Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 4
Всичко: 589

Онлайн сега:
:: rajsun
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМоите деди
раздел: Разкази
автор: heel

Сигурно много от вас знаят, че по време на Руско– турската освободителна война освен руски и румънски, са участвали и финландски войни. Един от тези финландци бил редник на име Яри Кокко (впоследствие разбрах, че на финландски се изписва с двойно “к”).
Как точно Яри се е озовал в армията, при условие, че бил син на обикновен търговец, никой не може да каже със сигурност. Това, което е известно обаче е, че в онези времена Руската империя е използвала доста груби методи за попълване на войската си. Горкият скандинавец е трябвало да служи в армията на недолюбваната от него Русия и да се сражава за свободата на една чужда за него държа– България. Едва ли му е било приятно. Дали финландецът е бил добър войник, историята, а и другите източници на информация мълчат, но за мен, при условие, че се е сражавал на Шипка, той е герой. За геройството си е бил награден с тежка рана в гърдите, след което бива настанен в лазарет в Казанлък и в продължение на един месец е бил на прага между живота и смъртта. В това време, незнайно по какви пътища, информацията за раняването му достига до Финландия. Баща му явно е бил доста заможен човек, защото отделил значителна сума, която дал на другия си син– Хано и му заръчал да отиде да търси брат си. Хано тръгнал (доколкото знам пътувал най–вече по море) и след големи мъки успял да се добере до България. Най–странното в цялата история е, че дори успял да намери брат си. Двамата братя прекарали заедно няколко дни, след което раната на Яри се инфектирала и той починал. Хано се погрижил за погребението на брат си и след две седмици, тръгнал по обратния път за Финландия. Тук може би е мястото да спомена, че до средата на шейсетте години, в едно селско гробище е имало кръст с името на Яри Кокко. Историята обаче съвсем не свършва до тук. Хано тръгва на север – към Дунава, но по пътя бива нападнат от бандити и ограбен. Така, той е принуден да остане в България и в продължение на няколко месеца живее в страшна мизерия, като едва не умира от глад. Впоследствие нещата се оправят и той събира достатъчно пари за да се прибере във Финландия. Сигурно е щял да го направи, ако не се бил влюбил в една българска девойка на име Сия. Хано се отказва от идеята да си ходи, остава тук и след няколко месеца се задомява. Е, това е всичко. Само да добавя, че фамилията на прадядо ми е Коков.
Сигурно имам не повече от 1–2 процента финландска кръв и не съм рус, но си ги обичам финландците, включително и финландските рок групи, като Korpiklaani например. Дори не ме беше яд, когато Левски падна от Тампере, въпреки че съм левскар. И само да съм чул някой да се подиграва на имена като: Яри Пека Лайне, Хамелайнен, Ниемиенен и др. защото... ставам лют.

А, и да добавя. Поразпитайте и вашите прабаби, винаги е възможно да излезе нещо интересно.


Публикувано от alfa_c на 03.11.2008 @ 12:59:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   heel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 08:16:31 часа

добави твой текст
"Моите деди" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Моите деди
от ASTERI на 03.11.2008 @ 13:11:51
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!Прочетох на един дъх!И моят прадядо се е сражавал на Шипка...кой знае може и да са се познавали!
Искренни поздрави!


Re: Моите деди
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.11.2008 @ 13:21:45
(Профил | Изпрати бележка)
Твърде съм любопитен защо наричаш финладците - Скандинавци? Освен че са се заселили на полуосттрова, и живеят там друго май не ги прави скандинавци. Доколкото знам са от "чуждите езикови групи", както са и унгарците и дори имат някакви родствени връзки. Поправи ме ако греша.

Поздрави за интересната история, може да излезе добър сюжет от нея!


Re: Моите деди
от joy_angels на 03.11.2008 @ 13:45:13
(Профил | Изпрати бележка)
Хубава история! Имам колега финландец, който се казва Hanu Koskela (може и твоят прародител да е бил Хану, защото това е често срещаното име там, а не Хано).
Поздрав!