Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 612
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 614

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÕèïåðèîí
ðàçäåë: Äðóãè ...
àâòîð: radi_radev19441944

Õèïåðèîí

„Àç çúçíà âúâ ìðàêà íà ñâîÿòà çèìà.”
Ôðèäðèõ Õüîëäåðëèí


Êàï÷óöèòå ïîäñêàçàõà, ÷å ñíåãúò å çàïî÷íàë äà ñå òîïè. Ïàÿêúò â úãúëà ñå ðàçìúðäà è åäíà ìóõà ñå áëúñêà â ïðîçîðåöà. Ïîíÿêîãà ÷óâàì ãëàñîâå, íî îáùî âçåòî å òèõî, ïîíåæå ñòàÿòà å ïðàçíà, à ñúùî êîðèäîðèòå ñà ïðàçíè. Òåçè ãëàñîâå èäâàò îò âúòðå, òúé êàòî âúí íÿìà íèêîé, à ìóõàòà âñå ïîâå÷å ïîëóäÿâà è åäèí ñëúí÷åâ ëú÷ å êàöíàë íà ñòåíàòà îòñðåùà. ×åñòî â ïðîñúíèöà ñå ñåùàì çà Àí; èìàøå íÿêîãà åäíà Àí, êîÿòî ñå ëóòà â ñïîìåíèòå, íî êîãà áåøå, âå÷å íå çíàÿ è òèøèíàòà íàîêîëî çàïî÷âà äà ïîáåëÿâà; ñàìî îíàçè êàïêà ÷óêà ïî ëàìàðèíàòà, íî îòíîâî íÿìà íèêîé è ñå ÷óäÿ êúäå îòèäå Àí, ìàêàð ÷å âñúùíîñò íå ñúì ñèãóðåí, ÷å å áèëà òóê. Âúçìîæíî å äà ñè ÿ èçìèñëÿì, íî îáùî âçåòî ìè å ÷óæäà; ïî íà÷àëî íàïîñëåäúê âñè÷êî ìè å ÷óæäî, çàùîòî çíàÿ, ÷å ñúãëàñíî ïðèíöèïèòå íà åíòðîïèÿòà* âðåìåòî å åäíîïîñî÷íî è åäèí äåí îíàçè ìóõà ùå ñå îïëåòå â ïàÿæèíàòà, çà äà ñå îñúùåñòâè ïðåäíàçíà÷åíèåòî è ïî õðàíèòåëíàòà âåðèãà.
Âå÷å ñå ñåùàì ÷èè ñà òåçè ãëàñîâå. Òîâà ñà åäíè ìàëêè ãíîìè, êîèòî ïðèòè÷âàò ïðåç òèøèíàòà íà áÿëàòà ñòàÿ, îñîáåíî íîùåì, êîãàòî òúãàòà çàïî÷âà äà ñå ñãúñòÿâà, êúíòè â ìúë÷àíèÿòà íà ñîâèòå è ïàäà ñ îñòàíêèòå íà ãàñíåùè ëåîíèäè*; ïîíÿêîãà ãè âèæäàì ñðåä ÿòàòà îò ïðèçðà÷íè ïòèöè íà Ðåíå Ìàãðèò è ñòèõíàëèòå ïëîùàäè íà äå Êèðèêî, íî òîãàâà ñå îêàçâà, ÷å ñúíóâàì, âúïðåêè ÷å íå ìîãà äà ñïÿ è â ìðàçîâèòèÿ îêåàí îò ìúë÷àíèÿ ïëóâàò àéñáåðãèòå íà ìîÿòà âöåïåíåíà Ãðåíëàíäèÿ. Òå ñå ïîÿâÿâàò âíåçàïíî è âíåçàïíî ñè òðúãâàò çàä åäíè îòäàëå÷àâàùè ñå îáåëèñêè, â ïëàìúöèòå íà çàëåçèòå è îñòàíêèòå íà íåñúñòîÿëèÿ ñå ôåíèêñ, íî òîãàâà ñå ñåùàì ïðåç åäèí ïðîáëÿñúê îò áåçäíè è áåçóìñòâà, ÷å íèêîãà íå ãè å èìàëî- íèòî òÿõ, íèòî òîçè ôåíèêñ è ñå îïèòâàì äà ñè ñïîìíÿ êîé ñúì è êàêâî ïðàâÿ òóê. Òå êàçàõà, ÷å òîâà å òàêà, ïîíåæå ñúì ëóä è ïîíåæå òå- îíåçè- âúçíàìåðÿâàò äà ìå âúðíàò êúì åäíî ñúñòîÿíèå, êîåòî íàðè÷àò ðåìèñèÿ, çà äà áúäà ïîëåçåí íà ñåáå ñè è íà îáùåñòâîòî, êîåòî áè áèëî áëàãîïðèÿòíî, íî àç òâúðäå ñå ñúìíÿâàì, çàùîòî Àí- òîâà å åäíà ïðèêàçêà, êîÿòî ñè èçìèñëÿì íàé- âå÷å íîùåì ìåæäó ïàóçèòå îò êàï÷óöè- ãîíåéêè ñåíêèòå íà íåâúçìîæíèòå ñè ñúíèùà è îïàøêèòå íà îòäàâíà èç÷åçíàëè êîìåòè. Òåçè äúðâîÿäè âñÿêà âå÷åð ñêúðöàò â ìîçúêà ìè è ïîíÿêîãà ñå ÷óäÿ äàëè òîâà ñúì àç, êîãîòî íå ïîçíàâàì- äîøúë îòíÿêúäå è íàñòàíèë ñå â òåëåñíàòà ìè ÷åðóïêà, ìàêàð ÷å âå÷å íå ñúì ñèãóðåí êàêâî å òÿ è äàëè ÿ èìà; çíàì ñàìî, ÷å áè òðÿáâàëî äà áúäà ÷îâåê- ñúâñåì â ðåäà íà íåùàòà- è áè òðÿáâàëî ñúùî äà èìà íÿêúäå åäíà Àí, êîÿòî ðèñóâàì â ñúíèùàòà, çàùîòî âèíàãè è íàâñÿêúäå ÷óâàì òîçè êèêîò îò îðãàçìè ìåæäó òèðåòàòà è ìíîãîòî÷èÿòà íà ñâîÿòà íåñúùåñòâóâàùà „Âèà Äîëîðîñà”. Êîãàòî ïðåìèíàâàì ïðåç ïðåèçïîäíèòå, ñå îêàçâà, ÷å Ñàòàíàòà ñúì àç ñàìèÿò è ïîääúðæàì ñîáñòâåíîðú÷íî îãúíÿ íà ñîáñòâåíèòå ñè êëàäè.
Íà ìîìåíòè ìå ñïîõîæäà íåëåïàòà èäåÿ, ÷å âñè÷êî, êîåòî å òðÿáâàëî äà ñå íàïðàâè, âå÷å å íàïðàâåíî, íî âåäíàãà ñëåä òîâà óñòàíîâÿâàì, ÷å íå ñúì ïîñòèãíàë; íèùî èëè ïî- ñêîðî ïîñòèãíàòîòî âå÷å íå ìè õàðåñâà è èçîáùî íå ìè ñå èñêà äà ñå âðúùàì êúì íåãî, à âñè÷êî, êîåòî å ïëàíèðàíî â áúäåùåòî ñúùî íå ìè õàðåñâà è íå ñúì â ñúñòîÿíèå äà ïðåîäîëåÿ òàçè ïàòîâà ñèòóàöèÿ. Îáùî âçåòî ìîèòå ïëàíîâå ñå îãðàíè÷àâàò â ñôåðàòà íà èíòåëåêòóàëíèòå íà÷èíàíèÿ, íî ÷åñòî îòêðèâàì, ÷å ñå çàáëóæäàâàì, çàùîòî îíîâà, êîåòî ñå îïèòâàì äà ïîêàæà, âå÷å å ïîêàçàíî è â êðàÿ íà êðàèùàòà ðåàëèçàöèÿòà ñå ïðåâðúùà â ãðîòåñêà- ñáúðêàíî êîïèå íà íåñúùåñòâóâàù øåäüîâúð.  òîçè ñìèñúë áèõ ìîãúë äà òâúðäÿ, ÷å ñúì íàïèñàë êíèãà îò ãðîòåñêè, íî ñèãóðíî òîâà íå å ñúâñåì òî÷íî, çàùîòî òå ñúùî íå ñå âìåñòâàò â ïðåäñòàâèòå ìè çà ñúâúðøåíñòâî è â ìîìåíò íà ïðîñâåòëåíèå ñè èçÿñíÿâàì öÿëàòà íåëåïîñò íà ïîâå÷åòî åêñïåðèìåíòè, àêî íå è íà âñè÷êè. Îïèòâàì ñå äà íàäñêî÷à ñåáå ñè äîêîëêîòî å âúçìîæíî òîâà è, êîãàòî íàäíèêíà çàä ïðåäåëà íà ñîáñòâåíèòå ñè òàáóòà, îáèêíîâåíî ñå îòêðèâàò òðóïîâåòå íà ñðóòåíèòå ìè àìáèöèè. Îòíà÷àëî óãàñâàõà âúëíåíèÿòà îêîëî ïðîåêòà, ïîñëå îêîëî ñàìàòà ðåàëèçàöèÿ, à íàêðàÿ óãàñâà âñè÷êî. Âïîñëåäñòâèå ñå îêàçâà, ÷å íå å èìàëî íèòî ïðîåêò, íèòî ðåàëèçàöèÿ; òå ñå ãóáÿò â åäèí áåçêðàåí âúðòîï îò íåñúîòâåòñòâèÿ è îíîâà, êîåòî â åäèí ìîìåíò ìè å èçãëåæäàëî ïðèåìëèâî, âïîñëåäñòâèå ñå îêàçâà äðàçíåùî è î÷àðîâàíèåòî ñå ïðåâðúùà â äîñàäà. Óíèùîæèõ ìíîãî íà÷èíàíèÿ, íî íÿìàõ ñ êàêâî äà ãè çàìåñòÿ, çàùîòî âñè÷êî ñå ïîëó÷àâàøå îò ñëàáî ïî- ñëàáî èëè èçîáùî íå ñå ïîëó÷àâàøå, ïîðàäè êîåòî óäúëæàâàõ ïàóçèòå îò áåçâðåìèÿ è ñå çàíèìàâàõ ñ òúðñåíå íà íåñúùåñòâóâàùîòî Åëäîðàäî. Êîãàòî ñúì èçâúí ñòåíèòå íà áÿëàòà ñòàÿ, ñå áëúñêàì â äðóãè ñòåíè, êîèòî ñà íå ïî- ìàëêî òâúðäè, à îñâåí òîâà ãî íÿìà ñëúí÷åâîòî ïåòíî îòñðåùà, çà äà ìè íàïîìíÿ çà ìîåòî ïðåäíàçíà÷åíèå è çà áúäåùèòå ìè íàìåðåíèÿ. Îáùî âçåòî îáñòàíîâêàòà å íåïðèÿòíà, çàùîòî òå ñå ñìåÿò; êîé çíàå êàêâî ñìåøíî íàìèðàò ïîêðàé Ñòåíàòà íà ïëà÷à; íÿìà êúäå äà ñå ñêðèÿ îò òåõíèòå ïðîó÷âàòåëíè ïîãëåäè è ïðåäïî÷èòàì äà ñå êðèÿ çàä ñåáå ñè èëè çàä îíîâà äðóãîòî, êîåòî íå ñúì àç. Èìàì åäíà ïîäõîäÿùà ìàñêà, êîÿòî óïîòðåáÿâàì ïðè ó÷àñòèåòî ñè âúâ âñåêè ìàñêàðàä, äîêîëêîòî ñúùåñòâóâà íåùî ïî- ðàçëè÷íî; â íåÿ èçãëåæäàì ïî÷òè áëàãîíàäåæäíî- òîåñò òàêúâ, êàêúâòî ñå âìåñòâàì â ïðåäñòàâèòå èì çà ëîÿëíîñò.
Áÿëà ñòàÿ- ÷åòèðè íà ÷åòèðè è ïðîçîðåö êúì íåáåòî.
Íå ñå ñåùàì êîãà è êàê ñå ïîÿâè Àí, íèòî êîãà è êàê èç÷åçíà. Ïîíÿêîãà ñå ïèòàì äàëè èçîáùî ñå å ïîÿâÿâàëà. Íàìèðàì, ÷å âñåêè óòâúðäåí ñàìîòíèê âèíàãè òðÿáâà äà èìà ïîä ðúêà åäíà èçìèñëåíà Àí, êîÿòî ïåå â ïîëóíîù íà äúíîòî íà ïðàçíàòà ÷àøà è ñå óñìèõâà ñ óñìèâêàòà íà âúîáðàæàåìà Îëèìïèÿ.*
Íå ìîãà äà òâúðäÿ, ÷å ñúì ãðàôîìàí è ïèñàíåòî íà òåêñòîâå å çàðàäè ñàìîòî ïèñàíå. Íèêîãà íå ñúì èçïèòâàë óäîâîëñòâèå îò òîâà- íèòî â ïðîöåñà íà ðåàëèçàöèÿòà, íèòî ñëåä ôèíàëà êàêâîòî è äà å êà÷åñòâîòî íà òåêñòà, äîêîëêîòî ñúì â ñúñòîÿíèå äà íàïðàâÿ ñàì ïðåöåíêà. Àêî ìå ïîïèòàò êàêâà å öåëòà íà ïîäîáíî çàíèìàíèå, íå áèõ ìîãúë äà îòãîâîðÿ; âåðîÿòíî ñå êàñàå çà ñâîåîáðàçåí ìàçîõèçúì.  ñàìîòî íà÷àëî ïîðèâúò ñå ïîÿâè ïîðàäè çà÷åñòèëèòå ïðèñòúïè íà ìåëàíõîëèÿ- â òúðñåíå íà êîìïåíñàöèÿ îò íåèçáåæíè ñðóòâàíèÿ, êàêòî è ïîðàäè îíçè íåèñòîâ êîïíåæ ïî êðàñîòàòà, äî êîÿòî äîñòúïúò ìè å áèë îòðÿçàí; îáèêíîâåíî òÿ ìèíàâàøå çàáúðçàíî ïîêðàé ìåí çàåäíî ñ àêîðäèòå íà Ìå÷òàíèå* èëè óñìèâêàòà íà Îëèìïèÿ, íî íèêîãà íå ñå ñïèðàøå è ñëåä íåéíîòî îòäàëå÷àâàíå íàìèðàõ óëèöèòå ïðàçíè è äóøàòà ñè ïðàçíà, òîãàâà îñúçíàâàõ, ÷å òîâà å ñàìî ñÿíêàòà íà îíàçè íåñáúäíàòà Àí, êîÿòî íèêîãà íå ìå å çàáåëÿçâàëà è, êîÿòî íèêîãà íÿìà äà ìå çàáåëåæè.
Çàïî÷íàõ äà ïèøà òåêñòîâå, çàùîòî ñè ïîìèñëèõ, ÷å ìîãà ïî òîçè íà÷èí äà çàïúëíÿ ïðàçíèíàòà, íî âïîñëåäñòâèå ñå îêàçà, ÷å ñúì äîïóñíàë ãðåøêà, çàùîòî êîëêîòî ïîâå÷å ÿ çàïúëâàõ, òÿ ñòàâàøå âñå ïî- íåíàñèòíà è íàêðàÿ ìå ïîãúëíà, çàåäíî ñ âñè÷êè íåñúñòîÿëè ñå òðèóìôè, à Àí ñè çàìèíàâàøå ñ ôèíàëíèòå çàëåçè íà Ìå÷òàíèå â åäíè ïðèòèõíàëè ïëîùàäè îò òúãà.
Ñòàÿ ÷åòèðè íà ÷åòèðè- ìàé âå÷å ãî ñïîìåíàõ- è â íåÿ àç ñúì ñàì. Ïîæåëàõ òîâà äà áúäå òàêà, çàùîòî äðóãèòå ìå äðàçíÿò- îáùî âçåòî ëóäîñòòà å äðàçíåùà, òîâà ó÷ðåæäåíèå å ïúëíî ñ „òèòàíè íà ìèñúëòà”- íåïðåêúñíàòî íàòðàïâàùè âåëè÷èåòî ñè,- à àç íå èñêàì äà áúäà äðàçíåí; òîâà å íåñúâìåñòèìî ñ íàìåðåíèÿòà ìè äà ïèøà òåêñòîâå. Àäìèíèñòðàöèÿòà áåøå ïðèíóäåíà äà ñå ñúîáðàçè ñ ìîåòî èñêàíå, íå çàùîòî íÿêîé å õîäàòàéñòâàë, à çàùîòî èì îáÿñíèõ, ÷å îáè÷àì äà ñëóøàì ìóçèêà è âúçíàìåðÿâàì äà ïîëçâàì ïîäîáíà òåðàïèÿ, êîåòî åäâà ëè å áëàãîïðèÿòíî çà äðóãèòå ïàöèåíòè. Òîçè ïúò îòêðîâåíî èçëúãàõ, çà äà ìå îñòàâÿò íà ñïîêîéñòâèå. Íå ñúì èñêàë íèùî íåâúçìîæíî.
È òàêà: ñòàÿ, ëåãëî, øêàô÷å, äâà ñòîëà- åäèíèÿò çà ìåí, à äðóãèÿ çà íÿêîé, êîãîòî íå ïîçíàâàì. Èìà äîñòàòú÷íî ïðàçíî ìÿñòî çà ðàçõîäêè îò úãúë íà úãúë, íî àç íå îáè÷àì äà ñå ðàçõîæäàì. ×åòà, ïèøà, ìèñëÿ è æèâåÿ ëåãíàë. Ðàçõîæäàì ñå ëåãíàë. Òîâà å íîðìàëíîòî ìè ñúñòîÿíèå. Íå ìîãà äà âúçïðèåìà ïîðèâà íà îíåçè- ëóäèòå îò äðóãèòå ñòàè, êîèòî ïðèïêàò íåïðåêúñíàòî îò úãúë äî úãúë- âåðîÿòíî ïðèøïîðåíè îò ñîáñòâåíîòî ñè áåçóìèå; ñèãóðíî è òå ñàìè íå ìîãàò äà ãî âúçïðèåìàò, íî íå ñà â ñúñòîÿíèå äà ãî ïðåêðàòÿò. Ïî ïðèíöèï åäâà ëè íÿêîé ñå îïèòâà äà íàâëåçå â ñâåòà íà äðóãèÿ. Òóê âñåêè æèâåå â ñâîÿ ñîáñòâåíà âñåëåíà, êîÿòî å íåçàìåíèìà è ñâðúõöåííà. Íèùî íå ñúùåñòâóâà èçâúí òàçè ñîáñòâåíà âñåëåíà. Ñâåòúò íà äðóãèÿ å íåðàçáðàí è ÷óæä. Òîâà å åäèí ìúðòúâ ñâÿò, êúäåòî ïðèçðàöèòå íèêîãà íå íàïóñêàò ñâîèòå ìúðøè. Ùî ñå îòíàñÿ äî ìîÿòà ãëåäíà òî÷êà òÿ å, ÷å åäèíñòâåíèÿò æèâ â òåçè ìúðòâè âñåëåíè ñúì àç. Îò òóê, îò áÿëàòà ñòàÿ íà ìîÿòà èçîëàöèÿ çàïî÷âà òîâà ïúòóâàíå êúì Àí. Òÿ å íÿêúäå çàä íåïîäâèæíèòå õîðèçîíòè íà Ïîë Äåëâî è àç áúðçàì äà ÿ íàñòèãíà. Íå îáè÷àì äà ìè ñå ïðå÷êàò. Íèêîãà íå ñúì ÿ âèæäàë, îñâåí ìîæå áè, â ñúíèùàòà, íî òîâà å äîñòàòú÷íî. Ñèãóðåí ñúì, ÷å íÿìà äà ñáúðêàì ïúòÿ. Âúâ âñè÷êè ñëó÷àè ùå ÿ îòêðèÿ, çàùîòî ìè å ÿñíî, ÷å òÿ èçîáùî íå ñúùåñòâóâà. Òàêà êàçà îíàçè ñòàðà âåùèöà, êîÿòî âåäíúæ ìè íàïðàâè êàôå, à ïîñëå ñå èçïëàøè, ïîíåæå çàáåëÿçàëà íåùî íà äúíîòî íà ÷àøàòà. Íàïúëíî ìè å ÿñíî êàêâî å çàáåëÿçàëà.- Òðÿáâà äà å áèë îíçè çàãðèæåí Ñàòàíà, êîéòî íàïîñëåäúê ñå çàíèìàâà ñ áåçñìúðòèåòî íà äóøàòà ìè, à ïîíÿêîãà íàäíè÷à îò ïðåèçïîäíèòå è ñå õèëè â ñúíèùàòà íà ñóåâåðíè áàáè÷êè.
Êàçà ñàìî, ÷å íÿìàëî òàêàâà Àí, à ïîñëå äîáàâè, ÷å ìåí ñúùî ìå íÿìà; íå ìå âèäÿëà íèêúäå ïî ñâåòà, ìàêàð ÷å òîâà å ñìåøíî, à âèäÿëà ñàìî îíçè ñ õèëåùàòà ñå ãëàâà íà Îçèìàíäèàñ*, êîéòî ÿ èçïëàøèë. Îò òîãàâà çíàì, ÷å ìå íÿìà íèêúäå, ïîíå ñïîðåä ïðîãíîçèòå íà âðà÷êèòå, êîåòî íå ñå ïîêðèâà ñ ìîèòå ïðåäñòàâè çà ñúùíîñò è ðåàëíîñò, ïîíåæå ìîèòå ïðåäñòàâè çà ñúùíîñò è ðåàëíîñò, òîâà ñúì àç ñàìèÿò.- Æèâ ñúì, çíà÷è ñúùåñòâóâàì è çà ñúùåñòâóâàíåòî íå å íåîáõîäèìî äà ñå ìèñëè. Çâó÷è òâúðäå ëîãè÷íî, çà äà áúäå âÿðíî è îïðîâåðãàâà ëàòèíñêàòà ïîãîâîðêà.
Ïîíåæå ñ÷èòàì, ÷å ñúì ñå íàìåðèë è íå å íóæíî äà âëàãàì ïîâå÷å óñèëèÿ, âíèìàíèåòî ìè ñå íàñî÷âà â äðóãè ïîñîêè- òàì êúäåòî áè òðÿáâàëî äà áúäå Àí. Òîâà ñå îñúùåñòâÿâà ïî èçïèòàí íà÷èí è íå å íåîáõîäèìî äà èçëèçàì èçâúí áÿëàòà ñòàÿ. Òÿ òðÿáâà äà å íÿêúäå òóê, çàùîòî óñìèâêèòå è òàíöóâàò ïî ñòåíàòà çàåäíî ñúñ ñëúí÷åâîòî çàé÷å, êîåòî èçìèíàâà ñâîÿ ïúò îò ëÿâî íà äÿñíî è èç÷åçâà çàä ñÿíêàòà íà áîëíè÷íàòà ñãðàäà.
Àí ïåå. ×óâàì òàçè ïåñåí âúòðå â ñåáå ñè èëè ìîæå áè â êîïíåæèòå íà Çàðàòóñòðà, îñîáåíî ñðåäíîù, êîãàòî ñåíêèòå çàñïèâàò è åäíà çâåçäà íàäíè÷à â ïðîçîðåöà; òîãàâà ñå ïîñèïâàò ëåäåíè êðèñòàëè îò åäíà êðèñòàëíà òèøèíà è òîãàâà ïðîóìÿâàì, ÷å èìåííî òîâà å Àí, íî òÿ å òâúðäå íåäîñòúïíà è ñâåòè ñúñ çåëåíà è äàëå÷íà ñâåòëèíà. Ìîåòî ïúòóâàíå ïðåç ïðîñòðàíñòâàòà ñå ñúñòîè â òúðñåíå íà Àí. Òÿ å îò îíåçè çâåçäè, ïðåìèíàâàùè áúðçî ïðåç ðàìêàòà íà ïðîçîðåöà è ñå ïîòóëâà â ðîÿöèòå íà Ìëå÷íèÿ ïúò, ñðåä êîèòî íå ìîãà äà ÿ îòêðèÿ ñ õèëÿäîëåòèÿ è òîãàâà íàîêîëî ñòàâà ñúâñåì òèõî è ñúâñåì, ñúâñåì ïóñòî, à áÿëàòà ñòàÿ ñå èçïúëâà ñ ïàóçè è òèðåòà.
×åñòî ïî êîðèäîðèòå ñå ðàçìèíàâàì ñúñ ñåáå ñè. Òîâà ñúì àç, íî äðóã åäèí àç, êîãîòî íå ïîçíàâàì; ãëåäà ìå íåâèæäàùî ñ ïðàçåí ïîãëåä è ïîäìèíàâà, à ñëåä íåãî ïðèïêàò âåñåëèòå ìàëêè ãíîìè ñ êóêëåíñêè ëèöà è òåõíèòå ðàäîñòíè ìóöóíêè íàäíè÷àò îò úãëèòå è îò îãëåäàëàòà çà îáðàòíî âèæäàíå. Íÿìàì ïðåäñòàâà êúäå ñå å çàïúòèë; âåðîÿòíî å òðúãíàë ïî ñëåäèòå íà ñîáñòâåíàòà ñè Àí, êîÿòî âå÷íî ñå èçïëúçâà è âåðîÿòíî ñå îòíàñÿ çà ñúùàòà èçïëúçâàùà ñå Àí, çàùîòî òîé ñàìèÿò- òîâà ñúì àç, êîãàòî ìå íÿìà èëè, êîãàòî íèêîãà íå ìå å èìàëî, ñúîáðàçíî ìíåíèåòî íà ãëåäà÷êàòà íà êàôå. Îñîáåíî ñðåäíîù ìíîãî îáè÷àì äà ðàçãîâàðÿì ñ íåãî; âå÷å êàçàõ, ÷å òîé ñúì àç, íî îíçè äðóãèÿ - è ðàçëèêàòà ñå ñúñòîè â òîâà, ÷å òîé íÿìà ñîáñòâåíà âñåëåíà, à àç èìàì, ïîðàäè êîåòî òîé áÿãà îò ñÿíêàòà ñè, à àç ÿ ãîíÿ, çàùîòî ÷åñòî ÿ ãóáÿ è ñå íàëàãà äà ñêèòàì áåç ñÿíêà â òúðñåíå íà Àí, êîåòî áèëî ôèêñ-èäåÿ èëè íåùî ïîäîáíî; òîãàâà íÿêîé êàçâà, ÷å ñúì óìðÿë, íî ñèãóðíî íå å òàêà, çàùîòî áè òðÿáâàëî ïúðâî äà ñúì æèâÿë, à íàïîñëåäúê íå ñè ñïîìíÿì êîãà ñå å ñëó÷èëî.
Ãîâîðèì ñè çà íàé- îáèêíîâåíè íåùà îò áèòîâ õàðàêòåð. Òîâà å åäèí íîðìàëåí äèàëîã ñúñ ñåáå ñè, ïîíåæå äðóãèòå ìè äîñàæäàò, äîðè êîãàòî ãè íÿìà; èñêàì äà áúäà ñàì â äèàëîãà, ïðè âñå ÷å âèíàãè å áèëî òàêà.
Íàïîìíèõ ìó íà îíçè, òîåñò, íà ñåáå ñè, ÷å òðÿáâà äà íàõðàíè ãúëúáèòå, êîèòî êàöàò ïðèâå÷åð ïî ïðîçîðåöà è ÷àêàò äà ñå ïîÿâÿ ñ ïàð÷å õëÿá è íà íàðîíÿ òðîøèöè; òîãàâà ïîÿâàòà ìè å îñîáåíî òúðæåñòâåíà è òå ïðåëèòàò êúì ìåí ñ ðàäîñòíî ãúðãîðåíå áåç äà ñå îïàñÿâàò îò äèàãíîçàòà è íåáëàãîïðèÿòíèòå ïðîãíîçè. Âèíàãè ñëåä âå÷åðÿ àç îòäåëÿì çà ãúëúáèòå õëÿá, çàùîòî ïðåç çèìàòà òðóäíî îöåëÿâàò, àêî íÿìà êîé äà ñå ïîãðèæè. Ïî ïðîçîðåöà êàöàò è âðàáöè. È çàïî÷âà äà ñòàâà âåñåëî, òúé êàòî âèíàãè ñúì îáè÷àë ïòèöèòå è òå ñúùî òàêà ìå îáè÷àò; ÷åñòî ñå ñúáèðàò îðëÿöè è êàöàò ïî ãëàâàòà è ïî ðàìåíåòå ìè, âåðîÿòíî çàùîòî ìå ïðèåìàò çà ÷ëåí íà ÿòîòî- òîåñò- äîñòàòú÷íî ëóä. Ïîíÿêîãà ñè ìèñëÿ-è ñèãóðíî å òàêà- ÷å ìåæäó òÿõ ñå êðèå è ñàìàòà Àí, ïîðàäè êîåòî ãè íàáëþäàâàì ìíîãî âíèìàòåëíî è âñå ïîâå÷å ìè ñå èçÿñíÿâà, ÷å íàèñòèíà å òàêà. Íÿìàì äðóãî îáÿñíåíèå.
Ñïîäåëÿì ñ íåãî, ÷å ñúùåñòâóâà ïðîáëåì: òåêñòúò íå ñå ïîëó÷àâà, çàùîòî íåùî å ïðåñúõíàëî, à ìîæå áè âîäèòå ñà ïîòåêëè â îáðàòíà ïîñîêà.
„ Òî å òàêà- îáÿñíÿâà òîé- ïîíåæå çâåçäèòå ñà óãàñíàëè, ïòèöèòå ñà ñè çàìèíàëè, èçâîðèòå ñà ñå çàòëà÷èëè, öâåòÿòà ñà ïîâÿõíàëè, à îñâåí òîâà äèàãíîçàòà å îáúðêàíà è âñåêè õóáàâ ñòèõ å ïîëåò â áåçäíàòà- åäíà êðàñèâà ëóäîñò, äî êîÿòî äîñòúïúò å îãðàíè÷åí, à èçáðàíèöèòå ÷åñòî ëèòâàò ñ ïðå÷óïåíè êðèëà”.
„ Òè ãîâîðèø çà åäíî óìèðàíå”.
„ Íå ñúâñåì. Ïî- ÷åñòî óìèðàíåòî å îùå ïðèæèâå; èìà åäíà áåçêðàéíà àãîíèÿ, ïðè êîÿòî äèñòàíöèÿòà ìåæäó ïòèöè è âëå÷óãè ñå å çàãóáèëà”.
„ Íî òîâà å ìíîãî òúæíî!”
„ Òúæíî å, çàùîòî ïîëåòúò ñå ïðåâðúùà â ïúëçåíå. Íî íå âñÿêà ïúëçÿùà ïîåçèÿ å òúæíà; òÿ ïðîñòî å ïúëçÿùà.”
Òàêà ðå÷å òîé è ñè çàìèíà. Âèäÿõ, ÷å íàîêîëî íÿìà íèêîé è ñëåäîâàòåëíî ñúì ñàì- òîåñò- òîçè äèàëîã å áèë êàêòî è îñòàíàëèòå- ñ îíçè, êîéòî ãî íÿìà.
Íÿêîãà îáè÷àõ äà ñè ïðîñÿ ëþáîâè. Íàïðàâî îòèâàì è êàçâàì: „ Åëà, àç ñúì ïðèíöà è ùå òå çàâåäà â ìîÿ çàìúê, çàùîòî òè ñè îíàçè, êîÿòî âèíàãè ñúì æåëàåë”.
Îáèêíîâåíî òå ñå ñìåÿò. Òîâà å åäèí áåçæèçíåí ñìÿõ, îò êîéòî ìå ïîáèâàò òðúïêè è âåäíàãà ñè èçÿñíÿâàì, ÷å òîâà íå ìîæå äà áúäå òÿ, òúé êàòî òîçè ñìÿõ íå å ïîëåò íà ïòèöà, à êâàêàíå íà çåìíîâîäíî, äîêàòî ñàìèÿò ïðèíö- òîåñò àç- íå å îíçè îò ïðèêàçêàòà, ïîðàäè êîåòî æàáàòà ùå ñè îñòàíå æàáà è íå áè ìîãëà äà ñå ëèøè îò âúçõèùåíèåòî íà ñîáñòâåíàòà ñè ëîêâà. Åñòåñòâåíî, òå çíàÿò, ÷å ñúì ëóä, è íèêîÿ íîðìàëíà æàáà íå æåëàå äà áúäå öåëóíàòà îò ëóä ïðèíö.
×óêàì íà òàçè è íà îíàçè âðàòà: „ Àç ñúì ïðèíöà. Åëà!”
Ðåàêöèÿòà å âèíàãè åäíà è ñúùà:
„ Òè äà íå ñè ëóä?”
„ Äà, ëóä ñúì”.
„ Àìè òîãàâà âúðâè ïðè äðóãèòå ëóäè!”
Òúðñåíåòî ïðîäúëæàâà. Îòáèâàì ñå äî ãàëàêòèêàòà Àíäðîìåäà. Íàîêîëî ñå ïîñèïâàò ñïåêòðèòå íà áåçáðîé çâåçäè è ñå ÷óâà ìóçèêà. Íàäÿâàì ñå äà å òóê.
„ Äîéäîõ äà òå îòâåäà ñúñ ñåáå ñè. Èìà åäíà ïúòåêà îò ñâåòëèíà, êîÿòî âîäè êúì ìîÿ çàìúê”.
„ Ìèñëÿ, ÷å ìÿñòîòî òè å â ïñèõèàòðèÿòà- ñìåå ñå òÿ.- Âúðâè äà ñå íàìåðèø.”
Òàçè ñúùî íå å òÿ è íå áè ìîãëà äà áúäå; â ìèðàæèòå ìè å ìíîãî, ìíîãî ïî- êðàñèâà.
Ïðîäúëæàâàì íàïðåä. Ïëåÿäèòå, Îðèîí, Êàñèîïåÿ, Êîñèòå íà Âåðîíèêà…
„ Òè ëè ñè òàçè, êîÿòî òúðñÿ? Äà âúðâèì, çàùîòî òàì- â çàìúêà íè ÷àêàò.- Èìà åäèí ëóä îðêåñòúð è åäèí ëóä Ìåíäåëñîí.”
Ðåàêöèÿòà å ñúñêàùà:
„ Àêî íå ñå ìàõíåø âåäíàãà, ùå ïîâèêàì ïîëèöèÿ”.
Ïîëèöèÿ!? Êàêâà ïîëèöèÿ òóê ìåæäó ñúçâåçäèÿòà? Ïîãëåæäàì ÿ ïî- âíèìàòåëíî è îòêðèâàì ãðåøêàòà ñè. Ñòóäåíî ëèöå, áåçæèçíåí ïîãëåä è åäíà ìåëàíõîëè÷íà êîáðà, íàäíè÷àùà â èðèñèòå. Áúðçàì äà ñå ìàõíà.
Ðàçáèðà ñå, ìîÿò çàìúê- òîâà å ìîÿòà áÿëà ñòàÿ. Îòèâàì äà ñå ñêðèÿ â çàìúêà.  ïîëóíîù ñèðåíèòå ñà ãëóõè è ïðåç ïðèòèõíàëèòå êîðèäîðè ïðåëèòàò ïðèëåïèòå íà íåèñòîâè ìúë÷àíèÿ. Ïàÿêúò ñå å ñïîòàèë â úãúëà è ïðîñëóøâà âíèìàòåëíî ïåñåíòà íà ñâîÿòà áëåíóâàíà Àí; çíàå ìíîãî äîáðå, ÷å åäèí äåí òÿ ùå êàöíå è î÷àêâà òðåïåòíî òîâà ðàäîñòíî ñúáèòèå.
Íå ìîãà äà çàñïÿ. ×åñòî ÷óâàì ñòúïêèòå íà Àí âúí ïî ìîçàéêàòà. Îáèêíîâåíî òå ïîäìèíàâàò, íî â êðàÿ íà êðàèùàòà, åäíà âå÷åð ñå çàâúðíàõà è ïîñëå ÷óõ ïåñåíòà íà òèøèíàòà â çàìðúçíàëèòå êîðèäîðè è ìóõàòà, êîÿòî ñå áëúñêà â ïðîçîðåöà.
Íÿìàì ïðåäñòàâà êàê ñå ñëó÷è, íî ñå ñëó÷è.
Òîâà, ÷å å íåâåðîÿòíî êðàñèâà íå áåøå èçíåíàäâàùî; çíàåõ ãî ïðåäâàðèòåëíî, çàùîòî ñúì ÿ âèæäàë õàëþöèíèðàéêè, íî íå ìîãà äà ñè îáÿñíÿ çàùî ñå ïîÿâè ñ ëåêàðñêà åêèïèðîâêà. Ñåòèõ ñå: âñúùíîñò òÿ ñå å ìàñêèðàëà òàêà- âåðîÿòíî äåæóðíàòà ëåêàðêà- çà äà ìîæå äà äîéäå ïðè ìåí. Îáÿñíåíèåòî å ïðîñòî è íèêàê íå å ó÷óäâàùî, ÷å äîéäå â ïîëóíîù; íàïðîòèâ- ëîãè÷íî å. Ñòúïêèòå ñïðÿõà ïðåä âðàòàòà è òÿ âëåçå. Óñåòèõ êàê ñúðöåòî ìè ñå áëúñíà è ïðèòèõíà.
„ Ñ êîãî ðàçãîâàðÿø?”
Äà- òàêà å! ×óâàë ñúì òîçè ãëàñ ìíîãî ïúòè, âçèðàéêè ñå â àáñòðàêöèèòå íà Êàíäèíñêè è ïðîòóáåðàíñèòå íà óìèðàùà „Ñâðúõíîâà”* ñðåä ïðàõîâèòå îáëàöè íà ìúãëÿâèíàòà „Âåëà- õèêñ”. Òîâà å íàé- êðàñèâèÿ àëò íà äúíîòî íà ïååùà ÷àøà.
Òÿ ìå ïèòà ñ êîãî ðàçãîâàðÿì, à àç âå÷å íå ïîìíÿ. Ïî ïðèíöèï, âåðîÿòíî ãî ïðàâÿ ñúñ ñåáå ñè, ïîíåæå â ïîëóíîù ñúáèðàì ñïåêòðèòå íà ìíîãî ãàëàêòèêè, çà äà è ïîäàðÿ êàëåéäîñêîï îò ìèðàæè- íåùî êîåòî îòäàâíà ñúì íàìèñëèë, íî â ïîëåòà íà ìèãðèðàùèòå ïòèöè âèíàãè ñå ñ÷óïâà íÿêîé äåòàéë îò ïåðèôåðèÿòà íà õîðèçîíòèòå è ìîÿò Òèòàíèê îòíîâî ñå áëúñêà â àéñáåðãèòå íà âå÷íàòà Ãðåíëàíäèÿ, ïîðàäè êîåòî ñå íàëàãà äà ïëóâàì ñðåä ëåäîâåòå è äà êîëåêöèîíèðàì íàäåæäè îò î÷èòå íà äàâåùèòå ñå.
„ Ñ êîãî ðàçãîâàðÿø, êîé ñè?”
„ Àç ñúì. Íàáðàõ öâåòÿ îò çèìíàòà ãðàäèíà íà ìîèòå ïàíåëíè ñúíèùà, çà äà òè ãè ïîäíåñà âåäíàãà ñëåä ïðåäñòîÿùîòî òè çàìèíàâàíå, çàùîòî çíàÿ, ÷å ÷ó÷óëèãèòå óìèðàò ïååéêè è âñÿêà íîâà ïðîëåò å ïðåëþäèÿ êúì îíàçè çèìíà ïðèêàçêà, êúäåòî ãðîçíèòå ïàòåòà íà Àíäåðñåí íàäíè÷àò â ñúíèùàòà íà òàíöóâàùè ëåáåäè.
Ïîíåæå ñå ïðèãîòâèõ çà òâîåòî çàìèíàâàíå, óñïÿõ äà ñúáåðà êîëåêöèÿ îò ñëúí÷åâè çàé÷åòà, êîèòî òè÷àò ïî ñòåíàòà, äîêàòî òå íÿìà è ñå ãîíÿò â ïàóçèòå, êîãàòî ïðåìèíàâàø ïî êîðèäîðèòå ñ îòäàëå÷àâàùè ñå ñòúïêè.
„ Êîé ñè?”
„ Àç ñúì. Âèæäàì òå- òàíöóâàùà ïî ïåòîëèíèÿòà îò Ïîëîíåçàòà íà Øîïåí è Òàíöà íà ñìúðòòà îò Ñåí Ñàíñ; òîãàâà ïðåìèíàâàì ïðåç ñúíèùàòà íà Øåëè è ñå ëóòàì ïîä ôåíåðèòå íà Íåâñêè ïðîñïåêò, çàùîòî âñåêè ïúò òàì íÿêîé ïåå â òèøèíàòà íà Áåëèòå íîùè.
Àç ñúì âå÷íèÿ Ãóéíïëåéí è âå÷íèÿ Êâàçèìîäî, êîéòî- ôëèðòóâàéêè ñúñ ñâîèòå Åñìåðàëäè, íåïðåêúñíàòî ãè óáèâà è çàõâúðëÿ ïàð÷åòà îò ìåæäóìåòèÿ è óñìèâêè îò ðåêëàìíè èç÷àäèÿ íà ïðåãëàäíåëèòå êó÷åòà îò òðèóìôèðàùà ïîñðåäñòâåíîñò.
Àç ñúì ôðàãìåíò îò òàíöà íà „Our common friend”*- âîéíèêúò áåç êðàêà íà Ãàðøèí, ïðèñúñòâàù îôèöèàëíî ïî ñëó÷àé ñâàòáåíîòî òúðæåñòâî íà ëþáèìàòà.
Àç ñúì âå÷íèÿò øóò íà âå÷íî îòñúñòâàùà êðàëèöà. Ðèñóâàì ñè èçìèñëèöè è ãè ðåòóøèðàì ñ öâåòîâåòå íà äúãàòà â î÷àêâàíå íà Íåéíî âåëè÷åñòâî, êîãàòî åäèí äåí ïðåìèíå ïî Àëåÿòà ñ òèñîâåòå è ïëàìúöèòå íà Çâåçäíîòî íåáå, ïðè êîåòî ìè å âúçëîæåíî äà ðàïîðòóâàì, ÷å òðèóìôúò ñå å ñúñòîÿë è âúçíàìåðÿâàì äà óìðà îò ëþáîâ.
Àç ñúì ïàöèåíòúò îò áÿëàòà ñòàÿ.
„ Óñïîêîé ñå- óñìèõâà ñå òÿ.- Êðàëèöàòà íå èñêà äà óìèðàø.”
„ Êîé êàçâà òîâà?”
„ Ñàìàòà êðàëèöà”.
„ Âÿðíî å- ïðîäúëæàâàì àç.- Âñÿêà êðàëèöà èìà íóæäà îò êâàëèôèöèðàí øóò, ñ êîãîòî äà ñïîäåëÿ ñêóêàòà è àêî å íåîáõîäèìî, äà ãî ðàçïëàêâà. Çàùîòî íÿìà íèùî ïî- ñìåøíî îò åäèí ðàçïëàêàí øóò, íî òîâà å âå÷å äðóã ñöåíàðèé. Êðàëèöàòà ñå íóæäàå äà áúäå âúçíàñÿíà â îáëàöèòå è, êîãàòî êðàëÿò å íà âîéíà, òàçè ðîëÿ ñå âúçëàãà íà øóòà.”
„ Óñïîêîé ñå- óñìèõâà ñå òÿ.- Êðàëÿò íå ñúùåñòâóâà, à êðàëèöàòà íå èñêà äà áúäå âúçíàñÿíà â îáëàöèòå.”
„ Êîé êàçâà òîâà?”
„ Ñàìàòà êðàëèöà”.
„ Âÿðíî å- ïðîäúëæàâàì àç.- Ñúâðåìåííàòà êðàëèöà íÿìà íóæäà îò îáëàöè. Ñèãóðíî øóòúò å ñòàðîìîäåí è èãðàå äðóãà ðîëÿ. Íî êîãàòî åäèí øóò ñå îáúðêà è çàáðàâè ðîëÿòà ñè, çàïî÷âà äà èìïðîâèçèðà. Ñàìî ÷å òóê èìïðîâèçàöèèòå ñà îò äðóãî åñòåñòâî, çàùîòî å ïîñòàâåíà äèàãíîçà, âúçëàãàùà íà øóòà ðîëÿòà íà êðàë, êîÿòî òîé íèêîãà íå å óñïÿë äà çàïîìíè è, êîÿòî åäâà ëè áè âúîäóøåâèëà îñîáåíî ïóáëèêàòà è ïîòîìñòâåíàòà êðàëèöà.”
„ Óñïîêîé ñå- óñìèõâà ñå òÿ.- Òàçè êðàëèöà íå å ïîòîìñòâåíà.”
„ Ïðàâà ñè- ïðîäúëæàâàì àç.- Âå÷å íÿìà êðàëèöè ñúñ ñèíÿ êðúâ. Îïèòâàì ñå äà äîêàæà îáðàòíîòî, íî íå ñå ïîëó÷àâà. ßâíî ñèíüîòî íà ïàëèòðàòà å èç÷åðïàíî îò ïðåäîçèðàíå, ïîðàäè êîåòî ñå å íàëîæèëî ïðè ðåàëèçàöèÿòà äà áúäå èçïîëçâàíî ÷åðâåíî êàòî ðåçåðâåí âàðèàíò.”
„ Ïðî÷åòîõ òåêñòîâåòå òè- ïðåêúñâà ìå âíåçàïíî òÿ.- Ïðèëîæåíè ñà â ïðîòîêîëà îò ìåäèöèíñêàòà åêñïåðòèçà êàòî ïîòâúðæäåíèå îòíîñíî âàëèäíîñòòà íà äèàãíîçàòà.”
„ Âÿðíî å- ñúãëàñÿâàì ñå àç.- Äîêàçâàò íåäâóñìèñëåíî, ÷å êîíêðåòíèÿò øóò íà êîíêðåòíàòà êðàëèöà ðàçïîëàãà ñ êîíêðåòíà äèàãíîçà. Ëóä!”
„ Óñïîêîé ñå- óñìèõâà ñå òÿ.- Ìîæå áè êîíêðåòíàòà êðàëèöà å ñúùî ëóäà.”

Ð


* Åíòðîïèÿ – ãð.– äÿë îò ôèçèêàòà, îáÿñíÿâàù õàîñà, êàòî íåîáðàòèì ïðîöåñ.
* Ëåîíèäè - ãð.- ìåòåîðåí ïîòîê îò ñúçâåçäèåòî Ëúâ.
* Îëèìïèÿ- èçâåñòíàòà êàðòèíà íà Åäóàðä Ìàíå.
* Ìå÷òàíèå- ìåëîäèÿ íà Ðîáåðò Øóìàí, ïîñâåòåíà íà Êëàðà.
* Îçèìàíäèàñ - îáðàç íà Øåëè
* Ñâðúõíîâà - ãèãàíòñêà åêñïëîçèÿ îò êîëàáèðàùà çâåçäà.
* Our common friend – íàøèÿò îáù ïðèÿòåë.
*


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 25.01.2008 @ 19:23:27 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Äðóãè ...

» Ìàòåðèàëè îò
   radi_radev19441944

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 07:53:30 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Õèïåðèîí" | Âõîä | 6 êîìåíòàðà (22 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Õèïåðèîí
îò sineva íà 25.01.2008 @ 20:39:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàä -çäðàâåé!
Ïðî÷åòîõ ðàçêàçà òè íà åäèí äúõ.
Êàçâàì òè -÷å ìè õàðåñà ñòðàøíî ìíîãî...
Íå òå ëàñêàÿ.Òîâà å ìîåòî ìíåíèå!
Àêî çàïî÷íà äà ïèøà êàêâî ìè å õàðåñàëî-ùå ñå ïîëó÷è öÿëà êíèãà.Çà òîâà îùå åäèí ïúò -âå÷å íå ñúì ñìàÿíà îò ãîëåìèòå òè ïîçíàíèÿ è òàëàíò!Èìàø ãè â èçîáèëèå!
Ïîçäðàâÿâàì òå- Ìàéñòîðå íà ðàçêàçà!
..:))))))))))


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 25.01.2008 @ 21:00:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Áëàãîäàðÿ òè.
È ìíîãî ñå ðàäâàì, ÷å íå ìå çàáðàâÿø. Ïîíå çàñåãà...
Ïðåãðúäêà.

]


Re: Õèïåðèîí
îò LATINKA-ZLATNA íà 25.01.2008 @ 21:24:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ëèðè÷åñêèÿò å âå÷íî íåäîâîëåí îò òîâà, êîåòî ïðàâè, çàùîòî å ïîñòîÿííî òúðñåù. Âàäè äèàëîã ñúñ ñåáå ñè, òàêà ïîíå åäíà óìíà
ãëàâà ñëóøà.

Õàðåñà ìè Ðàäè, íàïèñàíî å ïî îðèãèíàëåí íà÷èí.


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 25.01.2008 @ 21:56:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ìîæå è äà ñè ïðàâà.
Íî ñå ñëó÷âà äà íå çíàåø êàêâî òúðñèø.
Áëàãîäàðÿ òè.

]


Re: Õèïåðèîí
îò pc_indi (pc_indi@abv.bg) íà 26.01.2008 @ 00:07:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://indi.blog.bg/
Íàïðàâî íÿìàì äóìè! Òîâà å îò îíèÿ òåêñòîâå, êîèòî ñå ÷åòàò ïî ìíîãî ïúòè. È çà äà íå íàïúëíÿ òàêà íàðå÷åíèÿò êîìåíòàð ñ ïàóçè è òèðåòà, ïðîñòî òå ïîçäðàâÿâàì çà ïåðîòî!


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 26.01.2008 @ 07:30:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Î Èíäè, áëàãîäàðÿ òè!
Òàì íà åäíî ìÿñòî ñúì îáúðêàë- âìåñòî Åñìåðàëäà ìåõàíè÷íî ñúì êóðäèñàë Åñïåðàíñà. Èçòîðìîçè ìå òîçè òåêñò.

]


Re: Õèïåðèîí
îò pc_indi (pc_indi@abv.bg) íà 27.01.2008 @ 21:23:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://indi.blog.bg/
Ñóïåð å òåêñòà! Òîðìîçà, ðàçáèðà ñå, çà òåá ñè îñòàâà, íî ñå å ïîëó÷èë ñèëåí è õóáàâ òåêñò! À òîâà ñ åñïåðàíñèòå íå ìè ñå âèäÿ ãðåøêà, à ïîìèñëèõ, ÷å å ñúçíàòåëíî(òÿ Ìèãëåíà ãî å ñïîìåíàëà âå÷å). Òàêà ÷å, äåôåêòúò å åôåêò!:)
Îòíîâî ïîçäðàâ!:)

]


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 29.01.2008 @ 11:27:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Íå ñúì ñå èçòîðìîçèë. Áëàãîäàðÿ òè:)))

]


Re: Õèïåðèîí
îò miglena íà 26.01.2008 @ 08:08:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.miglena.net/
!!!! ÎÎÎîîî, íàèñòèíà òèòàíè÷íî ïðîèçâåäåíèå! Ñâåòëèíè îò òîëêîâà ãàëàêòèêè, ãåíèè, èçìåðåíèÿ ... è ïðèêàçêà îò íàé-âèñøà êëàñà !!!

È ñúì âå÷å íàèñòèíà óñïîêîåíà, ÷å å òîëêîâà õóÓÓóáàâî äà ñúì îò ëóäèòå :))))))

Äèàãíîçà - êðàëñòâîòî òè å áåçìåðíî è êðàëÿò å ñ íàé-÷èñòà áëàãîðîäíè÷åñêà ìèñúë, à êðàëèöàòà ... òÿ å ðåàëíà ìå÷òà è â ìå÷òàíà ðåàëíîñò æèâåÿò çà ïðîñëàâà íà ëóäîñò êàòî òàçè :)))


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 26.01.2008 @ 09:27:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ïðèâåò, ìèëà!
Íå çíàì çàùî ìè ñå çàâúðòÿ òîâà èç ãëàâàòà. Ñåòèõ ñå çà Ôðèäðèõ Õüîëäåðëèí è íåãîâèÿ Õèïåðèîí, íî ñúì çàãóáèë íÿêúäå êíèæêàòà.
Íàêðàÿ â áúðçèíàòà ñúì îáúðêàë Åñìåðàëäà ñ Åñïåðåíñà, ùîòî ñè ïðèëè÷àò, íî íÿìà êàê äà ãî êîðèãèðàì. Àìè ñ òîëêîâà êðàñèâè æåíè ÷îâåê ñå îáúðêâà.
Æåëàÿ òè êúñìåò.

]


Re: Õèïåðèîí
îò miglena íà 26.01.2008 @ 10:55:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.miglena.net/
:) íå ñúì ÷åëà ïðîèçâåäåíèåòî, íî Óèêèöèòàòèòå ñà èíòðèãóâàùè, à âòîðèÿò îñîáåíî ìíîãî ìè äîïàäà:

„Äà, ñàìî çàáðàâè, ÷å èìà õîðà, ìîå æàäóâàùî, òðåâîæíî, áåçáðîé ïúòè ïîêîñåíî ñúðöå! È ñå âúðíè îòíîâî òàì, îòêúäåòî ñè èçëÿçëî, â îáÿòèÿòà íà ïðèðîäàòà – íåèçìåííàòà, ïîêîéíàòà è êðàñèâàòà.” - Õèïåðèîí
„Äà ñå ñòðåìèø êúì íàé-âåëèêîòî è äà ñå çàäîâîëÿâàø ñ íàé-íåçíà÷èòåëíîòî - òîâà å áîæåñòâåíî.” - Õèïåðèîí
„Êîãàòî ïîíÿêîãà íà ìåí ìè ñå èçïëúçíå è äóìà çà òîâà, äîðè è îò ãíÿâ ñúëçà íàïúëíè î÷èòå ìè, òî òîãàâà èäâàò ìíîãîó÷åíèòå ãîñïîäà, êîèòî ñå ïîäâèçàâàò ñ îõîòà ñðåä âàñ íåìöèòå; îíåçè îêàÿíèöè, íà êîèòî òîëêîâà èì äîïàäà äà ïîäíàñÿò íà åäíà ñòðàäàùà äóøà ñâîèòå ìúäðîñòè, òîãàâà òå ñå ïðàâÿò íà äîáðè è ñè ïîçâîëÿâàò äà ìè êàæàò: Íå ñå îïëàêâàé, à äåéñòâàé!” - Õèïåðèîí
„Íî êàêâî ìè å íà ìåíå îò òîâà? Âîÿò íà ÷àêàëà, ïååù ñðåä êàìåííèòå îòëîìêè îò äðåâíîñòòà ñâîÿòà äèâà ïîãðåáàëíà ïåñåí, ìå ïðîáóäè îò ìå÷òàíèÿòà ìè.“ - Õèïåðèîí
„Î, íèêîãà äà íå áÿõ ñå çàõâàùàë çà äåëî! Ñ êîëêî íàäåæäà áèõ áèë ïî-áîãàò!“ - Õèïåðèîí
Âçåòî îò „http://bg.wikiquote.org/wiki/%D0%A4%D1%80%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%B8%D1%85_%D0%A5%D1%8C%D0%BE%D0%BB%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BB%D0%B8%D0%BD“.

À çà ãðåøêàòà - íàëè çíàåø, ÷å ñïîðåä Ôðîéä âñÿêà ãðåøêà íà åçèêà å ïî ñâîåìó ïðàâèëíà è ñúîòâåòñòâà íà ïîäñúçíàíèåòî ... Åñïåðàíöà å Íàäåæäà .... òàêà ñè ÿ óñåòèë íà äðóãî íèâî íà ñúçíàíèåòî ìîæå áè ...

à èíà÷å, òåõíè÷åñêè, ìíîãî å ëåñíî äà ïîïðàâèø, àêî æåëàåø, òåêñòà ñè - ïðîñòî ïèøåø Áåëåæêà íà Àäìèíà - BlackCat äà ðå÷åì, è ìîëèø äà ñå ïîïðàâè ...

è îòíîâî èñêðåíè ïîçäðàâè çà òâîðåíèåòî, êîåòî ñå âúçïðèåìà ñúñ âñè÷êè ñåòèâà - è êàòî êàðòèííîñò, è êàòî ìóçèêàëíîñò, è ðàçáèðà ñå - êàòî åìîöèè, êîèòî âñåêè òâîðåö èçïèòâà â åäíà èëè äðóãà ñòåïåí ... îñâåòÈ ìè äåíÿ, Õèïåðèîíñêè :))))

]


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 26.01.2008 @ 11:13:24
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Áëàãîäàðÿ, ìîæå äà ñå âúçïîëçâàì îò ñúâåòà, íî íå çíàÿ äàëè ñè ñòðóâà.
À êîëêîòî äî Õèïåðèîí, íÿêîãà ñúì ÿ ÷åë, íî êîé çíàå êúäå ñúì ÿ çàáóòàë.

]


Re: Õèïåðèîí
îò Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) íà 26.01.2008 @ 08:59:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
õàìàõà! ùå íè âêàðâàò å ðåìèñèÿ! ;-)))))))))

ñòðàõîòåí òåêñò, âúçõèòåíà ñúì :))))


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 26.01.2008 @ 09:29:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ðàäâàì ñå è òè ñå óñìèõâàì:)))
Äàíî èìàø ïîâîä çà ìíîãî óñìèâêè.

]


Re: Õèïåðèîí
îò Hulia íà 11.02.2008 @ 21:12:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Íåâåðîÿòíî è íåî÷àêâàíî ñúì î÷àðîâàíà îò âñè÷êî, êîåòî ñè íàïèñàë òóê:))) Òè ñè ìíîãî ñïåöèàëåí è ðàçëè÷åí àâòîð, Ðàäè:)))


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 12.02.2008 @ 09:44:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
:) Íå çíàÿ äàëè å íåâåðîÿòíî è íåî÷àêâàíî, íî ñå íàäÿâàì äà ñúì ïî- ðàçëè÷åí.
Áëàãîäàðÿ òè.

]


Re: Õèïåðèîí
îò Hulia íà 12.02.2008 @ 10:15:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Za men beshe neochakvano, che beshe me stresnal malko po edno vreme s niakoi tvoi neshta:))))))))))))))))

]


Re: Õèïåðèîí
îò radi_radev19441944 íà 12.02.2008 @ 10:55:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Âåðîÿòíî òîâà å íåäîñòàòúê, çàùîòî õîðàòà ñå íàñî÷âàò êúì îïðåäåëåíè íåùà â çàâèñèìîñò îò ïðåäïî÷èòàíèÿòà è ñå ñòðÿñêàò, êîãàòî èì ñå ïðåäñòàâè íåùî ðàçëè÷íî.
À ïðè ìåí ïîñîêèòå ñà ðàçíîïîñî÷íè. Çà ñúæàëåíèå:)))
Âñè÷êî õóáàâî.

]


Re: Õèïåðèîí
îò Hulia íà 12.02.2008 @ 15:10:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Ìíîãî å õóáàâî, êîãàòî ïîñîêèòå ñà ðàçíîïîñî÷íè, òîâà å áîãàòñòâîòî è ðàçøèðÿâàíåòî íà Äóøàòà:))) Êàêòî è òîëåðàíòíîñòòà êúì èíàêî- ìèñëåùèòå è óñåùàùèòå:)))))))))

]