Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 591
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 593

Îíëàéí ñåãà:
:: pc_indi
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄúæä
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: chocolate

Óæàñíî å, êîãàòî íÿìà êúäå äà îòèäåø. Âñè÷êî íàîêîëî å ïóñòî è ïðàçíî. Âñè÷êè ñðåùíàòè î÷è ñà ÷óæäè. Áåç îáè÷, áåç òîïëèíà, áåç îíàçè ÷àñòèöà î÷àêâàíå, êîÿòî…
Ïî Äÿâîëèòå! Íå òðÿáâàøå äà èçëèçàì. Íå òðÿáâàøå, íî îíàçè ñòàÿ… Òàì ñúùî ìè å ÷óæäî. È ñòóäåíî. Õðàáðîòî ìè âîéíèøêî îäåÿëöå å áåçñèëíî è òúíêî ïðåä ñòóäà è ëîøèòå íåùà. Ðàçëåïåíèòå ñïîìåíè ïî ñòåíàòà ãëåäàò ñ óêîð ïúëíèÿò ïåïåëíèê. Íå å èçõâúðëÿí îò â÷åðà. Èëè îò çàâ÷åðà. Âñå åäíî. Ñåíêèòå ñå ïðîìúêâàò îò íåïðî÷åòåíèòå êíèãè è ìúë÷àëèâî ñÿäàò îêîëî ìàñàòà ñ ìðúñíèòå ÷àøè. Êàêâî äà âè íàëååì: òîïëèíà, ãîð÷èëêà? Îñòàíàëî å ìàëêî îò ñíîùè… à ìîÿòà ñÿíêà ñòîè äî ïðîçîðåöà è ãëåäà òúæíî íàâúí. Íàâúí å ìðà÷íî. Ñèâî å - êàòî ïðåä äúæä, íî íîùòà å îùå äàëå÷å. Ñåíêèòå ìîãàò äà èçëèçàò íàâúí ñàìî íîùåì. Ñàìî íîùåì ìîãàò äà äîêîñâàò ìîêðèÿ àñôàëò. Äà ìèíàâàò áåçìúëâíî ïî óëèöèòå ìåæäó çàêúñíåëèòå ïèÿíèöè è áåçäîìíèòå êîòåòà. Äà çàáðàâÿò ïðîñòðàíñòâîòî è âðåìåòî, äà ñÿäàò ïî ïåéêè, íà êîèòî ñà ñåäåëè íÿêîãà ñ íÿêîé, íîùåì.
Òðè ãëúòêè íåèçâåòðÿëî áðåíäè. Òîïëèíà èëè ãîð÷èëêà çàäðÿìàëà íà äúíîòî íà íåáðåæíî ïîäìèíàòà áóòèëêà. Íàâÿðíî íÿêîé äúëãî ãè å òúðñèë. Áèëè ñà ìó íóæíè, íî íå ãè å íàìåðèë. Ñåãà ñà ìîè. Íóæíè ñà íà ìåí. Êîÿ ëè áåøå ñíîùíàòà ìè ÷àøà?..
Ñÿíêàòà ìè âñå òàêà ìúë÷åøå äî ïðîçîðåöà. Ñòîåøå íà ñúùîòî ìÿñòî, íà êîåòî ïîñðåùíàõ èçãðåâà, ïîäïðÿëà ÷åëî íà ñòóäåíîòî ñòúêëî. Ñúùî êàòî ìåí òîãàâà ãëåäàøå íàâúí. Íàâúí ñå êàíåøå äà âàëè.
Ðúêàòà ìè ñòîïëè åäíà ÷àøà. Çàùî äà íå èçëÿçà?.. ùå áúäåì ñàìè ïîä äúæäà ñúñ ñòàðîòî ìè ÿêå. Ìàëêî ïðîïóñêà, íî íèùî. Ïîãëåäíàõ êúì ñÿíêàòà äî ïðîçîðåöà. Íÿìàøå ÿ. Ñàìî ñèâî äúæäîâíî íåáå, çàâúðçàíî ñ ïðàçíè âúæåòà çà ïðàíå. Ñòàðîòî ìè ÿêå ïðîøóìîëÿ íåòúðïåëèâî íà çàêà÷àëêàòà. Äîïèõ íàáúðçî ÷àøàòà è ãî âçåìàõ. Òî ìå ïðåãúðíà ñ ðàäîñò. Áåøå çàáðàâèëî îòêîãà íå ñìå áèëè ñàìè ïîä äúæäà, à è ñúñ çàêà÷àëêàòà ñè áÿõà îìðúçíàëè. Íå çàáðàâèõ ëè äà… ñÿíêàòà ìè ñåäåøå íà ìàñàòà è ãëåäàøå ïðàçíàòà ÷àøà. ×àøàòà òîïëåøå. Áðåíäèòî â ìåíå çàãîð÷à. Çàãîð÷à íîðìàëíî.
Íàâúí îùå íå áåøå çàâàëÿëî. È õîðàòà íå ñè áÿõà îòèøëè. Õîðàòà ñà òîëêîâà ìíîãî. È îìðàçàòà èì å ìíîãî . è áåçðàçëè÷èåòî. Ìàñèòå â òîçè ãðàä íå ñòèãàò çà âñè÷êè, êîèòî èñêàò äà èçïèÿò ïî ÷àøà äóøåâíîñò. Äóøåâíîñòòà íå ñòèãà çà äà ðàçêúñà òåñíèòå èì êðúãîâå îò ñóåòà è ïðàçíè äóìè. È ïðàçíèòå äóìè ñà ìíîãî. Ïîâå÷å îò õîðàòà. Èäâàò îòâñÿêúäå. Íàòðóïâàò ñå. Äðåõèòå ñÿêàø áàâíî íàòåæàâàò. Ïîñëå èäâà óìîðàòà. Îíàçè óìîðà, êîÿòî íè èçïðàùà âå÷åð è ïîñÿäà íàêðàÿ íà ëåãëîòî îáóòà â ñòàðè ÷åõëè, äà èçïóøè ïîñëåäíà çà äåíÿ öèãàðà. Îíàçè, êîÿòî èçòîùåíà ïðîòÿãà ðúêà êúì êëþ÷à íà ëàìïàòà. Ñúíÿò èçòðèâà ñïîìåíà çà ðúæäÿñàëèÿ ñòúëá äî ðåëñèòå, çà çàìèíàâàùèòå âëàêîâå, çà îíàçè ïåéêà íà ïðàçíàòà ñïèðêà, çà ïúòÿ ñ ôàðîâåòå, çàìèíàâàùè êúì èçãðåâà. Óòðîòî íè ñúáóæäà ñ äúõà íà çàáðàâåíèÿ ïåïåëíèê. Âñå îùå íåîòèøëàòà ñè óìîðà ïðîòÿãà ðúêà êúì ãëúòêàòà êàôå è ãîð÷èâèíàòà íà ïúðâàòà öèãàðà. Åäíà ñÿíêà ïîä ëàìïàòà ïðåëèñòâà ñ ïðàçíè î÷è ïîñëåäíèòå ñòðàíèöè íà íÿêàêâà êíèãà. Èçëúãàíîòî ÷óâñòâî çà äúëã è çâúíúò íà ÷àñîâíèêà íàòèñêàò êîï÷åòî íà àñàíñüîðà. Âðàòàòà òåæêî õëîïâà îòçàä, ïîãúëíàëà ñâîåòî. Èçãîðÿëàòà ëàìïà ìúë÷àëèâî íàäçúðòà ïðåç ïðîçîð÷åòî íà âñåêè åòàæ. Ùå ñå êà÷èòå ëè?.. Íÿêúäå ãîðå åäíà ñÿíêà óìîðåíî ñåäè ïðåä ïðàçíà ÷àøà îò êàôå è äîïóøâà íåäîïóøåíàòà ìè öèãàðà. Ïúðâàòà çà äíåñ.
Íå òðÿáâàøå ëè äà èçëèçàì?..
Íÿìà ëè äà çàâàëè ïîíå ìàëêî. Òàêà ìè ñå èñêà äúæäúò äà èçìèå óëèöàòà îò ÷óæäèòå ñòúïêè. Äà îñòàíàò ñàìî ìîèòå. À ñëåä òîâà äà èçìèå è òÿõ, êîãàòî ñïðà. Äà íå ìå íàìåðè íèêîé. Èñêàì äà èçìèå è îíçè ïðîçîðåö, ïðè êîéòî ìå íàìèðà ñèâîòàòà íà óòðîòî. Ïðåç êîéòî ñåíêèòå ãëåäàò íàâúí è òúðïåëèâî ÷àêàò äà ìðúêíå. Ñåíêèòå îáè÷àò òúìíèíàòà.  ìåí å òúìíèíà. Îáè÷àò ëè ìå?.. Èñêàì äà èçìèå è îíàçè ïåéêà, íà êîÿòî íå ñÿäà ïî÷òè íèêîé. Íèêîé íå îáè÷à ïåéêèòå ïî ñïèðêèòå. Ïðàøíè, èçïîäðàñêàíè, íàòåæàëè îò óìîðà è ïîñëåäíèòå âèöîâå, èçòîùåíè îò ñðåøè è ñáîãóâàíèÿ. Òàçè ïåéêà å ñàìà. Íèêîãî ñè íÿìà, îñâåí îíàçè äðóãàòà ïåéêà îò îòñðåùíàòà ñïèðêà. Íå ïîñðåùà íèêîãî îñâåí íÿêîé èçëúãàí äà îòâîðè âðàòèòå ñè àâòîáóñ. Íå èçïðàùà íèêîãî. Ñàìî ôàðîâåòå, çàìèíàâàùè êúì ìîðåòî. È ÷åðíèòå î÷èëà çàä ñòúêëàòà. Êîãàòî âàëè ñòúêëàòà è ìàõàò ñ îòåã÷èòåëíèÿò ðèòúì íà ÷èñòà÷êèòå:
- Õàéäå ñ íàñ! Õàéäå ñ íàñ! Ìîðåòî å ò-à-à-ì…
- Íå ìîãà. Íàëè çíàåòå…
Çíàÿò. Íå ìîæå äà çàìèíå. Àêî çàìèíå, äðóãàòà ïåéêà îòñðåùà ùå îñòàíå ñúâñåì ñàìà. Ëîøî å äà ñè ñàìà. Ëîøî å. Ïîíÿêîãà åäâà ðàçëè÷èìè êîíòóðè ñòèãàò çà âñè÷êî. Ïîíÿêîãà äîðè ñàìîòî óñåùàíå çà ïðèñúñòâèå íàñèùà. Äîñòàòú÷íî å.
Äíåñ íÿìà äà çàâàëè. Ñòúïêèòå, îò êîèòî áÿãàì òåæàò âúðõó òðîòîàðà. Äóìèòå ñúáðàíè ïðåç äåíÿ òåæàò. Ïåéêàòà ìúë÷è. Ðúöåòå ìè ïðèòèñêàò ñëåïîî÷èÿòà.  ìåí íåùî áîëè. Áîëè ìå. È å òîëêîâà ïðàçíî. Âÿòúðúò ìå äîêîñâà. Ñïîìåí çà èçãóáåíà ðúêà. Ðàçïëàêàíà òåáåøèðåíà ðèñóíêà íà àñôàëòà, èçáëåäíÿëà â áåçìúëâèåòî íà âðåìåòî. Ãîð÷èâèíàòà íà òðèòå ãëúòêè áðåíäè…
Èçëúãàíèòå àâòîáóñè îòìèíàâàò ãîðäî. Èçëúãàëèòå ñå øîôüîðè ìúë÷àëèâî çàïàëâàò öèãàðà íà ïîñëåäíàòà ñïèðêà. ×óâñòâîòî, ÷å íÿêúäå íåùî ñà ñãðåøèëè, èçòëàñêâà ìèñúëòà èì çà ìàéêà ìè. Ìíîãî ãðåøêè ñòàíàõà. Òîâà ñèâîòî âðåìå îïúâà íåðâèòå. Öèãàðàòà óãàñâà íàñòúïåíà îò òåæêà ïîäìåòêà. Ìíîãî ãðåøêè.
Íÿìà äà çàâàëè. Áàâíî çàïî÷âà äà ñå ñòúìâà. Åäèí ñèëóåò äîâëå÷å óìîðàòà ñè äî îòñðåùíàòà ïåéêà, îíàçè êîÿòî íå èçïðàùàøå íèêîãî. Óìîðåíî ñåäíà ñ íàâåäåíà ãëàâà. Óìîðåíî äîêîñíà ñ ðúöå ñëåïîî÷èÿòà ñè. Íå áåøå ñÿíêà. Ñåíêèòå ïðåäèçâèêâàò óñåùàíå çà ëèïñà, íå çà ïðèñúñòâèå. Íÿêàêâà ñòóäåíà ðúêà äîêîñíà ñúðöåòî íà áåçäîìíàòà ìè äóøà. Òÿ ìúë÷åøå ïîëóîòâîðèëà óñòíè, çàòàèëà äúõ. Ïðàçíèÿò ïîãëåä îò÷àÿíî ñå îïèòâàøå äà ðàçêúñà ìðàêà. Ñèëóåòúò âäèãíà ãëàâà. Ìîæå áè óñåòè ïðèñúñòâèåòî ìè. Íå çíàÿ. Ìîæå áè ïðîñòî òúðñåøå àâòîáóñ, ñ êîéòî äà îòèäå äî ïîñëåäíèÿò îòâîðåí ìàãàçèí çà õëÿá. Ìîæå áè… Íå âèæäàõ. Ñÿêàø óñåùàõ ïîãëåäà. Ðúêàòà, äîêîñíàëà ñúðöåòî ìè, ñå ñâè è òî çàïúðõà óïëàøåíî â íåÿ. Çàäúõàõ ñå. Ñëåïîî÷èÿòà ìè çàïî÷íàõà äà ïóëñèðàò. Áåøå ìèã. È áåøå áåçêðàéíî äúëãî. Êàòî ñáîãóâàíå.
Åäèí çàêúñíÿë àâòîáóñ îòäàëå÷ íàìàëè è çàêðè ñ òÿëîòî ñè ñèëóåòà. Ñòàíàõ è ñå îáúðíàõ. Ñòúïêèòå ìè áàâíî äîêîñíàõà òèøèíàòà íà àëåÿòà. Çàä ãúðáà ìè àâòîáóñà ïîòåãëè êúì ìàãàçèíà çà õëÿá. Íå ñå îáúðíàõ. Ñòðàõ ìå áåøå, ÷å ùå ñå îáúðíà è ùå ãî âèäÿ òàì, íà îíàçè ïåéêà, êîÿòî íå èçïðàùà íèêîãî. Ñòðàõ ìå áåøå îò îíçè ïîãëåä, êîéòî òàêà ìíîãî ïðèëè÷àøå íà ìîÿ. Ñòðàõ ìå áåøå îò âñè÷êèòå íåîáÿñíèìè óñåùàíèÿ. Îò âñè÷êî…
Îòíîâî òàçè ñòàÿ. È òîâà ëåãëî. Çà êîé ëè ïúò íå ïàëÿ ëàìïàòà, êîãàòî âëèçàì. Çà êîé ëè ïúò ëÿãàì ïî î÷è, áåç äà ñå ñúáëè÷àì. È áåç äà ñå îïèòâàì äà íå ìèñëÿ çà íèùî. Óìîðàòà ïðèäúðïà åäíî îäåÿëî âúðõó ãúðáà ìè. Ñòàíà òèõî. Ñàìî íÿêàêúâ äàëå÷åí ãëàñ çàä ñòåíàòà ãîâîðåøå íåùî íåðàçáèðàåìî. Åäíà ñÿíêà ñå èçìúêíà îò òúìíèÿò âõîä, ïðåìèíà ïî ìàëêàòà óëè÷êà è ïðåñå÷å áóëåâàðäà. Ìàëêî êîòå ïðåòè÷à êúì úãúëà íà ïîñëåäíàòà êúùà. Äâàìà ïîëèöàè ñå îïèòâàõà äà ñúáóäÿò åäèí ïîëóçàñïàë ïèÿí. Ñÿíêàòà ïîñòîÿ ìàëêî, ïîãëåäà ãè. Ïîñëå òðúãíà áàâíî ïî àëåÿòà êúì îíàçè ïåéêà, êîÿòî èçïðàùàøå ôàðîâåòå êúì èçãðåâà. Ñåäíà. Ðúöåòå è äîêîñíàõà ñëåïîî÷èÿòà.
Êîòåòî íàäíèêíà èççàä úãúëà.
Òàêà è íå çàâàëÿ.



Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 28.07.2004 @ 14:17:49 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   chocolate

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 3.8
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 00:26:15 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Äúæä" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äúæä
îò foolish (purtchys@dbv.bg) íà 29.07.2004 @ 22:31:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïî ïðèíöèï ñúì ïåñòåëèâ íà äóìè,íî â äàäåíèÿ ñëó÷àé ùå êàæà:Õóáàâîòî ñè å õóáàâî!È å ñòîéíîñòíî!


Re: Äúæä
îò nega03 íà 11.10.2005 @ 15:16:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âñåêè êîìåíòàð áè áëåäíÿë ïðåä ïðåñúçäàäåíîòî óñåùàíå. Åäâà ëè áè ìîãëî äà ñå êàæå ïî-òî÷íî: "Ñàìî ñèâî äúæäîâíî íåáå, çàâúðçàíî ñ ïðàçíè âúæåòà çà ïðàíå."
Òîëêîâà ñèâî, ñòóäåíî è ìðà÷íî. Ïóñòî è ñàìîòíî! Ïðîñòî òåæêî!
Ìíîãî å äîáðî!


Re: Äúæä
îò yd íà 19.10.2004 @ 22:34:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.iaminmyself
"Íå òðÿáâàøå ëè äà èçëèçàì?.."
òè ñè çíàåø ìíîãî äîáðå.
È äàâàé â ñúùèÿ ñòèë óòðå, è â äðóãè äåí!