Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 909
ХуЛитери: 0
Всичко: 909

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАз не те обичам вече
раздел: Разкази
автор: tanitta

         Пое чашата с трептящи ръце, отпи от сутрешното си кафе, специално направено само за нея. Отпи глъдка пробуждаща истината в сърцето й, наведе глава, пое дълбоко дъх и го погледна в несъбудените му очи.
- Мисля,... че... съм бремена - и слънцето несигурно изгря в очите й.
         Не улови емоция отсреща, и погледна встрани да дочака присъдата си. Нахлуха спомените, и в галоп запрепускаха по вените й, за да я изправят отново и отново пред всяко взето нейно решение. Черно-бели и искрящо цветни, като картини, разказващи за миналото й, тя търсеше, подобно на многогодишна, дълга минута мълчание. Разколебана от решението си да сподели, събра смелост и отрони най-трудната лъжа – да каже че, е „шегичка”...
         Смелостта нахлу с поетия дъх мълчание и точно когато вдигна глава, за да излъже, го погледна в очите, и чу гласа му предизвикал цялото й тяло да се разтресе от алармите за бедствие пулсиращи в главата й...
- Ще ставам татко! – очите му грееха по-силно от лятното слънце изгарящо кожите им.

...
         Денят привършваше, работното си сиво ежедневие, за да ги събере отново в стаята, пренаситена с емоции. Тя беше се приготвила за най-нежната си вечер, когато ще може да се сгуши в своя принц - принцът с олющеното старо колело. Да вечерят, и да си разкажат деня, с проблемите и радостите, като че ли травиалност беше непонятна за тях дума.
         Закъснял, събудил страхове в зловещото очакване да се изправи напрага, той най-после пристигна. Олюляващ се, с дъх на мента и мастика, премрежил поглед, с който като че ли й каза неизреченото все още. Падна на колене пред нея. От окото му прокапа сълза.
- Аз... Ти си ми най- скъпото на света... И... не мога да си представя живота без теб. Но...! Вече не те обичам!

...
         Тя отпи поредна глътка от налятата в чашата й „божия кръв”. Изплаканото море от болка предната вечер, като че ли не й беше достатъчно. Имаше още много да скърби. И колкото и да стискаше зъби, за да заглуши писъците на сърцето си, в душата й се опустошаваше и последната надежда това да не се бе случвало.
         Кокетна съседка потропа на вратата й. Повече от всичко на света й се искаше никой да не я закача. Никой не й трябваше. Никой не би искала да е при нея... Какво подяволите искаше тази, кудкудякаща пред вратата й, жена
         Най-после намери сили да отвори на „досадата”, за да може да й тръшне вратата, както я тръшна той пред нея снощи. Спря за миг, и стремително се изправи пред жената, а отсреща чужда, непозната жена плачеше и тропаше по вратата. Неразбираща какво се случва тя прегърна съседката си.
- Ти си толкова прекрасна, кой изрод те накара да плачеш цял ден та чак докато се зазори... изхлипа жената подавайки прясно направено кафе – да погледаме изгрева, успокоява. Така без да си знаят имената дори, споделиха утрото.
- Защо плачеше, когато почука на вратата ми.
- Болеше ме за теб.

...
         Час по-късно тя разбра, че бременост няма.
         Най-трудно й беше вечер, след работа – без той да е наоколо. Изминаваха дните бавно, протяжно като песен на баба, скърбяща за любовта си. Беше сломена.
         Една сутрин, отивайки на работа, настигна възрастна жена и й помогна да пресече улицата. После момче й подсвирна, а дори и продавачката й се усмихна... Тя вдигна глава нагоре към небето, загледа се в „изрисуваното платно на Художника”, усмихна се и дочу песен на птици. Пое дълбоко дъх, изправи рамене, сякаш никога до този момент не се беше усмихвала така.
         Денят приключваше, когато пред нея се изправи той...
- Какво ще правиш на 14 февруари? – като на шега я попита, сякаш беше част от дълъг разговор, който тя беше пропуснала...
- Да вземем бутилка вино и да празнуваме Зарезан!? – говореше той, а в главата й пулсираше последната им нощ. Преглътна буцата в гърлото, и изкриви лицето си в странна гримаса (мислеше, че се усмихва).
- На работа съм, нощни смени. - успя да изтъкне, а пред очите й се зидаше стена, зад която той оставаше сам.
- Ще дойда сутринта да те взема от работа и ще празнуваме! 14-ти е! – не дочака друго оправдание. И замина.
         Потъмняха очите й, нямаше песни на птици, а на небето се рисуваше дъжд. Гръм в далечината прикри плача й, а поройния дъжд оправдаваше размазания грим. Прибра се и се напи. Тъжна песен. И дим от цигари,. И тя... сама.
...
- Точна, както винаги! - отбеляза той – и я поведе към поляна с чудесен изглед.
         Беше изморена и бързо се отказа от виното, главата й натежала от безброй безсънни оплакани нощи, облегна се и заспа в скута му.
         Сънува, че той я целува, и разкаян и плах я моли за прошка.
         Отвори очи...
         Той плачеше.
Прегърна го, и нещо в нея се скъса. Не беше същото. Не беше същата...
         Седмици по късно, тестът каза - бебе!
         Изправи се пред него, в джоба стискаше най-добрата новина, трябва да говорим...
- Аз не те обичам вече...


Таня Златева, 2008г.


Публикувано от Amphibia на 12.05.2008 @ 19:21:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tanitta

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:52:43 часа

добави твой текст
"Аз не те обичам вече" | Вход | 3 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Аз не те обичам вече
от voda на 14.05.2008 @ 17:57:55
(Профил | Изпрати бележка)
Искрено и прямо!
Поздрави!


Re: Аз не те обичам вече
от tanitta на 15.05.2008 @ 01:22:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че прочете.
Това ми е едва първия разказ, надявам се наистина да ти е харесало:)
Поздрави!

]


Re: Аз не те обичам вече
от ami на 14.05.2008 @ 23:59:31
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
нещата понякога се преобръщат...даже много често-не се знае кой кога губи и печели...Прегръдка!:)


Re: Аз не те обичам вече
от tanitta на 15.05.2008 @ 01:26:33
(Профил | Изпрати бележка)
Изводите са различни, за всеки поглед (прочит) през призмата на живота.
Знаеш, че вярвам в равновесието...
И аз искрено те прегръщам :)

]


Re: Аз не те обичам вече
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 15.05.2008 @ 06:49:02
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
... Тя вдигна глава нагоре към небето, загледа се в „изрисуваното платно на Художника”, усмихна се и дочу песен на птици...
________________________

Много тънко, впечатляващо усещане!
Едно не трябва да се забравя от никого, нито от пишещите, нито от четящите - небето и птиците винаги са си били там и винаги ще бъдат. Дали ще ги чуваме - от нас зависи...
Поздрав!


Re: Аз не те обичам вече
от tanitta на 15.05.2008 @ 12:49:45
(Профил | Изпрати бележка)
За чалост има дни, в които нищо не е в състояние да ни извади от окопите на тъжно ежедневие... и все пак в повечето дни -
Чувство за песен извира у нас, когато видим живописно небе. И се рисуват красиви изгреви и залези на фона на пропели птици...
Поздрави Плъки

]