Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 846
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 847

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàLove in Russia
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: bedstvieto

Ëèàíà áðîäåøå ñðåä áðåçèòå. Âèíàãè ñå ÷óâñòâàøå äîáðå èçâúí ãîëåìèÿ ãðàä. ×åñòî ñå ñêðèâàøå äàëå÷, â äà÷àòà íà áàáà ñè. Òàì îòêðèâàøå òèøèíàòà, ñïîêîéñòâèåòî è ïðîñòèòå ðàäîñòè, êîèòî äàðÿâàøå ñåëñêèÿ æèâîò. Íî íàé-çàáåëåæèòåëíèòå ÷àñîâå ïðåêàðâàøå èìåííî â áðåçîâèòå ãîðè. Õàðåñâàøå áåëèòå ñòâîëîâå, ïðîðÿçàíè îò òúìíîêàôåâèòå íèøêè æèâîò. Ïðåãðúùàøå äúðâåòàòà è äîëåïÿøå ñòðàíà äî ãðàïàâàòà êîðà.
Äðóãàòà ìàíèÿ íà Ëèà áåøå áîðçîéêàòà Ãåðäà. Áåøå âëþáåíà â êó÷åòî. Ãëåäàøå ÿ ñ ÷àñîâå êàê ñå íàäáÿãâà ñ âÿòúðà è ñå ðàäâàøå íà êðàñîòàòà íà äâèæåíèÿòà. Ñâîáîäà, òîâà è ëèïñâàøå â ãîëåìèÿ ãðàä. Ðàáîòàòà ÿ èçòîùàâàøå è êîåòî áåøå ïî-ëîøîòî íå ÿ ðàäâàøå. Êîãàòî óñåòåøå, ÷å ìîòèâàöèÿòà è ïàäà ïîä òðåâîæíîòî íèâî, ñå õâúðëÿøå â êîëàòà è ïðîïúòóâàøå 500-òå êèëîìåòðà äî óáåæèùåòî ñè â ãîðàòà.
Ñòàðàòà è áàáà ñå ðàäâàøå îò ñúðöå íà âñÿêî ãîñòóâàíå íà âíó÷êàòà ñè. Òÿ åäèíñòâåíà îòêàçà êàòåãîðè÷íî äà ñå ðàçäåëè ñúñ ñåëñêàòà êúùà è äà çàìèíå çà Ñàíêò Ïåòåðáóðã, êúäåòî äà ñïîäåëè àïàðòàìåíòà íà äúùåðÿ ñè èëè Ëèÿ.
Äíåñ äâåòå ñå áÿõà ðàçïîëîæèëè íà äâîðà è âàðÿõà ñëàäêî îò áîðîâèíêè, êîèòî ñàìè áÿõà íàáðàëè â ãîðàòà. Ãîâîðåõà ñè. Ñìååõà ñå. Ëèà ñå áåøå çàåëà äà áúðêà ñ îãðîìíà äúðâåíà ëúæèöà, à ïî äúíêèòå è ñòîÿõà ïðåñíèòå ñëåäè íà ñëàäêèòå ïëîäîâå.
Àëåêñàíäúð ïúòóâàøå âå÷å 7 ÷àñà. Áåøå ÿäåí. Ñÿêàø ñâåòúò ìó áåøå êðèâ, çà òîâà ÷å ñå îòêëîíè îò ïúòÿ è ñåãà îáèêàëÿøå èç ñåëà, êîèòî ãè íÿìàøå íà êàðòàòà. Ñïîðòíîòî ñóáàðó, òðàêàøå æàëíî èç äóïêèòå. ×èñòà÷êèòå ìåðåõà íåùàñòíî ïðåäíîòî ñòúêëî è ñå ìú÷åõà äà îòòúðâàò êîëàòà îò ðàçìàçàíèòå ìóõè è êîìàðè. Ñâå÷åðÿâàøå ñå. Ïðåä Àëåêñàíäúð ñå ìåðíàõà ñâåòëèíèòå íà íÿêîëêî íèñêè êúùóðêè. Íàòèñíà ãàçòà è ñå óñòðåìè êúì ñåëöåòî.
Ëèà è áàáà è ñå îáúðíàõà î÷óäåíî. Îãúíÿ â äâîðà îãðÿâàøå ëèöàòà èì è òîïëåõà òåëàòà èì â õëàäíàòà íîù. Ïðåä äà÷àòà ñïðÿ êîëà. Êîëà íà íåïîçíàò. Ëèà ïúðâà òðúãíà êúì ïîðòàòà, äîêàòî èçòðèâàøå ðúöå â äúíêèòå ñè. Ïðîâèêíà ñå:
-         Äîáðå ëè ñòå?
Àëåêñàíäúð ñå îáúðíà îáúðêàíî ïî ïîñîêà íà ãëàñà. Â òúìíîòî îñâåòåíà îò ïëàìúöèòå òÿ ìó èçãëåæäàøå åôèðíà, êàòî ôåÿ. Ñïðÿ äâèãàòåëÿ è îòâîðè áàâíî âðàòàòà íà êîëàòà ñè. ×óâñòâàøå ñå íåðåàëíî. Äâèæåøå ñå, êàòî íà ñúí. Ñúðöåòî ìó áèåøå â óøèòå, çàùîòî ñðåùó íåãî ñòîåøå æåíàòà, êîÿòî áåøå âèæäàë õèëÿäè ïúòè â ñúíÿ ñè. Áåøå òàì îò ïëúò è êðúâ.
Òîâà çàïî÷íà îùå â ãîäèíèòå â óíèâåðñèòåòà. Çàïî÷íà êàòî ïðèÿòíî èçæèâÿâàíå, à âå÷å äåñåò ãîäèíè ìó ñå ÿâÿâàøå íîù ñëåä íîù, ëóíà ñëåä ëóíà. Ñåãà íà 32 ãîäèíè ÿ ñðåùíà è ïî÷óâñòâà öÿëîòî ñè äà ëèêóâà. Ñúùèòå äúëãè, ÷åðíè êîñè, ðàçïèëåíè áåçðåäíî, æèâè âîäîïàäè. Ñúùîòî íåæíî, áÿëî ëèöå óêðàñåíî îò íåæíèòå èçâèâêè íà ñêóëèòå. Ñúùèòå äúëãè, èçâèòè, ñúâúðøåíè ïî ôîðìà âåæäè. Ñúùèòå èñêðÿùè ñ öâÿò íà äèâè òåìåíóæêè î÷è.
-         Îáúðêàõ ïúòÿ. Ìîæå áè ìîæåòå äà ìå óïúòèòå... Àêî å âúçìîæíî äà íàëåÿ è ìàëêî âîäà çà ÷èñòà÷êèòå?... – ãëàñúò ìó óìðÿ â ìðàêà. ×óâñòâàøå ñå ãîòîâ íà íåâúçìîæíîòî, çà äà îñòàíå ïî-äúëãî âðåìå.
-         Åëà, åëà, ìîì÷å, ñèãóðíî ñè óìîðåí. Åëà Ëèÿ ùå òè ïîêàæå ïúòÿ, òÿ å îò ãðàäà. Åëà ñåãà, ïî÷èíè ñè. Ùå òå íàõðàíèì, ùå òå óïúòèì. Êúñíî å, êúäå ùå ñå ùóðàø öÿëà íîù?- áàáàòà íà Ëèÿ íèæåøå êðîòêî äóìèòå, äîêàòî âîäåøå Àëåêñàíäúð çà ðúêà êúì äâîðà.
Ëèÿ îñòàíà çà ìàëêî íà âðàòà, óìèñëåíà... Ïîñëå ñâèðíà íà áîðçàÿòà è ãè ïîñëåäâà.
-         Êàæè ñåãà îò êúäå ñè, êàêâî ðàáîòèø, çà êúäå ïúòóâàø? – íå ñå îòêàçâàøå áàáêà.
-         Àç ñúì èíæèíåð. Çà Ïèòåð ïúòóâàì. Òàì ðàáîòÿ. Çàáëóäèõ ñå, ñëÿçîõ îò ãëàâíèÿ ïúò...
-         Ààààà, è Ëèÿ æèâåå â Ïèòåð. Óòðå ñå âðúùà â ãðàäà. Çàùî íå îñòàíåø, ùå ïúòóâàòå çàåäíî?
-         Áàáî?!
-         Òîé å äîáúð ÷îâåê, ìèëà. Âèæ ìó î÷èòå.
Òàçè íîù áåøå íàé- òåæêîòî èçæèâÿâàíå çà Àëåêñàíäúð. Òàçè íîù íå ñúíóâà, çàùîòî íåãîâèÿ ñúí áåøå â äðóãàòà ñòàÿ. Âúðòåøå ñå â ëåãëîòî áåçñèëåí äà îòïî÷èíå. Íåñïîñîáåí äà çàòâîðè î÷è. Ñúðöåòî ìó áèåøå áÿñíî. Ñòîìàõúò ìó ñå ñâèâàøå îò ðàäîñòíî î÷àêâàíå. Òàêà ãî óñåùàøå. Áåøå óáåäåí, ÷å óòðîòî ùå å íà íåãîâà ñòðàíà è ùå ìó äîíåñå ùàñòèå.



Òðè ìåñåöà ñëåä ïúðâàòà èì ñðåùà Ëèà è Àëåêñàíäúð ñå îæåíèõà. Ñâàòáà íÿìàøå. Èìàøå äèâà, íåîáóçäàíà è íåîáÿñíèìà ëþáîâ. Ëèà öúôòåøå. Âñåêè äåí ñòàâàøå âñå ïî-êðàñèâà, ïîëåòÿëà íà êðèëåòå íà ëþáîâòà ñè. Âÿðíî å, ÷å èìàøå âúïðîñè. Âúïðîñè íà êîèòî Ñàøà íå îòãîâîðÿøå. Îæåíèõà ñå òàéíî, ñàìî ñðåä íàé-áëèçêèòå. Çàìèíàõà ïàê òàéíî çà Ìåêñèêî... íà ìåäåí ìåñåö. Ñàøà ðàáîòåøå ìíîãî. ×åñòî ãî âäèãàõà ïîñðåä íîù è òîé îñòàâÿøå ìëàäàòà ñè æåíà ñàìà, áåç äà îòãîâîðè íà âúïðîñèòå, êîèòî ñëåäâàõà.  Ìåêñèêî Ëèà ðàçáðà, ÷å ñúïðóãúò è å âñúùíîñò êîìïþòúðåí èíæèíåð. Ðàçáðà ñúùî, ÷å ñà ìèëèîíåðè. Ðàçáðà è, ÷å òîé ðàáîòè çà õîðà, çà êîèòî òÿ êîëêîòî ïî-ìàëêî çíàå, òîëêîâà ïî-äîáðå. Ïëàêà äúëãî. Îïèòà ñå äà ìó ñå ñúðäè ïàê äúëãî. Ñëåä êàòî ðàçáðà îáà÷å, ÷å òîé íå ìîæå òîêó òàêà äà ñè õâúðëè îñòàâêàòà è äà çàìèíå ñå ïðèìèðè è ñå óìúë÷à.
Êîãàòî ñå âúðíàõà â Ïèòåð Ëèà íàïðàâè îïèòè äà ñå âúðíå íà ñòàðàòà ñè ðàáîòà, çà äà ñå óñïîêîè. Ñòðàõúò è îáà÷å íå îòñòúïâàøå. Äóøåøå ÿ äåí ñëåä äåí è â íîùèòå, êîãàòî òîé èçëèçàøå. Âå÷å áåøå âèæäàëà äàííèòå â êîìïþòúðà ìó. Áåç íåãîâîòî çíàíèå, ðàçáèðà ñå. Çíàåøå çà ïàðèòå, çà ñäåëêèòå, çà êîíòðàáàíäàòà è ñå ñòðàõóâàøå. Òîé îò ñâîÿ ñòðàíà çàïî÷íà äà ïðàâè íåâúçìîæíîòî, çà äà èçëåçå îò ñõåìàòà. Âå÷åðèòå ñòàíàõà òÿãîñòíè. Òÿ ñå çàòâàðÿøå â ñåáå ñè è òúãàòà ñè, òîé îáúðêàí íå ñìååøå äà ñå äîáëèæè, çà äà íå ÿ îòáëúñíå.
Åäèí äåí òÿ ïðîñòî èç÷åçíà. Ñàøà ñå ïðèáðà â êúùè ïî-ðàíî.  ïúðâèÿ ìîìåíò ïîìèñëè, ÷å å íàâúí ñ ïðèÿòåëêè. Ïîñëå âèäÿ, ÷å áîðçàÿòà ÿ íÿìà. Îòâîðè ãàðäåðîáà è ìúêàòà ãî ñãðàá÷è ñ íå÷îâåøêà ñèëà. Òîé áåøå ïðàçåí. Íÿìàøå ãè ëþáèìèòå äðåõè, áåçáðîéíèòå ÷èôòîâå îáóâêè, êîèòî îáîæàâàøå äà è êóïóâà, íÿìàøå ãè è êíèãèòå è. Ëèà áåøå èç÷åçíàëà. Òîëêîâà áúðçî, êîëêîòî ñå áåøå ïîÿâèëà. Îáúðêàí âçå êëþ÷îâåòå íà êîëàòà è ïîáúðçà äà èçëåçå îò ñàìîòíàòà èì êúùà.
Êîëàòà ëåòåøå ïî ìàãèñòðàëàòà, áúðçî... Çàäìèíàâàøå äðóãèòå ìèìîõîäîì. Áÿãàøå âñå íàïðåä, ñÿêàø ñàìàòà ìàøèíà áåøå îáçåòà îò ñòðàõà äà íå ïðîïóñíå ùàñòèåòî è òî äà îòëåòè. Êîãàòî ïðèñòèãíà â ìàëêîòî ñåëöå áåøå ñúâñåì ðàííî óòðî. Ëóíàòà áåøå îòñòúïèëà ìÿñòîòî ñè íà ïîâäèãàùèÿ ñåíêèòå ñóìðàê. Àëåêñàíäúð ñè îòäúõíà çà ìèã, êàòî âèäÿ íåéíàòà êîëà ïðåä äâîðà. Ñëåçå. Áåøå èçìîðåí. ×óâñòâàøå ñå ëåê. Èçòðúïíàëîòî ìó òÿëî ãî âîäåøå êúì âðàòàòà, à â ãëàâàòà ìó ñå áëúñêàõà õèëÿäè ìèñëè. Ïúðâî ïîãëåäíà ïðåç ïðîçîðåöà â íåéíàòà ñòàÿ. Áåøå òúìíî, íî êó÷åòî ñå ðàçìúðäà, çà äà ãî ïîñðåùíå ñ ùàñòëèâà ìóöóíêà íà ñòúêëîòî. Òîãàâà òîé ñå íàïðåãíà è ïðåñêî÷è. Âëåçå â ñòàÿòà êàòî êðàäåö. Êàòî îò÷àÿí ïðåñòúïíèê, â ñðåìåæà äà âçåìå íàãðàäàòà. Ãëåäàøå ÿ óìèñëåí, êàê ñïîêîéíî äèøàøå â ñúíÿ ñè. Öåëóíà ÿ. À òÿ ãî ïðåãúðíà. Íà ñúí ãî î÷àêâàøå. Óñìèõíà ñå è ãî ïðèëàñêà. Íå ìó òðÿáâàøå ïîâå÷å, çà äà ëåãíå äî íåÿ, äà ÿ ïðåãúðíå êàêòî âèíàãè áåøå ïðàâèë è äà ñå îòïóñíå â òîïëèíàòà íà ñúíÿ.
Íà äðóãèÿ äåí ãè ñúáóäèõà ãëàñîâå. Ëèÿ ãî ñúáóäè òðåâîæíà. Ïðåä âðàòàòà ñå áÿõà ñêóï÷èëè ÷åòèðèìà ìúæå. Áàáà è îòâîðè êðîòêî.×óâàõà êàê îíåçè îáÿñíÿâàõà ðàçïàëåíî êîè ñà è çàùî ñà äîøëè. Àëåêñàíäúð ñå îáëå÷å è îòèäå ïðè òÿõ. Ëèÿ ãè ñëóøàøå ñ ïîëîâèí óõî. Êàðàõà ñå.
-         Âñè÷êî ñâúðøè, ëþáèìà – êàçà òèõî Àëåêñàíäúð
-         Êàêâî å ñâúðøèëî?
-         Ñâîáîäíè ñìå, íî òðÿáâà äà ïëàòèì îïðåäåëåíà öåíà...
-         À òÿ å?
-         Äà íàïóñíåì ñòðàíàòà. Èìàìå òðè äíè. Òè òðÿáâà äà ïðèãîòâèø áàãàæà, à àç äà ñè óðåäÿ íåùàòà â îôèñà.


Ëèà ÷àêà Àëêñàíäúð åäíà ñåäìèöà. Ñëåä êàòî òîé íå ñå ïðèáðà, òÿ îáëå÷å ÷åðíî è çàìèíà ïðè áàáà ñè. Ñâåòúò è áåøå èçãóáåí. Ïîëèöàèòå íàìåðèõà êîëàòà ìó íàïúëíî èçãîðÿëà. Ïîäðîáíîñòè íå è òðÿáâàõà.  êúñíàòà ïðîëåò ñå ðîäè ñèíà èì. Òîé áåøå íàñëåäèë êðàñîòàòà íà áàùà ñè è ãîëåìèòå ìàëêî òúæíè ñèíè î÷è. Íî äîðè òîãàâà Ëèà íå ñâàëè ÷åðíèòå äðåõè è îñòàíà äà ÷àêà äî ïðîçîðåöà ñúíÿ, êîéòî ìèëîñòèâî ÿ ñðåùàøå ñ íåéíèÿ ëþáèì.


Ïóáëèêóâàíî îò Amphibia íà 24.07.2008 @ 10:30:46 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   bedstvieto

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 03:52:41 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Love in Russia" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Love in Russia
îò radi_radev19441944 íà 24.07.2008 @ 16:52:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ìàìà ìó ñòàðà, òàìúí ñè ðåêîõ, àéäå äà å õàèðëèÿ!


Re: Love in Russia
îò HAVA íà 25.07.2008 @ 14:13:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õàðåñà ìè. Õóáàâî ïèøåø, ïî ìúæêè - ñòåãíàòè è çàâúðøåíî.
:)