Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 701
ХуЛитери: 3
Всичко: 704

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: pc_indi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка в клетка
раздел: Приказки
автор: yova

В една клетка, в градския зоопарк, затвориха гълъб и паун. Клетката бе голяма и уютна, но вратата (като на всяка друга клетка) бе постоянно заключена. И тъй като се налагаше да съжителстват дълго време, първото нещо, което направи паунът бе да завоювува територия. Разпери шарената си опашка и запристъпва важно. Отвреме на време поклащаше глава и се провикваше.
-Това е мое! Това е мое! Това е място за красиви птици, а ти какво правиш тук?-потита той учудено, съзирайки гълъба.
-Кккак...ккакво?-запъна се гълъбът.-Каквото и ти. Ще ми оставиш ли малко местенце в клетката?
-Ти си малък и безцветен! И без това никой няма да дойде да те гледа. За какво ти е място?
-Ако питаш мен, най-много обичам свободата и при първа възможност ще избягам. И без това не обичам да се показвам. Но тъй като вратата е заключена, ще се наложи да ми оставиш малко местенце, поне за нощувка.
По средата на клетката имаше дърво. Клоните му опираха в решетката и защото нямаше как да расте нагоре, то растеше настрани, разперило клони като дълги ръкави. Бе пролет и дръвчето бързо оживяваше. Кафеникавата му одежда се сменяше със зелена. Гълъбът разпери криле и кацна на дървото.
-А това тук твое ли е?!-попита той пауна.
-Мое е...мое е !-провикна се отдолу паунът и се опита да литне, но от важничене бе забравил как да прибере красивата си опашка и тя го върна на земята. На третия опит се отказа...-Ами добре. Стой си там горе! Но хранилката е долу...Ха, ха, ха!
- Виждам.-примирено отговори гълъбът и се замисли как да достигне хранилката. „ Ще го изчакам да заспи. Все някога ще се умори да се надува.”
-Мамо! Мамо! Виж, там има гълъбче!-Анто задърпа майка си към клетката.
-А пауна видя ли го? Погледни колко е красив.-двамата се спряха да погледат птиците.
-Защо гълъбчето не слиза долу?-Анто провря малката си ръка през решетките.-Искам да го нахраня.
-Ами ще трябва да попитаме пазача как се казва и да го повикаме по име.
Те се огледаха за пазача на зоопарка, който в това време зареждаше хранилката в клетката.
-Хей, чичко пазач! Гълъбчето има ли си име?-попита Анто.
-Хъммм...-опита се да си спомни пазачът.-Май беше Гугу.
-Гу...гу, Гу...гу! Я слез долу при мен, ще те нахраня с най-вкусните трохички.-извика го момчето.
Гълъбът, който бе интелигентна птица и разбираше почти всичко, литна и после кацна близо до Анто. Паунът като видя това се ядоса. Та нали тази територия бе вече маркирана от него. Той разпери още повече опашка, наведе глава и се затича към мястото, където бе кацнал гълъбът.
-Я изчезвай веднага от тука! Връщай се на дървото, където ти е място!-изсъска той.
Гълъбчето отстъпи няколко крачки назад и паунът профуча покрай него.
-Мамо, мамо! Всички красиви птици ли са така лоши?-попита Анто.-Ей, я да оставиш Гугу на мира!
-Това е мое! Това е мое!-продължаваше да повтаря паунът. И като разбра, че е подминал гълъба се спря, направи кръгом. Засили се отново, но не видя хранилката. Спъна се в нея и главата му заора в земята.Вдигна се пушилка, която го засипа. Красивите му пера посивяха.
-Ха! Така ти се пада, лоша птицо! Виж по цвят вече причаш на гълъбчето...-засмя се Анто.
Той бе наронил трохички и гълъбът с леки поклони си похапваше от тях.


Публикувано от BlackCat на 09.06.2008 @ 14:44:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   yova

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
541 четения | оценка 5

показвания 30750
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Приказка в клетка" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка в клетка
от Iszaard на 09.06.2008 @ 16:02:54
(Профил | Изпрати бележка)
Басня:)))