Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 531
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 537

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Heel
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Georgina

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊàìáàíåí çâúí
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Zaspal_Misir

Êàìáàíåí çâúí. Êðàÿò å áëèçî. Çâóêúò îòåêâà ïî ïðàçíèòå ïàâèðàíè óëèöè. Ìðàêúò áå îáëàäàë íåáåòî, à ìúãëàòà ñå ñïóñêàøå âñå ïî – íèñêî è ïî – íèñêî. Äîðè ïðèëåïè ðÿäêî ïðåëèòàõà, íî çëèòå èì ìàëêè î÷è÷êè ëè÷àõà îò äóïêèòå íà îñòàðåëèòå è ïîðóòåíè ñãðàäè.
Âÿòúðúò ñÿêàø äîâÿ ïîëúõúò íà çëîòî, óæàñ, ïàíèêà, íÿìà èçõîä, íÿìà íà÷àëî, íÿìà êðàé, ïðîñòî åäíà ÷åðíà è ïðàçíà ìàãèñòðàëà êúì àäà. Íà êúäå äà ïîåìà, ïúòÿò å ñàìî åäèí, ñàìî åäèí, îñåÿí ñúñ ñìúðò è ïëàâàùè äóøè. Ñèëè íå ìè îñòàíàõà âå÷å äà ñå áîðÿ ñ ìðàêà, êðàÿò áåøå áëèçî, à àç äîðè íå ïîìíåõ íà÷àëîòî. Áåçíàäåæíî ñå ëóòàõ ïðåç ãîäèíèòå ÷åðíè è óæàñÿâàùè, ïîòúíàë â áåçèñõîäèöàòà íà ñâîåòî âðåìå. Ñòðàõ è ïàíèêà, êàê äà èçëÿçà îò òîçè ïîðî÷åí êðúã, êàê äà ïîåìà êúì ñâîÿòà ãèáåë. Íå ìîãà äà áúäà ÷àñò îò òåçè îò÷àÿíè è ïðàçíè äóøè, èñêàì äà ñïðà, íî çíàì, ÷å àêî ãî íàïðàâÿ, ùå òðÿáâà äà ñå îçîâà íà ìàãèñòðàëàòà êúì àäà. Ïóêàíå íà ïðú÷êè, øóìîëåíå íà ëèñòà, êàê äà ïîñðåùíà ó÷àñòòà, íå ìîãà òðÿáâà äà ïðîäúëæà, íî çàùî. Êðàêàòà îáãîðåëè, ãðóáè è ìàçîëåñòè, çàãóáèëè ñèëè äà ñå áîðÿò ñ òâúðäèÿ àñôàëò, ðúöåòå ïîãðîçíåëè è ñáðú÷êàíè îò òåæåñòòà, êîÿòî ïîíàñÿò âñåêè äåí, à ëèöåòî ïðàçíà ÷åðíà äóïêà, ïîðóãàíà è îòõâúðëåíà îò îáùåñòâîòî. Îòíîâî íàñî÷âàì îò÷àÿí ïîãëåä êúì òÿõ, îñúäåíèòå íà ñìúðò, áåçìèñëåíî, àç ñúì åäèí îò òÿõ. Íî íå, òå ñå áÿõà ïðåäàëè, èçëåçëè áÿõà îò ñâîÿ êðúã è ñåãà ïðåïóñêàõà ïðåç ïðàçíàòà è íåîáÿòíà øèð, ñëåäâàéêè áåëèòå ëåíòè ïî ÷àêúëåñòèÿ ïúò.
- Ñïðåòå – èçâèêàõ, íî êàêâà ïîëçà, íèêîé íåùåøå è äà ÷óå. Òàì, êúäåòî òå âèæäàõà ñâîåòî ñïàñåíèå, àç îòêðèâàõ, ñâîÿòà ãèáåë. Êàêâî ìèñëåõà ñåãà, êîè áÿõà òå, êîé ñúì àç, ùå ñòàíà ëè ÷àñò îò òÿõ, ïúòÿ å øèðîê, èìà ìÿñòî çà âñè÷êè íè, íå, íå òðÿáâà äà ñïèðàì, êðúãà å ìîåòî ñïàñåíèå. Íî... óìîðàòà, íåñòèõâàùàòà è íàòåæàâàùà óìîðà, íå ìîãà äà ÿ íîñÿ ïîâå÷å, òðÿáâà äà ñå îòúðâà îò íåÿ, à èçõîäà å ñàìî åäèí, î äà, òîëêîâà å ëåñíî, ùå ïîåìà ïî íåãî, ùå ïðåäàì èçìúðøàâÿëîòî ñè òÿëî è ùå ïóñíà ñâîáîäíà è âîëíà äóøàòà ñè ïî ïúòÿ. Íå, çàùî äà ãî ïðàâÿ, òà òå èçãëåæäàò òîëêîâà íåùàñòíè, ïîðóãàíè è îòõâúðëåíè, íî âñå ïàê ñâîáîäíè. Òîâà ëè å öåíàòà íà ñâîáîäàòà, àêî å òîâà íå ùå ÿ ïëàòÿ. Âúòðåøíà áîðáà, êàê äà ÿ ñïå÷åëÿ, òÿëîòî èñêà ñâîáîäà, äóøàòà ñúùî, íî ñúðöåòî êîïíåå äà ñúùåñòâóâà âåäíî ñ òÿõ. Íî ïúòèùàòà èì ñà ðàçëè÷íè, íå ìîãà äà ñå ñðåùíàò, íå ìîãàò äà ïîåìàò ïî åäèí è ñúù, êàê äà ãè ñïàñÿ, íå ìîãà.
Êàìáàíåí çâúí, êàêúâ åêîò. Îòåêâà â öÿëîòî ìè ñúùåñòâóâàíèå, ïîãðîì, íå÷èñòîòèÿ, ñëóç è ìèðèñ íà áåíçèí. Äà áÿãàì, íåêà áÿãàì, ïóñíè ìå, íåêà ïîåìà íà òàì è íèêîãà íå ùå ñå âúðíà â òîçè ïîðî÷åí êðúã, íå ... íå ìå ïóñêà. Ðàçóìúò çíàåøå, ÷å òðÿáâà äà ïðîäúëæà, íàäåæäà ìè äàâàøå òîé â òîç ìèã áåç âñÿêàêâè èçãëåäè çà ìèð è ñïîêîéñòâèå. Åêîòúò îò êàìáàííèÿ çâúí îòåêâàøå â ìåí, êàêâà ñèëà, êàêâà ìîù. Òîé áå ñàì, ñàì ñðåä ÷åðíîòî ìðà÷íî ïîëå, äà, ñúùî êàòî ìåí è ìîæå áè íèêîãà íÿìàøå äà ñå èçìúêíå, íî íàäàâàøå ñâîÿ çâúí áåçêðàåí. Òîãàâà è àç íàäàäîõ âèê:
- Ñâîáîäààààààààààààààààààààà – ÷óõ êàê îòåêíà, çâóêúò ñå óäðÿøå â ãëóõèòå ñòåíè è ñ íåâåðîÿòíà ñèëà ñå âðúùàøå îáðàòíî ïðè ìåí. Î íå, ïàê òàçè ìèñúë, îòíîâî ìå îáçå, ïóñíè ãè äà ñè õîäÿò, òå íå ñà òè íóæíè òóê, ïðåêðàòè íàé – ïîñëå æàëêîòî ñè ñúùåñòâóâàíèå, íå ãè ïîäëàãàé íà òîçè óæàñ. Êðàêàòà îòêàçàõà äà ìè ñúòðóäíè÷àò, ïàäíàõ íà êîëåíå è ãè îáëÿõ â êðúâ. Íÿìà äà ñïðà, íèêîãà, ïðîäúëæàâàì, îïèñâàéêè êðúã îò ñîáñòâåíàòà ñè êðúâ. Æàäåí ñúì, òðÿáâà äà ïèÿ... íåùî êàêâîòî è äà å. Íå, íå òè å íåîáõîäèìî, îòíîâî îíçè çëîâåù ãëàñ, ñïðè äà ñå áîðèø, íå ñè äîñòàòú÷íî ñèëåí äà ñå ñïðàâèø, ñëîæè êðàé. Íàâåäîõ ñå, íàïúëíèõ øåïè ñúñ êúðâîâ÷åðâåíàòà ñëóç è îòïèõ, î äà, íàïðàâèõ ãî ïàê, è åòî, â åäèí ìîìåíò æàæäàòà ìè áå óòîëåíà.
Ïîãëåäúò ìè îòíîâî ñå ñïðÿ íà òÿõ, ïëàâàùèòå. Äà ñå ïðèñúåäèíÿ êúì òÿõ, íå íèêîãà, àç ñúì ïî – ñèëåí, ùå ñå ïðåáîðÿ, íå ñúì åäèí îò òåçè íåùàñòíèöè, íèêîãà íå ùå áúäà. Âèê, ãðîõîò... áîëêàòà ìå îáçåìàøå, íî àç íÿìàøå äà ñå ïðåäàì. Ãëàñúò îòíîâî íàøåïâà, ïóñíè ãè, íåêà áúäàò ñâîáîäíè, îñâîáîäè ãè, íåêà âå÷å íå áúäàò â ïëåí íà òâîåòî òÿëî. Âîëÿòà áå ïî – ñèëíà îò ãëàñà, ùÿõ äà ñå ñïðàâÿ. Íå ìå å ñòðàõ, íèêîãà íå ìå å áèëî, íå ñúì îò÷àÿí, íèêîãà íå ñúì áèë, íå ñúì ñëàá, íèêîãà íå ñúì áèë, ùå ïðîäúëæà î äà ùå ãî íàïðàâÿ áåç êîëåáàíèå, áåç ãðèæè.
- Íååååååååååååå – ãàñúò ñòàâàøå íåïîíîñèìî ñèëåí è çëîâåù. Ïîòðúïâàõ ïðè óæàñà îò çâóêà. Êðúâòà âå÷å ñå áå èçãóáèëà èç ðåõàâèòå ïàâåòà. Ñïðÿëà áå, íå áÿõ æàäåí íå óñåùàõ ãëàä, ñâîáîäàòà ëè áå òîâà.... – Íååååååååååååå- îîî òîãàâà îòíîâî ãî ÷óõ... òîé ñå áîðåøå, ùåøå ëè äà ñå îòêàæå... Ñâåòêàâèöà ðàçöåïè íåáåòî, ãðúì ìîùåí, íàñòàíà ñóìàòîõà, äóøèòå ïîáÿãíàõà âñå íàïðåä ïî ìàãèñòðàëàòà êúì àäà, âñå íàòàì... Êàê äà ãè ñïðà, íå ìîæåõ ... Ïóñíè ãè äà ñè õîäÿò, íåêà ñå ïðèñúåäèíÿò êúì òÿõ, íå ãè äðúæ â ïëåí, æàëúê ñè è áåçïîìîùåí. Ñúëçè êàïíàõà, ÷åðíè êàòî êàòðàí, âúòðåøíà áîðáà è íåæåëàíà ñìúðò, íÿìàøå èçõîä. Ðúöåòå îòêàçàõà äà ìè ñúòðóäíè÷àò, ãëàâàòà ñâåäåíà íàäîëó íå æåëàåøå äà áúäå ÷àñò îò ìåí, ðàçïàäàõ ñå, íî íå ñå ïðåäàäîõ. Îñâîáîäè ãè âèêàøå òîé, íå íèêîãà ìó îòãîâàðÿõ àç. Ïî – ñèëåí ñúì îò òåá, íå ùå ñå ïðåäàì, íå ùå ãè ïðîäàì. Çëîâåù âèê, ÷åðíà ñÿíêà èçïëóâà îò çåìÿòà. Òúìíè öèïåñòè êðèëå, êîïèòà, êîçèíà, äúëãà îïàøêà ñ îñòúð âðúõ, ðîãà è îñòðè çúáè. Ñ òåæúê è ðàçöåïâàù íåáåòî âèê, òîé ïîå ïî ïúòÿ, çàåäíî ñ òÿõ, äóøèòå îò ìàãèñòðàëàòà. Íå ïðîóìÿâàøå êàê ñòàíà, êàêâà áå òàçè âîëÿ, êîé áå òîçè ÷îâåê, êîéòî ñå ïðåáîðè ñ íåãî è ãî íàêàðà äà ñè ïëàòè çà âñè÷êè íå÷èñòîòèè è çëèíè, êîèòî áå èçâúðøèë. Èçâúðíà ïîãëåä êúì ïîëåãíàëîòî íàñðåä ïàâèðàíàòà óëèöà èçíåìîùÿëî è èçìúðøàâÿëî òÿëî. Ïðîñíàòî áå íà çåìÿòà áåç çâóê, áåç íàäåæäà, êðàÿò ëè áå äîøúë ? Äà, òîâà áå êðàÿò... Äóøàòà ìó óìðÿëà, òÿëîòî âå÷å íå ìó ñëóæåøå çà íèùî, ñúðöåòî ïî÷òè áå ñïðÿëî äà òóïòè, ñèëè ìó îñòàíàõà ñàìî çà åäíà óñìèâêà. È ñåãà, êîãàòî ìðàêúò îòíîâî ïàäàøå, åäèí ñâåòúë ëú÷ îçàðÿâàøå ÷åðåøîâîòî äðúâ÷å, êîåòî áå ïîíèêíàëî íà òîâà ìÿñòî, íà êîåòî ÷îâåêà íå ïðîäàäå äóøàòà è òÿëîòî ñè è ñå ïðåáîðè ñ èç÷àäèåòî íàðè÷àùî ñåáå ñè Äÿâîë, êàòî ãî âêàðà â ñîáñòâåíèÿ ìó êàïàí. Ñåãà òå áåðàò îò òåçè ïëîäîâå è íå ùå ïðîäàäàò äóøèòå ñè, íèêîãà, çàùîòî æèâîòà å åäèíñòâåíîòî, êîåòî èìàò è çíàÿò, ÷å â áîðáàòà ñè íå ñà ñàìè. Îòíîâî êàìáàíåí çâúí, íî òoçè ïúò, ñå ÷óâàøå çâóêúò íà íàäåæäà. Òå ùÿõà äà ãî ñëåäâàò, çàùîòî òîé áå òÿõíàòà ñèëà è ñïàñåíèå.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 15.04.2008 @ 19:31:55 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Zaspal_Misir

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 14:41:24 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êàìáàíåí çâúí" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.