Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 805
ХуЛитери: 3
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМрачен мъж
раздел: Разкази
автор: razpalvach

Мрачна улица. И мъж – по-мрачен от улицата. Не цял. Счупен.И облак в небето – пиян.
От сълзите на хората – студените сълзи, жигосващи с ледените си милувки сгорещената лятна земя. Сянка, нежно мъчеща се да улови мъжа за ръка, да го приласкае. Нехаеща, че той е наполовина мъж. Защото е неговата сянка. Стъпки. Някак си фалшиви. Все пак са стъпки на разбит мъж. Глухо галят слухът на пияният облак. Той пее. Реве. Мораво-син от пиянство. Боли го. Жигосва земята със болката си. Пронизва я със силата си. Крещи във оргазъма си на облак.

Тишина.Като сатен се спуска по мрачната и влажна улица. Локвите като огледала намигат на звездите. А те са улични, отразени. Или може би уличници, но озарени. Не от космическа, а земна, много земна светлина. Близка, порочна. Мрачния мъж продължава по улицата. Все по силно бие сърцето му, все повече изпъкват вените на ръката му – лявата, онази за вземане. Дясната е скрита под палтото. Докторът каза, че не може да я спаси, въпреки че тя му беше ръката за даване. Изсъхна бавно през пролетните месеци, след злополуката. Няма значение. Той продължава по улицата. Бърза. Пари дланта му нейният подарък. Прощалният. Получи го в болницата, малко след като докторът му каза за ръката. Червен, отровен, горчив. С нейните инициали. С нейният аромат дори. Докато му го даваше, очите и му се присмиваха. Знаеше, че той е десняк. Изпитваше горещи тръпки на удоволствие да го види така, прикован и строшен, в леглото. Пожела му да следва мечтите си, не нея. А знаеше много добре , че неговите мечти следваха само нея. Като кучета, гладни и улични; копнежите му виеха по нея и по тялото и споделени истории на болезнена страст. Тя обичаше точно това. Болката му - горчива като петдесет годишно вино, сладка като устни, намазани с мед, кисела като несъзряла ябълка, солена като вкусът на море по тялото на удавник. Тя обичаше и хаосът, който създаваше в него, обичаше и руините на копнежите му, които разбиваше ежеминутно.

Бразди по тишината. Той вече е почти до вратата и. Най-после готов да и върне това, с което тя го бе дарила. Почуква. Облакът изчерпан от сила само похърква. Препил. Нищо, на сутринта отново ще е бял и девствено чист – нали е облак. А червенината му ще отдадат на сутрешното слънце, не на хроничният му алкохолизъм. Земята все така е сгорещена и незадоволена. Попи набързо локвите. Обви се в мистерията на мъглите. Прави се на загадъчна. Сякаш не я знаят що за курва е – отдаваща се на всеки минаващ облак. Предпазливи стъпки отвъд вратата. Златен процеп, без скърцане на панти. Като отвор към друго измерение, може би райско. И тя – обляна в златистата светлина . Като ангел. Заслепеният мрачен мъж изведнъж като че ли заблестява с отразената светлина. Вдига лявата ръка с нейният дар. Миг на откровение в очите и, срещнали неговите . Тя знае, че той най-сетне ще и върне това, което тя му дари през годините. Научил се е с времето да борави с подаръка и. Гръмотевица. Облакът се сепва в съня си – знае, че не от неговите гръмотевици , и започва да сънува, че земята му изневерява с друг облак.

Утро. Земята се врътва, сменила вечерната рокля с чисти ежедневни одежди. Облакът румен и бял, изпълнява представителните си функции в небето. И улицата не изглежда вече толкова мрачна. Пред един от входовете има раздвижване и гълчава. Синьото от лампата на полицейската кола, жълтото от лентите с надпис ‘не минавай’, охрата от засъхналата кръв и придават карнавален вид. А любовниците , прострели тела през прага, сякаш ей сега ще затанцуват в ритъма на карнавала.


Публикувано от Amphibia на 24.07.2008 @ 19:07:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   razpalvach

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:17:43 часа

добави твой текст
"Мрачен мъж" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мрачен мъж
от biruni (bratovan@gmail.com) на 30.07.2008 @ 22:15:47
(Профил | Изпрати бележка)
Едно дълго изречение. Красиво въпреки или точно заради мрака в него;
твърде поетично все още, за да бъде само разказ.
Поздрави!


Re: Мрачен мъж
от radi_radev19441944 на 26.07.2008 @ 18:57:21
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Има добри находки. Характерни състояния за една самотна младост и налагаща се депресия. Но без тях не може да се пише.
Поздрави.


Re: Мрачен мъж
от Drugata_vmen на 09.08.2008 @ 02:56:23
(Профил | Изпрати бележка)
Иначе образа на облака като мъж и на земята като жена не е лош.Но не ми харесва че използваш директно думи като курва,можеш да кажеш блудница или непостояна в избора си или нещо такова.
Поздрав от мен и от Другата в мен!