Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКоварството на една илюзия
раздел: Разкази
автор: mitko_jordanov

- Здравей България, аз съм Милен – това беше началото на всеки обикновен делничен ден, сутрин в 7.30. Светлината проникваше през заскрежените прозорци, колкото да покаже, че все пак слънце има въпреки мразовитата зима.
Телевизорът току що се беше включил, той леко се размърда и с премрежен поглед потърси цигарите на масичката до себе си. Нервно извади една от полупразната кутия, рязко взе запалката, поднесе я към цигарата, пламъчето се появи, а след него и димът тръгна към тавана. Едва след 3-4 дръпвания той се успокои и се огледа наоколо. Видя чашата с недопитото от вечерта кафе, сръбна от него и се заслуша в гласа на говорителя от екрана. Съобщаваха прогнозата за времето през деня, изслуша я внимателно. Защо ли? Пфу, това вече нямаше значение, просто един навик останал от годините преди. Тръсна цигарата в пепелника и въздъхна тежко. Мислеше за това, което му предстои след малко. Ставане, тоалет в банята, 10-12 страници и още една цигара в тоалетната, обличане, излизане, павилиона за цигари, будката за вестници, спирката, автобуса...Програма от отработени действия и движения докато отвори кафенето, отново кафе и кола, пресата, кръстословица, цигара, друга цигара, много цигари, безсмислени разговори и пиянски тиради, мазни усмивки и цинични намигвания, после приключване, затваряне, обратния път към дома, душ, 2-3 ракии и поредното пълнене на търбуха. На края някакъв филм, който те приспива на десетата минута, здрав сън и отново:”Здравей България, аз съм Милен Цветков.....” и отново, и отново, и отново до безкрая.
- Това ли ще бъде моят живот за в бъдеще – едва чу своя собствен още сънен глас и продължи в мислите си. Та кога аз съм живял така, но щом не е по силите ми да продължа, щом всичко друго е било някаква илюзия, която ме е заслепявала толкова години, значи това е реалността. Реалността – болезнена, безсмислена, жестока. Илюзия! Да, но кое е илюзия, всичко това, което прежива, което изстрада, от което остаря и което го срина. Или илюзия е това, че ще може да живее по този начин, с това безсмислено и безчувствено съществуване. Може би с времето всичко ще дойде на мястото си. Кое ще дойде на място? Ще свикне с битуването и ще предаде мечтите си? Ще изтрие нюансите и ще се потопи в сивотата? Или? Та нима човек може да се промени, нима може да се откаже от себе си и да стане някой друг. „Аз със своя силен характер ще се предам? Как ще стане? Ще поближа раните си, ще покрутувам, ще натрупам самочувствие, ще зараснат раните, ще забравя униженията и ще се впусна отново във водовъртежа, там където ми е мястото.” А ако това е илюзията, ако вече всичко е свършило, ако е дошъл края и надежда – няма?
“На къде отивам?”- вървеше към спирката на автобуса, но тя беше останала далече зад него. В този момент се сепна. „Ето, това е.” Цял живот отивам на някъде, винаги във вярната посока и винаги подминавам голямата цел. Винаги съсредоточено се изкачвам по тясната и дълга пътека към страмния връх, толкова съсредоточено, че имам пълен контрол върху себе си, толкова пълен, че той ме обвзема, изпълва ме и изтласква целта на страни, толкова на страни, че тя губи значение, остава само опиянението, от пълния вътрешен самоконтрол. Може би това е смисъла, да подчиниш себе си, да сложиш ръка на своите чувства и емоции, да ги владееш и подчиниш или другото, обратното. Да те обвземе един импулс, да му се отдадеш изцяло, без остатък, без уговорки...
Аз сигурно съм луд, много луд, щом и психотерапевтката не го разбра. Лечение за тази болест едва ли има, то е вътре в мен, в мозъка ми, грешна спойка.
2003г.


Публикувано от aurora на 28.03.2008 @ 12:38:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   mitko_jordanov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:35:17 часа

добави твой текст
"Коварството на една илюзия" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Коварството на една илюзия
от aurora (vasia@hulite.net) на 28.03.2008 @ 12:40:08
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ!
Добре дошъл:)


Re: Коварството на една илюзия
от Omaia на 28.03.2008 @ 12:56:41
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах си разсъжденията ти-отговор
на реторичния въпрос:"На къде отивам".
Добре дошъл и от мен!5!


Re: Коварството на една илюзия
от drowzee (vedima@abv.bg) на 28.03.2008 @ 13:45:29
(Профил | Изпрати бележка)
Добре дошъл!


Re: Коварството на една илюзия
от Dunkovski на 28.03.2008 @ 20:43:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ne e hubavo da pu6i6 v stajata v kojato spi6


Re: Коварството на една илюзия
от ina_ivanova на 08.04.2008 @ 13:48:18
(Профил | Изпрати бележка)
За това... "лечение" няма.
Радвам се, че те открих!