Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 745
ХуЛитери: 3
Всичко: 748

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel
:: tehnomobi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБългарския владетел на когото Брюксел трябва да издигне паметник
раздел: Есета, пътеписи
автор: VOINOV

След като създателят на първата Дунавска България кан Аспарух загива в битка с хазарите при река Днестър, начело на младата държава застава синът му Тервел. Така е описано в Именника на българските владетели.
Византийските писания говорят, че бил човек нисък и дребен на ръст, както и повечето българи, но за сметка на това бил хитър и лукав.

Ще да е бил много умен, прозорлив, последователен и запомнящ се като личност, щом като и враговете му са писали обстойно за него.
През 695 година византийския император Юстиниан ІІ бил свален след дворцов преврат от трона, обезносен от противниците си и изпратен в заточение в Кримския Херсонес. От там избягал при хазарите във Фанагория, владеещи Бат Баянова България, а оттам след дълги премеждия с кораб се добрал до земите на българския владетел Тервел. Чрез пратеник се свързал с кана, а по-късно сам се представил пред него. Поискал помощ за да възстанови трона си, като обещал в замяна богати дарове и почести за българския владетел.
След дълго размишление, познавайки ромейските нрави, българският управник решил да използва размириците във Византия във своя полза.
Допитал се до чичо си Кубер, населяващ земите в Карасимийското поле около Битоля в Македония, и въпреки неговото негативно мнение по отношение на ромейските нрави, взел окончателно решение да изпрати войски пред вратите на Константинопол.
В следващата 705 година съпровождан от славяните и българите на Тервел Юстиниан ІІ само за три-четири дни успял да възвърне престола си. Положил отново на главата си короната на василевс и отдал големи почести на българския владетел. Загърнали с императорска хламидия тялото му и го удостоили с титлата кесар втората след императорската, приобщавайки го по този начин към владетелското семейство. В едно с това бил заделен голям товар със скъпи дрехи – багреници и много злато и сребро. И на България се отстъпвали земите до Странджа и Източна Стара планина в областта Загоре. Сключено било споразумение за дълъг и траен мир. По този начин се признавало официално съществуването на новата българска държава.
Но знаем от историята, че ромейската благодарност е била твърде кратка и само след две години Юстиниан ІІ решил да заличи последиците от предишната си отстъпчивост и тръгнал по море и суша срещу българите. С изненадваща за ромеите бързина императорът бил блокиран в Анхиало и Тракия била опустошена чак до Златния рог.
Войната била прекратена и мирът запазен.
Недоволните войници водени от своя военачалник Филипик Вардан отново детронирали предалия ги император, който отново се обърнал за помощ към Тервел.
Българският кан изпратил отново 3000 души в 711 година, но било твърде късно, императорът бил умъртвен.
В следващата 712 година, възползвайки се от непрекъснатите размирици във византийската столица, Тервел нахлул в Тракия и в продължение на две години я плячкосвал.
В 716 година е подписан нов мирен договор с Теодосий ІІІ, като Византия се задължавала да плаща годишен данък на стойност 30 литри злато, кожи и скъпи дрехи.
Уникалното за този договор от онези години е, че в него е упоменато взаимното съгласие за предаването на отсрещната страна на политически бегълци и урегулирането на търговските отношения, като всички стоки трябвало да са снабдени със съответните печати и пломби – в противен случай се конфискували.
Този договор щял да просъществува в близките сто години. Той се явява като първия търговски договор за Българската държава и в смисъл на юридическо признание на новата държава.
Големи са подвизите на този владетел, но не това е най-важното, а нещо друго.
България съществува вече близо 20-30 години.
По това време Византия е въвлечена в един жесток сблъсък, от който зависи не само нейното съществуване и бъдеще, но и това на цяла Европа, доколкото може разбира се да се говори за някаква Европа по онези времена.
След разпадането на западната Римска империя, в Европа са се настанили различни варварски племена, враждуващи помежду си и държави въобще не са съществували.
От изток непрекъснато се плискат вълните на арабското море.
Владенията на Багдатския халифат включват земите на южна Испания, цяла северна Африка – от Мавритания и Мароко до Египет – стигайки до Сирия, Персия и Ирак, та до северна Индия. Арабския халифат демонстрирал желанието си да включи всички земи от Атлантическия до Тихия океан във владенията си. Това е една колосална империя, достигайки на север до Урал. Нищо не може да устои на ятагана и на конницата движеща се по-бързо от вятъра.
Константинопол непрекъснато е обсаждан.
Целта е от запад и от изток Европа да бъде прикована в клещи и в скоро време да бъде заличена от картите на света.
В 718 година арабите отново блокират Константинопол по суша и вода.
Новият византийски император Лъв ІІІ Сириец поискал помощ от българския владетел на север.
Макар често да поглеждал към трона в Константинопол, Тервел извършил твърде нестандартен ход. Най-лесното било да сломи и превземе Византия. Изглежда варваринът и вечен враг на ромеите Тервел е прозрял опасността идваща от изток и изпраща близо 30 000 конница, която в генерално сражение сразява арабските пълчища.
Това му донася огромна популярност. Из цяла Европа за него са писани пиеси и песни, величаещи го като “Победителят на арабите”. А след тази битка, арабите столетия наред няма да си позволят да стъпят отново на източно европейския бряг.
След всичко това е допустимо всеки европеец да отдаде заслужено уважение към човека спрял арабите на входната врата на източна Европа. И е време да бъде издигнат подобаващ паметник, на този заслужил български владетел, и то в столицата на Европа Брюксел.


Публикувано от hixxtam на 02.10.2008 @ 08:59:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   VOINOV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 14:25:53 часа

добави твой текст
"Българския владетел на когото Брюксел трябва да издигне паметник" | Вход | 4 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Парад.
от regulus на 02.10.2008 @ 17:19:49
(Профил | Изпрати бележка)
Умен е бил Тервел, определено!.. Само и единствено той е коронясан в Света София, само на него е дадено право, пред една църква в Константинопол, да приеме парада на български войски в града (!!!) и да държи реч пред народа!!!
След 718 при Константинопол идва 732 при Турс (11 октомври) - като не минеш отпред, опитваш да обиколиш! :)
Поздрави!


Re: Българския владетел на когото Брюксел трябва да издигне паметник
от ASTERI на 02.10.2008 @ 16:02:20
(Профил | Изпрати бележка)
ПОЗДРАВИ!
Пак повдигаш националното ни достойнство!
Поздрави от задушна Атина:)


Re: Българския владетел на когото Брюксел трябва да издигне паметник
от Pobeditel на 02.10.2008 @ 13:25:13
(Профил | Изпрати бележка)
Такава е историческата истина за Тервел! В хрониките е описано това сражение и решителната намеса на българската конница е факт!
Поздрави за разказа, Войнов!


Re: Българския владетел на когото Брюксел трябва да издигне паметник
от galina (diana610@abv.bg) на 02.10.2008 @ 09:53:43
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Много интересно и създаващо самочувствие!
А защо кан а не хан, май и другаде съм го срещала?
Поздрави!