Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 5
Всичко: 773

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАнтигравитационен коктейл
раздел: Есета, пътеписи
автор: rozix

Смесваме Набоков, Лили Иванова и Пинк Флойд,
изчакваме, докато се получи гъста и еднородна смес и сядаме пред белия лист, за да забъркаме един страхотен среднощен коктейл, в който меланхолизмът на Набоков ще се уталожи на дъното на чашата като тежко и сладко кюрасо, газираната, пенеста и огнена Лили прибавя няколко капки шампанско, което искри на повърхността на чашата, а Пинк Флойд приземяват нашия антигравитационен коктейл с едно тънко и обло като пълна Луна резенче лимон.
Ето, че вече сме готови да отпием от това екзотично, шепнещо с нежен шампанен глас питие и да се потопим в спиралата на простичкото блаженство от слово и музика. Казвам спиралата, защото както проницателно отбелязва Набоков – “ спиралата е одухотвореният кръг, който чрез нея престава да бъде порочен “. Изкуството е това, което ни помага да напуснем порочния кръг на формулата “ битието определя съзнанието “, да развием спираловидната му нишка и следвайки я, да достигнем звездите и да станем част от тях.
А там, горе в небето, битието изчезва, а съзнанието става космическо – предметите нямат имена, веществеността е сведена до минимума на символ, изписващ заедно с другите знаци похвално слово за хелиоцентричната Вселена.
Слънцето лети на огнената си колесница и пръска златен прах върху сведените глави на миряните – хелиоцентрици. Те му принасят в жертва зрели, червени ябълки и кехлибарено грозде, сбрали в себе си най – нежното от огнената му същност.
Слънцето отваря вълшебната си кутия за дарове и всеки мирянин получава звезда на челото, която никога не угасва. Така хората стават звездочели и звездата на всеки е свързана чрез невидима нишка с душата на Слънцето. Тези нишки образуват златна мрежа, подобна на паяжина, която опасва Земята и я пази от космичния студ на Вселената.
Заедно с това звездочелите хелиоцентрици пеят чудни песни в прослава на Слънцето и звездите им осветяват вездесъщия мрак на вселенската тишина – акустиката е невероятна, защото слънчевите гласове изпълват със съдържание заслушания Космос, превръщат го от гробище на мъртви планети в концертна зала.
Слънцето прави още една последна обиколка на сияйното си царство и се отправя към далечните си покои отвъд хоризонта. Миряните притихват в захлас, наслаждавайки се на златисто – кървавия му императорски блясък. Небето притъмнява и уморените поклонници заспиват под строгия взор на Луната, но дори и в съня подарените им от Слънцето звезди светят сякаш, за да напомнят на бездушния Космос, че ледената му тишина не е окончателна, че тяхното Слънце отново ще изгрее. Пламъкът на звездите им прогонва злокобния вселенски мрак, който мечтае да завладее цялото необятно пространство, което не е просто мъртва пустиня, а свещена обител на звездочелите слънцехвалители.
Като такава обител Космосът осмисля безбрежността си, която иначе би била страшна. Но не е страшна неговата безбрежност, защото на звездочелите е нужна акустиката на цялото вселенско пространство за техните ангелогласни песни – как в противен случай биха възпяли Слънцето?
Космосът е като църква, под чийто купол миряните се събират за молитва и славослов на сияйния Бог – Слънце – понякога за смирения вярващ е страшно да обърне взор към този купол, защото необятността го прави тъмен и непонятен. Тогава на помощ идва звездата, дарена от Слънцето, за да напомни на мирянина, че светлината е в него самия, за да разсее с пламъка си мрака и да покаже на смаяния звездочелец, че това е неговият дом.


Публикувано от alfa_c на 28.09.2008 @ 11:17:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   rozix

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:40:57 часа

добави твой текст
"Антигравитационен коктейл" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Антигравитационен коктейл
от mariq-desislava на 22.10.2011 @ 13:04:01
(Профил | Изпрати бележка)
изкефи ме отвсякъде