Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 800
ХуЛитери: 2
Всичко: 802

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФарс или никога повече свобода
раздел: Други ...
автор: LeoBedrosian

Или има ли такава държава Косово?

На Кърт Вонегът


С настоящето силно искам да изразя една ясна гражданска позиция, която нито официалните власти, нито неправителствените организации имаха смелостта да изразят в прав текст. Колкото и двете алтернативи да са неприемливи пак трябва да се спрем на едната. Трудно се избира по-малкото зло, защото все пак си остава зло. Или просто безизхходица или трудно взимаемо решение. За какво иде дума?

Има ли, имало ли е и ще има ли евентуално такава държава с името Косово?

Съзнавам, че отговора не е нито еднозначен, нито лесен. Етнически погледнато няма нищо по-логично от самоубославянето на една нова държава, която да „приюти” едно мнозинство, един ясно изразен албански етнос, преобладаващ в бившата сръбска провинция. Нима самите ние не сме водили дълги и мъчителни борби за нашето самоубославяне, макар, че в предосвобожденската ни литература мъчно се среща името „България” като държавно образование. Но все пак България е съществувала, както е съществувала Полша в границите на Прусия или Русия. А Косово? Самата етимология на думата, както и тази на Митровица ясно показва славянския й произход. Въпреки великосръбските щения и манипулации областта винаги е принадлежала и смея да кажа, че принадлежи на Сърбия. Изкуственото й отделяне чрез военните нападения на една велика и властваща държава, каквато са САЩ не я прави по-албанска, или по „косоварска”. Ако беше така, то спокойно северната част на Ирак може да се предостави на Турция, която се стреми и вероятно ще постигне там военна хегемония веднага след безславното оттегляне на американските войници. А това, повярвайте предстои, така както безславно се оттеглиха от Виетнам. Но това е една друга тема.

Та да се върнем на размирните балкани, да поседнем върху бурето с барут. Да се успокоим, въпреки, че никой не е виждал и не знае колко е дълъг фитилът му и кога ще се възнесем при създателя, което си изглежда неизбежно. Да погледнем на това парче земя приличащо на разбунен мравуняк по-философски. И непременно ще видим, че всичките му мравки, дърпат своя пай към себе си. Независимо че всички те са Голяма черна горска мравка, както ще ги наречем за удобство и населяват от векове общия балкански мравуняк, те имат самосъзнанието, че всяка една групичка са по-черни, по-големи или по-горски от другите. И съответно всяка една има изконно историческо право върху най-голямата, слънчева и просторна част от мравуняка. Улисани във своите си мравешки раздори не искат да разберат, че всички те са еднакви в очите на горския мравояд. Въпреки нескопосните намеси на летящите бронирани бръмбари от другия бряг на голямото солено блато, които протекционистично изсипаха вонящите си фекалии върху едната група мравки, това не реши ни най-малко вътрешните противоречия в мравуняка и дори ги засили в голяма степен. Изграждането на допълнителни преградни стени няма да помири мравешките семейства, нито ще умилостиви гладните мравояди. Така е!
Свободата, винаги е била една фикция, в самите нас. Който не е носител на тази категория никога няма да я постигне дори със силата на всички оръжия на тази земя, горката наша земя! Това, което бих желал да кажа на хората от Косово е да не издигат нови прегради, да не се затварят зад телените мрежи, тогава, когато другите ги свалят. И вместо да ратуват за мнимите политически права, които в очите им несъмнено са от голямо значение да погледнат сериозно на икономическите въпроси, защото и свободния човек огладнява и се нуждае от подслон и сухи дрехи през зимите.

Ако смея да перифразирам великия Вонегът, Бог да ви поживи мистър Първанов, че поне до сега не ни въвлекохте в тази трудна и блатна полемика. Въпреки, че признаването на Косово от политиците ни изглежда неизбежно, въпреки, че това несъмнено ще доведе до обтягане на отношенията ни със братята сърби, въпреки, че се създава един не много приемлив, за да не кажем изобщо неприемлив прецедент на сепаратизъм, въпреки силовата протекционистична политика на „най-моралната” нация и нейните маймунско изглеждащи ръководители ние ще установим политически отношения с „държавата” Косово, тоест ще я признаем защото така ни казват да направим. Ние нямаме и никога не сме имали свое свободно изразено мнение по значими външно политически теми. Винаги са ни казвали какво и как да направим, какво да мислим и кого да сънуваме. Така е, драги сънародници и така ще бъде докато мълчаливо пренебрегваме интересите си!

Фарс – да, но на приемлива за всички цена, а свободата, ЕХ свободата, кога ще я постигнем !?!?


Публикувано от hixxtam на 19.02.2008 @ 13:52:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.14
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:01:38 часа

добави твой текст
"Фарс или никога повече свобода" | Вход | 8 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Фарс или никога повече свобода
от zonin на 19.02.2008 @ 14:58:49
(Профил | Изпрати бележка)
кога не остане нищо на тоя свят, което да делим.
тогава ще ни стигне тя :)




Re: Фарс или никога повече свобода
от karabalak на 19.02.2008 @ 15:17:10
(Профил | Изпрати бележка)
Нашия заден двор още не сме си измели, Авгиевите обори са ни задушили, Косово сме тръгнали да оправяме...


Re: Фарс или никога повече свобода
от HAVA на 19.02.2008 @ 15:30:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ами той отговорът е ясен, а резултатите - видими!
Принципът - винаги един и същ: "Разделяй и владей!"
По-малкият винаги се е управлявал по-лесно, що да не се раздроби на попара?! (Тъжно, но факт) Така съобразно методът "стъпка по стъпка" и ... "Ще ти втълпим, че си свободен", (нищо че е в рамките на собствената ти представа за нея). Виж - възможностите да я отстояваш е друго нещо!



Re: Фарс или никога повече свобода
от Pord на 19.02.2008 @ 15:45:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Вечни неща няма. Днес има Косово, утре може и да няма. Ще се слеят с Албания, ще отцепят част от Македония, после македонците ще се уплашат по-сериозно и ще "разберат" изведнъж, че са българи; и ще си ги вземем. И ще имаме обща граница с Албания (те все пак ще си постигнат част от идеята за Велика Албания), а някой ден нашите потомци (стига дотогава турците да не са ни взели бившата Южна Румелия) ще стиснат шиптиърти за гушата, защото сме го правили много пъти. Пък и без Южна Румелия могат да го направят!
Не, най-интересното все още предстои....
:-))))


Re: Фарс или никога повече свобода
от kuklara на 19.02.2008 @ 17:13:06
(Профил | Изпрати бележка)
Кърт Вонегут царство му небесно може и да не е знаел като всеки американец какво е това Косово но нашите политици още един път показаха че България най малко ги интересува и като че ли незнаят къде се намира.
Генац


Re: Фарс или никога повече свобода
от Iszaard на 19.02.2008 @ 19:19:50
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво, но това всички ние добре го знаем:))) Е, не всички... Както и да е, за мен бе удоволствие да прочета нещо свястно тук. Засега ще се въздържа от повече коментари, не само защото темата е блатиста, но и заради твърдото ми убеждение, че и да говорим и да плачем в този момент, точно по този начин нищо няма да променим:)


Re: Фарс или никога повече свобода
от copie на 19.02.2008 @ 19:37:21
(Профил | Изпрати бележка)
Е, Лео, да беше стигнал до онова място в историята, дето Косово си е исконно българска земя :)
Тоава пък "братята-сърби" ще ти обяснят, че грешиш... ама многооо! И няма да са прави, хехе :) Разбирам ги! Щото и столицата им е била български комитат, преди там да е имало сърби ("братя", де)...
Впрочем, ако се движим още по-назад в историята, мисля, че като стигнем Северен Афанистан и побием трикольора - ще можем да спрем, да поотдъхнем...
На мен ми харесва днешната малка, компактна съседка Сърбия. Е, има още някои израстъци, дето й пречат, но и това ще мине :)
Поздрав, и не се нервирай! :)))))


Re: Фарс или никога повече свобода
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.02.2008 @ 07:55:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ясно е, че не тук е мястото за една такава дискусия, и Всички добре знаем Това, но... Защо никой никъде не изразява ясна и недвусмислена позиция. Това ме обърква и изнервя, дали "после" няма да е късно, не трябваше ли като румънците, браво за мъжката им позиция да извикаме високо и ясно, така, че всички да разберат какво мислим по въпроса. Ника ние сме най обезопасени от един бъдещ сепаратизъм?