Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 852
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 857

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: pc_indi
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊúùàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: savana

Öÿëî ëÿòî ìàõàëàòà ñ èíòåðåñ ñëåäåøå ñòðîåæà íà íîâàòà êúùà íà Âåñà Ïàâëîâà.
Åäðàòà, âèñîêà è ðóñà öèãàíêà îò êàëúðàøêè ðîä îò Êàìåíî, âäîâèöà îò äåñåòèíà ãîäèíè, ðåøè äà ñè ñúáîðè êúùàòà â öèãàíñêàòà ìàõàëà è äà ïîñòðîè íîâà ñðåä áúëãàðèòå, çà ñåáå ñè è çà íàé-ìàëêèÿ ñè ñèí. Ñ ïàðèòå, êîèòî òîé èçêàðà îò ãóðáåò â Ëàòâèÿ è ñúñ çàåì îò áàíêàòà òÿ êóïè ñòàðà êèðïè÷åíà êúùà â íàøàòà ìàõàëà è çàïî÷íà äà êðîè ïëàíîâå çà ñòðîåæà. Åíåðãèÿòà è ìåðàêúò, êîèòî èçëú÷âàøå òàçè îêîëî ïåòäåñåòãîäèøíà æåíà, íàêàðà âñè÷êè íè äà âïåðèì î÷è â íåÿ è äà íå ïðîïóñêàìå íèùî îò ñëó÷âàùîòî ñå â íåéíèÿ äâîð è ñ íåéíîòî ñåìåéñòâî. Ìåæäóâðåìåííî íàé-ìàëêèÿò é ñèí, êîéòî áåøå åðãåí ñè äîêàðà áóëêà îò åäíî ñëèâåíñêî ñåëî. Íà Âåñà èçîáùî íå é áåøå äî ñâàòáà, àìà íÿìàøå íàêúäå. Ïîëîâèíàòà îò çàåìúò îòèäå çà ñâàòáàòà. Ëÿòîòî îòìèíàâàøå, à ñèíîâåòå é âñå îòëàãàõà çàïî÷âàíåòî íà íîâàòà êúùàòà. Ñòàðàòà áåøå ñ èçãíèë ïîêðèâ è âñåêè ìîìåíò ìîæåøå äà ïàäíå íà ãëàâàòà é.
Íàé-ïîñëå â êðàÿ íà àâãóñò òå ñå ñúáðàõà è çà åäèí äåí ÿ ñúáîðèõà. Âåñà îñòàíà íà ãîëàòà ïîëÿíà. Äîðè ïàëàòêà íå é íàïðàâèõà. Ëåãëîòî é áåøå íà äâîðà è òàì ñïåøå, çà äà âàðäè ñòðîèòåëíèòå ìàòåðèàëè è ïðàñåòî. Íèòî åäèí îò ñèíîâåòå é íå ÿ îòìåíè ìàêàð è çà åäíà íîù. Êîãàòî çàâàëåøå äúæä, öÿëàòà ìàõàëà ñå âúëíóâàøå, êàê ùå ïðåêàðà íîùòà Âåñà, à òÿ ñóòðèíòà èäâàøå â ìàãàçèí÷åòî äà ñè êóïè äâå öèãàðè íà äðåáíî - âåñåëà, ÷èñòà è ñïðåòíàòà, ñÿêàø íå áåøå ñïàëà íà îòêðèòî.
- Êàòî çàâàëÿ ñèëíî, âçåõ ñè åäèí ñòîë è ñåäíàõ â êëîçåòà. Íà íåãî ñïàõ òàçè íîù - ñ óñìèâêà íè ðàçêàçâà òÿ, à â äóìèòå é íÿìà è íîòêà íà îò÷àÿíèå. – Ùå âèäèòå êàêâà êúùà ùå íàïðàâÿ ! Òàçè å ÷åòâúðòàòà äåòî ñòðîÿ. Êàòî ñëîæà îíåçè áåëè ïåðäåòà, êàòî ïîñòåëÿ åäèí õóáàâ êèëèì, ÷å êàòî íàïðàâÿ åäíà ïèòà, åëà äà âèäèø êàêâî ñòàâà. Åé òàêèâà äåáåëè ïèòè ìåñÿ ! – ïîêàçâà íè Âåñà ñ ðúöå, à íèå ÿ ãëåäàìå ñ íåäîâåðèå è ñå ÷óäèì íà åíòóñèàçìà é.
Äîêàòî ñå ñòðîåøå êúùàòà, ãîëÿìàòà ôàìèëèÿ íà Âåñà ñå ñúáèðàøå âñåêè äåí è âñè÷êè ïîìàãàõà êîé ñ êàêâîòî ìîæå. Âå÷åð Âåñà èì êóïóâàøå åäíà êàñà áèðà è íîñåøå ãîëÿìà òåíäæåðà ñ ìàíäæà, ñãîòâåíà â êúùàòà íà ãîëåìèÿò é ñèí. Ñòðîåæúò íàïðåäâàøå áàâíî. Åäèí ÿ ìîòà ïî÷òè 20 äíè, äîêàòî é äîñòàâè äúðâåíèÿ ìàòåðèàë, äðóã ñúñ ñåäìèöà ÿ ëúæåøå çà âàðòà. Âåñà îáà÷å íå ñå ïðåäàâàøå. ×àêàøå òúðïåëèâî è íå ìúðìîðåøå. Êîãàòî ñèíîâåòå é íå ðàáîòåõà ïî êúùàòà, òÿ îñòàâÿøå íàé-ìàëêàòà ñíàõà äà âàðäè è îòèâàøå íà àðïàäæèêà â Ãëóì÷å, äà èçêàðà íÿêîé ëåâ. Íèòî âåäíúæ íå ÿ ÷óõìå äà êàæå ëîøà äóìà çà äåöàòà ñè.
Áóëêàòà, ïóõêàâà ìëàäà öèãàíêà ñå âúðòåøå êðàé ìàéñòîðèòå è íèùî íå ïîõâàùàøå. Âå÷åð öèðêóëèðàõà ñ ìúæà ñè îò íîâàòà êúùà äî öèãàíñêàòà ìàõàëà, êúäåòî ãè áåøå ïðèþòèë åäèí îò ïî-ãîëåìèòå áðàòÿ. Âúðâÿõà äâàìàòà ñ ìúæà ñè ïëúòíî ïðèòèñíàòè åäèí â äðóã è íà âñåêè 10 ìåòðà ñå ñïèðàõà è ñå öåëóâàò ïðîäúëæèòåëíî. Âñè÷êî áåøå ìíîãî õóáàâî.Ìàõàëà èì ñå ðàäâàøå è èì ïîäõâúðëÿøå çàêà÷êè. Åäèí äåí îáà÷å, äîêàòî êîïàåõ â ãðàäèíàòà ÷óâàì äâà òðè óäàðà – òóï, òóï, òóï. Íàäèãàì ãëàâà è âèæäàì ïî ñðåäàòà íà óëèöàòà áóëêàòà ïðåâèòà íà äâå è íå ìîæå äà ñè ïîåìå äúõ. Ñèíúò íà Âåñà ñå ñóåòè êðàé íåÿ è ñå îïèòâà äà ñå èçâèíè. Ìîìè÷åòî íå èçäàäå çâóê, íî ñè ëè÷åøå, ÷å ìíîãî ÿ áîëè. Ñëåä ìàëêî ïàê ñå öåëóâàõà è ïðåãúðíàòè òðúãíàõà íàäîëó ïî óëèöàòà.
Äîéäå îêòîìâðè è êúùàòà íà Âåñà çàïî÷íà äà ïðèäîáèâà çàâúðøåí âèä. Ñëîæèõà âðàòèòå, ïðîçîðöèòå, èçìàçàõà ñòàèòå è êóìèíúò íà Âåñà çàïî÷íà äà äèìè. Âñè÷êè ñè îòäúõíàõìå, ÷å íàé-ïîñëå õîðàòà ñà ïîä ïîêðèâ è çèìàòà ìîæå âå÷å äà èäâà.
Âðúùàì ñå ñíîùè îò ðàáîòà è ñâàðâàì áàáèòå íà ïåéêàòà ïðåä ìàãàçèí÷åòî, ðàçâúëíóâàíè, âúçáóäåíè.
- Êàêâî ñòàâà, êàêâè ñà íîâèíèòå äíåñ? - ïèòàì àç.
- Âåñèíèÿò ñèí ñíîùè íàáèë ìàéêà ñè!
- Àìà êàê òàêà? Òÿ òîëêîâà äúðæè íà íåãî è íà áóëêàòà. Òàêèâà æåðòâè íàïðàâè çà òÿõ. Íå ìîãà äà ïîâÿðâàì!
- Òåíêî, êîìøèÿòà èì - çàïî÷âàò äà ìè ðàçêàçâàò òå – îíÿ, ïèÿíèÿò äà âçåìå äà êàæå íà áóëêàòà èì :”Ìíîãî ñè ÿêà è õóáàâà ìà!” Ñíàõàòà, ãëóïàâàòà ñïîäåëèëà ñ Âåñà è òÿ êàòî ïî âúçðàñòíà è óëåãíàëà ÿ ïîñúâåòâàëà: ”Àìè íèùî ëîøî íå òè å êàçàë ÷îâåêúò, íàëè íå òè å ïîñåãíàë. Ìèíàëî çàìèíàëî. Íå ìó îáðúùàé âíèìàíèå íà òîÿ ïèÿíèöà è íå êàçâàé íà Éîíêî, ÷å ùå ñå ÿäîñà è ìîæå äà íàïðàâè íÿêîÿ áåëÿ.” Ìëàäàòà îáà÷å âå÷åðòà ðàçêàçàëà âñè÷êî íà ìúæà ñè, â òîâà ÷èñëî è êàêúâ ñúâåò é äàëà ñâåêúðâàòà. ßäîñàë ñå òîé è ïúðâî îòèâà ó Òåíêîâè. Õâúðëÿ ìó åäèí õóáàâ áîé, ñëåä òîâà ñå âðúùà ó òÿõ è íàëèòà íà ìàéêà ñè. Ïëà÷å äíåñ Âåñà è ñå êúëíå, ÷å ùå ïðîäàäå êúùàòà è ùå ãè îñòàâè íà óëèöàòà.
Íå ìîãà äà ïîâÿðâàì íà ðàçêàçà, çàùîòî çíàì êîëêî Âåñà ãî îáè÷à òîçè èçòúðñàê è êàêâè æåðòâè íàïðàâè çà íåãî.
Èäâà òàçè ñóòðèí òÿ äà ñè êóïóâà öèãàðè, íî âå÷å â ìàãàçèí÷åòî âëèçà ñÿêàø äðóãà æåíà. Ãëàñúò è óáèò, î÷èòå çà÷åðâåíè è èçïúëíåíè ñúñ ñúëçè.
- Êó÷å, êó÷å ñúì îòãëåäàëà! Äà ïñóâà ìàéêà ñè â óñòàòà è äà ïîñÿãà äà ìå óäðÿ ! - ïðîïëàêâà òÿ.
- Äåöàòà ñà íåáëàãîäàðíè. Êàêâèòî è æåðòâè äà ïðàâèì çà òÿõ, òå íå ãè îöåíÿâàò – ñå îïèòâàì äà ÿ óñïîêîÿâàì àç. - Íî íàëè ñìå ìàéêè, ïàê òðÿáâà äà ïðîñòèì.
Âåñà ñè èçáúðñâà ñúëçèòå, íàïóñêà ìàãàçèí÷åòî è ñ áàâíè ñòúïêè ñå îòïðàâÿ íàäîëó êúì íîâàòà ñè êúùà.



Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 09.05.2008 @ 11:55:40 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   savana

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 08:47:02 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êúùàòà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êúùàòà
îò viatarna (viatarna@abv.bg) íà 09.05.2008 @ 12:00:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Å, ìíîãî òúæíî ìè ñòàíà...ìíîãî...


Re: Êúùàòà
îò vanya777 íà 09.05.2008 @ 12:16:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íåçíàì êàêâî äà êàæà...òúæíà ðåàëíîñò...À òè òàêà óìåëî ñè ÿ ïðåäàëà â ðàçêàçúò...íàñúëçè ìå...


Re: Êúùàòà
îò dacte íà 12.05.2008 @ 00:57:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî êîëîðèòíè è ðåàëíè îáðàçè.Íàïîìíÿ ìè òâîð÷åñòâîòî íà Éîâêîâ,êúäåòî Ìîêàíèíà ùå âúçäúõíå è ùå êàæå: "Åõ,êîëêî ìúêà èìà ïî òîÿ ñâÿò,Áîæå".