Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: megistroi
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14073

Онлайн са:
Анонимни: 470
ХуЛитери: 5
Всичко: 475

Онлайн сега:
:: Oldman
:: LATINKA-ZLATNA
:: rhymefan
:: snejenbor
:: marathon

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Март 2023 »»

П В С Ч П С Н
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031   

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТуй може само Перко да го каже
раздел: Други ...
автор: angar

Религията хората разделя -
на християни и на мюсюлмани,
на секти, на евреи, на будисти,
на хора вярващи – и атеисти.

Богатството им също ги разделя :
едни не знаят де му свършва края,
а други – как да свържат двата края.

Едните вярват в изток, други – в запад.
Едните лапат пасти, други – лапад!

Произходът им
също ги разделя –
на благородни и простонародни.

И достъпа им до властта разделя:
на корумпирани,
на тез, които корумпират,
и на безправни - дето изход не намират!

Разделя ги
съдебната система –
нали и равни пред закона нема!

Приличат си
единствено по туй,
че всички хора ги е правил …

(Но аз не мога
да се доизкажа:
туй може само Перко да го каже!
Което е за бога разрешено,
за простосмъртния е забранено!)


Публикувано от hixxtam на 08.10.2008 @ 15:28:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

29.03.2023 год. / 02:44:19 часа

добави твой текст
"Туй може само Перко да го каже" | Вход | 13 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Туй може само Перко да го каже
от KP-Y-M на 08.10.2008 @ 15:43:15
(Профил | Изпрати бележка)
простотия


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 16:38:40
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Поезията, Круме, трябва да учи или да забавлява, или и да учи и да забавлява!

Целта на това творение е да учи. С кое твърдение в него не си съгласен? А и ти, Сценаристе, с кое не си съгласен? Или всичко, което е казано в него вие сте го чували и сте го знаели? Но защо не допускате, че някои не са го чели и чували и ще го прочетат тук за пръв път?

Но може би ще кажете: да, но за това в литературата не трябва да се говори!

Да, но ако ние не говорим, на запад говорят! И утре ще преведат на български някой роман с такива мръсни изрази, дето вие и от Перко не сте ги чували! И този роман ще бъде бестселър именно затова - че авторът му не се е побоял да ги употреби, да нарича анатомичните органи и действията с тях с най-мръсните възможни думи, а българската публика - като невидяла - жадно ще ги поглъща!

Така че не е страшно дори децата да прочетат и такава простотия - нея не аз съм я измислил, това е фолклор - а фолклорът трябва да се знае!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от scenaristbg (dante_matev@abv.bg) на 08.10.2008 @ 17:00:42
(Профил | Изпрати бележка)
Това не ефолклор, този сайт не се посещава от деца, а ако беше за деца - има си раздел и за това. И недей да говориш за българската публика, моля те, че ми се гади само като си те представя да го казваш със сериозен глас.

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 20:19:10
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Не си ме разбрал ли, Сценаристе? Не съм казал че произведението ми е за деца? Но нали очаквах пазачите на морала точно така да викнат, както много пъти са виквали: "Този сайт се посещава и от деца с неукрепнала психика, с неизградени естетически критерии. И ти произведенията си ги развращаваш!"
Произведението ми не е фолклор. Не смея и да си помисля даже - че мога да създам нещо, което да се превърне във фолклор! Това си е едно авторско произведение. Но в него е използвано едно изречение от фолклора, една поговорка, която наистина е плод на народния гений! Въпреки че и Перко някъде я е казал, в неговия си маниер.
Когато преди няколко години, като дежурен, гледахме по ТВ най-грандиозния, най-масовия митинг - когато множеството беше запълнило Цариградско шосе от Орлов мост до Плиска, един от старшините възкликна: "Гледай бе! И всичкият тоя народ Той го е правил!"
Но този израз аз го бях чувал и го помнех от детството си: на един панаир на Петрова нива, като гледаше как снове множеството, един възрастен човек го каза, а аз, детето, съм го попил.
Само че вместо за панаир или митинг, употребявам го за цялото човечество. Докато все още е верен: защото с това "ин витро" и този израз скоро вече няма да е истина!


]


Re: Туй може само Перко да го каже
от scenaristbg (dante_matev@abv.bg) на 08.10.2008 @ 21:38:48
(Профил | Изпрати бележка)
Просто ти казах, че това, което си натракал не струва. :) Също така казах, че сайтът не се посещава от деца. Казах и че произведението ти не е фолклор, защото не може да бъде (виж учебника по литература за 9и клас), но ти намеси митинги, народа, истината, вулгарният език и, разбира се, себе си. Не мешай нещата., не е мужно да обявиш революция с някоя глупост, която е натрупала 170 четения :)

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от scenaristbg (dante_matev@abv.bg) на 08.10.2008 @ 16:14:33
(Профил | Изпрати бележка)
Изразявам съгласието си с Крум


Re: Туй може само Перко да го каже
от kopRiva на 08.10.2008 @ 16:44:45
(Профил | Изпрати бележка)
Да бе по-кратко казано - иди-доди...
Но в този си вид мяза на социална перверзност...
Коприва няма да помогне !


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 23:14:03
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
За какво да помагаш, Коприва? За теб е социална перверзност, но не разбирам защо мислиш така - може би ще се доизясниш. Можеше да бъде и много по-дълго, можеше да бъде и съвсем кратко - но по моето чувство за мярка това е нормалното - нито е прекалено многословно, нито пък прекалено кратко. Защото и многословието, и прекалената краткост пречат на възприемането.

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от kopRiva на 09.10.2008 @ 18:05:33
(Профил | Изпрати бележка)
ОК- ще се доизясня:

Първата част на стихотворението е достатъчно дълга за да подведе читателя за социалната му ангажираност.
Именно поради този факт, втората част е поразяваща със своята вулгарност.
Ползувайки твоята фразеология , бих сравнила стиха ти с предразполагане на митингуващите към оратора, за да им покаже среден пръст в края на изказването си.
Не говоря, за това, че стихът не учи на нищо . Той заблуждава.
Защото всички тези неща, които посочваш, като разделящи хората фактори в същото време са и най-мощните им обединители.
А гледната точка за това с какво сме сътворени - с чувства или с ... - е голямата невидима разделителна линия между нас .Хората.
Но затова не иде реч!
По този стих - от мен толкова.
Това е просто едно усещане на безпристрастен към автора читател.

Успехи в бъдеще !






]


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 09.10.2008 @ 21:23:48
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Мисля че прекалено сериозно го разглеждате, много го усложнявате. За мене този стих е само една шега.
Той съдържа няколко банални истини и една малко по-оригинална, която кой знае защо толкова ви възбуди.
Той е абсолютно понятен - всичко е казано толкова разбираемо, толкова просто и ясно. Кой как ще го възприеме вече е отделен въпрос - и е нормално че се възприема различно.
Не мисля че тези неща, които посочвам като разединяващи, са и обединителни. Да, те са обединителни, но обединяват хората в групи, за да ги изправят срещу други групи: мюсюлманите - за поход срещу неверниците; християните - за кръстоносните походи; католиците - против евреите; арийците - против неарийците; експлоататорите - против експлоатираните и пр. и пр.

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 08.10.2008 @ 17:06:59
(Профил | Изпрати бележка)
Абе да не ти пука Ангеле!
колко люде толкоз "акъли"
мен ми хареса - особено линка с Перко.
Чао - до скоро.
И благодарЯ за Рибата,
Чортов...!


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 23:16:56
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти, Милчо!
От сърце ти желая щастие и успехи на всяко поприще! И за книжките, които си ми надписал, благодаря - великолепни са и като оформление, и като съдържание!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 10.10.2008 @ 02:24:06
(Профил | Изпрати бележка)
Ciao Angele,
Dnes ot Buda utre koi znaae ot kade:)
I blagagodaria za ribata!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от voda на 08.10.2008 @ 18:35:22
(Профил | Изпрати бележка)
Какво е нередно в този стих? Казани са истини за всичко, което разделя хората: религия. произход, власт...
От "Приличат си..." нататък се отнася за стиха на Перко
"Микропорнография", който, може би не е прочетен от изказалите се тук. Пък и да е прочетен, не е предизвъкал възмущението им. Интересно! Защото мръсната дума там е казана и поворена. А тук е премълчана. И само се подразбира.
Но колко повече се подразбира и казва в някои еротични стихове, които предизвикват възхита и еуфория!
За мен са необясними тези неща...

Привет за позицията, Ангар!


Re: Туй може само Перко да го каже
от voda на 08.10.2008 @ 22:47:03
(Профил | Изпрати бележка)
Извинете ме за пропуснатото "Т"в "ПОВТОРЕНА"..

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 23:19:46
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти за толкова хубавия коментар, Вода! Ти си още един човек - който изрази точно и моите мисли!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от LATINKA-ZLATNA на 08.10.2008 @ 18:55:35
(Профил | Изпрати бележка)
Разбирам те, Ангар!
До теб съм!!!

Сигурна съм, че и Перко ще те разбере, не само защото е прекрасен човек, а и защото те уважава!

Поздравявам те за стиха!
И те прегръщам силно!!!


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 23:21:52
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти, Златно Цвете!
Дано да ме разбере!
А какво има да се разбира - споменавайки името му, докосвайки се до него, исках и по мен да прилепне част от неговата слава!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от Piperko на 08.10.2008 @ 19:49:12
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова много различия, и само една прилика а ти да не можеш да я изречеш :))))))


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 23:43:16
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Не посмях!
Виждаш, че дори без да съм я изрекъл, на какъв нож бях посрещнат! Това право - да се казват и такива истини, трябва да се извоюва!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от Piperko на 09.10.2008 @ 09:39:23
(Профил | Изпрати бележка)
Да не ти пука приятелю. Просто живота на Българина стана много тежък,и много хора избиват напрежението в сайта. Така е по лесно да осереш някого без да го гледаш в очите.

поздрав:)))))

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от Liulina на 08.10.2008 @ 20:27:23
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Ама е вярно!;)


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 08.10.2008 @ 23:38:06
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти, Люлина! Да, това твърдение е безспорно вярно!
Но за да можеше то без замисляне да се приеме за вярно, трябваше и всички останали неща, казани преди и след него, да бъдат верни! И те са такива!
Това Коприва го изтъква като недостатък, но то беше необходимо! Понеже сами по себе си са верни и важни, с това те придават достоверност и на основното, "спорното" твърдение!
И, понеже може да нямам друга възможност, ще си призная тук: че и последните ми два реда също са заимствани - от древноримската сентенция "Което е позволено на Юпитер, не е позволено на вола!"

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от beche на 08.10.2008 @ 22:38:46
(Профил | Изпрати бележка)
a angar da go okaka :)


Re: Туй може само Перко да го каже
от varq2 на 09.10.2008 @ 07:40:53
(Профил | Изпрати бележка)
Истината винаги боде очите!Браво Ангар!


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 09.10.2008 @ 21:53:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти, Варя! Ти си толкова добра и благородна!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от varq2 на 10.10.2008 @ 05:43:48
(Профил | Изпрати бележка)
Можеш да се гордееш,че предизвика такава голяма полемика.Тя доказва само твоето величие...:)Поздрав!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от IVANZLATOUST на 09.10.2008 @ 10:43:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар,
Умееш да боравиш с думите и да поднасяш изненади, но в този самоцелен стремеж допускаш грешки и то от фактическо естество.
Органът, който обявяваш за творец на човека е всъщност само инструмент в едни чисто биологически процес, който съществува и преди човека.
Човекът, в собствения смисъл на думата, е творение на обществото
и то през цялото време на неговото личностно съзряване.
Така че, приликата между всички хора на която ти акцентираш, има твърде формален характер.
Същественото е, че човекът е продукт на обществените отношения.

Много ми се иска, в бъдеще да не разваляш хубавите стихове с атавистични остатъци.
Иван Златоуст


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 09.10.2008 @ 21:59:53
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Малко ми са сложни изводите ти, Свети Иване Златоуст! Моята идея беше по-простичка, не съм подготвен за толкова висока материя. Струва ми се че и тук мненията могат да са различни. Ти казваш, че човекът, т.е. личността, е продукт на обществото; но друг може да каже, че обществото е продукт на личностите!

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от didislava на 09.10.2008 @ 22:39:35
(Профил | Изпрати бележка)
Ще извиняваш драги ми Ангар,
но даже с Кама сутра да борави,
трибуквения мъжки аксесоар,
дори не мой и прав да се изправи,
ако не му е дадено пак свише,
та някак във пейзажа да се впише :)))))))))


Re: Туй може само Перко да го каже
от angar на 10.10.2008 @ 14:31:12
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Браво, Дидислава! В този отзив много хубав стих си написала! И правилно го казваш - нека да го знае, та да не си вири много главата!
Само че в стиха ми съвсем няма възхвала към него - просто е една констатация.

]


Re: Туй може само Перко да го каже
от perko на 13.10.2008 @ 00:14:23
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки може да го каже туй!
Не знам защо е тая олелия?
Всички били правени от хуй...
Да, ама някои са от чикия...