Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 535
ХуЛитери: 8
Всичко: 543

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: Elling
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГронзогронтавър
раздел: Разкази
автор: radi_radev19441944

В тази държава „човек разполага с неограничени възможности да се изгради като завършен идиот.”
Здравко Попов

Отначало се разгони кучката на Карамфила, а после се появиха едни държавни чиновници и поискаха акциз, защото някой ме наклопал, че държа в мазето си бъчва с ракия. Казаха още, че около главата ми се върти облак от винарки, образуващи нещо като ореол на светия, поради което циганката, дето мете стълбището пометнала и искала да ме съди за кръвнина, но според елементарната логика това е абсолютна провокация, защото една циганка не може да пометне, дори да отиде да мете екарисажа; по вероятно е да пометне кучката на Карамфила или да забременее паметника на свободата. Тази версия се потвърди много скоро и всички обвинения срещу мен се срутиха с гръм и трясък не само защото впоследствие циганката роди близнаци, а и защото онези намериха бъчвата празна и съвсем разсъхната, което си беше нормално, предвид безумната идея, че в моето мазе може да се открие пълна бъчва, дори при наличието на пепелянки, скорпиони или динозаври. В края на краищата внучето на Карамфила, която живее на първия етаж под мен оставило вратата на апартамента отворена и докато тя се караше с жена ми, че изтупва чергата над прозореца в жилището нахълтали половин дузина улични помияри и се заели с най- благородното дело на света: грижата за продължението на кучешкия род. Съвсем естествено кучката на Карамфила посрещнала любезно добрите гости и ги въвел в хола, където да осъществят въпросното свещенодействие и когато стопанката се завърнала синя- зелена след лютата разправия, заварила цялата компания кавалери- ухажващи възхитената кучка. Веднага след това до мазето, където бях полегнал сред кашоните да отморявам след снощните отговорни дегустации отново долетяха неистовите крясъци на Карамфила и квиченето на кучешката глутница, която стремглаво излетя навън, съпроводена от налъми, чехли и други подръчни средства.
Докато Карамфила крещеше по стълбището с ръце на хълбоците отдолу се зададе благоверният и съпруг, преоблечен като дядо Коледа и всичките винарки, дето се въртяха около главата ми се прехвърлиха към него, защото се бе насвяткал като президент на футболната федерация с някаква смрадлива джибровица и помиярите, които преминаха в този момент по тротоара се просълзиха и започнаха да кихат.
Дядо Коледа не успя да избяга навреме и Карамфила му нанесе няколко светкавични удара по главата с бухалката, с която преди това млатеше кучетата, дето се бяха заклещили в хола, в резултат на което той се изтърколи по стълбището в мазето и на последното стъпало притихна. Когато го разбутах, видях, че е заспал. Редно беше да се погрижа за човека; не можех да го оставя така върху голия цимент и го затътрих до моето мазе, където го метнах върху кашоните и парцалите, специално предназначени за целта. Това ме е спасявало, когато не съм бил в състояние да се изкача до втория етаж и да оцеля дупката на ключалката. Само че в това време се втурна една засукана Снежанка и много разтревожена съобщи, че се е загубил нейният дядо Коледа.
„ Къде е дядо Коледа; да идва веднага, че децата го чакат!”
Веднага се сетих, че това е новата възпитателка от близката детска градина, дето отдавна ме кара да се обръщам по тротоара по няколко пъти, а жена ми ме рита по кокалчетата, но после забелязах, че не само аз се обръщам, но и всички онези хайлази, дето по цял ден праскат белот пред блока, когато е хубаво времето. Тогава стана ясно, че въпросният дядо Коледа, който доста отдавна изпълняваше ролята на съпруг на Карамфила и домакин в детската градина е ангажиран да участва в коледното тържество и да раздава подаръци на децата, но междувременно се е отбил набързо до кръчмата и това се оказа фатално не само за него, но и за мероприятието. На всичко отгоре Карамфила скочи разярена и подгони Снежанка, щото давала иширети на мъжа и, та едва я отървахме да не я издере.
„ Ами сега какво ще правим без дядо Коледа, какво да кажа на децата?- плачеше Снежанка.
Дожаля ми за момичето и реших проблема кардинално. Измъкнах онзи пиянгурин от мазето и начаса го разопаковах. Той само грухтеше като шопар и пърдеше. Смъкнах кожуха на дядо Коледа, калпака, брадата и ги нахлузих върху себе си, а него метнах обратно върху кашоните. Това имаше неочакван ефект: едно, че винарките отново се прехвърлиха на мен, защото брадата от памук смърдеше на джибри и друго- с тези одежди Карамфила ме помисли за съпруга си и докато се измъквах от мазето набързо ми стовари няколко бухалки по главата.
„ Гиди непрокопсанико! Пиянгурин, развратник, ще ти дам аз една Снежанка!”
Едва се отървах от Карамфила и връхлетя жена ми. Само това липсва; тя хич не е по- лесна. Срамно- несрамно полетях като мълния по улицата с развята брада и ореол от винарки около образа си, подобно на светия дух, подгонен от „свидетелите на Йехова”.
Снежанка хукна по мен, а след нея – жена ми.
Все пак намерих спасение при децата от детската градина, които като ме мярнаха, че спринтирам по улицата, припнаха да ме посрещнат с викове:
- Дядо Коледа, дядо Коледа, ела при нас, ние сме много послушни!”
Накамариха ме и започнаха да ми се радват и да ми дърпат брадата. В този момент се сетих, че го няма чувалът с играчките. Ами сега! Има си хас онзи нещастник да го е забравил в кръчмата. Обясних на Снежанка за какво става въпрос и тя се хвана за главата.
- Моля ви се направете нещо!
Няма как, наложи се да спасявам положението. Казах на децата, че отивам да взема играчките, защото един зъл магьосник ги е скрил и хукнах към кръчмата. Както можеше да се очаква намерих чувала непокътнат в ъгъла, където го беше захвърлил онзи, грабнах го, ударих набързо една ракия и бегом- обратно. До тук- добре. Всичко щеше да е съвсем точно, ако не беше се появила конкуренцията. Баш на вратата на детската градина се сблъскахме с онзи стар изкуфялник дядо Мраз, дето по едно време го разжалваха, а после пак го реабилитираха; и той нарамил чувала бърза при децата с някаква друга Снежанка- нагиздена като руска девочка и с минижуп, въпреки че прехвърляше шейсет лазарника. Познах ги веднага и него и нея. И двамата бяха функционери от близкия партиен клуб на първата наша партия, разбира се, пенсионери и изпълняваха важно партийно поръчение. Суйни, буйни, ентусиазирани, мобилизирани, склеротизирани и готови за самоотвержена борба с класовия враг.
- Абе бай Гочо- викам му- няма ли де мирясаш най- после!? Не си ли виждаш дереджето- едва креташ и си хукнал сега баш в детската градина политика да правиш? Много ще ти се зарадва Владимир Илич…
- Ами ти, бе Рашо- с тоя гол задник какво мислиш, че правиш? Да не си въобразяваш, че чичо ти Джордж ще ти напълни торбата с долари.
- Виж се на какво мязаш, бе! Ти не си никакъв дядо Мраз. Ти си на дядо му- дядо му. Ей там ще се срутиш и нито партията, нито докторите ще те оправят.
- А ти знаеш ли на какво мязаш, бе? Къде си хукнал с тоя облак от винарки? Смърдиш от километър на джибри; ще изтровиш децата. Ама че дядо Коледа се намери!
Междувременно между Снежанка и другата Снежанка се провеждаше следния дебат:
- Ние не сме ви канили на тържеството- обясняваше делово моята Снежанка- програмата предвижда друг сценарий и всичко е уточнено и отработено предварително.
- Ти за каква се мислиш, ма!- писна другата Снежанка- Та си хукнала да развращаваш децата с вражеска пропаганда. Ще ви дам аз един дядо Коледа! Ще ви дам аз една демокрация!
- Ама чакай, тук не става въпрос за политика, нито за пропаганда- опитваше се да обясни младата Снежанка- просто програмата е такава.
- Каква програма, ма каква програма! Знам я аз вашата програма. Империалистически мекерета! Да ми се махаш от пътя, че сега ще те оскубя!
- Само посмей да ме барнеш!- изрепчи се малката и очите и заблестяха гневно- Перушина ще хвърчи. По- добре върви да си лекуваш склерозата! Между другото ти Снежанка ли си или Снегурочка? Я се виж каква карикатура си с тоя минижуп и тоя скъсан чорапогащник!
В разгара на тия диалози се дотътри запъхтяна жената, а по нея – синя- зелена- припкаше Карамфила. И двете моментално заеха настъпателна позиция. Зададе се отнякъде и кучешката глутница- зетьовете на Карамфила и наклякаха наоколо, точейки лиги. Жена ми по принцип зае критична позиция по отношение на двете Снежанки, а Карамфила критикуваше всички наред. Единствено тя беше права. Нещо повече: според нейните разбирания тя е по- хубава от всички Снежанки на света.
- Какво си мислите вие? Той едно време мен и Полатовският поп ме ухажваше, ама аз отхвърлих кандидатурата му. Видя ми се много прозд.
- Не се притеснявай, тебе тепърва предстои да те ухажва Свети Петър- възрази жена ми- засукала ръкави и готова за бой.
- Какъв ти свети Петър намесваш ти ма, мътните те взели! Няма никакъв свети Петър и другарят Ленин го е доказал в своите научни трудове- твърдеше другата Снежанка.
- Кучета да те ядат- изпищя Карамфила- нали този твой другар Ленин го отлъчиха от черквата, защото откраднал на Архангел Михаил електрификацията.
- Бау, бау!- обади се негодуващо едно от кучетата.
- Не той ма, да ти се не види и главата проста!- намеси се компетентно жена ми- После го оправдаха, защото бил болен. Изкилил се като носел чувалите, а адвокатът каза, че няма доказателства, защото не било електрификация, а някакъв си НЕП.
- Уж бил болен, пък когато отишли да го лекуват, играел хоро: две крачки напред- една назад – коригира я Карамфила.
- Май и Румен Овчаров бил замесен в далаверата. Откраднал от Козлодуй десетте божи заповеди и продавал сланина на Ахмед Доган.
- Той затъ онзи вашия Бакърджиев много стока беше- озъби се дъртата Снежанка- открадна пет- шест атомни централи заедно със стюардесите и барем хиляда подводници от язовир Искър и си купи парцел на Марс край „Червеното петно”; говори се, че и хотели вдигнал там.
- Ами онзи Румен Станишев не открадна ли на Хан Крум джиесема? И сега отворил кебапчийница на Южния полюс и продава на Бойко Борисов плява в Суходол.
- Ти луда ли си, ма! За какво му е на Бойко Борисов тази плява? Тъщата си ли ще зоби с нея- обади се негодуващо моята съпруга.
- Как за какво, ами да си нахрани коня; толчав генерал- няма да тръгне с магаре из София.
- Побъркана бабичка!- възрази жена ми- Той не ходи нито с магаре, нито с кон. Той си има Мерцедес. Там сега всички са с Мерцедеси и магазините им са все Корекоми.
- Ти много знаеш и затова си на това дередже. Корекоми били или наркоми; майната ти! Ами твоят хубостник къде се е помъкнал с тая торба като някакъв клошар при децата. Дегизирал се като дядо Коледа, а пък си загубил шейната. Къде ти е шейната и къде ти са козите, бре?
- Те не са кози, а елени- контрира я младата Снежанка.
- Ти не ма учи какво са, ма кучко разгонена- сряза я веднага Карамфила- ами я се виж на какво мязаш с тоя минижуп посред зима. Нагиздила се, накичила се със стъкълца и тенекийки като Ямболска циганка, а пъпът и отвън и цепката и се вижда отдолу. И на ония дърти изкуфялници – дядо Мраз и дядо Коледа очите все там забодени. После що имало изневери. Ами ще има…
- Бау, бау!- потвърди помиярът.
- Така е, ама вий сте виновни!- зъбеше се дъртата Снежанка- Натресохте я тази демокрация на хората, а сега що крадели, що изневерявали, що се друсали, що бягали на запад?..
- А онези вашите са големи хубавци- заяде се Карамфила- продадоха маята за киселото мляко от Шипченската мандра на японците, а на нас пробутват някакъв си „бацилус булгарикум” за седемдесет стотинки кофичката; чумата да ги тръшне!
- Бау, бау!- излая помиярът.
- Какъв „бацилус булгарикум” ти продават, ме чумо проста. На тебе и бацилус лайнарикум ти стига. Я се виж на какво мязаш!
- Ми ти, ма брантиьо! Дърто чучело с минижуп. Децата ще получат уплах само като те мярнат от далеч. Каква Снежанка си ти! Сурата ти като на баба Яга след като я изплюл вълка. Краката ти само кожи и разширени вени. Да се махаш от тук да не плашиш децата, кучета да те ядат!
- Бау, бау!- потвърди помиярът.
- Ми ти, ма вещице, какво търсиш тук! Онзи твоят идиот затова е на този хал- все пиян се влачи от кръчма в кръчма и врънка да го черпят. Открай време нямаше акъл; изпусна мене кога бях млада и хубава и налетя на караконджул като тебе да му чука сол на главата.
- Ти никога не си била млада и хубава, ма мършо такава- настръхна Карамфила- Той затова ли пукна набързо онзи твоят скапаняк? Щото си много свястна. През ден идваше при мен да се оплаква и аз -будалата- нали съм си добра душа, все го утешавах: „ Трай- викам му- ей го моят все пиян; докторите казаха, че ще мре и тогава ще те взема”. Да, ама не умря той, ами онзи. Умори го набързо кучката проклета. Когато правили секс, тя му говорела за Ленин и Сталин колко добри били в леглото.
- Той и твоят се е наканил да върви нататък- репликира я дъртата Снежанка- върви пиян по улицата и все се заканва: „ Мамицата и – казва- на Карамфила, ще я направя аз една вдовица!”
- Кого ма, мене ли ще направи вдовица, Господ да го убие!
- Ми тебе, ами коя друга. Ама като те гледам каква си развалина, може и да го изпревариш. От кога си заразправяла на жените: „ Като умре единият от нас, аз ще ида в Чехия при сина”. Но май няма да идеш в Чехия, а направо към Драгановите гробища. Там ти е мястото. Ама и да пукнеш, вече не го искам този твоя. Нищо не става от него.
- То не се знае кой- кого ще изпревари- намеси се компетентно моята бабичка- и аз така се канех да ходя във Франция като умре единият от нас, ама го гледам моят хубостник хич няма намерение да мре. Станал вече дядо Коледа и се подветрил по младите Снежанки, ама да му мисли! Само да усетя нещо гнило и моментално ще му откъсна топките…
- Ама стига, моля ви се, разберете се най- после- приплака отчаяно младата Снежанка- Ето че и децата дойдоха. Поне от тях се засрамете!
И наистина дечицата се юрнаха насам и ни заобиколиха с възторжени крясъци. Едни викаха:
„ Дя- до Ко-ле- да! Дя- до Ко- ле- да!”
Други пригласяха:
„ Дя- до Мраз! Дя- до Мраз!”
Трети:
„ Сне- жан- ка! Сне- жан- ка!”
Четвърти:
„ Сне- гу- роч- ка! Сне- гу- роч- ка!
А някои се деряха до посиняване:
„ Ба- ба Цън- цър- ка! Ба- ба Цън- цър- ка! „
Баба Цънцърка беше моята бабичка.
„ Бау, бау, бау!- прибавяха зетьовете на Карамфила.

Р


Публикувано от BlackCat на 31.12.2007 @ 06:46:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 16:12:47 часа

добави твой текст
"Гронзогронтавър" | Вход | 7 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гронзогронтавър
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 31.12.2007 @ 09:51:55
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
бау-бау


Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 31.12.2007 @ 12:16:57
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Здрасти. Весел празник!

]


Re: Гронзогронтавър
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 31.12.2007 @ 12:23:29
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и целувки за Снежанка!

]


Re: Гронзогронтавър
от LATINKA-ZLATNA на 31.12.2007 @ 12:57:15
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че доста ме развесели!

Дядо Коледа, ела у дома!
Няма да те гоня с бухалка и метла.
А ще ти цвете откъсна!
И ще ти, друже, попея!
Макар да ми е много тъжно!


Весели празници, Приятелю!


Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 31.12.2007 @ 14:27:09
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Окей. Всичко хубаво и весел празник.

]


Re: Гронзогронтавър
от Ufff на 31.12.2007 @ 13:03:18
(Профил | Изпрати бележка)
))))))))

Приеми поздрави от един гроги-завър!


Весела Нова година!


Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 31.12.2007 @ 14:28:05
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Много радости!
Привет.

]


Re: Гронзогронтавър
от regina на 31.12.2007 @ 13:14:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ох...Ради, не е смешно това...тъжно е...много е тъжно.
Хайде, Нова година - нов късмет с водещите празника!!
Р.


Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 31.12.2007 @ 14:29:07
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Така е, но ще оцелеем.
Весел празник.

]


Re: Гронзогронтавър
от miglena на 31.12.2007 @ 15:39:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))))))) по-забавен пасквил за Коледа не съм нито чела, нито виждала, защото в твоя цветопищен стил всички реплики направо си обрисуват героите триизмерно - холограмист на годината приемаш ли като награда :))))))


Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 01.01.2008 @ 16:05:46
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
:)))) Приемам и се радвам на наградата.
Добре, че има кой да помисли за мен!
Много си мила!

]


Re: Гронзогронтавър
от sineva на 03.01.2008 @ 12:25:35
(Профил | Изпрати бележка)
О-Ради-от кога чакам нов разказ- пък ти си го бил написал...
Как съм те пропуснала- не зная...
Но знам -че си страхотен разказвач -хуморист!!
Поздравявам те!
Такива хубави мигове изживявам като те чета....
И сега също!
Караш ме хем да се смея-хем да се позамисля?
И пак питам?
Откъде идва този твой невроятен талант?
,,зетьовете на Каранфила...,,
,,Снегурочка пенсионерка- с крак от кожица и разширени вени..,,
,,Облак от винарки..ореол...,,
Бъди- Рад!



Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 03.01.2008 @ 12:55:23
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Здрасти, мила!
Само си ги съчинявам такива шантави.
В действителност идеите ми идват доста трудно и често запецвам.
И ти желая още празници.

]


Re: Гронзогронтавър
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 06.01.2008 @ 07:41:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
смях :-))))))))))))))))))))))))))

10х


Re: Гронзогронтавър
от radi_radev19441944 на 06.01.2008 @ 07:52:28
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Целувка:)))

]