Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 826
ХуЛитери: 0
Всичко: 826

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКнигата на Знанието
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

Много, много отдавна, още преди полипаите да започнат да строят своите каменни градища, когато все още не се деляха на по-летни и про-капитални, когато голямата жаба все още се усмихваше,... магьосниците на петте свята решиха да напишат Книгата на Знанието.

Речено-сторено. Всеки написа по една-две букви и в миг Книгата беше готова. А в нея баш-най-знанието на милион магьосника. Построиха й кула, та отвисоко да наблюдава света и отвсякъде да се вижда къде е Книгата. Облекоха я в кожа, подковаха я със сребърни катарами, Полегна Книгата на възглавница от птеродактилски пух със златна сърма везана. Но Книгата не се възгордя, тя беше отворена за всички.

Надойдоха милиони полипай, прелистиха що прелистиха, четяха що четяха и всеки препълнен със знание си хвана по една буквичка да си я ослюнчва. А като се върнаха в своите селища всеки високо размахваше своята буквичка, поради което настана суматоха, врясък и препирня. Като поутихнаха крясъците някои от полипаите написаха своите книжки на знанието - с по една буквичка, понеже друга не знаеха. И така възникнаха книгите Алфа, Бета, та дори Омега. После събраха се авторите на Алфа и Бета и написаха в дълбоко сътрудничество книгата Баба. А имаше и такива, които въобще не отидоха до Кулата, а преписаха две-три книжки и така се появи книгата "Мама да".

На Книгата на Знанието, от всичко това й стана малко терсене и чоглаво, защото тя очакваше своят Читател, който ще я прочете от кора до кора. Верно, дойдоха едни мишлета с такива намерения, но тя ги прогони, защото те знаеха само "цвър".

Докато Книгата се бореше с мишлетата, полипаите масово започнаха да си четат един другиму книжките и да пишат нови, обогатени с прочетеното. И така възникнаха книгите "Бла-бла в кибритена кутийка", "Бар-бар на зар", "Ила мъ изеш". Заедно с тези книги възникнаха науките блабалистика, дърдървенистика, съмсъмнистика дори туктамнистика. Модна беше по едно време книгата "БеБе или бАбА", която възникна с колективните усилия на авторите на Баба, Мама, Тата, Дада, Леле и Де-бре-де. А после се навъдиха едни течения, които духаха истично в хиляда посоки, от което стана много задушно.

От тогава Книгата на знанието изпадна в апатия, антипатия, амнезия и анорексия. Мрачно се затвори в своите корици и зачака. Чакаше да се роди Читателя, за който е пророчеството от трета, десета и шеста глава записано в 5,11,9,72,47... букви на златните редове, четени ту отляво, ту отдясно. А кулата все повече мухлясва, буренясва и горелясва...


Публикувано от aurora на 24.03.2008 @ 13:36:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:47:02 часа

добави твой текст
"Книгата на Знанието" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Книгата на Знанието
от radi_radev19441944 на 24.03.2008 @ 15:05:34
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Сега чета една книга на Елена Алексиева- "Читателска грута 31".
В самия разказ се промъква идеята по настояване на писателите, понеже всеки пише и никой не чете, да се назначат читатели на държавна служба. Поради липса на обикновени читатели, задължението на назначените държавни служители се свежда до изискването да прочитат всяка новопоявила се книга и правят конпетентен коментар.


Re: Книгата на Знанието
от Ufff на 24.03.2008 @ 17:09:17
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги съм си представяла, че ако има нещо като баш-най-знанието, то непременно има кожа. Ти потвърди подозренията ми;) И кожата е жива, нали? Усеща всичко - от алфа до омега и от бебе до баба.)
От посочените заглавия си избрах "Бар-бар на зар". По много субективна причина : римува ми се прекрасно със Занзибар, едно място, което в последните ми "представи" е центърът на цивилизацията. Най-древният истински човек ще се окаже точно оттам, вЕрвай ми))))). Има защо да е от тъдява. ;)


Re: Книгата на Знанието
от miglena на 24.03.2008 @ 19:33:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
това за мен звучи като своеобразна Славянска интерпретация на мита за Вавилонската кула - може би маговете така са отредили - отначало само по буквичка, че нали се знае дори само с познания на буквени срички колко поразии сътвориха икакви разрухи предизвикаха и продължават да подклаждат двуногите /не/без/съзнателни същества :)))


Re: Книгата на Знанието
от rajsun на 26.03.2008 @ 10:23:55
(Профил | Изпрати бележка)
Църрррр)))

Когато е с пет р-та, на миши език означава - Бъди!

Не ги брой, толкова са)))))