Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 660
ХуЛитери: 0
Всичко: 660

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСлавата
раздел: Есета, пътеписи
автор: rozix

Грета Гарбо – една от иконите на Холивуд, е била хомосексуална. Можела е да има всеки мъж, при нейната красота и известност - наистина всеки, но тя е обичала една жена.
Голямата любов на живота й, единствената любов в живота на Великата Гарбо е била жена – никому неизвестна шведка с непроизносимо име.
Самата Гарбо е била никому неизвестна шведка с непроизносимо име, докато не среща някой си Мауриц Стилер, режисьор, който измисля този артистичен псевдоним и я взима със себе си в Америка. Във Фабриката за Илюзии всеки получава псевдоним, всеки, който иска да преуспее трябва да получи псевдоним. Това е един вид раждане на нова личност.
Човек не може да избира името си, той е просто безпомощно бебе, когато мама и татко решават под какво заглавие ще се подвизава малкото врещящо изчадие. Но по пътя към Славата държи нещата в свои ръце или поне ги оставя в ръцете на продуцентите и режисьорите, в ръцете на Метро Голдуин Майер в случая на Гарбо. Но да оставим това.
Славата? Какво означава тази дума? Това означава името ти да те надживее. Името на Грета Гарбо определено я надживява.
И какво излиза? Никому неизвестната шведка от Стокхолм успява да постигне целта си – божественото й тяло с порцеланова кожа отдавна се е декомпозирало в плодороден хумус, но Името й продължава да живее. Името й да, а душата й – дали душата й още броди сред нас и как би трябвало да се обръщаме към нея? Дали трябва да я наричаме Грета Гарбо или пък да използваме онова непроизносимо шведско име Свантесон, Фредриксон, Густафсон или както там беше . . . И обезателно да не забравяме двойното “с” на “сон”.
Според мен Душата на Гарбо е била доста объркана, един вид смутена от цялата суетня около тленната й обвивка. Славата изисква жертви – азбучна истина, която всяка старлетка трябва да знае. Първа жертва в битката за известност пада Името, после падат и много други неща, повечето от които дрехи, но да се върнем на въпроса за Душата.
Душата Няма Име. Душата не се нуждае от Слава и затова няма и Псевдоним. Така, че Душата на нашата Велика холивудска актриса с премрежен поглед си няма нито име, нито псевдоним. Което отново ни връща към нейната голяма любов – една жена, никому неизвестна шведка, която не успява да си спечели и грам Слава и на всичкото отгоре никога не е имала псевдоним.
Да се чуди човек какво е намерила Великата Гарбо в една толкова семпла и незабележима личност. Елементарно – тя е виждала Душата й. А както вече обясних по-горе Душата няма име, псевдоним, Слава, банкова сметка, паспорт, гръдна обиколка и куп други неща. Душата, впрочем, няма и пол – важно уточнение, което не бива в никой случай да се пропуска. Защото Грета Гарбо, актрисата e имала множество любовни връзки и с двата пола. Но Душата й си е останала вярна на една-единствена друга Душа. И тук имената, псевдонимите, половете и Славата нямат нищо общо.
Всъщност Душата също е псевдоним, измислен от някой древен продуцент или режисьор, най-вероятно евреин. Душата е нещо никому неизвестно и непроизносимо като Голямата любов на една Велика шведска актриса.

P.S. В крайна сметка на Грета Луиза Густафссон й омръзва да бъде Грета Гарбо и на 36г. тя напуска Фабриката за илюзии завинаги. До края на дните си живее в усамотение, опитвайки се да отвоюва Душата си от Славата. Дано е успяла.
И друго важно уточнение – любовта на живота й се казва Мария Хелена Полак, съвсем лесно за произнасяне име, но за Гарбо си остава в графата „непроизносими”.


Публикувано от alfa_c на 26.09.2008 @ 10:44:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   rozix

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 14376
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Славата" | Вход | 3 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Славата
от aureliano (velitod@abv.bg) на 26.09.2008 @ 10:50:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lib.ru
интересно
:)


Re: Славата
от Liulina на 26.09.2008 @ 11:05:14
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Много точно и мъдро представено!
Сравнил(а) си и си прав(а), душата търси душа и щом търси намира!;)


Re: Славата
от apostolicia на 26.09.2008 @ 11:29:43
(Профил | Изпрати бележка)
Това с душата си го бива! Отлично е!