Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 848
ХуЛитери: 1
Всичко: 849

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВсяко око за себе си
раздел: Разкази
автор: stanislav

(разказ в три погледа)

Действащи очи:

Ляво око
Дясно око
„Две хубави очи. Музика, лъчи.” (как пък се вмъкна този цитат на П.К.Яворов)
Хрисима кобилка
Дърт осел
Поуката

Първи поглед
Китна полянка. Кон. Кобила. Копа сено. Останалото е суета.

ЛЯВО ОКО: Съзирам аз в далечината хрисима кобила.
ДЯСНО ОКО: В моята далечина има хубава копа сено.
ЛЯВО ОКО: Какво ще правим?
ДЯСНО ОКО: Предлагам да гласуваме.
ЛЯВО ОКО: Аз предлагам да гладуваме.
ДЯСНО ОКО: Да бе, все твоята да е. Не е ли време малко да сменим посоката - в дясно?
ЛЯВО ОКО: И да оставим кобилата на магарето от съседната поляна? Да се приберем с празни копита?
ДЯСНО ОКО: Но с пълен търбух.
ЛЯВО ОКО: Копата няма да избяга. Дай да уважим кобилката първо.
ДЯСНО ОКО: Има логика, сега разбирам защо ти си водещото око в нашата КОНалиция. А кой от нас пръв ще я огледа?
ЛЯВО ОКО: Да направим поетично-прозаичен КОНкурс. Златен пегас. Който победи, той ще гледа пръв.

Двете очи устремно се насочват към кобилката.

Втори поглед
Декорът се запазва. Суетата преобладава.

ЛЯВО ОКО: Спечелих, чакай да изплакна пръв окото. Оооо, ужас!
ДЯСНО ОКО: Какво? Какво става?
ЛЯВО ОКО: Това не било кобилка, а осел след частична промяна.
ДЯСНО ОКО: Я, верно! Дърт при това.
ЛЯВО ОКО: Натресоха ни! В моята перспектива виждам как истинската хрисима кобилка преглъща последните остатъци от копата ни.
ДЯСНО ОКО: Вместо Златен пегас, ще станем носители на Златен пе…
ЛЯВО ОКО: Гей.
ДЯСНО ОКО: Какво?
ЛЯВО ОКО: Гей! Нарича се Златен гей! А не пе…
ДЯСНО ОКО: Няма значение как се нарича, важното е, че ни прекараха.

Трети поглед
На полянката идва Поуката.

ПОУКАТА: Как сте момчета?
Очите се извръщат всеки в своята си посока.
ЛЯВО ОКО: (напевно) „Казано честно всичко ни е наред, тъй че спокойно…”
ДЯСНО ОКО: Млък! Твоето и моето напред са в различни посоки.
ПОУКАТА: Абе, вие искате ли да си извадите поуката или не?
ДЯСНО ОКО: Каква поука от един тъп разказ с ограничени атрибути – кон, магаре и кобила.
ПОУКАТА: Но тук може да е скрита дълбока символика. Представете си, че магарето олицетворява шоубизнеса, кобилата – политиците, а вие сте избирателите. Докато ви отвличат вниманието с фалшиви ценности, политиците си правят каквото искат зад гърба ви.
ДЯСНО ОКО: Брей! Ей, Поуката, я мини отзаде, да ме почешеш по опашката.
Поуката минава отзад. Получава един страхотен къч и излита от художествената рамка на повествованието.
ЛЯВО ОКО: Какво направи!
ДЯСНО ОКО: Извадих си поуката от играта?
ЛЯВО ОКО: А моята поука?
ДЯСНО ОКО: Поуката е ясна – следващия път всяко око за себе си.

Капаци. Падат върху двете очи. Както и върху сюжетната рамка. Публиката ръкопляска на гладен стомах. Хрисима кобилка цвили възторжено, на пълен.

*Това е поредното ми произведение за поредното издание на конкурса "Очи за себе си", по традиция го качвам в личното си пространство тук - бел. а.


Публикувано от aurora на 20.05.2008 @ 15:23:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   stanislav

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:37:11 часа

добави твой текст
"Всяко око за себе си" | Вход | 3 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Всяко око за себе си
от regina на 20.05.2008 @ 23:43:35
(Профил | Изпрати бележка)
Здравко Попов имаше нещо такова, но с нос!...ама като чета - и с око е станало(или с кон?)!
здрасти, Стонислав!


Re: Всяко око за себе си
от Stanislav на 21.05.2008 @ 09:30:23
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Здравей регина, Стивън Кинг имаше нещо такова, но с нож! А, и Венедикт Ерофеев имаше подобно, но с дезодорант против изпотяване на крака. Забравих ли Том Робинс, естествено, неговото беше с палец. О, о, гледай как щях да пропусна Кърт Вонегът и Борис Виан, малей. Абе, общо взето го написах, за да прогледнат всички и да видят как и с око може да стане кон!

Ваш,
Станислон

]


Re: Всяко око за себе си
от regina на 21.05.2008 @ 12:29:33
(Профил | Изпрати бележка)
еее...ама не така раздразнено!...коментарът ми беше съвсем добронамерен...
но понеже вече съм нахокана, ще си позволя да говоря бавно и откровено -
Колега, това тук не е смешно...въпреки, че би трябвало...защото ти имаш талант за това!...Обаче той не личи тук.
(дано не те раздразня още повече - всеки индивид с твоя интелект ми е мил)

]


Re: Всяко око за себе си
от Stanislav на 21.05.2008 @ 13:11:15
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не е смешно. Аз пиша тъжни неща. Не знам защо хората очакват от мен да пиша смешки. Досега едно смешно нещо не съм написал. Не се сърдя и не те хокам, просто ми беше интересно да прочета онзи разказ за носа, или да узная нещо повече за него.
А за таланта, не знам, дано тук поне да е проличал талантът ми за тъжното.

П.П. Можеш ли да ме запознаеш с индивиди с моя интелект, ще ми е много приятно?

]


Re: Всяко око за себе си
от regina на 21.05.2008 @ 13:24:45
(Профил | Изпрати бележка)
разбира се, че пишеш тъжни неща!...та нали най-добрите хумористи са тъжни хора...
а онова за носа, май беше във втората му книга Кон на втория етаж...ама не съм сигурна - ти по-лесно ще го намериш!
това е един разговор в бибилиотеката, където читател иска да прочете Нос, и нещата се обострят до кавга, като всяка фраза на страните съдържа идиом, или нещо известно с нос...
но аз може и да съм пристрастна - хуморът на Здравко Попов изключително ми допада, а и сам знаеш, че хората се смеят на различни неща...

п.п. не мога да изпълня молбата ти!... обърни се към огледалото и се усмихни на оня там!:))

]


Re: Всяко око за себе си
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 24.05.2008 @ 10:12:45
(Профил | Изпрати бележка)
Абе, много автори споменавате тук. Да си призная, не съм ги чел, не ги познавам, но и те не ме познават. Не знам дори в кой форум пишат. Но като прочетох разказа с лявото око, после с дясното; тогава третото ми око ми каза: Творбата звучи по Станиславпеневски: собствен, специфичен стил, самоиронична сатира.

]


Re: Всяко око за себе си
от k2 на 18.11.2008 @ 10:08:33
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми заиграването с думите. Директните послания са симпатични, когато не се прикриват срамежливо зад високопарни фрази.
:))))


Re: Всяко око за себе си
от krasavitsa на 23.05.2008 @ 16:30:43
(Профил | Изпрати бележка)
Буриданово магаре


Re: Всяко око за себе си
от Stanislav на 24.05.2008 @ 22:11:56
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Да, то беше в основата на сюжета. Но по разбираеми причини най-първо хвърли топа.

]