Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 450
ХуЛитери: 3
Всичко: 453

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриятелство (анонимно писмо)
раздел: Други ...
автор: sradev

Здравей, Д.

не сме се виждали, но сме добри приятели, как така стана?
Има много определения на приятелството, някои го бъркат с побратимяването, което Аристотел определя като "една душа в две тела", но то е друго нещо, то е клетва. И пак различни са възгледите, побратимяване има като клетвата в златната кохорта на Александър - един побратим и до смърт, има и като в мафиите - всички за шефа, но има и като в тримата мускетари - един за всички, всички за един. Побратимяването се запечатва с кръв, то е кръвна клетва. Една от най-старите кръвни клетви. А приятелството?
Приятели обикновено наричаме такива, с които сме имали съпреживяване. Така и любовниците, разлюбвайки, се питат - но ще си останем приятели? Така се ражда бойната дружба, кръчмарската, работната. Силата на преживяванията, богатството им, определя степента на приятелството. Значи приятелството е спомен от синтония. А синтонията, споделеното преживяване, е голяма радост. Радост от синхронизация на чувствата и мислите. И търсене, провокиране, на ситуацията, която ги е породила.
А как се раждат тези анонимни приятелства? Сайта е такова магично място. Литература, да, но и търсене на съ-мишленици и съ-чувстващи. Дори превеждайки чужди текстове ние със самият избор определяме кое е трогнало струната на душата ни. Защо е по-лесно да намериш приятел тук, отколкото на опашката за месо? Тук ние пишем за това, което ни вълнува, това, което ни лежи на сърцето. А на опашката за месо ние сме притурка към обяда, който ще сготвиме, облечена в козметиката "за всеки случай", скрита зад бронята "чуждия ще те окраде" или просто увити с вълната "кой го знае па тоя". Тук идваме за чувства и мисли, там - за обяд. Разбира се, приятелство е възможно и на кулинарна основа, но мелодията на "а ла Росини" не трогва толкова колкото оперите му.
И така бях свидетел на зараждането на няколко приятелства, моментите на първата среща и откриването, че човека, анонимният приятел, е още по-приятел на живо. Отново съвместно преживяване. И така ние с теб сме приятели. Ще се видиме на живо и ще бъдем още повече приятели. С други думи ще продължаваме и ще развиваме съпричастност в мислите.
Това и ти го знаеш. Уговаряме се, ще се видиме.
Но има нещо повече в магията на писаните думи. На пример с "Чародейката" (две студентки) синтонията се започна, когато ги почувствах като от моят студентски живот - също така щур бях по онова време. Казах им го веднага. Но сприятелихме се не тогава, а след като им написах приказката. Разказана тя губи някакъв чар. Чара на писаното слово. И приказката продължава. Ето, в "10 000" хвърлих обещанието пак с тях да се видя. Нещо като клетва е, както и това писмо.
Бъди!
ПП Ето го примера на синтония, дори телепатия - през това време, докато аз пиша това писмо ти четеш "10 000".


Публикувано от hixxtam на 27.04.2008 @ 09:19:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:19:29 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Приятелство (анонимно писмо)" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приятелство (анонимно писмо)
от dandan на 27.04.2008 @ 09:49:05
(Профил | Изпрати бележка)
Радев, благодаря ти, радост ми е твоето писмо.
Нека възкръсват стари приятелства и се раждат нови - все за добро.


Re: Приятелство (анонимно писмо)
от radi_radev19441944 на 27.04.2008 @ 18:53:12
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ззздрасти, приятел! И наздраве!


Re: Приятелство (анонимно писмо)
от Ufff на 28.04.2008 @ 12:08:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ще те черпя едно "Турнедо а ла Росини" по този повод.;)
По телепатия чета един инструктаж - Как да си хванем летяща мишка. Много е интересен, ама не се сещам за какво ми е летяща мишка))).

С поздрав!
Христос воскресе!


Re: Приятелство (анонимно писмо)
от jelyaznovski на 28.04.2008 @ 19:55:33
(Профил | Изпрати бележка)
позволявам си да се напъхам в разговора, макар че съм твърде далеч от трайните отношения в сайта.
и аз почувствувах разлика. някои ми стават по-мили, без да съм разбрал още защо е така. ти, приятелю радев, си по-опитен и по- учен, щом и терминологически вече си определил подобно поведение на чувствата.
струва ми се обаче, че нещата са много по- сложни. добрите хора вероятно ще видят синтонията. лоши ли са тези, които ще прозрат, че асинтонията е по-типичното в сайта. даже с просто око е видно, че сайтът е конгломерат от кръгове, някои са така херметизирани, че зъб ще счупиш ако се опиташ да различиш торнеадо росини или рамстек с лук вечерят. аз например бях съвсем младенец в сайта, когато видях един кръг с портрет на жорж санд в клуба му.
ще бъда лицемер ако не кажа, че забелязвам: кръгове се оформят и според дарбата. може да се каже и според остротата на болестта ни- графоманията. а може да се каже и според смешния за българина синдром на аристократизма.
приятелю радев.
сложна задача е стратиграфията на сайта. давай!
жельо


Re: Приятелство (анонимно писмо)
от regina на 28.04.2008 @ 22:08:10
(Профил | Изпрати бележка)
хмм...имам някои резерви, но щом казваш...по мое скромно мнение сайтът е безнадежно болен...и все ми иде на ум обобщението на Пушкин от Евгени Онегин -

Но Боже мой какая скука -
с больным сидеть и день и ночь,
не отходя ни шагу впрочь...
Какое низкое коварство -
полуживого забавлять,
печально подносить лекарство,
ему подушку поправлять,
вздыхать и думать про себя:
"Когда же черт возьмет тебя?"

та затова някак не ми се идва, Слав...какви приятели?


Re: Приятелство (анонимно писмо)
от miglena на 30.04.2008 @ 21:01:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))) сайтът ме научи как да отстоявам приказността си и навън, в телесния свят, как да надушвам синтонията отдалеч и още по-отдалечено да избягвам атонията ... преди няколко дни навърших четири години тук .... с три издадени, една само виртуална и една зачената книга ... и ща фотографии вече и тепърва .... да живее синтонията !!!!!!