами украсявали своите суетни шапки."
Бих писал "с които суетните дами украсявали своите аристократични шапки" - хубав, притчово звучащ е текста ти - поздрави! :)


Re: Сянката на Щрауса
от PeterVan на 12.01.2009 @ 04:15:41
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Матадоре! Първото ми стихотворение, печатано в "Родна реч", е свързано с твоя псевдоним. Щом бикове има в тоя живот и матадори трябва да има! Пожелавам ти шпага на победител.

]


Re: Сянката на Щрауса
от PeterVan на 12.01.2009 @ 08:19:33
(Профил | Изпрати бележка)
Относно "шапките". Първият ми вариант бе като твоя, но после го промених ,защото няма "суетната шапка" върху не-суетна глава. Тук има "игра на думите"и подтекст, с който понякога експериментирам.

]


Re: Сянката на Щрауса
от shtura_maimunka на 11.01.2009 @ 15:00:43
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Увлекателно разказваш,хареса ми!
Стана ми само малко тъжно за щрауса.


Re: Сянката на Щрауса
от PeterVan на 12.01.2009 @ 05:57:22
(Профил | Изпрати бележка)
Щом ти е станало тъжно, значи си с добро сърце. За "нетъжните сърца" тъгата е непознато чувство. Но, моля те, не плачи за Големия щраус. Това все пак е притча. Разправят, че думите могат да се материализират и имат скоростта на неутриното. Засега нищо лошо няма да се случи на Големия щраус. А, бе най-много някой да му оскубе перата, дето ги няма. Я, се усмихни! Обецата на тъгата хич не ти отива.

]


Re: Сянката на Щрауса
от shtura_maimunka на 12.01.2009 @ 07:42:34
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Усмихнах се!
Хубав ден!:-)

]


Re: Сянката на Щрауса
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 11.01.2009 @ 09:16:42
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави! Яна


Re: Сянката на Щрауса
от PeterVan на 11.01.2009 @ 10:12:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за неделните поздрави. За закуска се опитах да направя бекон от едно Щраусово яйце, което се равнява на 30 яйца от кокошка. Ядох, ядох - и са приятели остана . Има и са теб!

]


Re: Сянката на Щрауса
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 11.01.2009 @ 14:17:31
(Профил | Изпрати бележка)
С удоволствие ))) В неделя обичам да ям само омлет от щраусово яйце)))

]