Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 499
ХуЛитери: 4
Всичко: 503

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: VladKo
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМъжът
раздел: Разкази
автор: VOINOV

Както обикновено правеше по това време, Евлоги се упъти към банята, за да извърши тоалета си.
Мария го изгледа озадачено от към кухнята, прибърсвайки с пешкира в ръцете си някакви съдове. Обърна се към мивката и механично продължи да подрежда останалата посуда.
Скоро хвърли поглед отново нататък и взела категорично решение, се запъти към банята.

- Евлоги – говореше с тих глас тя – знаеш ли, бих искала да те попитам нещо.
- Питай! – продължаваше да сапунисва страните си съпругът.
- Знаеш ли, защо ни си останеш в къщи тази вечер? Аз ще ти приготвя…
- Не мога! Ще излизам. Имам ангажимент.
- Евлоги, моля ти се! – продължаваше да шепне жално жената. – От години все е било така. Но сега децата вече пораснаха и се ожениха. Останахме си сами. Не може ли и ние двамата с теб, като хората, да седнем заедно на масата, да си поговорим, да споделим? – говореше напевно тя и го наблюдаваше тъжно.
- Не, казах! Не мога.
- Защо бе Евлоги? Не може ли и ние веднъж да седнем и да поговорим като нормални хора, Евлоги?
Този плачевен тон го дразнеше до дъното на душата му, както през цялото им съвместно съществуване. Затова процеди през зъби:
- За какво има да си говорим?
- За каквото и да било. Да се почувстваме и ние като другите хора, да побъбрим както едно време, да се засмеем на нещо.
Евлоги мълчаливо и упорито достъргваше бузите си, леко подръпвайки ги.
- Искам да си останеш в къщи – говореше жената и мачкаше без да усеща парцала в ръката си. – Кажи, какво толкова ти правят в тия кръчми, кажи! И аз да го направя, та дано си останеш и ти един път, една вечер поне в къщи.
- Какво ми правят ли? – Евлоги постави самобръсначката върху стъклената полица и се наведе да оплакне страните си. След това взе пешкира и замасажира по навик прекрасно опънатата за годините си кожа и по едно време заговори – Ами, поднесат ми салатка, сложат ми ракийка, пожелаят ми на здраве, после като се почнат едни приказки с приятелите – та до зори. Хубавото е, че всеки си говори каквото си иска и всички го слушат. Е, по някога имаме и бурни конфликти, че някой послъгва, но тава си е в реда на нещата. Знаеш колко е хубаво всички да те слушат и да те гледат в очите? Та не е много лесна нашата – да знаеш – засмя се Евлоги.
Мария премигваше като кученце, което очаква наденичка от стопанина си и го гледаше право в очи.
Тя каза нещо тихо, но Евлоги изпръхтя, запляска леко с ръце страните си и се запъти към гардероба.
Мария избърза на към кухнята.
Застла масата с бяла колосана покривка, която бе отделила само за гости, постави набързо платнени салфетки и прибори за двама. Донесе и бутилка с ракия – от тази също дето бе отделена само за гости – изпратена от родната и майка и я постави по средата на масата.
Изми няколко големи домата, сряза ги на тънки филийки, подреди ги на триъгълник в порцелановите чинии и постави по средата им парчета сирене, а отгоре украси със стръкчета пресен магданоз.
Изправи се до вратата и зачака.
Евлоги се появи пристягайки възела на връзката си.
Мария го покани с ръка, усмихвайки се.
- Заповядай мъжо!! Настанявай се!
Евлоги позачуден огледа обстановката, до оправи с два пръста възела си, огледа наново подредената маса, особено свещника в средата до бутилката и приседна на обичайното си място. Положи лакти на ръба в очакване.
Мария наля в чашата му, след това капна половин пръст и на себе си. Седна срещу него, хвана чашата си ниско долу за столчето, повдигна я на равнение на очите си и усмихната кимна.
- Наздраве, Евлоги!
Мъжът отвърна кратко на поздрава, отпи и отново замълча.
- Ево – о, кажи сега нещо – подкани го жената, като го наблюдаваше с блесналите си, както едно време очи.
- Какво да ти кажа, жено? – помръдна неопределено с рамене Евлоги.
- Ами, там нещо от вашите си истории… нещо интересно.
Евлоги я изгледа миг-два хитровато и импулсивно изрече:
- Жено, ти помниш ли, когато ние с теб бяхме заедно войници?! Когато бяхме в една и съща рота и си говорехме само за девойки и жени?
- Абе, Евлоги! – смръщи се жената. – Ти се подиграваш с мен. Остави тези глупости сега. Кажи нещо по-така, нещо като за пред хората.
Евлоги сякаш само това и чакаше. Скочи от стола си.
- Глупости - значи? Ето, за това не ми се седи в къщи. Никога не мога да кажа каквото си искам. Всичко било глупости. Винаги ми правиш забележки. Никога не чуваш с желание това, което казвам. Виждаш ли – ето за това ходят мъжете в кръчмите. За да си поговорят когато си искат, колкото си искат и каквото си поискат. Всеки говори и всеки го слуша. А не както тук, у дома. Винаги всичко да е на въпреки.
Евлоги пое въздух.
- Сега вече разбираш ли, че един мъж се нуждае да поговори с приятели, хей така, без да се ангажира с нищо, да забрави ежедневните си проблеми и да му олекне на душицата. А не някой непрекъснато да му припява и чете – защо така, защо онака.
Затуй – съжалявам! Ще изляза.
- Ех, Евлоги – простена Мария – та нали и ние жените… имаме нужда…
Той вече не я чуваше. Бе затворил вратата от външната страна.
Приятелите го очакваха както обикновено. Тава бе по-важното.




Публикувано от BlackCat на 06.08.2008 @ 11:54:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   VOINOV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 17:03:57 часа

добави твой текст
"Мъжът" | Вход | 7 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мъжът
от nichija на 06.08.2008 @ 13:31:02
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ми бъде интересно да узная все пак, би ли разменил местата на мъжкия и женския образ и щеше ли да има разлика в идеята:)??? От тази делнична история могат да се направят доста изводи, но главният, според мен е, че ВСЕКИ /било мъж или жена/ трябва да зачита личното пространство на другия. За съжаление обаче, малко се осмеляват да погледнатат с очите на този другия и от мухата често правят слон, а не си дават сметка, че така страдат не само те, ами и онзи отсреща. Аз лично вярвам, че мъжете и жените се различаваме само по начина си на мислене /естествено не броим анатомичните различия/, а от там идват и различията във възприемането на обективната действителност.... Надявам се, ако проумеем това, навярно дяволът няма да ни изглежда толкова черен и няма да си тровим живота за глупости:))) , а и защото има толкова съществени неща, за които трябва да употребим енергията си?!?

Поздравления за разказа, хареса ми идеята и изказа !!! Поздрави!


Re: Мъжът
от mariniki на 06.08.2008 @ 15:25:31
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
мъжки му работи...
тъжно ми стана...и как иначе...тъжна история разказваш...истинска...


Re: Мъжът
от vrabets на 06.08.2008 @ 15:48:41
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам дали мъжът или жената, но ако в любовта няма свобода, ако няма какво да си кажат това вече не е любов ... просто трябва да свърши по най цивилизования човешки начин ...
Поздрав за теб!


Re: Мъжът
от mitko_jordanov на 06.08.2008 @ 20:34:41
(Профил | Изпрати бележка)
напомня ми за един доста стар виц


Re: Мъжът
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 06.08.2008 @ 21:29:26
(Профил | Изпрати бележка)
Мирно съвместно съществуване :-)
:-)))


Re: Мъжът
от dumite (malisia@mail.bg) на 06.08.2008 @ 22:51:33
(Профил | Изпрати бележка)
Господи, дори не вярвам, че това са истински истории, или си имаме работа с призраци. Откъде ги изравяте тия екземпляри, все пак сме в 21, а не в началото на 20. Мъже, жаждащи да си разкажат воинишките истории в някоя скапана кръчма и женици, дето се чудят колко на ситно да е нарезан магданозът в салатката да ги задържат край масата. Това в някое миньорско село ли става? И къде точно е заровено кучето?


Re: Мъжът
от zinka на 08.08.2008 @ 05:27:12
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се че прочетох!
Благодаря ти !

Но според мен не е въпрос до "ние, жените...",
а до човек и човек !

Съжителство с човек пред когото не можеш да си отпуснеш душата си е непоносимо тъжен факт !