Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 0
Всичко: 768

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСуетата
раздел: Есета, пътеписи
автор: selsal

Суетен си, драги, кой те тъй страшно зарази?
Ти, Господи, стори ми това.
Аз? Нима? Способен ли е Господ на това?
И още как! Точно ти направи ме такъв, Господи на Суетата…
…аз друг си нямам.

Предметът на суетата е от такова естество, че може да бъде проследен в пълнота и докрай единствено в собствената личност. Да се провиди суетността у друг човек е възможно, но твърде несигурно; да, признаци има, те личат и по време на здрач, дори преди всичко по време на здрач, но суетата е оная гнилост на “аза”, която го сключва в собствената му прегръдка и затова суетата е най-зрима не другаде, а най-вече вътре в нас, иззад клепките ни, в усоята на нашия ум и насред завета на сърцата ни. И точно тук изниква парадоксът на суетата, оная нейна способност най-добре да се крие, когато е пред очите ни, в шепите на белия ден.
Да си суетен, или както по-вярно е да го речем, да съм суетен, е да съм разсеян. Но това не е оная разсеяност, поради която, наместо пирон, с чук нанасям удар на собствения си пръст, о, не. Не е и разсеяността, която ме отпраща в мечти, вместо да ме държи в ръбливата кутия на делника. Тази разсеяност е дребна работа, да се занимавам с нея не струва, дори ще значи, правейки това, да проявя разсеяност за другата, истинската, ужасната Разсеяност.
Суетникът – този, който винаги заплашва да стане мен – е разсеян не за друго, а щото към тялото си има не две ръце, сила, която значи проводник на Духа, отдето тече крепка мощ и любов към света, а кокали, които все гледат някак да се откачат, да изпаднат, че да спре теглото, оная непоносимост, страшната, зловредната, по-мъчната и от представата за смъртта, непоносимостта на Избора.
Да избираш значи да избираш постоянно; и никога да не избереш веднъж за винаги. Суетата е умората да избирам пак. Затова суетата е намерила свой изход и той е да се разсейва от избора. Суетата е една ръка, която вече не е ръка, щото от нея семе вече не се посява, а само изпада. Разсеяният сее с трепереща ръка, така той пилее семето на Духа, уморен, суетникът вече не избира.
Шопенхауер го казва така: “Те не желаят да бъдат, те искат да изглеждат”. Да бъда значи да се будя, да се будя е да избирам, пак и пак, и винаги сега. Ръката, ако не сее, тя вече не е ръка, сухата ръка е отдавна изпаднала ръка. Суетникът изглежда, той прави всичко възможно да изглежда така, че някога е избрал. Суетникът се е отрекъл от сеещата си сила, пожелал е сам да се превърне в посев. В Посевът!
Аз съм реколтата, вижте ме, бъдете радост от мен!
Суета значи немощ. Немощ в сеенето. Затуй суетникът никога не сее. Той е сял! Неживата ръка вече не е извърната навън, а гледа себе си, пипа се сама. Немощният човек е горд човек. Когато нямам сееща ръка, имам изпъчена гръд.
----------------

Иде ден, Денят на Суетата! Аз познавам тоя ден, той не заобикаля никого, в тоя ден умора ще ме споходи, а ръката ще се отпусне досами тялото. Там, тя ще сипе грим, ще ръси помади, сам себе си ще обличам в балсам. Суетен, аз ще сънувам своя блажен сън-кошмар, че “сея” най-добре. Немощен, аз ще възвестявам своята нова “сила”. Вижте ме! Който не ме види, невиждащ е, щото бляскавото се първо вижда, лъщящото най-личи! Суетни сте всички вие, които слепеете за мен, о, да, суетни!
И понеже тогава думи за молитва няма да имам, сега ги изричам – нека дочакам вечерта насред Деня на Суетата, когато слънцето ще низходи зад хоризонта, онуй слънце-което-ще-съм, за да стана мъртъв, затуй и прероден.
----------------

Изот ръката, която е моя, протича Дух един, там, накрая, в чувствената длан, и чак от върха на пръстите, се сее семе, ето в тоя сън искам пробуден да бъда. Ако ли пък това не стане, ако ли пък само по себе си това е суета, ако ли пък аз съм вече в Съня на Суетата и пътят ми все около тук кръжи, моля теб, Господи на Суетата, едничък мой, остави ми още малко тоя миг, в който макар грешно и суетно, суетата си изпод вежди да погледам…


Публикувано от hixxtam на 25.02.2008 @ 20:49:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   selsal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:50:22 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Суетата" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Суетата
от snejen_bor на 25.02.2008 @ 22:00:10
(Профил | Изпрати бележка) http://free.hit.bg/snejiart/
Благодаря ,че разнищихте тази нищо и никаква суета ,враг номер 1 за човека .НО........съвсем да я отхвърлим........не....нека да има от всичко по малко у човека и мъъъъничко от нейно величество суетата, та нали тя именно ни тласка към летеж,поне за малко с взети назаем крила,не мислиш ли? Харесах,обстойно разнищено ,умно поднесено.Благодаря!