Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 738
ХуЛитери: 1
Всичко: 739

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕнкопретичната ситуация
раздел: Разкази
автор: selsal

Днес с мама бяхме на доктор. Той твърди, че имам енкопреза. Това значело, че се изпускам из отзад. А било така, защото от нещо все съм бил недоволен.
Мама кимаше тъжно с глава, а докторът, обзет от самозвано сериозния вид на възрастен, реши да й предаде няколко педагогически урока. Що се отнася до мен, аз тия уроци винаги съм ги мразел! Откак навърших три, все ме подлагат на мъчения и претенции. Ето например, миналата седмица поискаха от мен да си измия ръцете, защото си бях пипал пишката. Искане, което ме изуми. Вече от няколко дни следя татко кога си мие ръцете. Не мога да го разбера!? Защо винаги си пипа пишката преди всяко ядене. Мама също си мие ръцете, което ме учудва. Почти съм сигурен, че тя си няма пишка. Но да ви кажа истински се сащисах, когато видях същия този доктор, който сега умува над моята енкопреза, да си мие ръцете след като влязохме на преглед при него. Не се сдържах и го попитах:
- Ти що си пипаш пишката?
Казвам ви – матирах го. Глътна си езика. Ами да не се е издавал, аз какво да направя. То отсега съм психоаналитик, знам кое е симптом, какво значи…
- Ама, Залче-Чезалче – скочи мама – защо говориш така? Ах, докторе, извинете го, той… нали разбирате… сега се учи…
- А докторът още не се е научил – подметнах аз.
- Да, да – дълбокомислено рече докторът – това е съпротива. Обичайна предедипова съпротива.
Хм, глупак! Приказва ги, все едно аз съм му виновен, че си е пипал пишката.
- Разбирате ли – начена лекцията си докторът, – вашето дете желае да се освободи от правилата, които се опитвате да интернализирате в него. Вие имате за цел да го извадите от следкърмаческия стрес, как да кажа, желаете да го тук-изирате в един семеен и социален свят, а той се бунтува… да, да бунтува се!
Бунтът на енкопретика, помислих си аз, но нищо не казах.
- Но, докторе – примоли се мама – помогнете ни! Кажете, как да го тук-изи… каква беше думата там…
- Не там, госпожо, не там, а тук. Тук-изиране. Това е нова дума. Важна дума. Това значи един вид да втъкнете във вашето дете истините за живота, а те да го задържат на мястото му. Защото нали знаете, има юноши, които прекаляват. Психопатии и други тем подобни…
- Ах, докторе, недейте! По-скоро пояснете как да тук-изи… както и да е там важната дума, че да спре да се посира това дете. Почти е на четири.
- Пак казахте там, госпожо. Не там, а тук. Тук-изиране – и в него момент лекарят-идиот се обърна към мен и започна да заеква. – Хайде, кажи, моето момче, ту-ки-зи-ра-не, ту-ки-зи-ра-не…
Аз имах в джоба си една тапа от бутилка с оцет. Толкова я бях дъвкал, че беше заприличала на оня биберон, който баба Яга ми открадна, докато бях заспал онзи следобед. Сега почти денонощно стоях на пост и никой не можеше да припари до моята тапа от бутилка с оцет. Доколкото разбрах, баба Яга се е опитвала да отмъкне тапата от бутилката със сладък ликьор на татко, но той я скрил. На сутринта се оказа, че бутилката е празна. Според татко, щом баба Яга видяла, че тапата я няма, изпила ликьора. Каква наивница! Да счете, че ликьорът може да замени тапата. Все още не съм видял татко да смуче своята тапа. Но пък редовно си мие ръцете, което в известен смисъл продължава да го прави мой съмишленик.
- Какво е това, моето момче? – попита лекарят-идиот.
- Тапа.
- И защо ти е тази тапа, моето момче? – попита отново лекарят-идиот, като намигна на мама, сякаш й казваше, вижте сега как ще го откажа от съпротивите му и ще го тук-изирам.
- За да ви тап-изирам – му рекох.
Облещи се. Устата му зина. Глупак!
- Защо… защо… ще ме ту-та-ту… - докторът не успя да довърши поредния си въпрос.
- Защо ще ви тап-изирам ли? Да не кажете тук-изирам. Не тук, а тап. Тап-изирам! Това е още по-нова дума. По-важна дума.
Честно да ви кажа, беше ми досадно да ограмотявам този невеж тук-изатор, но нейсе…
- Ще ви тап-изирам, за да престана да се насирам – му рекох.
- А? – очите му щяха да изпадат в скута на мама.
- За последно ви питам, докторе, вие защо си пипате пишката?
- Аз не правя това, момче – рече почти изнервен той.
- Но си миете ръцете?
- Мия ги – отвърна докторът като малко объркано махаше с ръце. – Но какво общо има това? Какво общо?
- Ами ако вие си миете ръцете, а не си пипате пишката, то явно ги миете, наместо някой, който си пипа пишката. Затова сега ще ви тап-изирам, за да може аз да не се насирам.
Направих крачка към него. Мисля си, че докторът не разбираше. Аз се шегувах. Няма такава дума – тап-изиране. Аз си я измислих. Но той повярва. И побягна някъде далеч по коридора на поликлиниката.
Щом с мама се прибрахме, татко току-що си беше измил ръцете. Вечеряхме мусака. Аз почти я прескочих. Но пък се натъпках с торта. Играхме с татко футбол в коридора. Два пъти ударихме с все сила стъклото на вратата към хола. Мама се скара. Ние притихнахме. Но продължихме, все пак мача беше равен – два на два.
Преди да си легна оставих тапата от бутилката с оцет на масата, далеч от леглото ми. Исках баба Яга да дойде и да я отмъкне. Ех, ако се сети, освен да я дъвче и да се тап-изира с нея. Пък дано тогава се спре най-накрая тая енкопреза…
Но да внимава, да не си измие ръцете вместо мен, че наистина скучно ще ми стане!


Публикувано от Angela на 07.01.2008 @ 20:09:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   selsal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 03:07:54 часа

добави твой текст
"Енкопретичната ситуация" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Енкопретичната ситуация
от Ljastoviza на 07.01.2008 @ 21:47:19
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми харесва разказа ти,selsal! Само искрените детски шеги и невинната детска логика могат да поставят такива нарцистични доктори на мястото им....Поздравления за издържания във всяко едно отношение разказ:-)


Re: Енкопретичната ситуация
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 08.01.2008 @ 02:25:38
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
tova ne bjah li go 4el nqkoga?