Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 922
ХуЛитери: 0
Всичко: 922

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМалък ли е Малкият принц?
раздел: Есета, пътеписи
автор: mariq-desislava

нещо като есе, но не съвсем


Невероятен и странно одухотворен- само така най- общо мога да нарека Малкият принц. Със своето неочаквано появяване на планетата Земя той намира истински приятел и в същото време разтърсва душата му със своите на
пръв поглед наивни въпроси и размисли за живота и човешкото съществуване, под чиято повърхност прозира дълбока болка и осмисленост на човешкото битие. Макар и представен като дете ( без да се споменава някаква определена възраст ), думите на Малкият принц и цялото му същество изобщо будят недоумение и неимоверно учудване от страна на възрастните, очароват и пленяват със силата си. Какво е това създание, изоставило планетата си заради любимото си цвете,за да открие преждевременно доминиращата окраска на света, в който живее, за да разбере и анализира простичките истини, поднесени от една лисица и накрая да прозре, че всъщност неговата планета е единствена и неповторима само за него, че малките неща са далеч по- ценни от всичко друго, към което се стреми човек... Тъжен и лиричен, тайнствен и духовит, Малкият принц не разкрива никому причината за постоянното си лутане из дупките на безнадеждно пропиляния ни свят, от който малко по малко чезнат истинските стойности, закодирани в наситеното с огромен смисъл послание на Лисицата, отправено не само към Малкият принц, но и към хората като цяло: " Най- хубавото се вижда само със сърцето. Най- същественото е невидимо за очите. " Малкият принц взривява съзнанието със своите несвойствени за дете възгледи, от които лъха една всепроникваща любов към всичко живо. Мисля, че Егзюпери умишлено е избрал заглавието " Малкият принц " с цел да насочи вниманието към физическата крехкост и накърнимост на героя си, но с разгръщане на сюжета става ясно, че тази чупливост и наранимост е само привидна. С всички свои действия и стъпки Малкият принц доказва своята духовна извисеност, която го поставя на много високо стъпало на житейското съществуване, т. е. зад заглавието на творбата се крие парадокс- Малкият принц е едновременно и малък, и голям, голям не по размери, а по душевност и сърце. Детското, неопорочено начало, заложено в него го прави чужд на умопомрачително сериозния свят, в който живеем, прави го неспособен да разбере установените в него закони. За Малкият принц любовта към едно- единствено цвете в цялата Вселена е много по- важна от ежедневните грижи, терзаещи хората. Именно това негово разбиране го издига над всички нас, защото чистотата му е истинска и неопетнена, защото целият е изтъкан от една сребристо- звездна красота, неподдаваща се на описание. Вълшебен сън или реалност е това дете, дошло от далечните звезди? Може би и двете, защото реалността би била прекалено сива и мрачна без необяснимото присъствие на чудесата, които се появяват неочаквано някой ден сред нас, за да повярваме, че любовта е тази, на която се крепи света и че човешкото сърце е способно на всичко, за да й се отдаде.


Публикувано от hixxtam на 04.10.2008 @ 11:13:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   mariq-desislava

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:41:24 часа

добави твой текст
"Малък ли е Малкият принц?" | Вход | 3 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Малък ли е Малкият принц?
от mariniki на 04.10.2008 @ 11:53:22
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
когато искаме да извикаме най-доброто у себе си...
се сещаме за красивите приказки и техните герои...
и неминуемо...за малкия принц...
с обич, прекрасна...


Re: Малък ли е Малкият принц?
от mariq-desislava на 04.10.2008 @ 13:18:08
(Профил | Изпрати бележка)
Както винаги, много истина има в думите ти, Маги! Благодаря ти!

]


Re: Малък ли е Малкият принц?
от jezabel на 04.10.2008 @ 11:36:28
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Всеки от нас носи Малкия принц в себе си, стига да го изведе
пред множеството страхове и желания, с които трови живота си.
Ей! :))


Re: Малък ли е Малкият принц?
от mariq-desislava на 04.10.2008 @ 13:19:29
(Профил | Изпрати бележка)
Носим го, но е труден за опитомяване!:) Ехей! Джез!

]


Re: Малък ли е Малкият принц?
от diva_voda на 03.03.2010 @ 18:56:30
(Профил | Изпрати бележка)
Деси, малките принцове - всичките! идват точно от там - от звездите! Нищо, че половината са всъщност малки принцеси:))) А най-хубавото в творбата на Екзюпери, поне за мен, е именно това , че е толкова ... малко художествено условна:)))
Поздрав!


Re: Малък ли е Малкият принц?
от mariq-desislava на 03.03.2010 @ 19:03:14
(Профил | Изпрати бележка)
А пък най-странното е, че до 15-годишна възраст въобще не я разбирах тая творба.:) После чак ми светна. Колкото до малките принцове и принцеси - нямам опит, за да говоря за тях, сорка.;)

]


Re: Малък ли е Малкият принц?
от diva_voda на 03.03.2010 @ 19:09:35
(Профил | Изпрати бележка)
Ще имаш, ще имаш :)))) но можеш до тогава да ми се довериш ... ако искаш:))

]


Re: Малък ли е Малкият принц?
от mariq-desislava на 03.03.2010 @ 19:13:43
(Профил | Изпрати бележка)
Мда, Ще.:) Личи си, че текстът е писан през 1999 г., когато ни даваха такива странни теми за разсъждения в университета.

]