Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1008
ХуЛитери: 6
Всичко: 1014

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: p12a28n
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКавали и гайди
раздел: Хумор и сатира
автор: kaliopa_ina

- Дончо ще дойде – на дядо внучето, мисля си, докато на жена ми очите щастливо се уголемяват, като две тави, в които да нареди несметно количество манджи и сладкиши.
- Какво рече? Кога пристига? – брей, чак се е задъхала. Ама така е, Дончо ни е единствен внук и друг не се очертава.
- Утре заран, хем с момиче – завършвам победно, все едно сме с комшиите на беседката и им изтрещявам “Всичко коз”, баш когато нямат свестни карти.
Жената е валат. Приседна, изхъмка “Божке, доживях” и се стрелна към мазето. Ясно, ще инспектира бурканите. До утре ще готви кат` пощуряла, че и мен има да юрка. Знам си ѝ характера наизуст. Ще излъска цялата къща, ще размести всичко, после пак ще го нареди, едновременно с това ще меси, точи и пече без прекъсване. Затова не може да върже мръвка тя, ни на стратегическо място, ни никъде.
И Дончо е като нея. Взел ѝ е джинса - и работливостта, и услужливостта, и сичко. Утре ще дойде, хем нас ще нагледа, хем ще снима сватбата на брат`чедовата щерка. Нали е оператор в телевизията, професионално ще им заснеме обреда. Добро си ни е момчето. И момиче щом е завъдил, доволен съм. С една колежка, вика, ще дойда, много хубава. Че каква ще е, много ясно, че хубава. И тя сигур в телевизията работи. Колежка, хм... на дяда си тия ще ги разправя!
- Не се хили, ами изтупай чергите – побутва ме жената.
Брей, да ѝ се не види и фурията. Мира за две минути нямам.
- Жено – викам, хем малко да ѝ убия инерцията с приказки – дали ще е добро момичето? Нашият щом до тук я води, на сериозно е, а?
- Поразник! – усмихва се моята, ама не спира да меси – За жени само ти дай да мислиш. Добра ще е, красива, той Дончо виж колко време избира. Сигур е говорителка.
Не беше говорителка, както се разбра на другия ден. Ама нежна, усмихната, като картинка. Водила предаване за мода. Репортажи от странство. Малко градско чедо си пада, избяга от кокошките, снима на комшиите магарето и си изтърва чехъла в кладенеца, ама туй са бели кахъри. Жената веднага я хареса. Има си хас, тя мене харесва, та туй ли писано момиче няма. Пък с едно звънко гласче, като камбанка. И на Дончо “Дони” вика. По модерному.
Още като дойдоха и: ”Добър ден! Дони, ще ме представиш ли?”, вика. И нашият веднага, церемониално, джентълменски (абе, така сме ний) обясни: “Баба и дядо, а това е Лора”. Голям смях му дръпнахме и четиримата. Дончо много го бива да разчупва леда, пък и нали ги виждам как се гледат с момичето – всичко им е до колене.
Жената веднага ги настани в кухнята, багажа им внесе, кафе свари и се почна. Случки от махалата, най-вече с Дончо като малък. Всичките му поразии разказа. Сладкодумна е, нейната кожа. Хем приказва, хем готви, хем с багажа се разпорежда.
Момичето се преоблече в една красива бяла рокля, запретна ръкави и доказа, че може да реже домати. Ама изцапахме роклята. Здраве да е, оказа се, че носи цяла чанта дрехи. Извади ги горе на кревата и с жената отпрашиха да ги гладят. Ний с Дончо забихме към лелини му. Привечер се връщаме, гледам, сложили на закачалка едни странни панталони с виснало дъно. Като зарево зимно време лъщят.
- Такива ли гащи носиш по София, бе дядо? – питам Дончо, пък той така се разсмя, че чак се разхълца.
- Тия са на Лора. Роберто Кавали, цвят раскова. Специално за сватбата си ги купи. Струват колкото твойта и на баба пенсиите заедно.
Резил, Господи! Вървя и си мисля, такова хубаво момиче, пък с такива потури да се яви пред родата. До утре нещо трябва да измисля, че да не лъсне с тях на сватбата. В казармата ни научиха що е саботаж, пък и кой истински мъж не знае как да опази семейната чест, а? Я какво остро ножче имам, за колко ще порна някой шев.
Руберто Кавали само на Руберто Гайди ш` ми стане!


Публикувано от BlackCat на 14.06.2008 @ 23:06:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   kaliopa_ina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:06:06 часа

добави твой текст
"Кавали и гайди" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кавали и гайди
от Liulina на 14.06.2008 @ 23:14:26
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Много добре си пресъздал старото и новото ...


Re: Кавали и гайди
от kaliopa_ina (inaiv@mail.bg) на 15.06.2008 @ 11:27:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря :))) Старая се...

]


Re: Кавали и гайди
от Dimi на 11.07.2008 @ 11:46:06
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно пишеш, Ина, прочетох го още веднъж и сигурно няма да е за последно. Талантливка си ти!


Re: Кавали и гайди
от kaliopa_ina (inaiv@mail.bg) на 19.07.2008 @ 15:35:53
(Профил | Изпрати бележка)
Дими-и-и, интересно ти е, защото си готова да се усмихнеш. А точно това иска този текст.
Благодаря ти :)

]


Re: Кавали и гайди
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 18.09.2008 @ 21:06:38
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам търпение да прочета продължението, Калиопа? Как ли е успял дядото да опази честта на родата? Ако Оправната му жена изпере бялата рокля, а Дончо предложи ръката и сърцето си на момичето, току виж две сватби се задали :)))


Re: Кавали и гайди
от kaliopa_ina (inaiv@mail.bg) на 20.09.2008 @ 15:33:08
(Профил | Изпрати бележка)
Позитивната ти! :)

Ами ако порне с ножчето прословутите панталони и момичето не забележи? И вземе, та ги облече, а?

Благодаря, Ида. Знаеш ли - тъкмо сега чета М.Фучеджиева ("Кефер") и вътре има една малка Ида, с мнооого огнен цвят.

]


Re: Кавали и гайди
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 20.09.2008 @ 15:47:00
(Профил | Изпрати бележка)
Не вярвам, защото той иска да спаси честта на рода, а не да я окюпази :) И затова сигурно няма да го направи. Надявам се да е по - постоянен в намеренията си :)))

]


Re: Кавали и гайди
от vrabets на 21.07.2008 @ 16:12:23
(Профил | Изпрати бележка)
... ех, Дончо, ех чедоо ... дядо ти е взел в ръцете си нещата ... ще ги тури на място ... :))
... усмихна ме, за което благодаря :))
Поздрав и за теб!


Re: Кавали и гайди
от kaliopa_ina (inaiv@mail.bg) на 22.07.2008 @ 23:45:06
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че те усмихнах, Врабчо.
И виждам, че един дизайнер не може да не "подуши" отдалеч легендарния Роберто Кавали :)

]