Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 449
ХуЛитери: 4
Всичко: 453

Онлайн сега:
:: malovo3
:: rhymefan
:: Heel
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа си ги нямаме такива!
раздел: Разкази
автор: eklekti4na

Отсега да си кажа, че цветя не обичам. Ама не било романтично, ама не било естетско, ама къв човек съм била...не ме интересува! Цветя-не-о-бичам!
Няма място за цветя в моята душа. Много, много шарено ще ми стане и няма да мога да го издържа. И без друго съм си пъстричка. В повече пъстричка съм си. Цял живот все в сиво се боядисвам и все не ме хваща тая боя.
Пък и честно казано, вкарват ме в дълг. Имаше един филм навремето: „Искаш цвете ли, на ти, на, на...!” Отвратителен! Брутален! Дори съжалявам, че го споменах, но няма да го изтрия, не само заради принципите си, но и защото ... ми се струва точен. Не искам да се правя на Карбовски, но вече все повече се убеждавам, че май тоя филм е втрещяващо истински.
Видя ли цветя ми става малко скучновато, честно казано, но пък същевременно, получиш ли ги трябва задължително да се правиш на очарован. Има няколко задължителни правила по етикет: да кажеш името на цветето, което са ти подарили (в краен случай – да направиш интелигентна догадка); да споменеш, че преди време са ти подарили същото, само че лилаво примерно, но в този си вид е още по-красиво; да попиташ „опресняващо” за условията, при които се отглежда, за да можеш да го съхраниш ко-о-о-лкото се може по-дълго... Всеки път го правя, повтарям се, потретвам се, но номерът (почти – в смисъл, че си намерих и аз майстора един, два пъти, но това е друга тема) винаги минава. По тази причина ми се губи част от „сакралността” на целия този цветодаряващ ритуал.
Кратък антракт и следва второ действие. Ти задължително си много, много поласкан, особено ако са цветя без повод и следователно вече си в позиция на задължен. Пак казвам, особено, ако са цветя без повод – едно неангажиращо социологическо проучване, което проведох сред познати наскоро показа, че букет цветя без повод за девойките от моето обкръжение, е върха на консуматорската пирамида.... Едно е да ти купи апартамент любимият (и да ти завърже престилката, заедно с всички други съпътстващи атрибути на битовистичната конотация), но съвсем друго е цветя да ти подари. Цветя, о цветя! Това е вид добавена стойност, на която днешната домакиня просто не може да устои. Е, сега - че ти ги пратил по куриер, или пък ти ги подал в антрето, докато му поемаш палтото, или пък били малко повехнали, защото само такива имало в магазина (бележка на рецепиента - единственият магазин в града) - подробности, няма да се заяждаме. Колко цветя без повод съм получила....И колко пъти съм давила тия букети в сълзи. Кълнала съм ги! На килим съм ги правила!
Но вече да си ги нямаме такива. Цветя не обичам! Освен, ако...
Да, има място и за трето действие в моята скромна пиеса. Е, вярно е, че актьора го търся още, но време има. Тоя театър и на старини може да се играе.
Третото действие всъщност май е съвсем друга постановка. В нея имаме принц с боички.
Ей, ако дойде някой малък-голям принц с боички и седнем да си порисуваме безгрижно, това вече ще е съвсем, съвсем друг театър. Мечтая си за това от много малка и вече знам какъв точно букет ще си нарисувам, с колко точно цветя... Намислила съм си и думички даже – точно тези, които искам да ми нашепват листата. Мислила съм и за лек ветрец, който да ги погалва, за да шептят. Лекичко, съвсем слабо. Дъжд не искам, няма нужда, обърква ми концепцията. Ако настоява принцът и опаковка ще му нарисувам – знам как да я направя, за да ми се върже с вятъра тая опаковка. За картичка съм сигурна, че няма да се разберем, защото аз си пиша картичките по около седмица, а пък остане ли принцът толкова дълго при мен, цветята ще повяхнат.
Ей, пак не хвана това сивото...
Нищо де, ще опитам отново, но сега трябва да тръгвам, защото нямам време. Канена съм на рожден ден довечера. Абе, закъде съм се разбързала, ще се отбия да взема цвята. До спирките ги продават вече, пътьом да са ти...


Публикувано от hixxtam на 07.03.2008 @ 18:21:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   eklekti4na

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 18:51:42 часа

добави твой текст
"Да си ги нямаме такива!" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да си ги нямаме такива!
от apostolicia на 08.03.2008 @ 08:10:45
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да се оплакваме, че все нещо ни липсва да сме щастливи! Други жени са поласкани, ние се чувстваме задължени!
Други жени се радват, че клетката е златна, ние гледаме на златото като на клетка!
Други жени припяват доволно край огнището, ние искаме да сме главните в него!
Е, как да го постигнем туй нещо - щастието, като сами не знаем какво искаме..