Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 874
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 877

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÎáèð
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: go4o

Òîçè ðàçêàç å ôèêöèîíàëåí. Òîé å ïëîä íà áîëíî âúîáðàæåíèå. Òîé íå ïðîïàãàíäèðà âçèìàíåòî íà íàðêîòèöè, íèòî èìà àíòèôåíòúçè íàñî÷åíîñò. Êîéòî îñòàíå ñ òàêîâà âïå÷àòëåíèå, âåðîÿòíî ñúùî èìà áîëíî âúîáðàæåíèå.
Äíåñ ñå ñúáóäèõ ïî-íàïðåãíàò îò îáèêíîâåíî. Ùÿõ äà èçâúðøà ïúðâèÿ ñè îáèð. Èñòèíñêè îáèð, êàòî ïî ôèëìèòå, äåòî âëèçàò ñ ïàòëàöèòå è êàçâàò: „Íèêîé äà íå ìúðäà! Âñè÷êè íà ïîäà!” È àêî íÿêîé ãúêíå – áåíã áåíã! Íî òúé êàòî òîâà ìè áåøå åäâà ïúðâîòî òàêîâà ñúáèòèå â æèâîòà, ñå ÷óâñòâàõ ëåêî ïðèòåñíåí. Ïî ïðèíöèï ñóòðèí ñòàâàì, îòèâàì â òîàëåòíàòà, èçêúïâàì ñå, èçáðúñâàì ñå è ïîñëå çàêóñâàì, íî äíåñ îò íåðâíîñò îáúðêàõ ðåäà íà òåçè åæåäíåâíè çàíèìàíèÿ. Áåøå ñòðàííî äà ñåäÿ ñ íàñàïóíèñàíî ëèöå â êåíåôà, àìà ìîæåøå è ïî-çëå äà å. Ñëåä òîâà ñè ïóñíàõ íÿêàêâà àíèìàöèÿ, êúäåòî åäíè ðîáîòè ñå ïðåâðúùàõà íà êîëè è õåëèêîïòåðè è ñå ñòðåëÿõà. Àç îáà÷å íå ìîæåõ äà ñëåäÿ ñþæåòà, ïðåêàëåíî áÿõ íåðâåí. Âñå ïàê òîâà áåøå ïúðâîòî ìè ïðåñòúïëåíèå, êàòî èçêëþ÷èì êîãàòî ïðîäàâàõ õàï÷åòà â íà÷àëíîòî ó÷èëèùå, íî òîâà ñè å áåçîáèäíà èñòîðèÿ. Õàï÷åòàòà òå êàðàò äà ñå ÷óâñòâàø ïî-äîáðå, íå òè ïóñêàò êóðøóìè. À è àç åâòèíî ãè äàâàõ, âúïðåêè ÷å ìàëêèòå îùå íå çíàåõà äóìàòà „ïðîìîöèÿ”.
Ñ òåçè ïðèÿòíè ñïîìåíè çà ìîìåíò ñå îòêúñíàõ îò ãðóáàòà ðåàëíîñò. Âðúùàíåòî áåøå íåïðèÿòíî. Çàâè ìè ñå ñâÿò, çà ìàëêî äà ïîâúðíà. Ùå ñå îòêàæà, ùå ñå îòêàæà, ìàìêà ìó! Íî íå, òðÿáâà äà ñúì ñèëåí, òðÿáâà äà ñúì ñèëåí! Óñòîÿõ íà èçêóøåíèåòî äà çàðåæà âñè÷êî è äà ñå çàòðèÿ íÿêúäå, äîðè Àë Êàïîíå ñèãóðíî ñå å ïðèòåñíÿâàë ïðè ïúðâèÿ ñè îáèð.
Äîãëåäàõ ôèëìà çà ðîáîòèòå è ñå ïîäãîòâèõ çà èçëèçàíå. Îáóõ ÷åðíèòå ïàíòàëàëîíè, ÷åðíèòå îáóâêè è êàôÿâîòî ñàêî ñ ãîëåìèÿ âúòðåøåí äæîá. Ïúõíàõ ðåâîëâåðà òàì. Áÿõ ãî êóïèë íà ñòàðî îò åäèí êâàðòàëåí ïîçíàò, ñ ïàðèòå îò õàï÷åòàòà. Ïî ïðèíöèï íå ïîíàñÿì òîâà ñàêî, çàùîòî èìà öâÿò íà... àêî, àìà ñàìî òî èìàøå òàêúâ ãîëÿì äæîá. Âðåìå áåøå äà òðúãâàì. Ñ Òîíè è íåãîâèÿò ÷îâåê èìàõìå ñðåùà â áëèçêàòà êðú÷ìà.
Êîãàòî îòèäîõ, òàì ñåäÿõà Òîíè, íÿêàêúâ äðóã òèïàæ è åäíà öèãàíêà.
- Çäðàñòè, Òîíè.
- Çäðàñòè. Òîâà å Ìèõàòà, òîé ùå íè å îò ïîëçà. Âúðøèë ãî å è ïðåäè.
Ñúìíèòåëíèÿò òèïàæ ñàìî ìè êèìíà. Òîé íàèñòèíà ñè ìÿçàøå íà ïðåñòúïíèê.
- À òÿ? – êèìíàõ êúì ìóðãàâåëêàòà.
- Òÿ å íàøàòà âðà÷êà.
- Êàêâî?
- Ñïîêîéíî, áå áàòå. Êàñàíäðà ñúì àç. Áúäåùåòî ïðåäñêàçâàì. – òÿ õâàíà ðúêàòà ìè è çàïî÷íà äà çÿïà ëèíèèòå ïî íåÿ.
- Î, êàêúâ æèâîò òå ÷àêà ñàìî, áàòå. Àìà çàùî ñè ñå îáëÿêúë êàòî ëàéíî?
Äðúïíàõ ñè ðúêàòà.
- Àáå êàêâè ñà òèÿ ãëóïîñòè – âðà÷êè, ãàäàòåëêè?! Íèå äà íå ñìå íÿêàêúâ öèðê? Ùå âúðøèì ñåðèîçíà ðàáîòà.
- Ñïîêîéíî, äå – îïèòà ñå äà ìå óñïîêîè Òîíè, íî íàïðåæåíèåòî âå÷å ìè áåøå âïîâå÷å. Êîãàòî ñå íàâèêàõ, ñåäíàõ ïðè òÿõ è ñè ïîðú÷àõ ïèåíå.
- Ñëóøàé ñåãà – êàçà Òîíè – êîãàòî äðåâíèòå ãúðöè ñà îòèâàëè äà ñå áèÿò, òå âèíàãè ñà ñå äîïèòâàëè äî îðàêóëèòå ñè. Àêî ãàäàòåëèòå êàæåëè, ÷å âðåìåòî å áëàãîïðèÿòíî, ãúðöèòå îòèâàëè íà áîé.
- Òî÷íî òàêà, áàòå – êàçà Êàñàíäðà – à ñåãà âðåìå çà âàñ ìíîãî õóáàâî, èäåàëíî íàïðàâî!
- Òè ñè ëóä, áå – êàçàõ íà Òîíè – âÿðâàø ëè íà òåçè ãëóïîñòè?
-  ìîìåíòà ñå êàíèì äà èçâúðøèì íåùî, êîåòî íèêîé îò íàñ, êàòî èçêëþ÷èì Ìèõàòà, íå çíàå êàê òî÷íî ñòàâà. Òîâà ñè å åìîöèîíàëåí øîê. Çàòîâà ïîäêðåïàòà îò îêóëòíîòî, äîðè ñàìî âíóøàåìà, ùå íè äîéäå äîáðå.
- Àìà êàê ãî êàçà, áàòå... Òè ìíîãî óìåí.
- Å, äîáðå – ñúãëàñèõ ñå íåóâåðåíî – àìà òèÿ âðà÷êè âçèìàò ìíîãî ïàðè. Êàê ùå é ïëàùàìå?
- Ñïîêîéíî, òÿ ùå å íà ïðîöåíò îò ïå÷àëáàòà.
- Òî÷íî òàêà – ïîòâúðäè åíòóñèàçèðàíî Êàñàíäðà – íà ïóðñåíò ñúì, ñåãà òàêà å ìîäàòà.
- Îô, äîáðå. Ïðàâåòå êàêâîòî ùåòå.
Ñëåä ìàëêî äîïèõìå ïèòèåòàòà è òðúãíàõìå äà ñòàâàìå.
- Êàñàíäðà? – îáúðíà ñå Òîíè êúì íåÿ.
Òÿ äîáè ñúñðåäîòî÷åí âèä, çàâúðòÿ ãëàâà íàëÿâî, ïîñëå íàäÿñíî, è íàêðàÿ ñïðÿ ïîãëåä â åäíà âèëèöà íà ñúñåäíàòà ìàñà.
- Äà. Ìîæå äà òðúãâàìå.
- Àìà òè íà êàêâî ãëåäàø? – ïîïèòàõ ÿ, äîêàòî èçëèçàõìå – íÿìàø ëè êðèñòàëíà òîïêà èëè íåùî òàêîâà?
- Î, íå, áàòå. Òèÿ íåùà ñà çà ìîøåíèöèòå. Àç ñúì ïðîôåöèîíàëèñòêà. Ãàäàåíåòî íå å â êðèñòàëíàòà òîïêà, òî òè å ó ãëàâàòà. Ñòèãà äà èìà íåùî â íåÿ äå.
È ïðè òåçè äóìè èçáóõíà â íåïðèÿòåí õðèïòÿù ñìÿõ.
Íà óëèöàòà ñðåùíàõìå äâàìà ïîçíàòè îò ãèìíàçèÿòà.
- Åå, êàêâî ñòàâà ïè÷îâå, êàê ÿ êàðàòå? – ïîïèòàõ ãè.
- Àìè îòèâàìå ìàëêî íà ïàçàð – êàçà åäèíèÿò, âèñîê, äúëãîêîñ, îáëå÷åí â ñïðåòíàò ñèâ êîñòþì, íî íÿìà êàêâî äà âè òîðìîçÿ ñ íåãîâîòî èìå, çàùîòî òî íÿìà íèêàêâî çíà÷åíèå â íàñòîÿùèÿ íè ðàçêàç. Âúïðåêè ÷å ùåøå äà å ìíîãî ïî-ëåñíî äà òóðÿ åäèí „Èâàí”, âìåñòî äà ñå îáÿñíÿâàì â äâå èçðå÷åíèÿ. Íî äà ñå âúðíåì íà ðàçãîâîðà.
- Íà ïàçàð, çíà÷è? Õàïâàíå, ïèéâàíå, à? Äà íå áè êóïîí äà ïðàâèòå? Ìàöêè ùå èìà ëè? Ìîæå ëè è íèå äà äîéäåì? – ñòèãíà äî ëîãè÷íèÿò âúïðîñ Òîíè.
- Íå, íå - êàçà âèñîêèÿò – îòèâàìå â êíèæàðíèöàòà. À âèå?
- Î, íèå... ïðîñòî íà ðàçõîäêà.
- Íÿìà ëè äà íè ïðåäñòàâèòå íà äàìàòà è ãîñïîäèíà?
Ñïîãëåäàõìå ñå. Ïîãëåäíàõìå è äðóãèòå äâàìà îò ãðóïàòà. „Äàìàòà” ñå èçïú÷è è êàçà:
- Àç ñúì Êàñàíäðà, ñëàäóð÷åòà. Ïðåäñêàçâàì áúäåùåòî.À òîçè óáàâåö äî ìåí å Ìèõî.
Ìèõàòà ñàìî èçìúðìîðè íåùî.
- Áúäåùåòî ëè – âêëþ÷è ñå â ðàçãîâîðà è âòîðèÿò ñóáåêò áåç çíà÷åíèå çà ðàçêàçà, êîéòî áåøå äðåáåí è íåâçðà÷åí. Îñâåí òîâà íàòúðòâàøå íåïðèÿòíî ïúðâàòà áóêâà íà òîâà, êîåòî êàçâàøå.
- Àç èñêàì äà ðàçáåðà íåùî çà áúäåùåòî – êàçà äðåáíèÿò.
- Êàêâîòî ïîèñêàø – îòâúðíà ìó öèãàíêàòà – ïàðè? Æåíà? Ðàáîòà? Êàêâî òå èíòåðåñóâà?
- Àìè àç, òàêîâà – èç÷åðâè ñå äðåáíèÿò – èìà åäíà ïîðåäèöà... êíèãè äå... è èñêàì äà ðàçáåðà êàêâî ùå ñòàíå ñ åäèíèÿò îò ãåðîèòå.... çàùîòî ïðîäúëæåíèåòî ñå áàâè...
- Êàêâî? Áàòå, íèùî íå ðàçáðàõ. ß äàé ïàê, àìà ìàëêî ïî-ïðîñòî äå. Òóêà ñìå ïðîñòè îðèöà.
- Ìîÿò ïðèÿòåë ÷åòå åäíà ôåíòúçè ïîðåäèöà îò ìíîãî òîìîâå, íî èçëèçàíåòî íà ïîñëåäíèÿ òîì ñå áàâè è òîé èñêà äà ðàçáåðå êàêâî ùå ñòàíå – îáÿñíè àâòîðèòåòíî âèñîêèÿò.
- Àà, õèòðóâàø – óõèëè ñå Êàñàíäðà íà äðåáíèÿ – Ïàëàâíèê!
È ãî ùèïíà ïî áóçàòà. Òîé ïî÷åðâåíÿ êàòî äîìàò è íàïðàâè óñìèâêîïîäîáíà ãðèìàñà. Ñòðóéêà ëèãà ñå ñòå÷å âúðõó ÿêàòà ìó.
- Áàòå, à êàêâî å òóé ôåíòúöè?
- Ïðèëè÷à íà ôàíòàñòèêàòà, àìà èìà ðàçíè ïðèêàçíè ãåðîè, ôåè, äðàêîíè, ìàãüîñíèöè...
- Åé, è àç îáè÷àì ôàíòàñòèêà – âêëþ÷èõ ñå – äíåñ äîðè ãëåäàõ åäèí ôèëì çà ðîáîòè, êîèòî ñå ïðåâðúùàõà â êîëè.
Äðóãèòå ìå èçãëåäàõà ñòðàííî. Ìèõàòà ïî ïðèíöèï òàêà ñè ãëåäàøå.
- Äîáðå, êàæè êàêâî èñêàø äà çíàåø çà òàç ôåÿ ëè, äðàêîí ëè áåøå? Àìà ÷å ïëàòèø ïåò ëåâà.
- Î, íÿìà ïðîáëåì! Èíòåðåñóâà ìå... êàêâî ùå ñòàíå ñ Ïúðäàð, êîãàòî îòèäå â çàìúêà íà Ñèâèÿ! – èçñòðåëÿ âúïðîñà ñè ñ òàêàâà àãðåñèÿ, âñå åäíî áèåøå íÿêîãî ñ ÷óê.
- Àìè...- Êàñàíäðà ñå âòîðà÷è â äðåáíèÿ, êîéòî ñå ñâè, ïîñëå ïîãëåäíà íàãîðå, íàäîëó... è ñïðÿ ïîãëåä â åäèí èçõîæäàù ñå ãúëúá.
- Òîé ùå... ùå ñå ïðåâúðíå â êó÷å!
- Ëåëå, íàèñòèíà ëè – ðàçâúëíóâà ñå äðåáîñúêúò – à ïîñëå?
- Îùå 5 ëåâà.
- Äîáðå!
- Ïîñëå äðàêîíúò íà Ñèâèÿ ùå ãî èçÿäå.
- Àìà Ñèâèÿ íÿìà äðàêîí...
- Òè êàêâî, çà äåñåò êèíòà èñêàø öÿëàòà êíèãà ëè äà òè ïðî÷åòà – ÿäîñà ñå Êàñàíäðà.
- À è òðÿáâà âå÷å äà òðúãâàìå – êàçà Òîíè – ïðèÿòåí äåí, ìîì÷åòà!
Äðåáíèÿò ïëàòè íà Êàñàíäðà è òðúãíàõìå.
Êàòî ïîäìèíàâàõìå áàíêàòà, Ìèõî ñïðÿ.
- Òàçè ëè? – ñàìî ïîïèòà.
- Íå, íå – îòâúðíàõ – ìàëêî ïî-íàãîðå.
È ñå îçîâàõìå ïðåä åäèí ìàëúê ñóïåðìàðêåò.
- Òîâà íÿêàêâà øåãà ëè å? – ïîïèòà Ìèõî è àç çà ìîìåíò ñå ñòúïèñàõ, çàùîòî òîâà ìó áåøå íàé-äúëãîòî èçðå÷åíèå çà ìîìåíòà.
- Ùå îáåðåì ìàãàçèíà – îáÿñíè Òîíè – äíåñ èì äàâàò çàïëàòèòå.
- Àáå âèå ñòå ïúëíè àìàòüîðè! Êîëêî ïàðè ìèñëèòå, ÷å ùå èìà òàì?!
- Äîñòàòú÷íî, áàòå. Äîñòàòú÷íî – ïîòóïà ãî Êàñàíäðà ïî ðàìîòî.
- Äîáðå – âúçäúõâà Ìèõî – äà çàïî÷âàìå. È ñè íàõëóçè íà ëèöåòî åäíà ÷åðíà øàïêà, íà êîÿòî áåøå ïðîáèë äóïêè çà óñòàòà, íîñà è î÷èòå. Ñåãà ñè áåøå õåïòåí òåðîðèñò. Îêàçà ñå, ÷å è Òîíè èìà òàêàâà ìàñêà. Äàæå öèãàíêàòà èìàøå!Àç îáà÷å íå ñå áÿõ ñåòèë.
- È ñ ÷îðàï ñòàâà – óõèëè ìè ñå Ìèõî.
- Êàê íå – îòâúðíàõ, íî öèãàíêàòà âå÷å ñúáóâàøå åäèíèÿ ñè ÷îðàï, êîéòî èìàøå îãðîìíà äóïêà, íàïðàâî ïðåç îáóâêàòà. Òå äà íå ñè ìèñëåõà, ÷å ùå ñè íàõëóçÿ òîâà âúðõó ãëàâàòà?! Íî íàêðàÿ åñòåñòâåíî ãî íàïðàâèõ. Íå ìèðèøåøå òîëêîâà çëå. Íî ïúê ìíîãî ìè ñå ñìÿõà.
Íàä ìàãàçèíà èìàøå æèëèùåí áëîê. Íÿêàêâà ëóäà áàáè÷êà ïñóâàøå îò ïðîçîðåöà.
- Äîáðå – êàçà Ìèõî – âàäåòå þòèèòå. Âëèçàìå íà òðè. Àç îòèâàì ïðè ïðîäàâà÷à, âèå ñå îïðàâÿòå ñ êëèåíòèòå. Ãîòîâè ëè ñòå?
Êèìíàõìå áåç îñîáåí åíòóñèàçúì. Ñúðöåòî ìè áèåøå äî ïðúñâàíå.
- Õàéäå! Åäíî... äâå...
Íà „òðè” Ìèõî èçõâúð÷à êàòî òàïà è âëåòÿ â ìàãàçèí÷åòî. Íèå âëÿçîõìå ñëåä íåãî, Òîíè çàòâîðè âðàòàòà è îáúðíà òàáåëêàòà íà „Çàòâîðåíî”.
- Íèêîé äà íå ìúðäà! – èçêðåùÿ Ìèõî – òîâà å îáèð! Ìàìêà âè!
Ïîñëå çàïî÷íà äà ïñóâà è ðàçìàõâà ïèñòîëåòà. Òðèìàòà îáèòàòåëè íà ìàãàçèíà ãî ãëåäàõà ñàùèñàíè. Íèå ñúùî. Îñâåí ïðîäàâà÷êàòà çàä ùàíäà èìàøå è ìàéêà ñ ìàëêî ìîìè÷åíöå.
Ìèõî ïðèáëèæè ïðîäàâà÷êàòà ñ íàñî÷åí êúì íåÿ ïèñòîëåò è ÿ íàêàðà äà èçâàäè ïàðèòå îò êàñàòà. Òîíè îòèäå ïðè ìàéêàòà è äåòåòî è èì êàçà äà ñå óñïîêîÿò, ÷å ñêîðî ñè òðúãâàìå. Ìàéêàòà áåøå ïðåä íåðâíà êðèçà, à äåòåòî ãëåäàøå òúïî. Êàñàíäðà ãî ùèïíà ïî áóçàòà. Àç ñå ÷óäåõ êúäå äà ñå ñâðà, òúé êàòî áÿõìå ïîâå÷å îò êëèåíòèòå. Ðåøèõ äà ïîìîãíà íà Ìèõî. Òîé âå÷å áåøå ïðèáðàë ïàðèòå è îòñòúïâàøå íàçàä.
- Âäèãíè ðúöå – èçâèêà íà ïðîäàâà÷êàòà. Òÿ áåçìúëâíî ñå ïîä÷èíè.
- Ùå ñåäèø òàêà, äîêàòî èçëåçåì. Íèêàêâî ìúðäàíå!
- Ìîëÿ âè, áîëè ìå ðúêàòà...
- Ìëúê!
Âå÷å îòâàðÿõìå âðàòàòà, êîãàòî åäíàòà é ðúêà ñå ñìúêíà äîëó. Ìèõî ñòðåëÿ. Èçñòðåëúò ïðîåõòÿ îãëóøèòåëíî â òÿñíîòî ïîìåùåíèå. Áúðçî ïîãëåäíàõ íàâúí. Íà åäíà ïåéêà íÿêàêúâ êëîøàð ñïåøå, à íà òðîòîàðà áåøå çàëåãíàë ÷îâåê.
- Íàìàëåòå ìóçèêàòà äîëó, ìàìêà âè ìðúñíà! – ÷ó ñå îò ãîðíèÿ åòàæ.
Æåíèòå ïèùÿõà. Äåòåòî ïëà÷åøå. Ïðîäàâà÷êàòà ñå äúðæåøå çà ðàìîòî, êîåòî áåøå öÿëîòî â êðúâ.
- Êàêâî íàïðàâè áå! – âèêíà Òîíè.
- Àìà òÿ ìðúäíà!
- Óòðåïà æåíàòà áå!
Ïðèáëèæèõ ñå äî ðàíåíàòà, êîÿòî ñå îïèòâàøå äà ñïðå êðúâòà.
- Úú, äîáðå ëè ñòå?
- Ðàçêàðàé ñå, áîêëóê íåùàñòåí!
Íèêîãà íå ñúì èìàë óñïåõ ñ æåíèòå. Êàñàíäðà îòèäå ïðè íåÿ.
- Ñïîêîéíî õóáàâèöå. Àç ñúì âàäèëà êóðøóìè. Êúäå å ñïèðòà?
- Àìà íÿìà ëè äà ñè õîäèì – ïîïèòà íåòàêòè÷íî Ìèõî, íî Òîíè ìó ôðàñíà åäèí.
- Ìîãà äà ãî èçâàäÿ, àìà äîñòà ùå ÿ áîëè – êàçà Êàñàíäðà – òðÿáâà äà ÿ óïîèì ñ íåùî. Äàéòå íÿêàêúâ àëêîõîë...
Àç, âîäåí îò íÿêàêúâ èíñòèíêò, áðúêíàõ â äæîáà íà ñàêîòî... è òàì èìàõ êóòèéêà ñ õàï÷åòà, îñòàíàëè, îò êîãàòî ïðîäàâàõ! Ìîèòå õàï÷åòà!
- Àç èìàì ìàëêî óñïîêîèòåëíè...
Äàäîõ íà æåíàòà åäíî õàï÷å. Òÿ ãî ãëúòíà è ñå óñïîêîè. Íà ëèöåòî é öúôíà óñìèâêà.
- Êàêâî é äàäå, áå áàòå? Àìà íÿìà çíà÷åíèå, åé ñåãà ùå èçâàäÿ òîç êóðøóì.
Ñ Òîíè è Ìèõî ïîëîæèõìå óñìèõíàòà è êúðâÿùà êàòî ïðàñå ïðîäàâà÷êà çàä ùàíäà, à Êàñàíäðà ñå çàå ñ ðàáîòàòà.
- Íèå ìîæå ëè âå÷å äà ñè õîäèì? – ïîïèòà ìàéêàòà.
- Íåêà îùå ìàëêî, ìàìî – íàñòîÿ ìîìè÷åíöåòî. Òî ñå ïðèáëèæè äî ìåí.
- Òåáå ìàé òå ïîçíàâàì. Òè ïðîäàâàøå áîíáîíêè â ó÷èëèùå. Ìíîãî õóáàâè áîíáîíêè. Ïðàâåõà ìå ùàñòëèâà! – ìîìè÷åíöåòî ìè ñå óõèëè – òè ñè, íå ìîãà äà òå ñáúðêàì. Àìà çàùî ñè ñ ÷îðàï íà ãëàâàòà?
Ìàëêàòà õâàíà ÷îðàïà è ãî èçäúðïà îò ãëàâàòà ìè.
- Íàèñòèíà ñè òè! Áàòêîòî ñ áîíáîíêèòå!
Ìàéêàòà ìå ãëåäàøå ïîäîçðèòåëíî.
- Êàêâè ñà òèÿ áîíáîíêè?
- Èñêàòå ëè? – ïîäõâúðëèõ é åäíî õàï÷å. Àìà íàèñòèíà ñè ìÿçàõà íà áîíáîíêè. Æåíàòà ãî èçÿäå. Íàïðåãíàòîòî é èçðàæåíèå èç÷åçíà. Òÿ ñå óõèëè øèðîêî.
- Íàèñòèíà ñà õóáàâè!
- Êàêâî òè êàçàõ, ìàìî!
- Åé, èñêàìå è íèå – ïðèáëèæèõà ñå Òîíè è âñå îùå çàøåìåòåíèÿò Ìèõî.
- Áàòå, íå íè çàáðàâÿé è íàñ.
Êàñàíäðà áåøå èçâàäèëà êóðøóìà è ïðåâúðçàëà ïðîäàâà÷êàòà. Äâåòå ñúùî äîéäîõà. Âñè÷êè ìå íàîáèêîëèõà. Ðàçäàäîõ õàï÷åòà íà âñè÷êè. Æèâîòúò ñòàíà ïðåêðàñåí. Âñè÷êè ñå óñìèõâàõà è ïðåãðúùàõà.
Ïîóêàòà áåøå ÿñíà. Íå òðÿáâàøå äà èçîñòàâÿì ñòàðèÿ ñè çàíàÿò. Íàé-äîáðîòî, êîåòî ïðàâåõ, áÿõà õàï÷åòàòà, íîñåùè ùàñòèå. Íå ìè òðÿáâàõà ìíîãî ïàðè, çà äà æèâåÿ. Íå ÷åòÿõ áåçêðàéíè ôåíòúçè ïîðåäèöè, íèòî õîäåõ â ñêúïè êëóáîâå. Ïàðèòå îò ïðîäàæáàòà íà òåçè õàï÷åòà, íîñåùè òîëêîâà ùàñòèå íà õîðàòà, ìè áÿõà äîñòàòú÷íè. À òîâà, ÷å ñè ïðîäàë ùàñòèå, ïðàâè è òåá ùàñòëèâ. Ùàñòèå ïîä ôîðìàòà íà õàï÷åòà. Íàðå÷åòå ãè è áîíáîíêè, àêî èñêàòå.



Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 31.03.2008 @ 12:15:35 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   go4o

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 21:54:47 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Îáèð" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.