Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 825
ХуЛитери: 4
Всичко: 829

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРезово – най-южния бряг на България
раздел: Есета, пътеписи
автор: vrabets

* За всички, които обичат да пътуват

За повечето от нас думата „граница” предизвиква асоциации за бодлива тел и намръщени хора с автомати или място където свършва една държава и започва друга, а усещането е като на ЖП гарата в Бургас на края на релсовия път.
Да! Така е, докато не се докоснеш до атмосферата на онова кътче в Странджа Сакар, което все още е истински близо до природата.
Сигурно ви се е отдавала възможност да пътувате по родното ни Черноморие и в последните години сте изпадали в ням ужас от безумното застрояване на всеки кубичен сантиметър въздух. Боляло ви е, „любувайки се” на всяка плуваща в любимата морска шир пластмасова кофичка от каквото и да е или наилонова торбичка. „Очаровани сте” от изобилието на промишлени отпадъци от всякакъв вид в иначе златния пясък.
Вярвате ли, че може би има поне ъгълче от нашето Черноморие, в което липсват всички тези „екстри” на урбанизма? Е, и аз не вярвах! Просто тръгнете на юг от Ахтопол. Предстоят Ви 15 км. истински дива природа. Хубаво е да се въоръжите с търпение движейки се по тесния и лъкатушещ път с доста неравности и още по-стеснени места, но накрая всичко това ще бъде възнаградено.
Пътят следи почти бреговата ивица, завоите сякаш се гонят и следват ту изгледи към необятната вода, ту сенките на дъбова гора.
Железните колони на моста на р. Велека (малко след Синеморец) ни грабват за малко в прегръдките си, но от двете му страни се открива гледка към устието, разлято в ширина почти до 50м.
Не бива да пропускате Салистар – плажът. До него се стига по прашно отклонение на около 500м. от главния път, в края на широколистната гора. Заобиколен от стръмни скали и прозрачна вода, плажът огрян от слънчеви лъчи, е сякаш не от този свят. Пленяват ни като деца, които виждат за пръв път илюминации, слънчевите зайчета по ръбчетата на вълните, скалите, чистотата, пясъчните лилии. Да се чуди човек, колко сила е събрало това цвете, борейки се с жегата и сухия вятър, разтворило нежните си листица над дюната.
Учудващо чист е този плаж! Посещаван ежедневно от доста хора, може би даже всичките са българи. Иска ми се да вярвам, че който от тях е видял поне веднъж тази прозрачна вода и пясъчната принцеса, не би посмял да изхвърли даже угарка от цигара в пясъка. Наивно, нали? Бъдещето ще покаже, а сега Салистар остава зад нас, чакайки следващите.
Прохладата на гората ни зарежда за оставащите километри до южната ни цел. Пътят се оголва и сякаш отведнъж пред нас изникват къщи, почти едновременно с табелата „Резово”. Докато успеем да се огледаме – вече сме в центъра на селото. Мобилните телефони потреперват един след друг от ракламните съобщения на операторите, а ние от гледката на ръба на България. Циментова алея, кой знае защо наречена Европа, ни води към извити стълби и към кея, а от там и към устието на р. Резовска. Дръгият бряг на реката е вече друга държава – Турция. Морето нежно прегръща устието на реката, прибоя къпе скалите отляво, а слънцето се оглежда във всяка капчица от кристалната вода. Няма плаж - ситно счукани като във хаван черни миди, и по-големи и по-ситни камъчета огладени от вълните и времето, няколко лодки с красиви женски имена – и това е кея. Погледнат отгоре, залива прилича на разлюляна гора.Водата дори на голяма дълбочина е толкова чиста, че се виждат всички малки рибки, които плуват между разноцветните водорасли. Ако пък имате поне очила и шнорхел наистина ще успеете да се почувствате като оператор от Bulgarian Discovery Channel. Има какво да видите – изобилие от малки рачета и рибки, рапани в сред неповторими по окраската си представители на морската фауна. Неусетно отлита времето, докато се опитваме да преброим камъчетата по дъното като при детска игра.
Някак тъжно ни става когато слънцето потъва зад хоризонта, но затова пък можем да се насладим на рибената чорба на „Даляна” (Френд клуб - „Тук е рибарско парти, но само с клубни карти”). Там рибата е каквато Бог дал, а салатата – ами, салата. Останалото няма да ви разказвам, макар да е не по-малко бъбриво.
Това е Резово. Все още недокоснато от разрушенията и строежите на цивилизацията. Все още чисто и девствено парченце море. Все още в очите ни!

Снимки


Публикувано от alfa_c на 10.09.2008 @ 16:58:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   vrabets

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:14:37 часа

добави твой текст
"Резово – най-южния бряг на България" | Вход | 9 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Резово – най-южния бряг на България
от esperanca (medina@dir.bg) на 10.09.2008 @ 17:12:11
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, хей, да не сме били по едно и също време???
Ах този клуб, препоръча ми го бивш състудент от Русе, но не ми изпрати картата си, та обядвахме в ресторанта вдясно, веднага като се изкачиш по стълбичките. А Синеморец, н.Силистар и р.Велека...и аз си направих много снимки, сърцето ми остана по онези места...
Поздрави, радвам ти се !!!


Re: Резово – най-южния бряг на България
от roza1 на 10.09.2008 @ 17:13:14
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм била преди по тия места..
Благодаря, че ме заведе там!

Поздрави!:)


Re: Резово – най-южния бряг на България
от vrabets на 10.09.2008 @ 17:18:49
(Профил | Изпрати бележка)
Позволявам си да сложа два линка с професионални снимки в случай че не съм достатъчно убедителна, пък и те си заслужават :)

http://flash.bg360.net/silistar/

http://flash.bg360.net/rezovo/

Наслаждавайте се!


Re: Резово – най-южния бряг на България
от Silver Wolfess на 10.09.2008 @ 17:19:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Развълнува ме, Врабчо! Коренът ми е резовски и дори имам малко имоти и на Силистар до плажа (Сега там са се настанили едни. Не ми се коментира.), и зад кльона. Почти всяка година ходя, но нямам дом там, а все съм на гости. Остава си в светлата част от мен и в болката ми.
Благодаря ти, че ме връщаш! Мостът на Велека е на север, т.е. преди Синеморец, около 3 км. От Синеморец до кльона са 9 км, а Резово е 3 км след кльона.

Ето ти един стих, който съм писала 2006 год.

Септември в Резово

Песъчинки под миглите. Празна е спирката.
А и кой ли да чака със стръкче невен?!
Под дърветата дъбови в корени вплетени
посрещачи разплакват тревите за мен.

Ветровете разресват самотните плажове
и любовите летни си тръгват от тук.
Сенокосът е утре и днес са последните
откровения щурчови с образ на юг.

Сенокосът е утре и жадно е времето,
и ще падат откосите като сълзи,
ще заслушат любовната песен косачите,
и навярно със всеки откос ще боли.

Преброени отдавна за мен са посоките,
но от всичките стига ми даже една,
тук сама съм си пътят - от корен изречена,
и настигнала себе си тихо вървя.

07.06.2006


Re: Резово – най-южния бряг на България
от Marta на 10.09.2008 @ 17:31:16
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Това е щрих от миналото ми лято. Резово-Синеморец-Силистар-Царево и Странджа по диагонал. Пътят беше ужасен, изтъняваше като река през лятото колкото по на юг слизахме, асфалтът беше все по-изчезващ, но пък гледките и сравнително малкото хора компенсираха неудобството. Имам филм, ще ти го покажа :)
А албумът не ме пусна.


Re: Резово – най-южния бряг на България
от Kolebin на 10.09.2008 @ 17:50:40
(Профил | Изпрати бележка)
"Все още недокоснато от разрушенията и строежите на цивилизацията. Все още чисто и девствено парченце море..."
Поне веднъж доволен, че нямаме пътища - да докарат бетона. Поемам натам :))


Re: Резово – най-южния бряг на България
от betina на 10.09.2008 @ 20:05:58
(Профил | Изпрати бележка)
Има ли все още такива кътчета, vrabets? Толкова е примамливо да
стъпиш боса в пясъка и да стигнеш до пясъчните лилии! Навярно са прекрасни. Благодаря ти за това пътешествие. Удоволствие ми беше.


Re: Резово – най-южния бряг на България
от radi_radev19441944 на 10.09.2008 @ 22:32:27
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
И на мене ми се иска да отскоча нататък.


Re: Резово – най-южния бряг на България
от dimension на 11.09.2008 @ 10:42:05
(Профил | Изпрати бележка)
Yes!
Много, много се радвам, че те виждам и с пътепис!
Ти си сигурно стотния човек, разказваш ми за Резово.
Абе, не бива да умирам, преди да видя и него.
Поздрави, Кам!