Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 0
Всичко: 859

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦветовете
раздел: Есета, пътеписи
автор: rozix

Тъгата на зимата се състои в липсата на цветове.
Зимата е отчайващо бедна на цветове – след колоритната експлозия на лятото и есента семплият изглед на зимния пейзаж за известно време предлага отмора на очите, но само за известно време ...
Очите, изглежда, обичат цветовете, защото зимната меланхолия се корени точно в копнежа на човешките очи по разнообразие. Изобилието от празници през зимата е находчивият начин на хората да създадат малко радост за очите си в един сезон, така депресиращо лишен от колорит. Лично аз не бих имала нищо против да посрещам Коледа без сняг, без минусови температури и облечена в бермуди и тениска вместо с вълнен пуловер и ботуши с мъхеста подплата. Една Коледа в Бразилия, например, би ми се отразила добре. Там цветовете като че ли никога не си почиват, предлагайки се щедро на вечно гладните за зрелище човешки погледи.
Старостта често се асоциира със зимата и причината за това отново е в цветовете. С годините хората загубват цвета си, някакси избеляват, износват се – телата им посивяват, изсъхват, подобно на дърветата през зимата. Никой не задържа погледа си върху старостта твърде дълго – тя не е привлекателна за окото, защото е бедна на цветове, студена е като бръснещ северен вятър.
Наскоро сърфирах в Интернет и попаднах на последната снимка на Грета Гарбо, направена от някакъв вманиачен папарак около година преди смъртта й. Гледах снимката и буквално ми стана студено, побиха ме тръпки. Фотографията беше цветна, но старицата на нея приличаше на старо изтърбушено кресло, захвърлено до уличната кофа за смет. Ето в какво старостта превръща хората – в негативи на собствените им цветни снимки. Няма нищо по-вледеняващо и навяващо мрачни зимни мисли от това.
Очите ми се разстроиха от гледката и аз побързах да им намеря нещо по-весело и наситено с циан, магента и жълто, за да ги накарам да забравят потискащата зимна фотография на Старостта. Написах в сърчбокса на Гугъл „Бразилия” и цветовете моментално ме заляха като гигантски вълни цунами. Чудя се дали в Бразилия има стари хора или всички по някакъв магически начин остават вечно млади, телата им не се износват и не избеляват. Не мога да си представя по безкрайните бели плажове на Копа Кабана да се разхождат безцветни старци с луничави ръце и изпъкнали вени, приличащи на палеонтологически разкопки.
Едно от нещата, заради които обичам глобалната мрежа е това, че ти позволява с едно кликване на мишката да сменяш сезоните. Така за по-малко от час успях да премина от смразяващата скандинавска зима на Гарбо към наситено синята, чувствена фиеста на Бразилия.
Зърнах старостта и очите ми се изплашиха, така че побързах да ги върна към тропическата младост на вечното лято.
Може би затова съществува на пръв поглед нелепото твърдение, че единственото нещо, което не се променя с годините, което остава неподвластно на старостта, са очите. Между Грета Гарбо на 25г. и Грета Луиза Густафссон на 80г. няма нищо общо с изключение само на едно – очите. Погледът й не се е променил – от него лъха хлад, както когато е в разцвета на своето лято, така и когато е в разгара на своята зима. Тази жена е била стара още, когато се е родила. Тя никога не е познала младостта, никога не се е наслаждавала истински на цветовете, за нея щастието е било „terra incognita”.
Вярно е, че погледът не се променя с възрастта. Затова си има безупречно логично обяснение – очите са най-жадният за цветове човешки орган, те се хранят с цветовете, събират ги цял живот както пчелите събират прашец . А цветовете са младост, лято, топлина – телата се износват, избеляват като старо пране, изсъхват, очите остават вечно млади, искрящи, търсещи, неспокойни, заобиколени от гъста паяжина бръчки, но въпреки това упорито вперени напред в хоризонта. Човешките очи са живото доказателство, че душата е безсмъртна. Неслучайно повечето хора умират с отворени очи – в последните си мигове те искат да съберат възможно най-много цветове, достатъчно, че да им стигнат до следващото прераждане.
И още нещо – душата на мъртвите според мен излиза през очите. Очите са нещо като антени, които улавят честотите на вселенското радио. Когато човек умре, Господ прибира антените и малкия си радиоприемник-душата. След продължителен основен ремонт и фина настройка, Той отново пуска радиоприемника и антените в употреба.
Погрижете се антените ви да са добре нахранени с цветове, за да могат радиоприемниците ви да улавят ясно вселенската радиостанция.


Публикувано от alfa_c на 21.10.2008 @ 17:42:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   rozix

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:54:33 часа

добави твой текст
"Цветовете" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.